Gelukkig mogen we dat inderdaad. Want wanneer Oekramerika onze energieinfrastrucuur opblaast, hebben we gelukkig wél het verstand om niet op escalatie aan te sturen.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welkom op dit forum, nieuwe gebruiker.
We mogen ons grondgebied en onze wateren gewoon verdedigen tegen wie dan ook.
Als Rusland onze infrastructuur beschadigt, kan dat inderdaad leiden tot incidenten.
Het opblazen van een nordstream?quote:
Ik veins helemaal niets en ben ook zeker niet neutraal. Ik zou het waarderen als je zou stoppen met woorden in mijn mond te leggen. Het verpest ten eerste iedere vorm van discussie en ten tweede zit je er constant helemaal naast.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 16:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Geveinsde neutraliteit met als boodschap "dat wij escaleren", we kennen het
Je hebt hier duidelijk ervaring, ondanks je account dat 1 dag oud is.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 21:37 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Ik veins helemaal niets en ben ook zeker niet neutraal. Ik zou het waarderen als je zou stoppen met woorden in mijn mond te leggen. Het verpest ten eerste iedere vorm van discussie en ten tweede zit je er constant helemaal naast.
Je hebt niet zomaar een derde wereldoorlog. Rusland zou daar niets mee opschieten, ze kunnen in 3 jaar amper 2 provincies van 1 land veroveren.quote:Als we worden aangevallen moeten we daar fel en direct op reageren. Ik ben simpelweg niet bereid een derde wereldoorlog te starten vanwege een gesaboteerde data- of stroomkabel. De toon rondom dergelijke incidenten lijkt de laatste tijd sterk te veranderen en zich meer en meer te richten op escalatie.
We kunnen uiteraard wel het maximale doen om onze infrastructuur te beschermen en in uiterste gevallen te verdedigen.
Precies. Gewoon snoeihard aanpakken. Enteren en hup, de bak in.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 17:24 schreef RotatoR het volgende:
De criminele russen moet je met kracht beantwoorden, anders blijven ze doorgaan. Dus gewoon die schepen boarden en in beslag nemen zoals Finland dat onlangs deed.
Hoe is mijn ervaring hier relevant voor dit gesprek?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt hier duidelijk ervaring, ondanks je account dat 1 dag oud is.
[..]
Je hebt niet zomaar een derde wereldoorlog. Rusland zou daar niets mee opschieten, ze kunnen in 3 jaar amper 2 provincies van 1 land veroveren.
Het is goed om als NAVO juist nu even je spierballen te tonen en duidelijk een grens te trekken.
Dan enter je zo'n schip en neem je het in beslag. Blijkt Rusland erachter te zitten dan kan je extra sancties opleggen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:20 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
En ja, dat zeg ik. Wat zie jij als 'spierballen te tonen en duidelijk een grens te trekken'? Wat dat is makkelijk gezegd maar zijn verder loze woorden zonder concrete voorbeelden. Stel Rusland sloopt weer een kabel, wat nu?
Zolang de NAVO nog bestaatquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hebt hier duidelijk ervaring, ondanks je account dat 1 dag oud is.
[..]
Je hebt niet zomaar een derde wereldoorlog. Rusland zou daar niets mee opschieten, ze kunnen in 3 jaar amper 2 provincies van 1 land veroveren.
Het is goed om als NAVO juist nu even je spierballen te tonen en duidelijk een grens te trekken.
Ze dan maar hun gang laten gaan?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 15:14 schreef Hathor het volgende:
Desnoods met torpedo's.![]()
Iemand zit hier te smachten naar een wereldwijde escalatie.
Nee, enteren en aan de ketting leggen. Maar meteen tot zinken brengen is wel een brug te ver.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:03 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ze dan maar hun gang laten gaan?
Goeie oefening voor de marine en een gezonken schip kan niet alsnog kabels kapotmaken als hij van de ketting komt.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, enteren en aan de ketting leggen. Maar meteen tot zinken brengen is wel een brug te ver.
Schip aan de ketting leggen, bemanning het land uitzetten en lading + schip verkopen zou een meer moderne oplossing zijnquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goeie oefening voor de marine en een gezonken schip kan niet alsnog kabels kapotmaken als hij van de ketting komt.
We haalden aan het eind van de jaren dertig en in het begin van 1940 ook een aantal Duitse vliegtuigen neer die over ons grondgebied vlogen.
De tijd van zachte heelmeesters is wel voorbij.
Zoiets:quote:Op woensdag 15 januari 2025 00:20 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Hoe is mijn ervaring hier relevant voor dit gesprek?
En ja, dat zeg ik. Wat zie jij als 'spierballen te tonen en duidelijk een grens te trekken'? Wat dat is makkelijk gezegd maar zijn verder loze woorden zonder concrete voorbeelden. Stel Rusland sloopt weer een kabel, wat nu?
Komt onnodig gelazer van. Dit is niet iets dat door redelijke partijen wordt gedaan, dus moet je er ook niet redelijk mee omgaan. Voldongen feiten geven betere signalen af aan mensen als Poetin.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Schip aan de ketting leggen, bemanning het land uitzetten en lading + schip verkopen zou een meer moderne oplossing zijn
Dat is wel erg makkelijk gezegd natuurlijk. Het zijn grote, open en 's nachts erg donkere wateren. Een heterdaadje zal zeldzaam zijn en schepen enteren, aan de ketting leggen en de bemanning vastzetten kan zonder (overtuigend) bewijs al snel een gevaarlijk precedent scheppen.quote:Op woensdag 15 januari 2025 07:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan enter je zo'n schip en neem je het in beslag. Blijkt Rusland erachter te zitten dan kan je extra sancties opleggen.
Uiteindelijk gaat het om preventie natuurlijk.
Of het donker is maakt voor die NAVO schepen die nu gestuurd zijn echt niet uit.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:05 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk gezegd natuurlijk. Het zijn grote, open en 's nachts erg donkere wateren. Een heterdaadje zal zeldzaam zijn en schepen enteren, aan de ketting leggen en de bemanning vastzetten kan zonder (overtuigend) bewijs al snel een gevaarlijk precedent scheppen.
Wat stel je dan voor? Een haven platbombarderen?quote:Sancties opleggen zijn op dit punt ongeveer het tegenovergestelde van 'spierballen tonen'.
Eerst kielhalen onder hun eigen roestige schuitquote:Op woensdag 15 januari 2025 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Schip aan de ketting leggen, bemanning het land uitzetten en lading + schip verkopen zou een meer moderne oplossing zijn
Dan geven we weer kapersbrieven uit, onze handen blijven schoon.quote:Op woensdag 15 januari 2025 14:05 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk gezegd natuurlijk. Het zijn grote, open en 's nachts erg donkere wateren. Een heterdaadje zal zeldzaam zijn en schepen enteren, aan de ketting leggen en de bemanning vastzetten kan zonder (overtuigend) bewijs al snel een gevaarlijk precedent scheppen.
Sancties opleggen zijn op dit punt ongeveer het tegenovergestelde van 'spierballen tonen'.
VOC mentaliteitquote:Op woensdag 15 januari 2025 17:25 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dan geven we weer kapersbrieven uit, onze handen blijven schoon.
''Who the fuck is Will?''quote:
Ja op sterven na dood johquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |