abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216267307
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt. Ik geloof 100% in de goedheid van mensen.
Verdun al bezocht:

Of Auschwitz:

Echt representatief voor de "goedheid in de mens".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216267324
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:20 schreef torentje het volgende:

[..]
De individuen met eelt op hun ziel en op hun krachtige handen en vingers.
:?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216268342
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:30 schreef blomke het volgende:

[..]
:?
De zachtere individuen leven toch al een tijdje in de hel op aarde? En de individuen met eelt op hun ziel en op hun handen en vingers niet.
pi_216269220
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 16:21 schreef torentje het volgende:

[..]
De zachtere individuen leven toch al een tijdje in de hel op aarde? En de individuen met eelt op hun ziel en op hun handen en vingers niet.
Ah, zo. Ik dacht meer in/aan het hiernamaals als allocatie.
  zondag 12 januari 2025 @ 18:25:52 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216270254
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Verdun al bezocht:

[ afbeelding ]

Of Auschwitz:
[ afbeelding ]

Nee, ik zeg dat ik geloof dat elk mens 100% goed geboren wordt en dus inherent niet slecht of kwaadaardig is maar goed.

Daarbij: dat er verschrikkingen plaatsvonden en vinden, hoe bewijst dat precies dat DE mens slecht is? Ken jij daadwerkelijk slechte mensen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216271435
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik zeg dat ik geloof dat elk mens 100% goed geboren wordt en dus inherent niet slecht of kwaadaardig is maar goed.

Daarbij: dat er verschrikkingen plaatsvonden en vinden, hoe bewijst dat precies dat DE mens slecht is? Ken jij daadwerkelijk slechte mensen?
Als mensen goed geboren worden, zouden ze niet slecht kunnen worden. Een appelboom gaat ook niet ineens peren produceren, en zoet water wordt niet spontaan zout. Ik snap dat het veel prettiger en comfortabeler is om in dit soort dingen te geloven dan de werkelijkheid onder ogen te zien, vooral omdat die impliceert dat we ook onze eigen motieven in twijfel moeten trekken en al onze goede bedoelingen eigenlijk misschien wel een duisterder oorsprong hebben, maar uit de realiteit blijkt niet dat de mens alleen maar goed geboren wordt.
  zondag 12 januari 2025 @ 20:39:13 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216272063
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als mensen goed geboren worden, zouden ze niet slecht kunnen worden. Een appelboom gaat ook niet ineens peren produceren, en zoet water wordt niet spontaan zout. Ik snap dat het veel prettiger en comfortabeler is om in dit soort dingen te geloven dan de werkelijkheid onder ogen te zien, vooral omdat die impliceert dat we ook onze eigen motieven in twijfel moeten trekken en al onze goede bedoelingen eigenlijk misschien wel een duisterder oorsprong hebben, maar uit de realiteit blijkt niet dat de mens alleen maar goed geboren wordt.
Prettiger en comfortabeler is het om ervan uit te gaan dat je eigenlijk geen blaam treft want je bent nu eenmaal slecht van nature. Neemt een hoop verantwoordelijkheden weg, en je kunt daarnaast geheel blindvaren op 'genade', omdat enige eigen inspanning tot verbetering niet eens nodig is, het is zelfs volstrekt onmogelijk. Sowieso is er dan ook geen enkele sprake van 'vrije wil'.

Dat je verder serieus meent te denken dat 'al onze goede bedoelingen' misschien wel een 'duisterder oorsprong' hebben, is verder het soort klassiek religieus misantropisch denken zoals we dat al een tijdje kennen, en vooral voor een hoop leed zorgt. Het soms ook rechtvaardigt, dat leed.

En let wel; die 'slechtheid' komt in jouw lezing ook nog eens door daden begaan door een ander.

Met rechtvaardigheid, laat staan logica, heeft het allemaal niets van doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 12 januari 2025 @ 20:44:34 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216272139
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 15:29 schreef blomke het volgende:

[..]
Verdun al bezocht:

[ afbeelding ]

Of Auschwitz:
[ afbeelding ]

Bezoek eens een ouderenverzorgingstehuis of een voedselbank; kun je ook foto's vinden van mensen die goed doen voor anderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216273681
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 19:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als mensen goed geboren worden, zouden ze niet slecht kunnen worden.
Dat goed en slecht moet lekker we gelaten worden, wat de een goed vind en acht, vind de ander juist slecht en verwerpelijk.
Zulk subjectieve meningen/overtuigingen moeten we liefst loslaten.

Een mens word geboren en is in beginsel onschuldig, toch?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_216275211
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:21 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Wauw. Gewoon: wauw.
Ja daar kan je het toch wel mee eens zijn? Buiten dat om. eten op Sabbat was ook helemaal niet verboden. Je mocht geen voedsel bereiden. Maar je mocht wel gewoon eten. Joden eten ook gewoon op Sabbat hoor. De Apostelen van Jezus deden gewoon eten en meer niet.

En wat betreft stenigen. Ja het zou allemaal wel, maar inmiddels doen Joden en Christenen al 2000 jaar niet meer stenigen. Daar zijn ze overheen gegroeid.. Als je dat vergelijkt met bv de islam, die nog wel stenigen. Die zijn gewoon stil blijven staan in de tijd.

Ik vind stenigen vandaag de dag toch een heel stuk zorgelijker als stenigen 2000 jaar geleden.
pi_216275454
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 04:07 schreef Seven75 het volgende:

Ik vind stenigen vandaag de dag toch een heel stuk zorgelijker als stenigen 2000 jaar geleden.
Mwah, de islam loopt gewoon 700 jaar achter op het christelijke geloof. Dus nog eventjes wachten en dat probleem heeft zichzelf ook opgelost.
pi_216276668
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 04:07 schreef Seven75 het volgende:

[..]
Ja daar kan je het toch wel mee eens zijn?
Nee. Ik vind dit een typisch voorbeeld van hoe religie mensen de meest idiote dingen kan laten zeggen.
pi_216276843
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Prettiger en comfortabeler is het om ervan uit te gaan dat je eigenlijk geen blaam treft want je bent nu eenmaal slecht van nature. Neemt een hoop verantwoordelijkheden weg, en je kunt daarnaast geheel blindvaren op 'genade', omdat enige eigen inspanning tot verbetering niet eens nodig is, het is zelfs volstrekt onmogelijk. Sowieso is er dan ook geen enkele sprake van 'vrije wil'.

Dat je verder serieus meent te denken dat 'al onze goede bedoelingen' misschien wel een 'duisterder oorsprong' hebben, is verder het soort klassiek religieus misantropisch denken zoals we dat al een tijdje kennen, en vooral voor een hoop leed zorgt. Het soms ook rechtvaardigt, dat leed.

En let wel; die 'slechtheid' komt in jouw lezing ook nog eens door daden begaan door een ander.

Fijn dat je voor mij even invult dat ik denk dat mij geen blaam treft. Ik wil ook wel zo'n glazen bol waarmee ik kan weten wat anderen denken zonder ze het eerst te vragen!
pi_216277604
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt. Wat er allemaal in het hoofd omgaat van Ali is werkelijk 'niet te geloven'. Dat is wel objectief vast te stellen door anderen die kunnen nadenken.
  maandag 13 januari 2025 @ 11:25:18 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216278406
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Fijn dat je voor mij even invult dat ik denk dat mij geen blaam treft. Ik wil ook wel zo'n glazen bol waarmee ik kan weten wat anderen denken zonder ze het eerst te vragen!
Misschien zelf eens doen i.p.v. wauwelen over wat anderen 'prettiger' vinden; zoals altijd bestaat het niet in jouw hoofd dat andere mensen daadwerkelijk geloven wat ze geloven zonder allerlei onderliggende addertjes onder het gras of 'misleidingen'. Is maar een tip.

.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216279511
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Misschien zelf eens doen i.p.v. wauwelen over wat anderen 'prettiger' vinden; zoals altijd bestaat het niet in jouw hoofd dat andere mensen daadwerkelijk geloven wat ze geloven zonder allerlei onderliggende addertjes onder het gras of 'misleidingen'. Is maar een tip.

.
Waarom geloof je dan dat alle mensen 100% goed geboren worden terwijl de geschiedenis van de mensheid vol bloedvergieten, oorlog, geweld, criminaliteit enzovoorts is? Ik weet niet wat je nou als bewijs kunt aandragen voor zo'n statement. Een baby kun je natuurlijk moeilijk van kwaad betichten, maar dat is geen bewijs, omdat je stelling dan niet falsifieerbaar is. Je kan dat immers niet testen.

Ik ken wel meer mensen die er moeite mee hebben om te aanvaarden dat het kwaad in mensen aanwezig is, waaronder in zichzelf.

Maar goed, als jij daar andere redenen voor hebt, dan mijn welgemeende excuses en laat gerust weten waarom je het wel denkt.
  maandag 13 januari 2025 @ 13:06:46 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216279690
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom geloof je dan dat alle mensen 100% goed geboren worden terwijl de geschiedenis van de mensheid vol bloedvergieten, oorlog, geweld, criminaliteit enzovoorts is? Ik weet niet wat je nou als bewijs kunt aandragen voor zo'n statement. Een baby kun je natuurlijk moeilijk van kwaad betichten, maar dat is geen bewijs, omdat je stelling dan niet falsifieerbaar is. Je kan dat immers niet testen.

Ik ken wel meer mensen die er moeite mee hebben om te aanvaarden dat het kwaad in mensen aanwezig is, waaronder in zichzelf.

Maar goed, als jij daar andere redenen voor hebt, dan mijn welgemeende excuses en laat gerust weten waarom je het wel denkt.
Verschil is: die kwaadaardigheid is in mijn visie niet aangeboren, niet overgeërfd, niet onvoorwaardelijk onderdeel van de natuur en al helemaal niet het gevolg van andermans acties.

Hoeveel oorlogsmisdadigers ken jij persoonlijk? En hoeveel ouderenverzorgers? Ik die laatste categorie wat meer.

En wat villein is, is dat je met dit soort superlatieven moet komen om het kwaad te bewijzen: oorlog, geweld, criminaliteit. Zaken die voor iedereen met hersencellen veroordeeld worden als schadelijk en ook in niet-religieuze betekenis als kwaadaardig worden beschouwd.

Maar dat kwade gaat bij jou veel verder. Dat is al luisteren naar bepaalde muziek, kijken naar bepaalde films of TV, eten en drinken, seksualiteit, wellicht - oh gruwel - je aangetrokken voelen tot iemand van hetzelfde geslacht.

Het is de standaard techniek: kijk, oorlog en geweld, zie je wel dat de mens een zondig wezen is. Dat terwijl de meeste mensen geen oorlog wensen, geen geweld plegen en zich niet met criminaliteit bezighouden. Maar dat is niet genoeg, dus trek je dat kwade maar door tot alles van de Lambada tot een Maria-beeldje.

Alles om dat pessimisme, dat negatieve, dat menshatende er maar in te kunnen houden. "Tot niets goeds in staat". Als je over knechting wil praten, bekijk je eigen levensvisie nog eens, en dat zogenaamde 'mijnenveld' waar we ons in bevinden. Riekt echt naar vrijheid, inderdaad
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216281052
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verschil is: die kwaadaardigheid is in mijn visie niet aangeboren, niet overgeërfd, niet onvoorwaardelijk onderdeel van de natuur en al helemaal niet het gevolg van andermans acties.
Je hebt helemaal niet uitgelegd waar die kwaadaardigheid vandaan komt. Dat was mijn aanvankelijke vraag. Dus leg dat eerst maar eens uit, hoe mensen die 100% goed geboren worden, toch kwaadaardige dingen kunnen doen.

De rest van je betoog, daar word ik echt moe van. "Mensenhatend'. Hou toch op man. Ik vergelijk dit met een dokter die mensen zou haten omdat hij ze vertelt dat ze ziek zijn. Compleet debiele gedachtengang. De rest gaat al helemaal nergens over, alsof ik zou hebben gezegd dat alle muziek, kunst, films slecht zijn. Echt, jij leeft in je eigen fantasiewereld. Ook zou het je sieren als je eens niet zo selectief citeert en alle nuance overboord gooit, want ik zei ook letterlijk:

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:21 schreef Vincent_student het volgende:
De meeste mensen hebben geen flauw benul van veel dingen, die proberen gewoon een goed leven te leiden op basis van de kennis die ze hebben.
De reden waarom ik extreme voorbeelden gebruik, is omdat die het beste het probleem illustreren.

