abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216274228
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 14:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Duur zeg, maar helaas marktconform in deze regio. Hier woon ik ook.
21% btw. 40% belasting. Je houdt 420k over.
Daar moet je nog wat kosten voor maken natuurlijk, maarja hoort erbij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216274346
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 22:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wij hebben ze vraagprijs 850k 2100(?)m2. Nabij Leiden.
Interessant project, hoe heb je daar vergunningen (2x woonbestemming) voor gekregen , ging dat makkelijk? Of zit er nog een project ontwikkelaar tussen?
pi_216275679
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 23:42 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Interessant project, hoe heb je daar vergunningen (2x woonbestemming) voor gekregen , ging dat makkelijk? Of zit er nog een project ontwikkelaar tussen?
Daar moesten de stallen en schuren e.d. voor naar beneden "ruimte voor ruimte".

Het vindt zijn oorsprong in 2020. En het zal 2026 zijn voor de oplevering huis nr 1... Dusja, makkelijk?

We zijn zelf dan projectontwikkelaar, maar de partijen die we dan zelf inschakelen zijn een heel significant onderdeel van het totaal...

Vergeet ook niet dat Liander je 6 jaar laat wachten. Overigens.

Ecologisch onderzoek vanwege muis X of wat dan ook. 1300¤? Ook weleens meer dan absurd te noemen, naar mijn mening.

Het totaal is 4x woonbestemming.

Ik had net een woning gekocht in 2020 en de fiscalist keek daar destijds ook wat van op toen ik aangaf mee te gaan doen in dat project. Ik verwachte destijds al een traject van 5 jaar.

Wordt dus eerder 7.

[ Bericht 3% gewijzigd door ludovico op 13-01-2025 06:47:54 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2025 @ 09:54:17 #104
3542 Gia
User under construction
pi_216277326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2025 13:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, en 20 jaar geleden nóg goedkoper. Wat is het doel van je opmerking, anders dan even te komen trollen?
Er zijn kopers die het niet eerlijk vinden als een verkoper dikke winst maakt, die hij/zij moet betalen.
Iemand die ik ken was jaren terug in een nieuwbouw appartement gaan wonen, echt zeer luxe. Toen haar man kwam te overlijden wilde zij verkopen, maar het appartement was inmiddels een ton meer waard geworden. De koper stelde voor deze winst te delen. Echt! Hoe denk je dan? Uiteraard is zij hier niet in mee gegaan; er kwam een andere koper.
  Moderator / Redactie FP maandag 13 januari 2025 @ 10:00:40 #105
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_216277397
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Er zijn kopers die het niet eerlijk vinden als een verkoper dikke winst maakt, die hij/zij moet betalen.
Iemand die ik ken was jaren terug in een nieuwbouw appartement gaan wonen, echt zeer luxe. Toen haar man kwam te overlijden wilde zij verkopen, maar het appartement was inmiddels een ton meer waard geworden. De koper stelde voor deze winst te delen. Echt! Hoe denk je dan? Uiteraard is zij hier niet in mee gegaan; er kwam een andere koper.
Whut :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 10:01:24 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_216277406
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, er zijn ook niet-verkopers die het niet trekken als verkopers dikke winst maken. Iets met aan de zijlijn staan en niet kunnen verkroppen dat anderen wél iets hebben wat jij niet hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 13 januari 2025 @ 10:02:30 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216277424
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Lekker de erfbelasting ook delen, want die wordt gewoon op de WOZ gebaseerd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP maandag 13 januari 2025 @ 10:03:55 #108
Brabo Bastard
pi_216277443
Een oude vriend van me vervloekt zichzelf nog steeds dat hij geen huis heeft gekocht in de periode dat ik dat deed. Die krijgt gewoon niets betaalbaars gevonden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 13 januari 2025 @ 10:05:55 #109
3542 Gia
User under construction
pi_216277461
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:00 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ja, serieus. Verkoper was een oudere dame. Mogelijk dacht de koper dat die daar wel gevoelig voor zou zijn. Wist ook niet wat ik hoorde toen ze dit vertelde. Is alweer jaren geleden, maar zoiets vergeet je niet.

Wij hebben ons huis gekocht voor 240, het is anderhalf jaar geleden getaxeerd voor 465. Zal nu dik boven het half miljoen zijn. Maar goed, we hebben niets aan die overwaarde op dit moment, we hebben al verduurzaamd en het huis is levensloopbestendig met een slaapkamer en badkamer beneden. Vrijstaand op een ruim perceel in het centrum van de stad. Woon hier prima. Maar als we ooit verkopen dan is het aan de hoogste bieder.
  maandag 13 januari 2025 @ 10:08:39 #110
3542 Gia
User under construction
pi_216277495
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Lekker de erfbelasting ook delen, want die wordt gewoon op de WOZ gebaseerd.
WOZ is vaak ver onder de taxatiewaarde. In ons geval in elk geval wel. Geen zin om dit te veranderen. Er wordt gekeken naar vergelijkbare woningen in dezelfde buurt, maar die zijn hier niet.
Met die lage WOZ is het voor ons wellicht ook mogelijk om onder de taxatiewaarde te verkopen aan een eigen kind, zonder dat dit als erfenis gezien wordt.
  Moderator / Redactie FP maandag 13 januari 2025 @ 10:09:15 #111
Brabo Bastard
pi_216277502
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja, serieus. Verkoper was een oudere dame. Mogelijk dacht de koper dat die daar wel gevoelig voor zou zijn. Wist ook niet wat ik hoorde toen ze dit vertelde. Is alweer jaren geleden, maar zoiets vergeet je niet.

Wij hebben ons huis gekocht voor 240, het is anderhalf jaar geleden getaxeerd voor 465. Zal nu dik boven het half miljoen zijn. Maar goed, we hebben niets aan die overwaarde op dit moment, we hebben al verduurzaamd en het huis is levensloopbestendig met een slaapkamer en badkamer beneden. Vrijstaand op een ruim perceel in het centrum van de stad. Woon hier prima. Maar als we ooit verkopen dan is het aan de hoogste bieder.
Jaloezie ten top wel eigenlijk :D
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 10:09:55 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_216277510
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Een oude vriend van me vervloekt zichzelf nog steeds dat hij geen huis heeft gekocht in de periode dat ik dat deed. Die krijgt gewoon niets betaalbaars gevonden.
Ik snap wel dat je daar van baalt. Maar een huis kopen is een grote stap, dus als je daar bang voor bent dan moet je het niet doen. Maar het kan vriezen en dooien, en soms pakken beslissingen goed uit, en soms ook niet.

Maar balen van dat je destijds een keuze hebt gemaakt (als het toen een keuze wás ipv simpelweg niet kúnnen) is niet hetzelfde als anderen die dat wél konden of durfden misgunnen dat zij daar nu de vruchten van plukken.
pi_216277542
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, er zijn ook niet-verkopers die het niet trekken als verkopers dikke winst maken. Iets met aan de zijlijn staan en niet kunnen verkroppen dat anderen wél iets hebben wat jij niet hebt.
Ik vind dit toch wel erg kort door de bocht en niet echt getuigen van besef van hoeveel problemen de huidige woningmarkt voor een grote groep mensen oplevert. Ik denk dat het over het algemeen niet zozeer gaat om niet kunnen verkroppen dat anderen iets hebben wat jij niet hebt, maar om grote zorgen over hoe die mensen een voor hen betaalbare woning (appartement, etc) kunnen vinden. Wat niet gek is, want nogal een vrij cruciaal dingetje, een dak boven je hoofd.

Ik denk dat veel mensen het prima zouden vinden als een ander twee ton winst pakt op een woning, als zij zelf nog steeds een voor hen te betalen woning kunnen vinden.
  Moderator / Redactie FP maandag 13 januari 2025 @ 10:12:58 #114
Brabo Bastard
pi_216277556
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik snap wel dat je daar van baalt. Maar een huis kopen is een grote stap, dus als je daar bang voor bent dan moet je het niet doen. Maar het kan vriezen en dooien, en soms pakken beslissingen goed uit, en soms ook niet.

Maar balen van dat je destijds een keuze hebt gemaakt (als het toen een keuze wás ipv simpelweg niet kúnnen) is niet hetzelfde als anderen die dat wél konden of durfden misgunnen dat zij daar nu de vruchten van plukken.
Dat ben ik ook met je eens :)

Ik weet ook niet of hij het kon of durfde op dat moment. Dat ik de stap toen wel heb gewaagd heb ik nu profijt van.
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator maandag 13 januari 2025 @ 10:18:35 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_216277625
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat ben ik ook met je eens :)

Ik weet ook niet of hij het kon of durfde op dat moment. Dat ik de stap toen wel heb gewaagd heb ik nu profijt van.
Ja, het maakt ook niet uit wat voor hem de situatie destijds was, want het resultaat wordt er niet anders van. Ja, daar heb jij nu profijt van.

Ik kan me de 'glazen bol' discussies uit 2011 en de jaren daarna nog meer dan prima herinneren, net als @Leandra denk ik.
  maandag 13 januari 2025 @ 10:23:18 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216277669
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, het maakt ook niet uit wat voor hem de situatie destijds was, want het resultaat wordt er niet anders van. Ja, daar heb jij nu profijt van.

Ik kan me de 'glazen bol' discussies uit 2011 en de jaren daarna nog meer dan prima herinneren, net als @:Leandra denk ik.
Vooral niet kopen, en in juli 2013 nog een "kun je nog onder de koop uit?!" omdat de prijzen nog veel verder zouden dalen "advies".
Keihard gelachen, toen al, nu moet ik uitkijken dat ik er niet in blijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie FP maandag 13 januari 2025 @ 10:24:56 #117
Brabo Bastard
pi_216277685
Ik ben blij dat ik in ieder geval een koppel blij heb gemaakt met mijn huis. Ze boden wel veel over :@
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216277869
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik vind dit toch wel erg kort door de bocht en niet echt getuigen van besef van hoeveel problemen de huidige woningmarkt voor een grote groep mensen oplevert. Ik denk dat het over het algemeen niet zozeer gaat om niet kunnen verkroppen dat anderen iets hebben wat jij niet hebt, maar om grote zorgen over hoe die mensen een voor hen betaalbare woning (appartement, etc) kunnen vinden. Wat niet gek is, want nogal een vrij cruciaal dingetje, een dak boven je hoofd.

Ik denk dat veel mensen het prima zouden vinden als een ander twee ton winst pakt op een woning, als zij zelf nog steeds een voor hen te betalen woning kunnen vinden.
Ja, als huizenbezitter leef ik toch erg mee met die mensen. Ik zou graag willen dat huizen weer betaalbaar worden, ook als ik daardoor fictief een ton kwijt raak (als in: mijn stenen worden minder waard, maar qua huis maakt dat geen verschil). De kloof tussen 'al een huis gekocht voor 2020' en mensen die dat niet hebben, bijvoorbeeld omdat ze jong zijn en in 2020 nog gewoon bewust thuis woonden, is schrikbarend groot geworden. De eerste categorie kan ook lekker doorschuiven in de huizenmarkt, de tweede categorie komt er niet tussen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator / Redactie FP maandag 13 januari 2025 @ 11:27:12 #119
Brabo Bastard
pi_216278432
Ik hoorde van een makelaar dat er iemand was komen kijken en die vond het te klein voor zichzelf :P Dat kan, moest er een beetje om lachen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216278658
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik hoorde van een makelaar dat er iemand was komen kijken en die vond het te klein voor zichzelf :P Dat kan, moest er een beetje om lachen.
Dat kan toch?
  Moderator / Redactie FP maandag 13 januari 2025 @ 12:02:04 #121
Brabo Bastard
pi_216278822
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kan toch?
Ja, maar die verwachtte voor het bedrag een enorm paleis denk ik.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_216281180
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik kan me de 'glazen bol' discussies uit 2011 en de jaren daarna nog meer dan prima herinneren, net als @:Leandra denk ik.
Kreeg ik ook te horen toen ik in 2011 met 25 jaar een appartement kocht, niet alleen hier maar ook irl familie/collega's enzo . We zouden ons leven lang vast zitten aan dat appartement....
Destijds gekocht voor 218k, waarde nu rond de 500k? (zelf al in 2017 verkocht voor ~350k voor een nieuwbouwwoning).
pi_216284828
quote:
Dit is toch een geweldige plek? Mooi aan het water.

Helaas kan ik het never nooit betalen :') Wel heel benieuwd hoe snel het wordt verkocht.
pi_216285945
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 19:32 schreef Rozenbloem het volgende:

[..]
Dit is toch een geweldige plek? Mooi aan het water.

Helaas kan ik het never nooit betalen :') Wel heel benieuwd hoe snel het wordt verkocht.
Ja. Maar een erg druk punt. De N201 raast daar via de brug over de Amstel, denk dat je erg veel verkeersherrie hebt daar.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_216302193
https://www.taxlive.nl/nl(...)-families-en-bvs-af/

Stel communisten vindt dat je je geldt niet vrij mag besteden. Defacto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')