abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216232841
Wat ik nog intens kutter vind is N-wegen met om de zoveel km een rotonde. Als je alleen rijdt geen probleem alleen maar fun. Zo laat mogelijk even hard en kort remmen, insturen en over die rotonde hoeken als een mofo en die bandjes laten werken, daarna zo snel mogelijk het gas weer vloeren. En dit dan proberen te perfectioneren bij elke rotonde, genot!

Maar serieus 90% lijkt een rotonde te zien als een obstakel waarbij je een km van tevoren als zachtjes de rem in moet gaan trappen om vervolgens bij het opdraaien zowat volledig tot stilstand te komen (want dat er geen verkeer aankomt hadden ze nog niet gezien?) en bijna in hetzelfde tempo van 10km/u over die rotonde te sukkelen. Als je daar achter rijdt en dan 5x achter elkaar is zo ongelofelijk kut gewoon! Sta je 5x stil voor nop. Bovendien kost het nog meer brandstof ook om steeds van 10 naar 80 op te trekken.

Nou ja niet iedereen zal het eens zijn met deze mening natuurlijk, want 90% doet dit dus gewoon zo zoals gezegd :')
pindazakje
pi_216232863
quote:
8s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Huhhhhh?

Geeft niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216233016
Een vloeiende rijstijl is ook serieus zuiniger, gewoon amper aan die rem zitten voor bochten en rotondes en zo min mogelijk snelheid proberen te verliezen. Ja de bandjes moet harder werken maar daar zijn ze voor gemaakt, en benzine is veel duurder dan banden. Als je dan niet steeds als een gek gaat accelereren kun je zuiniger rijden dan met dat slome gesukkel en constant op die rem zitten drukken.
pindazakje
  donderdag 9 januari 2025 @ 20:56:34 #64
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_216233036
Dat volk dat de rotonde verlaat zonder richting aan te geven mag ook collectief de griep krijgen
pi_216234100
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat ik nog intens kutter vind is N-wegen met om de zoveel km een rotonde. Als je alleen rijdt geen probleem alleen maar fun. Zo laat mogelijk even hard en kort remmen, insturen en over die rotonde hoeken als een mofo en die bandjes laten werken, daarna zo snel mogelijk het gas weer vloeren. En dit dan proberen te perfectioneren bij elke rotonde, genot!
Ik kijk wel eens filmpjes op YouTube van politie achtervolgingen, en daar zie je ook hoe die agenten over een rotonde rijden als ze met een achtervolging bezig zijn. Zoals je hier beschrijft hoe je het liefst over een rotonde rijdt, komt wel een beetje overeen met wat ik op die filmpjes van die achtervolgingen zie.
pi_216235181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 18:50 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Dat kan 130 zijn, maar is verder niet relevant. Gewoon rechts houden als dat kan.
Dat is vrijwel nergens in Nederland 130.

Oftewel, de persoon op de linkerbaan houdt zich gewoon aan de maximumsnelheid op dat moment.
pi_216235187
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren ging er in Heemskerk een Volvo V70R rechtdoor dwars door de vangrails. Die heeft minstens 20 meter gevlogen, om over de kop tot stilstand te komen tegen een boom. politieheli erbij om te zoeken naar de bestuurder; deze bleek al thuis te zijn.

ben het volledig eens met TS, met de toevoeging dat 2% van alle automobilisten onder invloed van iets achter het stuur zit. Dat is 1 op de 50 automobilisten ffs.
Dit gebeurt overal
pi_216235198
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Wad het een dronken Belg?
[..]
Je zakt juist als je géén toeren maakt en met 62 de snelweg opduikt.
[..]
Bewaar die maar voor je rijexamen. Kun je meteen een her gaan aanvragen :s)
Tijdens mij rijtest wilde ik dus ook toeren maken om de snelweg op te gaan maar ze zei dat ik te hard ging.

Je moet echt sloom rijden van het CBR hoor.
pi_216235207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:46 schreef Hyaenidae het volgende:

Maar serieus 90% lijkt een rotonde te zien als een obstakel waarbij je een km van tevoren als zachtjes de rem in moet gaan trappen om vervolgens bij het opdraaien zowat volledig tot stilstand te komen (want dat er geen verkeer aankomt hadden ze nog niet gezien?) en bijna in hetzelfde tempo van 10km/u over die rotonde te sukkelen. Als je daar achter rijdt en dan 5x achter elkaar is zo ongelofelijk kut gewoon! Sta je 5x stil voor nop. Bovendien kost het nog meer brandstof ook om steeds van 10 naar 80 op te trekken.

Nou ja niet iedereen zal het eens zijn met deze mening natuurlijk, want 90% doet dit dus gewoon zo zoals gezegd :')
Met rijles leer ik afremmen tot 20 km/u, en altijd in z'n 2. Bij het rijexamen zak je als je een rotonde in z'n 3 doet, ook een joekel waar dit gemakkelijk kan. Of het moet echt een enorm verkeersplein zijn dan mag het heel misschien eens in z'n 3 van het cbr.
pi_216236170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Oftewel, de persoon op de linkerbaan houdt zich gewoon aan de maximumsnelheid op dat moment.
Na 19:00 op genoeg plekken. Dan nog, als je onnodig links rijdt hinder je anderen. Twee overtredingen en niet heel handig om op je examen te doen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 10 januari 2025 @ 07:34:35 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216236234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Je moet rechts rijden, zak.
pi_216236540
Merk vooral bij ouderen in het verkeer, dat het echt een ramp is. Idd met 70 invoegen waar je 100 mag :')
Bochten en rotondes zijn helemaal een ramp, supertraag en vrijwel niks durven. Tja, wellicht begrijpelijk want oud, maar irritant en gevaarlijk is het wel.
pi_216236591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 23:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Tijdens mij rijtest wilde ik dus ook toeren maken om de snelweg op te gaan maar ze zei dat ik te hard ging.

Je moet echt sloom rijden van het CBR hoor.
Dat heeft te maken met milieubewust rijden. Meer toeren is meer verbruik en uitstoot. Persoonlijk vind ik het fijn om eerder op snelheid te zitten, veiliger en mogelijkheid om in eerder in te voegen.
pi_216236595
A niffo die zemmel
Kaaskoppen rijden exht slegt ik zie het elke dag op de truck links inhale verkeerslichte doen et. Iet ik kan er efft boos om worde app nu wel in de truck hahahha lekke 80 rijde middelstebaan lkke man
  vrijdag 10 januari 2025 @ 09:05:43 #75
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216236655
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 19:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren ging er in Heemskerk een Volvo V70R rechtdoor dwars door de vangrails. Die heeft minstens 20 meter gevlogen, om over de kop tot stilstand te komen tegen een boom. politieheli erbij om te zoeken naar de bestuurder; deze bleek al thuis te zijn.

ben het volledig eens met TS, met de toevoeging dat 2% van alle automobilisten onder invloed van iets achter het stuur zit. Dat is 1 op de 50 automobilisten ffs.
Onder invloed van iets? Ik denk dat er veel meer mensen onder invloed van iets achter het stuur zitten. Emoties, gedachten, externe prikkels, medicatie. Lekker duidelijk chef.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216237068
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2025 20:55 schreef Hyaenidae het volgende:
en benzine is veel duurder dan banden.
Een set banden kost al snel 500 euro in een bescheiden 17" maatje. Dat is ongeveer 230 liter benzine met de huidige prijzen. Dus je kan heel wat optrekken en afremmen met een auto, voordat je de extra kosten van die 10.000km minder levensduur van je banden gecompenseerd hebt hoor.

Niet dat ik onnodig langzaam rijden goed wil praten, maar mensen leggen vaak onnodig veel nadruk op de brandstofkosten, terwijl ze jaarlijks minstens zo veel kwijt zijn aan onderhoud van hun auto en nog veel meer aan afschrijving.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_216237521
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 09:51 schreef knoopie het volgende:

[..]
Een set banden kost al snel 500 euro in een bescheiden 17" maatje. Dat is ongeveer 230 liter benzine met de huidige prijzen. Dus je kan heel wat optrekken en afremmen met een auto, voordat je de extra kosten van die 10.000km minder levensduur van je banden gecompenseerd hebt hoor.

Niet dat ik onnodig langzaam rijden goed wil praten, maar mensen leggen vaak onnodig veel nadruk op de brandstofkosten, terwijl ze jaarlijks minstens zo veel kwijt zijn aan onderhoud van hun auto en nog veel meer aan afschrijving.
Even snel berekend, maar als je met die getallen die jij gebruikt 1 op 14,5 zou rijden door veel af te remmen ipv 1 op 15 zonder remmen speel je nog net quitte. Maar veel afremmen is al gauw veel slechter voor het verbruik. Meer dan 1 op 14,5 verbruiken is al in het voordeel van de banden sneller laten slijten. Logisch ook als je weet dat een bandenprijs ongeveer 1,5-3ct/km is en brandstof 14ct/km. Op brandstof kun je veel meer besparen dan op banden met je rijstijl. Kwestie van het omslagpunt berekenen.
Maar ja dan heb je ook slijtage van de remmen, of van het onderstel. Maar hard door de bocht rausen is vooral velen malen leuker, en daarna liefst toch nog vol op het gas stampen en dat laatste doet dan alle besparing weer teniet :')
pindazakje
pi_216239911
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 07:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Na 19:00 op genoeg plekken. Dan nog, als je onnodig links rijdt hinder je anderen. Twee overtredingen en niet heel handig om op je examen te doen.
Ja maar dan maakt het dus niet uit of de persoon op de linkerbaan 100 of 130 rijdt, als er ruimte is om naar rechts te gaan moet deze persoon dat doen.
pi_216239921
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:56 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dat heeft te maken met milieubewust rijden. Meer toeren is meer verbruik en uitstoot. Persoonlijk vind ik het fijn om eerder op snelheid te zitten, veiliger en mogelijkheid om in eerder in te voegen.
Ja maar dan zak je dus voor je rijexamen. Dus dat betekent dat jouw manier niet 'goed' is volgens het CBR.

100 invoegen moet als het kan, maar op de A44 zijn veel korte invoegstroken waar dit een beetje lastig wordt.
pi_216239925
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 08:56 schreef DelanoMilano het volgende:
A niffo die zemmel
Kaaskoppen rijden exht slegt ik zie het elke dag op de truck links inhale verkeerslichte doen et. Iet ik kan er efft boos om worde app nu wel in de truck hahahha lekke 80 rijde middelstebaan lkke man
Ben jij een geheelonthouder van alcohol?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:36:51 #81
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_216240158
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2025 11:32 schreef Tijn het volgende:
Ik vermijd juist N-wegen om deze reden. Er is altijd wel een slak die een trein veroorzaakt. Het is helemaal raar omdat je 80 in een moderne auto nauwelijks merkt. Je zou zeggen dat mensen steeds harder gaan rijden naarmate auto's comfortabeler worden, maar het tegenovergestelde blijkt waar.
Ik heb een oud autootje. Dan is 80 best snel. Zeker met 80 de bocht door is geen doen. De snelheidsmeter is ook kapot dus ik moet maar een beetje gokken en wil zeker geen boete. Veel werkende snelheidsmeters geven ook 80 aan terwijl je werkelijk maar 60 of 70 gaat.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 13:52:54 #82
12221 Tijn