Maar we kunnen natuurlijk ook gewoon de tien geboden citeren, en dan blijkt dat iedereen ze overtreden heeft, en dus kwaad heeft gedaan in de ogen van God:

1Toen sprak God al deze woorden:
2Ik ben de HEERE, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft.
3U zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.
4 U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is.
5U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een na-ijverig God, Die de misdaad van de vaderen vergeldt aan de kinderen, aan het derde en vierde geslacht van hen die Mij haten,
6maar Die barmhartigheid doet aan duizenden van hen die Mij liefhebben en Mijn geboden in acht nemen.
7 U zult de Naam van de HEERE, uw God, niet ijdel gebruiken, want de HEERE zal niet voor onschuldig houden wie Zijn Naam ijdel gebruikt.
8 Gedenk de sabbatdag, dat u die heiligt.
9 Zes dagen zult u arbeiden en al uw werk doen,
10maar de zevende dag is de sabbat van de HEERE, uw God. Dan zult u geen enkel werk doen, u, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienaar, noch uw dienares, noch uw vee, noch uw vreemdeling die binnen uw poorten is.
11Want in zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al wat erin is, en Hij rustte op de zevende dag. Daarom zegende de HEERE de sabbatdag, en heiligde die.
12 Eer uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land dat de HEERE, uw God, u geeft.
13 U zult niet doodslaan.
14 U zult niet echtbreken.
15U zult niet stelen.
16U zult geen vals getuigenis spreken tegen uw naaste.
17 U zult niet begeren het huis van uw naaste. U zult niet begeren de vrouw van uw naaste, noch zijn dienaar, noch zijn dienares, noch zijn rund, noch zijn ezel, noch iets wat van uw naaste is.

Dus dat is geen persoonlijke mening die ik zelf verzonnen heb of een oordeel omdat ik mensen haat, maar een simpele constatering op basis de maatstaf die de Schepper van het universum hanteert.

Als mensen van nature 100% goed zouden zijn, zouden ze al deze geboden ook perfect volgen. Dan zou het kwaad geen rol spelen in het gedrag van de mens, het zou niet eens bij ze opkomen. Dat is het soort goedheid wat God voor ogen heeft, geen halfbakken goedheid waarin je nog twijfelt en verleid kunt worden en af en toe toch toegeeft aan zwakten en dergelijke, als het niet bewust en opzettelijk kwaad is.

Maar nu is de mens van God gescheiden, en omdat alleen God goed is, doet de mens van nature kwaad. Het is nu eenmaal zo. Gelukkig heeft God mededogen voor ons, en biedt Hij ons niet alleen vergeving voor onze zonden aan, maar deelt Hij ook Zijn goddelijke natuur met ons via de Heilige Geest, zodat het kwaad niet meer in ons hart heerst, maar dat God via ons Zijn perfecte goede wil kan uitvoeren.

2 Petrus 1:3Immers, Zijn Goddelijke kracht heeft ons alles geschonken wat tot het leven en de godsvrucht behoort, door de kennis van Hem Die ons geroepen heeft door Zijn heerlijkheid en Zijn deugd.
4Daardoor heeft Hij ons de grootste en kostbare beloften geschonken, opdat u daardoor deel zou krijgen aan de Goddelijke natuur, nadat u het verderf, dat er door de begeerte in de wereld is, ontvlucht bent.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ali_Kannibali op 13-01-2025 16:22:46 ]
pi_216281899
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 20:58 schreef blomke het volgende:

[..]
Hoe zit het dan met de miljarden die er nooit van hebben gehoord of die lang voor jezus ' tijd zijn geboren/geleefd/gestorven??
[..]
Wie heeft de hel dan gemaakt?
Als je nog nooit van Jezus gehoord hebt dan zal God je beoordelen naar je geweten, want ook zonder God kan je weten of iets goed of niet goed is. En God heeft de hel gemaakt voor satan en zijn engelen omdat die niet gered willen worden en energie kan ook niet vernietigd worden dus moet het ergens heen buiten de hemel en dat is de hel.
pi_216281941
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoeveel oorlogsmisdadigers ken jij persoonlijk? En hoeveel ouderenverzorgers? Ik die laatste categorie wat meer.

En wat villein is, is dat je met dit soort superlatieven moet komen om het kwaad te bewijzen: oorlog, geweld, criminaliteit. Zaken die voor iedereen met hersencellen veroordeeld worden als schadelijk en ook in niet-religieuze betekenis als kwaadaardig worden beschouwd.

Maar dat kwade gaat bij jou veel verder. Dat is al luisteren naar bepaalde muziek, kijken naar bepaalde films of TV, eten en drinken, seksualiteit, wellicht - oh gruwel - je aangetrokken voelen tot iemand van hetzelfde geslacht.

Het is de standaard techniek: kijk, oorlog en geweld, zie je wel dat de mens een zondig wezen is. Dat terwijl de meeste mensen geen oorlog wensen, geen geweld plegen en zich niet met criminaliteit bezighouden. Maar dat is niet genoeg, dus trek je dat kwade maar door tot alles van de Lambada tot een Maria-beeldje.

Alles om dat pessimisme, dat negatieve, dat menshatende er maar in te kunnen houden. "Tot niets goeds in staat". Als je over knechting wil praten, bekijk je eigen levensvisie nog eens, en dat zogenaamde 'mijnenveld' waar we ons in bevinden. Riekt echt naar vrijheid, inderdaad
Wat een betoog weer maar de bijbel zegt duidelijk dat we een zondenatuur hebben geërfd van Adam en Eva dus zou Genesis nog eens lezen als ik jou was en standaard is iedereen een kind van de duivel maar dat zie jij niet als slecht hahaha
pi_216282028
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 12:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het probleem is, is dat dat document al twintig posts terug is geplaatst.

Je hebt het dus niet eens gezien, laat staan gelezen.

Dat zegt heel veel. Over koppig gesproken; je ratelt gewoon maar door, en hebt niet eens door wat anderen posten.

Edit: zestig posts terug, en je hebt er nog zelf op gereageerd ook... gewoon dus niet eens gelezen. Wie is hier vooringenomen? Zie post 112.
God haat jullie kerk en jullie valse bijbels en de bijbel staat vol van het werk van jullie goddeloze kerk die het bloed aan hun handen hebben van miljoenen geredde christenen door een valse kerk waar ook echt niemand gered is!!!!! Vol met pedofielen ook en dan nog volhouden dat jullie de bijbel hebben neergezet als canon man man fantasie hebben ze wel....
  maandag 13 januari 2025 @ 16:06:30 #272
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216282129
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:55 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
God haat jullie kerk en jullie valse bijbels en de bijbel staat vol van het werk van jullie goddeloze kerk die het bloed aan hun handen hebben van miljoenen geredde christenen door een valse kerk waar ook echt niemand gered is!!!!! Vol met pedofielen ook en dan nog volhouden dat jullie de bijbel hebben neergezet als canon man man fantasie hebben ze wel....
Weer zo'n figuur die van die grote God een misselijkmakend persoonlijk rotgodje maakt.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 13 januari 2025 @ 16:15:18 #273
545 dop
:copyright: dop
pi_216282229
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Waarom geloof je dan dat alle mensen 100% goed geboren worden terwijl de geschiedenis van de mensheid vol bloedvergieten, oorlog, geweld, criminaliteit enzovoorts is?
De geschiedenis van God zit ook vol bloedvergiet en oorlog, dat ontgaat je telkens.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 13 januari 2025 @ 16:17:43 #274
545 dop
:copyright: dop
pi_216282250
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:50 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Wat een betoog weer maar de bijbel zegt duidelijk dat we een zondenatuur hebben geërfd van Adam en Eva dus zou Genesis nog eens lezen als ik jou was en standaard is iedereen een kind van de duivel maar dat zie jij niet als slecht hahaha
En van wie erfde , of kregen Adam en Eva hun natuur?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 13 januari 2025 @ 16:32:12 #275
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_216282401
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 16:15 schreef dop het volgende:

[..]
De geschiedenis van God zit ook vol bloedvergiet en oorlog, dat ontgaat je telkens.
God mag er gewoon op losmoorden want hij zag dat zn schepping goed was. Maar als satan wil dat je van een appeltje eet, tja dan zullen jij en je kinderen en diens kinderen en daar weer de kinderen van en jawel ook hun kinderen enz enz voor eeuwig kwaadaardig geboren worden. Staat in de bijbel. En verloren gaan. Voor altijd en eeuwig.

Behalve als ze bidden naar Jezus die hoewel kwaadaardig geboren, want een mens, toch ook weer God is. Want het Woord is met een hoofdletter volgens de King James. En 1844 is het startsein dat de Rapture aanstaande is. Dus nog even wachten. Dan gaan we vechten met de Jehova Getuigen zodat er 144.000 mensen overblijven en dat winnen wij. Dan mogen wij weg van deze verderfelijke aarde nast de hemel opstijgen want dat staat in de bijbel. En weet je wat er ook staat nou dat de katholieke kerk vol zit met knarsentandende Diablotelgjes. Dus laat je niet misleiden. Luister goed naar me voordat het te laat is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')