Volgens mij zou vanavond de wind weer aantrekken toch?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat het ergste wel voorbij is nu. Fikt nog steeds goed maar het gaat de andere kant op.
Dat de bovengrondse electricteitspalen brand veroorzaken is zo vaak al het geval geweest in de VS dat ik niet denk dat ze dit gaan veranderen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:25 schreef Leandra het volgende:
Het zou wel heel triest zijn als het bovengrondse elektriciteitsnet de oorzaak zou zijn:
https://www.latimes.com/c(...)-faults-before-fires
Maar waarschijnlijk leren ze er weer niks van en gaan ze weer net zo achterhaald herbouwen.
Het zou me niets verbazen als de kosten van zo'n brand eerder doorslaggevend zijn dan het aantal dodenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat de bovengrondse electricteitspalen brand veroorzaken is zo vaak al het geval geweest in de VS dat ik niet denk dat ze dit gaan veranderen.
De brand in Maui waarbij 102 doden vielen was daar ook door veroorzaakt.
Kort door de bocht, niet. Government price control.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:38 schreef Watashiwa het volgende:
Er was jaren geleden al een documentary over zeer brandgevaarlijke struiken en bomen in die buurt. Ze wisten dus al lang dat dit kan gaan gebeuren.
Vraag me dus ook af hoe deze schades zijn verzekerd.....
Ik las het gisteren, maar dacht dat het ongepast zou zijn om hier te posten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:01 schreef Frutsel het volgende:
opnieuw heel slecht nieuws
tweede seizoen Fallout uitgesteld door bosbranden
Bendes, georganiseerd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:00 schreef Bofjijff het volgende:
Plunderingen. Benieuwd wat er wordt gehaald dan.
gisteren was dat inderdaad ongepastquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik las het gisteren, maar dacht dat het ongepast zou zijn om hier te posten.
Bizarre beelden, maar ergens ook wel goed dat mensen deze moeite nemen om het vast te leggen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 05:19 schreef Hyperdude het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ramptoerisme begint ongeveer bij 8.00
WTF
Al die percelen waar alleen nog een schoorsteen overeind staat. En daarnaast een compleet onbeschadigd huis.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bizarre beelden, maar ergens ook wel goed dat mensen deze moeite nemen om het vast te leggen.
Dat is onder de streep met alles zo. Vaccinaties, geneesmiddelen, verkeer, bouw, werkstress, oorlog, gezondheidszorg.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 09:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als de kosten van zo'n brand eerder doorslaggevend zijn dan het aantal doden
Hout voor laagbouw is de standaard in de vs. Dat is niet zo iets van de laatste 10 jaar oidquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is onder de streep met alles zo. Vaccinaties, geneesmiddelen, verkeer, bouw, werkstress, oorlog, gezondheidszorg.
Als meer aan preventie was gedaan had het niet zo uit de hand kunnen lopen. Ook kosten. Op infrastructuur van bluswater is flink bezuinigd. Bouwmaterialen van huizen idem, allemaal hout en board, geen baksteen.
<Knip>quote:
Ja want LA heeft niet al decennia te kampen met bendes en achterbuurtenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, dat is wat je krijgt met het beleid van de Democraten.
Gisteren viel het nog in de categorie to soonquote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
gisteren was dat inderdaad ongepast
Punt was vooral dat er niet 1 factor een rol speelt, maar veel meer.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hout voor laagbouw is de standaard in de vs. Dat is niet zo iets van de laatste 10 jaar oid
Zou je je willen beperken tot de actuele branden rond Los Angeles. Niet alles in het leven is een links-rechts kwestie.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 10:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
<Knip>
Nu heb je dus naast enorme bosbranden (mede veroorzaakt door nalatigheid van de lokale Democratische bestuurders) ook nog eens plunderende en rovende bendes. Zorgwekkend hoe Californië bergafwaarts is gegaan de afgelopen decennia.
Ik begrijp niet wel punt je hier precies wilt maken. Mijn post gaat over de actuele branden rond Los Angeles.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zou je je willen beperken tot de actuele branden rond Los Angeles. Niet alles in het leven is een links-rechts kwestie.
So...quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Punt was vooral dat er niet 1 factor een rol speelt, maar veel meer.
De slechtste lijkt volgens de laatste geruchten moedwillige brandstichtingen te zijn, om daarna een geëvacueerde wijk georganiseerd te plunderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |