abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216261893
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hij steekt zijn hand niet uit, hij probeert hem juist achter zijn rug te houden, Christus, heb je poep in je ogen ofzo?

:?
pi_216261895
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat
Ja, prima met je mening. De regel is bal tegen de hand in de 16 = pingel. Klaar.
Dit, dus.
pi_216261897
Hier is nog eens goed te zien hoe de bal bewust opgewipt word, hij probeert de bal terug te spelen, waarom zou je dat in godsnaam door de lucht doen?

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_216261903
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:15 schreef PSVCL het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

:?
Kijk het even met bewegende beelden terug.
pi_216261910
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Kijk het even met bewegende beelden terug.
volgens de spelregels gewoon een duidelijke penal zo te zien..
je kijkt met een ajaxbril op
pi_216261918
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het nu zit met de regels, maar in het verleden was het zo dat de basis of iets een penalty was, ook meespeelde of er sprake was van een doelpoging, kortom ook als er sprake was van onbewust hands, maar wel een zeker doelpunt speelde dat mee, volgens mij is destijds ook nog de regel aangepast om in dit geval geen rood te geven maar hooguit geel omdat het soms voor zure situaties zorgde dat iemand EN een een penalty kreeg, EN rood.
Nee, dat is echt nooit de officiële regel geweest dat het een doelpoging moet zijn. Een penalty is niets anders dan een directe vrije trap veroorzaakt binnen het 16 meter gebied.
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 januari 2025 @ 23:19:07 #157
842 Zorro
Z
pi_216261925
Het is hier geen Formule 1 waar midden in het seizoen de regels worden aangepast.
Dit is al het hele seizoen, wat zeg ik, al jaren een penalty. Dus waarom nu niet?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_216261929
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:19 schreef Zorro het volgende:
Het is hier geen Formule 1 waar midden in het seizoen de regels worden aangepast.
Dit is al het hele seizoen, wat zeg ik, al jaren een penalty. Dus waarom nu niet?
PSV…
pi_216261932
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat is echt nooit de officiële regel geweest dat het een doelpoging moet zijn. Een penalty is niets anders dan een directe vrije trap veroorzaakt binnen het 16 meter gebied.
voor PSV gelden altijd andere regels blijkbaar. vreemd.
pi_216261937
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, prima met je mening. De regel is bal tegen de hand in de 16 = pingel. Klaar.
Nee voor het geven van een penalty zijn 2 voorwaarden:

-Er is sprake van het ontnemen van een doelpoging, in dit geval maakt het niet uit of er sprake is van opzet of niet.
-Er is sprake van opzettelijk hands, hierbij word ook gekeken of er sprake is van een onnatuurlijke beweging, bijvoorbeeld als je heel breed met je armen gaat staan waardoor de kans op hands groter word.

Kortom in beide gevallen is hier geen sprake van, ik vind het zelf niet eens een twijfelpunt, de scheidsrechter ook niet want die liet gewoon doorspelen, alleen Zeist begon snel te toeteren dat het een penalty was.
pi_216261941
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:17 schreef PSVCL het volgende:

[..]
volgens de spelregels gewoon een duidelijke penal zo te zien..
je kijkt met een ajaxbril op
Ik ben geen Ajax supporter.
pi_216261944
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:19 schreef PSVCL het volgende:

[..]
voor PSV gelden altijd andere regels blijkbaar. vreemd.
Ik snap het op zich wel. Was het andersom geweest had ik het ook zuur gevonden.

Maar goed, het is de regel.
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 januari 2025 @ 23:21:39 #163
842 Zorro
Z
pi_216261946
Martens is eerlijk. "Als wij dit meemaken roepen we ook om een penalty"
  zaterdag 11 januari 2025 @ 23:21:51 #164
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216261947
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:41 schreef Paul het volgende:

[..]
Niet weten dat Barcelona volgend seizoen Utrecht komt bezoeken en dat de ChampionsLeague hymne door de Galgenwaard zal schallen :')
#AltijdTegenOns #WZUWZDB
pi_216261955
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Er is wel degelijk een verschil of er een kans ontnomen word, zoals ik al schreef is het altijd een penalty in het geval dat er sprake is van een kansrijke doelpoging die ontnomen word, alleen is de regel van Rood weggevallen.
pi_216261958
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

-Er is sprake van het ontnemen van een doelpoging, in dit geval maakt het niet uit of er sprake is van opzet of niet.
-Er is sprake van opzettelijk hands, hierbij word ook gekeken of er sprake is van een onnatuurlijke beweging, bijvoorbeeld als je heel breed met je armen gaat staan waardoor de kans op hands groter word.

Kortom in beide gevallen is hier geen sprake van, ik vind het zelf niet eens een twijfelpunt, de scheidsrechter ook niet want die liet gewoon doorspelen, alleen Zeist begon snel te toeteren dat het een penalty was.
Bal tegen de hand is pingel. Je kunt echt lullen tot je een ons weegt, maar dit is gewoon een pingel.
Dit, dus.
pi_216261964
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar staat dat precies in de regels dat het om het ontnemen van een doelpoging moet gaan?

Dus als iemand een pass geeft richting het hoofd van De Jong kan ik die lekker wegslaan, want geen doelpoging? O ja???
pi_216261973
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is wel degelijk een verschil of er een kans ontnomen word, zoals ik al schreef is het altijd een penalty in het geval dat er sprake is van een kansrijke doelpoging die ontnomen word, alleen is de regel van Rood weggevallen.
Als je als verdediger de bal uit de goal slaat krijg je gewoon rood en een pingel hoor.
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 januari 2025 @ 23:23:47 #169
842 Zorro
Z
pi_216261979
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als je als verdediger de bal uit de goal slaat krijg je gewoon rood en een pingel hoor.
Dat mag ik hopen ja.
pi_216261985
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waar staat dat in de regels dan?

Blijven herhalen van iets maakt het niet waar…
pi_216261989
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Bal tegen de hand is pingel. Je kunt echt lullen tot je een ons weegt, maar dit is gewoon een pingel.
Ah dus daarom zijn er zat situaties in de competitie waarbij een scheidsrechter geen penalty geeft voor hands binnen het strafschopgebied? Mijn god, wat is je IQ? 55?
pi_216261993
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Man man iedereen weet dit. Maar plotseling als het PSV overkomt dan is het niet waar.

_O-
pi_216261995
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar staat dat precies in de regels dat het om het ontnemen van een doelpoging moet gaan?

Dus als iemand een pass geeft richting het hoofd van De Jong kan ik die lekker wegslaan, want geen doelpoging? O ja???
In dat geval geld de regel van onnatuurlijk naar de bal bewegen van je hand.
pi_216261996
Raptorix heeft zn eigen spelregels _O_
pi_216262002
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Maar niet meer in het geval wanneer er sprake is van een natuurlijke beweging, wel is het in dat geval een penalty.
pi_216262006
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah dus daarom zijn er zat situaties in de competitie waarbij een scheidsrechter geen penalty geeft voor hands binnen het strafschopgebied? Mijn god, wat is je IQ? 55?
Geef nou maar de quote met je gewauwel over iq.
Dit, dus.
pi_216262008
quote:

[..]
Scheidsrechters zijn niet onfeilbaar.
pi_216262011
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

quote:
Overtredingen waarbij sprake is van niet opzettelijk hands zijn meestal het gevolg van een poging van
een speler reglementair te spelen, dus als er een strafschop wordt toegekend voor dergelijke
overtredingen, dan moet hetzelfde uitgangspunt gelden als voor overtredingen waarbij een poging
wordt gedaan om de bal te spelen of bij een duel om de bal. D.w.z. dat de overtredingen waarbij een
duidelijke scoringskans wordt ontnomen een gele kaart tot gevolg hebben en overtredingen waarbij
een veelbelovende aanval wordt onderbroken geen kaart tot gevolg hebben. Opzettelijk hands blijft
een overtreding die een rode kaart tot gevolg heeft omdat dit gelijk staat aan vasthouden, trekken,
duwen, geen mogelijkheid hebben de bal te spelen etc.
https://www.knvb.nl/downl(...)ijzigingen-2024-2025
pi_216262013
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:25 schreef CR7 het volgende:

[..]
Man man iedereen weet dit. Maar plotseling als het PSV overkomt dan is het niet waar.

_O-
Iedereen weet dit, maar niemand kan mijn vraag waar het precies staat in de regels beantwoorden.

Clown dat je bent!
pi_216262016
quote:

[..]
In dat geval geld de regel van onnatuurlijk naar de bal bewegen van je hand.
Jij hebt gewoon nooit de spelregels gelezen, is het wel?
pi_216262017
Dus dat rare handjes op de rug die je niet kunt wegtoveren. Had van Bommel niet, risico dat de bal dan tegen de hand komt is dus penalty.

Zijn we daar ook weer uit. :W
Dit, dus.
pi_216262021
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:28 schreef Buitendam het volgende:
Dus dat rare handjes op de rug die je niet kunt wegtoveren. Had van Bommel niet, risico dat de bal dan tegen de hand komt is dus penalty.

Zijn we daar ook weer uit. :W
Met onnatuurlijk wordt bedoeld dat je je armen op zo een manier plaatst dat je bewust probeert te voorkomen dat er een doelpunt kan worden gemaakt, in dit geval was er niet eens een schot op doel, man man man.
pi_216262034
quote:
Ja, ik constateer dat je niet begrijpt wat hier staat…
pi_216262040
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Met onnatuurlijk wordt bedoeld dat je je armen op zo een manier plaatst dat je bewust probeert te voorkomen dat er een doelpunt kan worden gemaakt, in dit geval was er niet eens een schot op doel, man man man.
Ah nu moet het weer een schot op doel zijn. Ga lekker tennis kijken als dit al te moeilijk is. Als je zometeen ook nog over onnatuurlijk buitenspel gaat beginnen ga ik slapen, goed :')
Dit, dus.
pi_216262042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, ik constateer dat je niet begrijpt wat hier staat…
Je wilt dus beweren, dat hands in het strafschopgebied altijd een penalty is?
pi_216262047
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ah nu moet het weer een schot op doel zijn. Ga lekker tennis kijken als dit al te moeilijk is. Als je zometeen ook nog over onnatuurlijk buitenspel gaat beginnen ga ik slapen, goed :')
Ga lekker hockeyen met je strafcorners.
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 januari 2025 @ 23:33:35 #187
842 Zorro
Z
pi_216262051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee bij bal tegen steunarm of arm langs het lichaam of via een ander lichaamsdeel tegen de hand dan niet.

Anders wel.
pi_216262054
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, want je hebt bv de uitzondering als die op de hand komt via een ander reglementair lichaamsdeel.

En ook niet als je de arm naast je lichaam hebt, waardoor die daar onderdeel van wordt.
pi_216262071
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:33 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nee bij bal tegen steunarm of arm langs het lichaam of via een ander lichaamsdeel tegen de hand dan niet.

Anders wel.
Langs het lichaam ja, dat was hier dus niet het geval, sterker nog, je ziet duidelijk dat hij zijn arm juist probeert af te wenden van de bal, alleen probeert die gast bewust tegen zijn lichaam aan te schieten, nogmaals waarom zou hij hem door de lucht spelen?
pi_216262078
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:33 schreef Zorro het volgende:

[..]

Anders wel.
Het is ook echt de meest simpele regel ooit.
Dit, dus.
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 januari 2025 @ 23:36:49 #191
842 Zorro
Z
pi_216262082
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Langs het lichaam ja, dat was hier dus niet het geval, sterker nog, je ziet duidelijk dat hij zijn arm juist probeert af te wenden van de bal, alleen probeert die gast bewust tegen zijn lichaam aan te schieten, nogmaals waarom zou hij hem door de lucht spelen?
Lees je wel?
Je zegt nu zelf dat het een strafschop is:
quote:
Langs het lichaam ja, dat was hier dus niet het geval
pi_216262083
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Langs het lichaam ja, dat was hier dus niet het geval,
Dan is het een penalty. Goed hoor :)
Dit, dus.
pi_216262092
Maar goed, ik neem analisten die zelf op hoog niveau gespeelt hebben meer serieus dan een paar idioten die hier snuivend op het forum zitten. Fijne dag nog.
pi_216262101
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:39 schreef raptorix het volgende:
Maar goed, ik neem analisten die zelf op hoog niveau gespeelt hebben meer serieus dan een paar idioten die hier snuivend op het forum zitten. Fijne dag nog.
Je weet dat je discussieert met supporters van een club die denken dat zij het afgelopen 2 jaar van niveau Real en City zijn?
pi_216262102
quote:
:D hardop gelachen. Kijk ‘m afdruipen dan.
Dit, dus.
pi_216262119
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:D hardop gelachen. Kijk ‘m afdruipen dan.
Kijk hem blij zijn met zijn gestolen puntje, man man wat een treurnis.
pi_216262138
quote:
Je hebt dan kennelijk gemist dat ook die toegaven dat hier gewoon een penalty voor kan worden gegeven.

Overigens zal het je nog verbazen, maar er zijn hier op Fok ook gewoon mensen die op hoog niveau gespeeld hebben…
pi_216262147
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:40 schreef CR7 het volgende:

[..]
Je weet dat je discussieert met supporters van een club die denken dat zij het afgelopen 2 jaar van niveau Real en City zijn?
En zelfs die kennen de regels beter dan jij. :)
pi_216262151
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt dan kennelijk gemist dat ook die toegaven dat hier gewoon een penalty voor kan worden gegeven.

Overigens zal het je nog verbazen, maar er zijn hier op Fok ook gewoon mensen die op hoog niveau gespeeld hebben…
Purrel Frankel is geen hoog niveau!
En nu weer vrolijk doen.
pi_216262160
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 23:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Kijk hem blij zijn met zijn gestolen puntje, man man wat een treurnis.
Lag allemaal aan de scheids. Maar ondertussen hebben ze dit seizoen punten gestolen tegen Sporting, PSG, Shakthar (enorme blunder van de scheids met de rode kaart), AZ uit en nu dus weer thuis. En ondertussen schrijven ze dit team naar de wereldtop. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')