Ja, links van Hidden Hills. Ze ontdekten het en binnen 30 minuten! Stond dat hele gebied in de fik.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op de stream is dus een nieuwe brand te zien? Begrijp ik dat goed? Of is dat dezelfde grote brand.
Met veel gras, en dichtbij een woonwijkje.
Ziet er niet uit dat dit echt een probleem gaat vormen gelukkig. Weinig hoge bomen die het vuur over de weg kunnen brengen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, links van Hidden Hills. Ze ontdekten het en binnen 30 minuten! Stond dat hele gebied in de fik.
Gelukkig kwamen de blushelikopters snel en stond de wind goed. 8 Miles boven Malibu.
Ja, en ze kunnen blussen met de helicopters. Dat kon eerder niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ziet er niet uit dat dit echt een probleem gaat vormen gelukkig. Weinig hoge bomen die het vuur over de weg kunnen brengen.
Weinig bomen omdat dat gebied in 2018 al een keer is afgebrand…quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ziet er niet uit dat dit echt een probleem gaat vormen gelukkig. Weinig hoge bomen die het vuur over de weg kunnen brengen.
En das niet eens het ergst getroffen gebied denk ik, wat je ziet op die drone foto's eerder in het topic.quote:Ramptoerisme begint ongeveer bij 8.00
WTF
Ik zag op Twitter ook filmpje voorbij komen waarbij een willekeurig huis was aangestoken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar nu zijn er weer beelden van tig uitgebrande huizen aan het strand. Compleet ergens anders.
Veel van deze branden zijn toch aangestoken?
Ik keek vanavond naar Steve, en ineens een brand vanavond op een compleet andere plek.
Dat kan toch geen Amber of debris zijn?
Er zijn geen indicaties dat er ook echt grote branden zijn ontstaan die aangestoken waren. Wel dat er iemand iets probeerde aan te steken. Die bij het strand kwam denk ik simpelweg gewoon door dat het zo hard waaide en stukken brandend spul wel een kilometer verderop kunnen landen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar nu zijn er weer beelden van tig uitgebrande huizen aan het strand. Compleet ergens anders.
Ik keek vanavond naar Steve, en ineens een brand vanavond op een compleet andere plek.
Met hevige wind kan amber/debris makkelijk tientallen en honderden meters of soms zelfs enkele kilometers afleggen en dan na landing weer wat droog gras en beplanting aansteken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Helemaal al niet dankzij een bezuiniging van 17 miljoen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 07:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Met hevige wind kan amber/debris makkelijk tientallen en honderden meters of soms zelfs enkele kilometers afleggen en dan na landing weer wat droog gras en beplanting aansteken.
Als daar dan niet direct iemand is dit dat opmerkt en met tuinslangen en dergelijke gaat blussen, heb je een nieuwe brandhaard die bij aankomst van de brandweer al out of control kan zijn. Zeker als je er rekening mee houdt dat de brandweer in dat gebied nu waarschijnlijk ook wel langere response-tijden heeft. Want ze hebben nooit genoeg wagens beschikbaar om meteen naar elk stukje brandend puin wat is geland toe te rijden.
Ik weet niet wie Amber Debris is, maar ze heeft een redelijk probleem zo te lezen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 07:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Met hevige wind kan amber/debris makkelijk tientallen en honderden meters of soms zelfs enkele kilometers afleggen en dan na landing weer wat droog gras en beplanting aansteken.
Als daar dan niet direct iemand is dit dat opmerkt en met tuinslangen en dergelijke gaat blussen, heb je een nieuwe brandhaard die bij aankomst van de brandweer al out of control kan zijn. Zeker als je er rekening mee houdt dat de brandweer in dat gebied nu waarschijnlijk ook wel langere response-tijden heeft. Want ze hebben nooit genoeg wagens beschikbaar om meteen naar elk stukje brandend puin wat is geland toe te rijden.
Ik zal wel blind zijn, maar die rechterrijbaan is leeg?quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:59 schreef Perrin het volgende:
Ook bizar, zo weinig goede infrastructuur. De enige toegangsweg moest hardhandig vrijgemaakt.
[ x ]
12:50: is that person here? His house is on firequote:Op vrijdag 10 januari 2025 05:19 schreef Hyperdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ramptoerisme begint ongeveer bij 8.00
WTF
Waarom maak jij voor elk ideetje een nieuwe post aan?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Een heel groot stuk daarvan is gelukkig niet meer dan natuur zonder woningen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik las gisteravond pas dat die Palisades Fire groter is dan heel Manhattan qua oppervlakte
Leuk kanaal is datquote:Op vrijdag 10 januari 2025 05:19 schreef Hyperdude het volgende:
WTF
Vriendin van Nyck.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:15 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik weet niet wie Amber Debris is, maar ze heeft een redelijk probleem zo te lezen.
Volgens mij zou vanavond de wind weer aantrekken toch?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat het ergste wel voorbij is nu. Fikt nog steeds goed maar het gaat de andere kant op.
Dat de bovengrondse electricteitspalen brand veroorzaken is zo vaak al het geval geweest in de VS dat ik niet denk dat ze dit gaan veranderen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:25 schreef Leandra het volgende:
Het zou wel heel triest zijn als het bovengrondse elektriciteitsnet de oorzaak zou zijn:
https://www.latimes.com/c(...)-faults-before-fires
Maar waarschijnlijk leren ze er weer niks van en gaan ze weer net zo achterhaald herbouwen.
Het zou me niets verbazen als de kosten van zo'n brand eerder doorslaggevend zijn dan het aantal dodenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat de bovengrondse electricteitspalen brand veroorzaken is zo vaak al het geval geweest in de VS dat ik niet denk dat ze dit gaan veranderen.
De brand in Maui waarbij 102 doden vielen was daar ook door veroorzaakt.
Kort door de bocht, niet. Government price control.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:38 schreef Watashiwa het volgende:
Er was jaren geleden al een documentary over zeer brandgevaarlijke struiken en bomen in die buurt. Ze wisten dus al lang dat dit kan gaan gebeuren.
Vraag me dus ook af hoe deze schades zijn verzekerd.....
Ik las het gisteren, maar dacht dat het ongepast zou zijn om hier te posten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:01 schreef Frutsel het volgende:
opnieuw heel slecht nieuws
tweede seizoen Fallout uitgesteld door bosbranden
Bendes, georganiseerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:00 schreef Bofjijff het volgende:
Plunderingen. Benieuwd wat er wordt gehaald dan.
gisteren was dat inderdaad ongepastquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik las het gisteren, maar dacht dat het ongepast zou zijn om hier te posten.
Bizarre beelden, maar ergens ook wel goed dat mensen deze moeite nemen om het vast te leggen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 05:19 schreef Hyperdude het volgende:
WTF
Al die percelen waar alleen nog een schoorsteen overeind staat. En daarnaast een compleet onbeschadigd huis.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bizarre beelden, maar ergens ook wel goed dat mensen deze moeite nemen om het vast te leggen.
Dat is onder de streep met alles zo. Vaccinaties, geneesmiddelen, verkeer, bouw, werkstress, oorlog, gezondheidszorg.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als de kosten van zo'n brand eerder doorslaggevend zijn dan het aantal doden
Hout voor laagbouw is de standaard in de vs. Dat is niet zo iets van de laatste 10 jaar oidquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is onder de streep met alles zo. Vaccinaties, geneesmiddelen, verkeer, bouw, werkstress, oorlog, gezondheidszorg.
Als meer aan preventie was gedaan had het niet zo uit de hand kunnen lopen. Ook kosten. Op infrastructuur van bluswater is flink bezuinigd. Bouwmaterialen van huizen idem, allemaal hout en board, geen baksteen.
<Knip>quote:
Ja want LA heeft niet al decennia te kampen met bendes en achterbuurtenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dat is wat je krijgt met het beleid van de Democraten.
Gisteren viel het nog in de categorie to soonquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
gisteren was dat inderdaad ongepast
Punt was vooral dat er niet 1 factor een rol speelt, maar veel meer.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hout voor laagbouw is de standaard in de vs. Dat is niet zo iets van de laatste 10 jaar oid
Zou je je willen beperken tot de actuele branden rond Los Angeles. Niet alles in het leven is een links-rechts kwestie.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
<Knip>
Nu heb je dus naast enorme bosbranden (mede veroorzaakt door nalatigheid van de lokale Democratische bestuurders) ook nog eens plunderende en rovende bendes. Zorgwekkend hoe Californië bergafwaarts is gegaan de afgelopen decennia.
Ik begrijp niet wel punt je hier precies wilt maken. Mijn post gaat over de actuele branden rond Los Angeles.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zou je je willen beperken tot de actuele branden rond Los Angeles. Niet alles in het leven is een links-rechts kwestie.
So...quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Punt was vooral dat er niet 1 factor een rol speelt, maar veel meer.
De slechtste lijkt volgens de laatste geruchten moedwillige brandstichtingen te zijn, om daarna een geëvacueerde wijk georganiseerd te plunderen.
in de VS is dat laatst laagje beschaving al tot het minimum gereduceerd. Dat zie je in deze situatie ook weer.quote:
Dat staat niet op de film.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom helpt niemand dit lieve diertje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
So...
Dan ben je wel heel slecht hoor
Nee Howard, ik respecteer al je moeite die je in je goedverzorgde posts stopt. Maar beperk je nu tot de branden. Speculeren over of dat links of rechts schuldig is nu te voorbarig.quote:<Knip>
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens Fox is er een man opgepakt, nadat inwoners hem met een gasbrander oude kerstbomen in de fik zagen zetten. Hij wordt ervan verdacht gisteren de laatste brand te hebben aangestoken en ook een van de andere grote branden.
Ja, deze inderdaad.quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:22 schreef HeatWave het volgende:
Toch apart dat je "climate change" blijkbaar kan arresteren.
Kan je nagaan straks met AI video erbij en dan dit soort gebeurtenissen allemaal (over een paar jaar) levensechte videos eruit gooien van mensen met huidskleur X die brandjes maken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang er geen serieus onderzoek door de politie is geweest is dit natuurlijk niet meer dan een verdachte.
Lekker elke verdachte meteen als dader zien is dat hoe de wereld tegenwoordig soms werkt.
Beleidsmakers die daarintegen electricteitspalen bovengronds blijven laten aanleggen in natuurgebieden kunnen ze daar niets mee.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Die branden zijn er vaker. Probleem is dat het al sinds maart niet meer heeft geregend. Helaas kun je wolken niet arresteren als ze niet willen komen. En dan die windvlagen... Ook die kun je niet oppakken en in de cel gooien.
Het aanleggen in natuurgebieden is volgens mij nog niet eens zo'n probleem, naar wat ik heb begrepen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beleidsmakers die daarintegen electricteitspalen bovengronds blijven laten aanleggen in natuurgebieden kunnen ze daar niets mee.
Waarom hebben ze AI nodig als inwoners nu mensen op heterdaad betrappen die hun leven willen ruïneren?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je nagaan straks met AI video erbij en dan dit soort gebeurtenissen allemaal (over een paar jaar) levensechte videos eruit gooien van mensen met huidskleur X die brandjes maken.
En dan oproepen tot lynch partijen daarna op twitter. Man wat hebben China en Rusland het makkelijk straks
Wat heeft AI te maken met echte beelden?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je nagaan straks met AI video erbij en dan dit soort gebeurtenissen allemaal (over een paar jaar) levensechte videos eruit gooien van mensen met huidskleur X die brandjes maken.
En dan oproepen tot lynch partijen daarna op twitter. Man wat hebben China en Rusland het makkelijk straks
Gelukkig is verschil nog wel te zien voor meesten mensen nuquote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heeft AI te maken met echte beelden?
Nog ff…quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang er geen serieus onderzoek door de politie is geweest is dit natuurlijk niet meer dan een verdachte.
Lekker elke verdachte meteen als dader zien is dat hoe de wereld tegenwoordig soms werkt.
Misschien, heel misschien dat zonder klimaatverandering deze vuren een beetje kleiner waren gebleven ouwe reus? Maar blijf lekker ontkennenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:22 schreef HeatWave het volgende:
Toch apart dat je "climate change" blijkbaar kan arresteren.
Het klimaat verandert, wen er maar aan. Ook als er nooit een mens op aarde had gelopen zou het klimaat constant veranderen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien, heel misschien dat zonder klimaatverandering deze vuren een beetje kleiner waren gebleven ouwe reus? Maar blijf lekker ontkennen
Gangs die overal de boel in de hens zetten zodat ze snel kunnen plunderen als de inwoners evacueren?quote:
Dat schijnt al ontkracht te zijn, het zou om een gewone bezorger gaan las ik op twitter.quote:
Dat zal niemand ontkennen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het klimaat verandert, wen er maar aan. Ook als er nooit een mens op aarde had gelopen zou het klimaat constant veranderen.
Met een BERNZOMATIC gasbrander?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat schijnt al ontkracht te zijn, het zou om een gewone bezorger gaan las ik op twitter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |