Nee ik heb je moeder gebeld.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:16 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Je hebt zelf de organisatie gebeld.
En wat is de maximumsnelheid op die weg op dat tijdstip?quote:Op donderdag 9 januari 2025 15:20 schreef Redbullkid het volgende:
Ook echt elke dag weer van die kneuzen die 100 rijden op de linkerbaan met genoeg ruimte op de banen op de stroken ernaast.
Ga gewoon rechts rijden als je 100 wilt rijden.
Dat kan 130 zijn, maar is verder niet relevant. Gewoon rechts houden als dat kan.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:10 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En wat is de maximumsnelheid op die weg op dat tijdstip?
De vraag was: "Weet je niet dat einde bebouwde kom ALTIJD 80 is" en die beantwoord jij bevestigend. Ergo: je weet het dus niet.quote:
Wad het een dronken Belg?quote:Op donderdag 9 januari 2025 09:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat JIJ een wiplash krijgt als zo een malloot achterop je klapt. Ja de aanrijding is hun schuld, leuk en aardig. Maar een whiplash word je niet blij van.
Je zakt juist als je géén toeren maakt en met 62 de snelweg opduikt.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Op het rijexamen zak je als je te veel toeren maakt want dan doe je niet aan 'ecologisch verantwoord rijden'.
Gezakt, herexamen boeken waar pas over 3 maanden plek voor is, dus in de tussentijd weer rijlessen boeken, de rijles voor het examen zelf boeken, je bent zo 1500 euro verder. Dure grap. Omdat je eventjes heng heng heng de snelweg op wilde.
Bewaar die maar voor je rijexamen. Kun je meteen een her gaan aanvragenquote:Op donderdag 9 januari 2025 11:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Indien jij er achter zit en je kan of mag niet inhalen, zou je ook even kunnen seinen met je grootlicht of even toeteren. Er is immers sprake van een gevaarlijke situatie. Te langzaam rijden kan gevaarlijk zijn.
Huhhhhh?quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:31 schreef r_one het volgende:
[..]
De vraag was: "Weet je niet dat einde bebouwde kom ALTIJD 80 is" en die beantwoord jij bevestigend. Ergo: je weet het dus niet.
Taalkundige logica voor gevorderden
Ik kijk wel eens filmpjes op YouTube van politie achtervolgingen, en daar zie je ook hoe die agenten over een rotonde rijden als ze met een achtervolging bezig zijn. Zoals je hier beschrijft hoe je het liefst over een rotonde rijdt, komt wel een beetje overeen met wat ik op die filmpjes van die achtervolgingen zie.quote:Op donderdag 9 januari 2025 20:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat ik nog intens kutter vind is N-wegen met om de zoveel km een rotonde. Als je alleen rijdt geen probleem alleen maar fun. Zo laat mogelijk even hard en kort remmen, insturen en over die rotonde hoeken als een mofo en die bandjes laten werken, daarna zo snel mogelijk het gas weer vloeren. En dit dan proberen te perfectioneren bij elke rotonde, genot!
Dat is vrijwel nergens in Nederland 130.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:50 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat kan 130 zijn, maar is verder niet relevant. Gewoon rechts houden als dat kan.
Dit gebeurt overalquote:Op donderdag 9 januari 2025 19:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren ging er in Heemskerk een Volvo V70R rechtdoor dwars door de vangrails. Die heeft minstens 20 meter gevlogen, om over de kop tot stilstand te komen tegen een boom. politieheli erbij om te zoeken naar de bestuurder; deze bleek al thuis te zijn.
ben het volledig eens met TS, met de toevoeging dat 2% van alle automobilisten onder invloed van iets achter het stuur zit. Dat is 1 op de 50 automobilisten ffs.
Tijdens mij rijtest wilde ik dus ook toeren maken om de snelweg op te gaan maar ze zei dat ik te hard ging.quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Wad het een dronken Belg?
[..]
Je zakt juist als je géén toeren maakt en met 62 de snelweg opduikt.
[..]
Bewaar die maar voor je rijexamen. Kun je meteen een her gaan aanvragen![]()
Met rijles leer ik afremmen tot 20 km/u, en altijd in z'n 2. Bij het rijexamen zak je als je een rotonde in z'n 3 doet, ook een joekel waar dit gemakkelijk kan. Of het moet echt een enorm verkeersplein zijn dan mag het heel misschien eens in z'n 3 van het cbr.quote:Op donderdag 9 januari 2025 20:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat ik nog intens kutter vind is N-wegen met om de zoveel km een rotonde. Als je alleen rijdt geen probleem alleen maar fun. Zo laat mogelijk even hard en kort remmen, insturen en over die rotonde hoeken als een mofo en die bandjes laten werken, daarna zo snel mogelijk het gas weer vloeren. En dit dan proberen te perfectioneren bij elke rotonde, genot!
Maar serieus 90% lijkt een rotonde te zien als een obstakel waarbij je een km van tevoren als zachtjes de rem in moet gaan trappen om vervolgens bij het opdraaien zowat volledig tot stilstand te komen (want dat er geen verkeer aankomt hadden ze nog niet gezien?) en bijna in hetzelfde tempo van 10km/u over die rotonde te sukkelen. Als je daar achter rijdt en dan 5x achter elkaar is zo ongelofelijk kut gewoon! Sta je 5x stil voor nop. Bovendien kost het nog meer brandstof ook om steeds van 10 naar 80 op te trekken.
Nou ja niet iedereen zal het eens zijn met deze mening natuurlijk, want 90% doet dit dus gewoon zo zoals gezegd
Na 19:00 op genoeg plekken. Dan nog, als je onnodig links rijdt hinder je anderen. Twee overtredingen en niet heel handig om op je examen te doen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 23:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat is vrijwel nergens in Nederland 130.
Oftewel, de persoon op de linkerbaan houdt zich gewoon aan de maximumsnelheid op dat moment.
Je moet rechts rijden, zak.quote:Op donderdag 9 januari 2025 23:28 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat is vrijwel nergens in Nederland 130.
Oftewel, de persoon op de linkerbaan houdt zich gewoon aan de maximumsnelheid op dat moment.
Dat heeft te maken met milieubewust rijden. Meer toeren is meer verbruik en uitstoot. Persoonlijk vind ik het fijn om eerder op snelheid te zitten, veiliger en mogelijkheid om in eerder in te voegen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 23:29 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Tijdens mij rijtest wilde ik dus ook toeren maken om de snelweg op te gaan maar ze zei dat ik te hard ging.
Je moet echt sloom rijden van het CBR hoor.
Onder invloed van iets? Ik denk dat er veel meer mensen onder invloed van iets achter het stuur zitten. Emoties, gedachten, externe prikkels, medicatie. Lekker duidelijk chef.quote:Op donderdag 9 januari 2025 19:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteren ging er in Heemskerk een Volvo V70R rechtdoor dwars door de vangrails. Die heeft minstens 20 meter gevlogen, om over de kop tot stilstand te komen tegen een boom. politieheli erbij om te zoeken naar de bestuurder; deze bleek al thuis te zijn.
ben het volledig eens met TS, met de toevoeging dat 2% van alle automobilisten onder invloed van iets achter het stuur zit. Dat is 1 op de 50 automobilisten ffs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |