Ja, links van Hidden Hills. Ze ontdekten het en binnen 30 minuten! Stond dat hele gebied in de fik.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op de stream is dus een nieuwe brand te zien? Begrijp ik dat goed? Of is dat dezelfde grote brand.
Met veel gras, en dichtbij een woonwijkje.
Ziet er niet uit dat dit echt een probleem gaat vormen gelukkig. Weinig hoge bomen die het vuur over de weg kunnen brengen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, links van Hidden Hills. Ze ontdekten het en binnen 30 minuten! Stond dat hele gebied in de fik.
Gelukkig kwamen de blushelikopters snel en stond de wind goed. 8 Miles boven Malibu.
Ja, en ze kunnen blussen met de helicopters. Dat kon eerder niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ziet er niet uit dat dit echt een probleem gaat vormen gelukkig. Weinig hoge bomen die het vuur over de weg kunnen brengen.
Weinig bomen omdat dat gebied in 2018 al een keer is afgebrand…quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ziet er niet uit dat dit echt een probleem gaat vormen gelukkig. Weinig hoge bomen die het vuur over de weg kunnen brengen.
En das niet eens het ergst getroffen gebied denk ik, wat je ziet op die drone foto's eerder in het topic.quote:Ramptoerisme begint ongeveer bij 8.00
WTF
Ik zag op Twitter ook filmpje voorbij komen waarbij een willekeurig huis was aangestoken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar nu zijn er weer beelden van tig uitgebrande huizen aan het strand. Compleet ergens anders.
Veel van deze branden zijn toch aangestoken?
Ik keek vanavond naar Steve, en ineens een brand vanavond op een compleet andere plek.
Dat kan toch geen Amber of debris zijn?
Er zijn geen indicaties dat er ook echt grote branden zijn ontstaan die aangestoken waren. Wel dat er iemand iets probeerde aan te steken. Die bij het strand kwam denk ik simpelweg gewoon door dat het zo hard waaide en stukken brandend spul wel een kilometer verderop kunnen landen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar nu zijn er weer beelden van tig uitgebrande huizen aan het strand. Compleet ergens anders.
Ik keek vanavond naar Steve, en ineens een brand vanavond op een compleet andere plek.
Met hevige wind kan amber/debris makkelijk tientallen en honderden meters of soms zelfs enkele kilometers afleggen en dan na landing weer wat droog gras en beplanting aansteken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Helemaal al niet dankzij een bezuiniging van 17 miljoen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 07:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Met hevige wind kan amber/debris makkelijk tientallen en honderden meters of soms zelfs enkele kilometers afleggen en dan na landing weer wat droog gras en beplanting aansteken.
Als daar dan niet direct iemand is dit dat opmerkt en met tuinslangen en dergelijke gaat blussen, heb je een nieuwe brandhaard die bij aankomst van de brandweer al out of control kan zijn. Zeker als je er rekening mee houdt dat de brandweer in dat gebied nu waarschijnlijk ook wel langere response-tijden heeft. Want ze hebben nooit genoeg wagens beschikbaar om meteen naar elk stukje brandend puin wat is geland toe te rijden.
Ik weet niet wie Amber Debris is, maar ze heeft een redelijk probleem zo te lezen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 07:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Met hevige wind kan amber/debris makkelijk tientallen en honderden meters of soms zelfs enkele kilometers afleggen en dan na landing weer wat droog gras en beplanting aansteken.
Als daar dan niet direct iemand is dit dat opmerkt en met tuinslangen en dergelijke gaat blussen, heb je een nieuwe brandhaard die bij aankomst van de brandweer al out of control kan zijn. Zeker als je er rekening mee houdt dat de brandweer in dat gebied nu waarschijnlijk ook wel langere response-tijden heeft. Want ze hebben nooit genoeg wagens beschikbaar om meteen naar elk stukje brandend puin wat is geland toe te rijden.
Ik zal wel blind zijn, maar die rechterrijbaan is leeg?quote:Op donderdag 9 januari 2025 22:59 schreef Perrin het volgende:
Ook bizar, zo weinig goede infrastructuur. De enige toegangsweg moest hardhandig vrijgemaakt.
[ x ]
12:50: is that person here? His house is on firequote:Op vrijdag 10 januari 2025 05:19 schreef Hyperdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ramptoerisme begint ongeveer bij 8.00
WTF
Waarom maak jij voor elk ideetje een nieuwe post aan?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 01:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Een heel groot stuk daarvan is gelukkig niet meer dan natuur zonder woningen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik las gisteravond pas dat die Palisades Fire groter is dan heel Manhattan qua oppervlakte
Leuk kanaal is datquote:Op vrijdag 10 januari 2025 05:19 schreef Hyperdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ramptoerisme begint ongeveer bij 8.00
WTF
Vriendin van Nyck.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:15 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik weet niet wie Amber Debris is, maar ze heeft een redelijk probleem zo te lezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |