Dat staat niet op de film.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 00:04 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom helpt niemand dit lieve diertje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
So...
Dan ben je wel heel slecht hoor
Nee Howard, ik respecteer al je moeite die je in je goedverzorgde posts stopt. Maar beperk je nu tot de branden. Speculeren over of dat links of rechts schuldig is nu te voorbarig.quote:<Knip>
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Volgens Fox is er een man opgepakt, nadat inwoners hem met een gasbrander oude kerstbomen in de fik zagen zetten. Hij wordt ervan verdacht gisteren de laatste brand te hebben aangestoken en ook een van de andere grote branden.
Ja, deze inderdaad.quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:22 schreef HeatWave het volgende:
Toch apart dat je "climate change" blijkbaar kan arresteren.
Kan je nagaan straks met AI video erbij en dan dit soort gebeurtenissen allemaal (over een paar jaar) levensechte videos eruit gooien van mensen met huidskleur X die brandjes maken.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang er geen serieus onderzoek door de politie is geweest is dit natuurlijk niet meer dan een verdachte.
Lekker elke verdachte meteen als dader zien is dat hoe de wereld tegenwoordig soms werkt.
Beleidsmakers die daarintegen electricteitspalen bovengronds blijven laten aanleggen in natuurgebieden kunnen ze daar niets mee.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:50 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nee hoor.
Die branden zijn er vaker. Probleem is dat het al sinds maart niet meer heeft geregend. Helaas kun je wolken niet arresteren als ze niet willen komen. En dan die windvlagen... Ook die kun je niet oppakken en in de cel gooien.
Het aanleggen in natuurgebieden is volgens mij nog niet eens zo'n probleem, naar wat ik heb begrepen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beleidsmakers die daarintegen electricteitspalen bovengronds blijven laten aanleggen in natuurgebieden kunnen ze daar niets mee.
Waarom hebben ze AI nodig als inwoners nu mensen op heterdaad betrappen die hun leven willen ruïneren?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je nagaan straks met AI video erbij en dan dit soort gebeurtenissen allemaal (over een paar jaar) levensechte videos eruit gooien van mensen met huidskleur X die brandjes maken.
En dan oproepen tot lynch partijen daarna op twitter. Man wat hebben China en Rusland het makkelijk straks
Wat heeft AI te maken met echte beelden?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je nagaan straks met AI video erbij en dan dit soort gebeurtenissen allemaal (over een paar jaar) levensechte videos eruit gooien van mensen met huidskleur X die brandjes maken.
En dan oproepen tot lynch partijen daarna op twitter. Man wat hebben China en Rusland het makkelijk straks
Gelukkig is verschil nog wel te zien voor meesten mensen nuquote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heeft AI te maken met echte beelden?
Nog ff…quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang er geen serieus onderzoek door de politie is geweest is dit natuurlijk niet meer dan een verdachte.
Lekker elke verdachte meteen als dader zien is dat hoe de wereld tegenwoordig soms werkt.
Misschien, heel misschien dat zonder klimaatverandering deze vuren een beetje kleiner waren gebleven ouwe reus? Maar blijf lekker ontkennenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:22 schreef HeatWave het volgende:
Het klimaat verandert, wen er maar aan. Ook als er nooit een mens op aarde had gelopen zou het klimaat constant veranderen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien, heel misschien dat zonder klimaatverandering deze vuren een beetje kleiner waren gebleven ouwe reus? Maar blijf lekker ontkennen
Gangs die overal de boel in de hens zetten zodat ze snel kunnen plunderen als de inwoners evacueren?quote:
Dat schijnt al ontkracht te zijn, het zou om een gewone bezorger gaan las ik op twitter.quote:
Dat zal niemand ontkennen.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het klimaat verandert, wen er maar aan. Ook als er nooit een mens op aarde had gelopen zou het klimaat constant veranderen.
Met een BERNZOMATIC gasbrander?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat schijnt al ontkracht te zijn, het zou om een gewone bezorger gaan las ik op twitter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dan zal het wel om een ander gaan, er schijnen al meerdere arrestaties te hebben plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met een BERNZOMATIC gasbrander?
Het gaat het om droogte (in combinatie met de harde wind) en dat is een katalysator voor een grootschalige brand.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:22 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, het punt is wel dat bijna alles dat op X beweerd wordt helemaal niet te verifieren is. Controleerbare bronnen worden zo ongeveer nooit meegegeven. Voorbeeld van gisteren was een tweet met een video waarop vuur te zien was, en een groep jongeren. Daar werd bij vermeld dat we hier brandstichting zagen. Feit was dat het aan het begin van de video al flink fikte en dat je niemand een brandje aan zag steken. Er waren wel jongeren te zien, maar die stonden met hun telefoon opnames te maken van de situatie. Toch ging deze tweet grif het internet over, waarbij steeds herhaald werd dat hier jongeren brand aan het stichten waren. Op een gegeven moment gaan mensen dat geloven omdat ze hetzelfde verhaal vaak zien langskomen. Maar feitelijk is er niets te zien. Suggestie is de vriend van fake news.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met een BERNZOMATIC gasbrander?
Daarom is x ook geen betrouwbare bron.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:52 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou ja, het punt is wel dat bijna alles dat op X beweerd wordt helemaal niet te verifieren is. Controleerbare bronnen worden zo ongeveer nooit meegegeven. Voorbeeld van gisteren was een tweet met een video waarop vuur te zien was, en een groep jongeren. Daar werd bij vermeld dat we hier brandstichting zagen. Feit was dat het aan het begin van de video al flink fikte en dat je niemand een brandje aan zag steken. Er waren wel jongeren te zien, maar die stonden met hun telefoon opnames te maken van de situatie. Toch ging deze tweet grif het internet over, waarbij steeds herhaald werd dat hier jongeren brand aan het stichten waren. Op een gegeven moment gaan mensen dat geloven omdat ze hetzelfde verhaal vaak zien langskomen. Maar feitelijk is er niets te zien. Suggestie is de vriend van fake news.
Zijn username is inmiddels ironisch geworden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het gaat het om droogte (in combinatie met de harde wind) en dat is een katalysator voor een grootschalige brand.
De oorzaak van de brand, opzettelijke brandstichting, blikseminslag, auto met hete uitlaat in hoog gras, een smeulende sigaret, een stukje glas dat als brandglas werkt of een omgevallen elektriciteitspaal staat daar los van.
Maar goed dat het geen vlammenwerper van het merk ACME was anders had je het natuurlijk niet geloofd.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nog ff…
Er ligt nota bene een gasbrander van het merk BERNZOMATIC op de motorkap.
En enkele tientallen liters brandbare vloeistof onder je bips is dat niet?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Levensgevaarlijk die EVs in noodgevallen
Haha wat een dombo.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Die zijn wel makkelijker te blussen. Maar de gebrekkige infrastructuur lijkt me gevaarlijker dan EV's. Belachelijk dat men die auto's daar achter moet laten natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En enkele tientallen liters brandbare vloeistof onder je bips is dat niet?
Hee, daar heb ik toevallig laatst nog een aambeeld van gekocht.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 15:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar goed dat het geen vlammenwerper van het merk ACME was anders had je het natuurlijk niet geloofd.
Die auto's zijn niet achtergelaten omdat ze leeg waren of zonder brandstof stonden maar omdat er een file stond en het vuur angstig dichtbij kwam.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 16:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Interessant, heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die auto's zijn niet achtergelaten omdat ze leeg waren of zonder brandstof stonden maar omdat er een file stond en het vuur angstig dichtbij kwam.
Ja. Ik had dit filmpje namelijk eergisteren al gezien, met dat exacte shot van die auto's waar het om ging.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Interessant, heb je daar een bron van?
Iedere mogelijkheid om te zeiken op ev’s moet aangegrepen worden natuurlijk…quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die auto's zijn niet achtergelaten omdat ze leeg waren of zonder brandstof stonden maar omdat er een file stond en het vuur angstig dichtbij kwam.
Dat er zoveel EV's op 1 foto staan is ook niet zo bijzonder, het is CA.
Lekker joh, gaat je kop heel X rond.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 14:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat schijnt al ontkracht te zijn, het zou om een gewone bezorger gaan las ik op twitter.
Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:11 schreef michaelmoore het volgende:
verzekeringsaandelen storten in , dus ze gaan wel moeten dokken
https://finance.yahoo.com(...)story-144730520.html
Die investeerders zullen wel meer weten dan ikquote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Dat de aandelenkoersen instorten zegt niets over wel of niet moeten uitkeren. Het geeft alleen aan dat investeerders vrezen dat er veel uitgekeerd moet gaan worden.
Wat op zich gek is, want iedere investeerder in een verzekeraar is zich er als het goed is van bewust dat er ook wel eens veel uitgekeerd moet worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 18:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Dat de aandelenkoersen instorten zegt niets over wel of niet moeten uitkeren. Het geeft alleen aan dat investeerders vrezen dat er veel uitgekeerd moet gaan worden.
daar zal best een zeer forse voorziening voor zijn jaquote:Op vrijdag 10 januari 2025 19:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat op zich gek is, want iedere investeerder in een verzekeraar is zich er als het goed is van bewust dat er ook wel eens veel uitgekeerd moet worden.
De downside van social media, voor je het weet ben je een crimineel.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 17:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Lekker joh, gaat je kop heel X rond.
Onzin om dit puur in de mik van klimaatverandering te stoppen. Misschien dat het deels een rol speelt, maar een veel grotere rol speelt dat men in gaan bouwen op plekken waar dat beter niet had gekund en dat men ernstig heeft gefaald op het punt van preventie.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:03 schreef Mansjester het volgende:
Het Amerika wat geen fuck geeft om klimaatverandering wordt getroffen door klimaatverandering. Ach.
Als het was gebleven zoals in 1853 was er geen probleem geweest.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:03 schreef Mansjester het volgende:
Het Amerika wat geen fuck geeft om klimaatverandering wordt getroffen door klimaatverandering. Ach.
Het probleem is dat er ook nieuwe branden bijkomen, zoals deze:quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:05 schreef Frutsel het volgende:
Twee grootste branden nog maar 8 en 3 procent onder controle.
Weliswaar Iers gunstigere winden momenteel maar er ligt volgende week weer wat op de loer qua wind. Hopelijk krijgen ze de komende 24-48 uur er snel meer grip op.
Ik heb net zitten luisteren naar een uitleg van wat daar precies mee bedoeld wordt en dat vond ik verhelderend. Het gaat niet om oppervlakte. Het toverwoord is "containment". Als je een lijn om een brand heen trekt (in de post van @Momo hierboven de "fire perimeter") gaat het om een percentage van die omtrekkende lijn waar de brand niet meer overheen kan komen, bijvoorbeeld omdat alle brandstof is opgebrand of omdat er brandgangen/geulen gemaakt zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 21:05 schreef Frutsel het volgende:
Twee grootste branden nog maar 8 en 3 procent onder controle.
De meer je kijkt de meer huizen die je ziet die met de grond gelijk zijn gemaakt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 22:29 schreef Perrin het volgende:
400-megapixel foto van het gebied:
https://space-solutions.a(...)ires-in-los-angeles/
Je bedoelt wat er al gebeurd is?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 01:48 schreef chufi het volgende:
Momenteel is het vuur nog in de heuvels, maar wat gaat er gebeuren wanneer het de dicht bebouwde wijken bereikt ? Denk dat het dan misschien erg snel kan overslaan van huis naar huis ....
Tsja maar er zijn ook veel normale huizen getroffen. Was verrast om te zien dat veel grafisch ontwerpers die ik volg ook hun huis zijn verloren, en dat waren zeker geen millionairs. Of althans niet in cash. Veel huizen zijn natuurlijk flink in waarde gestegen net zoals in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat mensen ook rijk zijn meteen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 03:17 schreef Kamelenteen het volgende:
Mijn medeleven gaat uit naar al die rijke Amerikanen daar die dr dure huizen in de vlammenzee zien vergaan.
Medelijden met dr vrouwen, die dr dure tassen van Louis Vuitton, Birkin, enz in rook zien opgaan. Hopelijk hebben ze die nog wel kunnen redden, want anders is het psychische leed niet te overzien.
Dat wordt gezien de berichtgeving een beetje onder het tapijt geveegd. Bij de Pallisadesbrand zijn ongeveer 5000 huizen verloren gegaan en bij de Eatonbrand een stuk of 7000.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 03:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja maar er zijn ook veel normale huizen getroffen. Was verrast om te zien dat veel grafisch ontwerpers die ik volg ook hun huis zijn verloren, en dat waren zeker geen millionairs. Of althans niet in cash. Veel huizen zijn natuurlijk flink in waarde gestegen net zoals in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat mensen ook rijk zijn meteen.
Ik zeg het ook gekscherendquote:Op zaterdag 11 januari 2025 03:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja maar er zijn ook veel normale huizen getroffen. Was verrast om te zien dat veel grafisch ontwerpers die ik volg ook hun huis zijn verloren, en dat waren zeker geen millionairs. Of althans niet in cash. Veel huizen zijn natuurlijk flink in waarde gestegen net zoals in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat mensen ook rijk zijn meteen.
Vind het een ongepast grapje.quote:
quote:The Palisades fire in Los Angeles lurched east late Friday night, prompting emergency officials to expand mandatory evacuation orders to Brentwood, including the Getty Center.
Like the nearby Pacific Palisades, Brentwood is among the most affluent Los Angeles neighborhoods, a place for manicured suburban living that keeps city life just within reach.
The area has long drawn movie stars, media executives and athletes. Though it was not immediately clear who lives within the expanded evacuation zone, Arnold Schwarzenegger calls Brentwood home. So do Bob Iger, Disney’s chief executive, and LeBron James, who has had to evacuate in the face of wildfires before.
Je gaat er vanuit dat iemand met geld dat op oneerlijke manier verdiend heeft? Ik heb een aantal miljonairs in mijn vriendenkring die allen hun geld op zeer eerlijke manier en zonder drijfveer van geld hebben verdient, als ik daar nu aan vraag: Heb je een miljoen voor me, want ik heb een speciale behandeling nodig, dan weet ik zeker dat ze dat per direct overmaken.quote:
Hoe dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:03 schreef Mansjester het volgende:
Dit is uit 2018quote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:16 schreef Lichtloper het volgende:
[ afbeelding ]
Het kostbare servies wordt onder water gezet vlak voor een evacuatie
zou het zo kunnen zijn dat de extreme droogte in het gebied iets met de snelheid waarmee deze branden zich uitbreiden te maken kunnen hebben? Gewoon maar een gedachte hè?quote:
En windvlagen van 140km/u (eerder)quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
zou het zo kunnen zijn dat de extreme droogte in het gebied iets met de snelheid waarmee deze branden zich uitbreiden te maken kunnen hebben? Gewoon maar een gedachte hè?
Hadden ze in dat niet gelovige hellhole maar harder moeten bidden voor regen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
zou het zo kunnen zijn dat de extreme droogte in het gebied iets met de snelheid waarmee deze branden zich uitbreiden te maken kunnen hebben? Gewoon maar een gedachte hè?
Uit de nyt over de bovengrondse electriciteits voorziening en het toch onder spanning laten staan bij stormen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En windvlagen van 140km/u (eerder)
Bij 120km per uur wordt hier code rood afgegeven dus kun je nagaan.
En dat er dus schijnbaar volk is geweest wat ook heeft aangestokenquote:Op vrijdag 10 januari 2025 20:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin om dit puur in de mik van klimaatverandering te stoppen. Misschien dat het deels een rol speelt, maar een veel grotere rol speelt dat men in gaan bouwen op plekken waar dat beter niet had gekund en dat men ernstig heeft gefaald op het punt van preventie.
Dat zou zo maar kunnen, maar volgens mij werd er gesproken over klimaatverandering.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ah, je bent een trol, zeg dat dan….quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen, maar volgens mij werd er gesproken over klimaatverandering.
Alleen boomers vinden duur servies zo belangrijkquote:Op zaterdag 11 januari 2025 08:16 schreef Lichtloper het volgende:
[ afbeelding ]
Het kostbare servies wordt onder water gezet vlak voor een evacuatie
Ik weet niet wat je punt is, maar niemand denkt dat er vroeger geen bosbranden waren.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:56 schreef asco het volgende:
Ik moet altijd lachen om jonkies die denken dat rampen echt pas in hun tijd zijn begonnen. 🤣
https://www.delpher.nl/nl(...)and+droogte&coll=ddd
Pak 'm beet een jaar geleden leed LA onder hevige wateroverlast. Dat heeft naar verluid geleid tot flinke extra groei van vegetatie. Daarna is er een lange periode van extreme droogte geweest. De (extra) vegetatie is daarbij grotendeels verdroogd en vormt nu brandstof voor de branden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:00 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat zou zo maar kunnen, maar volgens mij werd er gesproken over klimaatverandering.
Het is sowieso complex, zou het een woestijn geworden zijn dan zou er niet veel branden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Pak 'm beet een jaar geleden leed LA onder hevige wateroverlast. Dat heeft naar verluid geleid tot flinke extra groei van vegetatie. Daarna is er een lange periode van extreme droogte geweest. De (extra) vegetatie is daarbij grotendeels verdroogd en vormt nu brandstof voor de branden.
Ja, dat las ik gisteren ook al ergens.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Pak 'm beet een jaar geleden leed LA onder hevige wateroverlast. Dat heeft naar verluid geleid tot flinke extra groei van vegetatie. Daarna is er een lange periode van extreme droogte geweest. De (extra) vegetatie is daarbij grotendeels verdroogd en vormt nu brandstof voor de branden.
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je punt is, maar niemand denkt dat er vroeger geen bosbranden waren.
Wel zien we dat het aantal extreme natuurrampen aan het stijgen is. Als je kijkt naar de 10 grootste branden in LA allertijden die gemeten zijn, zie je ook gewoon dat de meeste vrij recent waren. En dat de twee branden die nu woeden allebei nu al in de top 5 staan.
[ afbeelding ]
Wel interessant. Zou een teveel aan vegetatie ook meegespeeld hebben in de overige grote branden de afgelopen 20 jaar?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:14 schreef recursief het volgende:
Alles wat brandt speelt mee, ook huizen. Het is een mooie locatie om te wonen maar misschien niet de meest veilige.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Wel interessant. Zou een teveel aan vegetatie ook meegespeeld hebben in de overige grote branden de afgelopen 20 jaar?
Het teveel aan verdorde vegetatie dan. De teneur van het stuk dat ik hier over las is dat periodes van extreme droogte minder erg zijn dan periodes van extreme droogte afgewisseld met extreem natte periodes. En juist die afwisseling van weersextremen komt hoe langer hoe vaker voor.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:29 schreef Akathisia het volgende:
[..]
[..]
Wel interessant. Zou een teveel aan vegetatie ook meegespeeld hebben in de overige grote branden de afgelopen 20 jaar?
Met de vraag of een toename aan vegetatie ook in eerdere jaren een factor geweest kan zijn, sluit ik volgens mij geen andere factoren uit.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Alles wat brandt speelt mee, ook huizen.
Maar het is een feit dat de afgelopen 25 jaar de droogste zijn in 1200 jaar.
Het één sluit het ander hier niet uit. Zo werkt dat gewoon niet.
Het ging blijkens een eerdere post over meer vegetatie (tgv meer water), waardoor er, i.c.m. meer droogte, meer verdorde vegatatie was.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:35 schreef recursief het volgende:
Het teveel aan verdorde vegetatie dan. De teneur van het stuk dat ik hier over las is dat periodes van extreme droogte minder erg zijn dan periodes van extreme droogte afgewisseld met extreem natte periodes. En juist die afwisseling van weersextremen komt hoe langer hoe vaker voor.
Je probeert het naar 1 richting te sturen, mogelijk omdat klimaatverandering een vies woord voor je is.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:39 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het ging blijkens een eerdere post over meer vegetatie (tgv meer water), waardoor er, i.c.m. meer droogte, meer verdorde vegatatie was.
De natuur vraagt natuurlijk ook management, helemaal in gebieden waar er een groot gevaar is voor bosbranden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 10:14 schreef recursief het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |