Ach ja, als of je even je te grote dieselauto inruilt voor een kleine hybride.quote:Op woensdag 8 januari 2025 19:46 schreef Hanca het volgende:
En ja, bij echt grote problemen moet je dan verkopen en iets goedkopers terugkopen.
Het gaat hier om grote problemen. In de gevallen die ik als accountant tegenkwam: (bijna) faillissement of scheidingen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach ja, als of je even je te grote dieselauto inruilt voor een kleine hybride.
Ja dan is er wel erg veel aan de hand.quote:Op woensdag 8 januari 2025 20:17 schreef Hanca het volgende:
Het gaat hier om grote problemen. In de gevallen die ik als accountant tegenkwam: (bijna) faillissement of scheidingen.
Artikelen gebaseerd op persberichten van de NVM hebben bijna altijd een insteek van een semi promotieverhaaltje voor Makelaars (dat is immers hun belangenclubje):quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Het lijkt beter te gaan/worden:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-als-koper~a555adfc/
Ga toch weg zeg..quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Absurde prijzen..quote:Hoewel de prijsstijging ten opzichte van het vorige kwartaal gematigd is, hebben kopers nog altijd een flinke beurs nodig. De gemiddelde prijs van door NVM-makelaars verkochte woningen kwam uit op 483.000 euro. In 144 gemeenten is de grens van 500.000 euro zelfs al overschreden. De gemiddelde verkoopprijs van nieuwbouwwoningen ligt iets lager, op 470.000 euro, en is al twee jaar lang stabiel.
De prijzen stijgen gewoon nog steeds hoor, alleen even wat minder hard. Dat is logisch ook, op een gegeven moment is er wel een plafond bereikt (dan spreek je van een stabiele situatie).quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik snap de jubeltitel niet, dat er een tijdelijke opleving is doordat verhuurders weggepest zijn is geen reden om feest te vieren.quote:Op donderdag 9 januari 2025 10:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zeker absurd. Helaas. En ik dacht nog wel dat nieuwbouwhuizen duurder waren dan huizen uit de bestaande bouwquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ga toch weg zeg..
[..]
Absurde prijzen..
Met de v.o.n. ben je er dan ook nog lang niet. Daar kan zo nog wel een ton bij om de binnenkant helemaal naar je zin af te werken.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:01 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Zeker absurd. Helaas. En ik dacht nog wel dat nieuwbouwhuizen duurder waren dan huizen uit de bestaande bouw
Plus de tuin inrichten.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Met de v.o.n. ben je er dan ook nog lang niet. Daar kan zo nog wel een ton bij om de binnenkant helemaal naar je zin af te werken.
Oh ja, had even niet bedacht dat het alleen om von ging 😜. Ik heb zelf ook nieuwbouw gedaan een paar jaar geleden en daar kwam inderdaad zo’n 100.000 euro extra bij vanwege uitbouw, keuken, vloeren, badkamer, muren, tuin, etc. En dat waren geen dure keuzes. Prijzen zullen nu ook weer zijn gestegen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Met de v.o.n. ben je er dan ook nog lang niet. Daar kan zo nog wel een ton bij om de binnenkant helemaal naar je zin af te werken.
Samen doen?? Linkje? Mag ook per PB/DM.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:20 schreef Halcon het volgende:
Maar weer een beleggingspandje gekocht, zakelijk. Kost me in totaal ongeveer 140k. Heb al een huurder gevonden die ¤ 850 per maand gaat betalen. Die kan er deze week nog in.
Er is nog een pand met raamprostitutie aangeboden. Rendement zo'n 13 procent.
DM verstuurd.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Samen doen?? Linkje? Mag ook per PB/DM.
Wij deden het in 2015 on a budget voor 45000 incl tuin.quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:26 schreef Rozenbloem het volgende:
[..]
Oh ja, had even niet bedacht dat het alleen om von ging 😜. Ik heb zelf ook nieuwbouw gedaan een paar jaar geleden en daar kwam inderdaad zo’n 100.000 euro extra bij vanwege uitbouw, keuken, vloeren, badkamer, muren, tuin, etc. En dat waren geen dure keuzes. Prijzen zullen nu ook weer zijn gestegen.
Dat is ook heel leuk, zo leuk dat ik het eigenlijk nog een keer wil doen...quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:50 schreef Rozenbloem het volgende:
Tsja het wordt steeds duurder. Ik moet zeggen dat ik wel projectbouw had. Dan zit je met meerwerk opties natuurlijk wel vast aan (te hoge) prijzen. Geen idee hoe dat is als je echt zelf iets laat bouwen met eigen idee (wat wel een droom van mij is om ooit te doen, lijkt me echt heel leuk).
Dat blijkt toch een glazen plafond te zijn, zeker als de lonen blijven stijgen.quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De prijzen stijgen gewoon nog steeds hoor, alleen even wat minder hard. Dat is logisch ook, op een gegeven moment is er wel een plafond bereikt (dan spreek je van een stabiele situatie).
quote:Op donderdag 9 januari 2025 14:20 schreef Halcon het volgende:
Er is nog een pand met raamprostitutie aangeboden. Rendement zo'n 13 procent.
Check deze Fok! pooiers danquote:Op donderdag 9 januari 2025 14:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Samen doen?? Linkje? Mag ook per PB/DM.
Ik heb precies hetzelfdequote:Op donderdag 9 januari 2025 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is ook heel leuk, zo leuk dat ik het eigenlijk nog een keer wil doen...
Ik heb de indeling al in m'n hoofd zitten maar durf het niet te tekenen, want als ik dat doe stuur ik het naar de aannemer voor een offerte
We zijn pas wel naar een kavel wezen kijken, maar geen bod gedaan omdat er teveel beperkingen mbt het te bouwen huis op zaten.
En het is niet zo dat ik nog een keer zou willen bouwen omdat ik bij dit huis dingen fout gedaan zou hebben, eigenlijk niet echt, maar ik vond het hele traject geweldig en het huis dat ik nu zou willen bouwen zou een heel ander huis zijn.
Doen! Zo'n mooie kans komt geen tweede keer.quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:55 schreef Sport_Life het volgende:
Er staat in deze regio al enige tijd een mooie kavel te koop ca 1000m2 tegen de stad met uitzicht op de polder, zou daar zo een bod op doen.
Oei....quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde.
Alleen heeft mijn vrouw er geen zin meer in. Na 2x nieuwbouw/verbouw.
Er staat in deze regio al enige tijd een mooie kavel te koop ca 1000m2 tegen de stad met uitzicht op de polder, zou daar zo een bod op doen.
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Doen! Zo'n mooie kans komt geen tweede keer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week komt een makelaar langs voor een waardebepaling van onze woning;)
Dan is het waarschijnlijk de kavel die ik denk dat het is, en die is idd hemels.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Volgende week komt een makelaar langs voor een waardebepaling van onze woning;)
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]Succes! Overigens, als ik de goede kavel heb gevonden, zou ik wel kijken hoe het met de ondergrond gesteld is en wat de toekomstige plannen van het waterschap zijn, is wel + NAP. Verder als ik de goede kavel heb gevonden, denk ik dat het heien wordt: +20% van de bouwkosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week komt een makelaar langs voor een waardebepaling van onze woning;)
[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 10-01-2025 12:07:38 ]Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
Heien gebeurt toch altijd sinds de jaren 70/80?quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Succes! Overigens, als ik de goede kavel heb gevonden, zou ik wel kijken hoe het met de ondergrond gesteld is en wat de toekomstige plannen van het waterschap zijn, is wel + NAP. Verder als ik de goede kavel heb gevonden, denk ik dat het heien wordt: +20% van de bouwkosten.
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:00 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heien gebeurt toch altijd sinds de jaren 70/80?
Moet inderdaad wel een meter worden opgehoogd.
Nee hoor, op zandgrond hoef je meestal niet te heien, het ligt dus aan de ondergrond.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:00 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heien gebeurt toch altijd sinds de jaren 70/80?
Moet inderdaad wel een meter worden opgehoogd.
quote:Op vrijdag 10 januari 2025 08:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]Wij hebben ze vraagprijs 850k 2100(?)m2. Nabij Leiden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende week komt een makelaar langs voor een waardebepaling van onze woning;)"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
ikzou het toch doen voor die paar duizend euro , verkeerde zuinigheidquote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, op zandgrond hoef je meestal niet te heien, het ligt dus aan de ondergrond.
Per heipaal? Een huis compleet onderheien, incl. strokenfundering is een significant deel van de totale kosten.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:46 schreef michaelmoore het volgende:
ikzou het toch doen voor die paar duizend euro , verkeerde zuinigheid
Ze doen een bodem onderzoek en bepalen dan of het nodig is. Ons huis project van 8 woningen zijn voorzien van heipalen. Het appartementencomplex pal ernaast (3 verdiepingen, 12 appartementen) is een jaar later gebouwd en staat niet op heipalen.😅quote:Op vrijdag 10 januari 2025 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, op zandgrond hoef je meestal niet te heien, het ligt dus aan de ondergrond.
Enig idee van de kosten in% van de totale bouwkosten?quote:Op zondag 12 januari 2025 09:25 schreef ColtZ40 het volgende:
Ons huis project van 8 woningen zijn voorzien van heipalen.
Nee geen idee, we hebben het huis gekocht voor bedrag x. Tijdens het bouwrijp maken van de kavels hebben ze besloten dat er geheid moest worden.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Enig idee van de kosten in% van de totale bouwkosten?
Duur zeg, maar helaas marktconform in deze regio. Hier woon ik ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 22:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wij hebben ze vraagprijs 850k 2100(?)m2. Nabij Leiden.
Mwoah, komt overeen met ¤400/m2 hier in NH zit zo > 106quote:Op zondag 12 januari 2025 14:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Duur zeg, maar helaas marktconform in deze regio. Hier woon ik ook.
10 tot de macht 6?quote:Op zondag 12 januari 2025 15:34 schreef blomke het volgende:
[..]
Mwoah, komt overeen met ¤400/m2 hier in NH zit zo > 106
https://www.funda.nl/deta(...)zuid-204-b/43737680/quote:Op zondag 12 januari 2025 15:38 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
10 tot de macht 6?
edit: oh je bedoelt een miljoen voor zo een kavel? In amsterdam centrum ja, in den helder niet.
Dit is 1,995*1000m2.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:29 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/deta(...)zuid-204-b/43737680/
Er staat bouwgrond, maar heeft dat wel de bestemming wonen?quote:Op zondag 12 januari 2025 17:29 schreef blomke het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/deta(...)zuid-204-b/43737680/
1) Als je nou gewoon de tekst in de funda advertentie leest...quote:Op zondag 12 januari 2025 17:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:
1) Er staat bouwgrond, maar heeft dat wel de bestemming wonen?
2) En het is misschien gemeente Amstelveen maar ligt praktisch in Uithoorn
Dat is voor 2k m2 hè. Dus voor 1k m2 is het een half miljoen.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:48 schreef blomke het volgende:
[..]
1) Als je nou gewoon de tekst in de funda advertentie leest...
2) Dat bedoel ik: je hoeft echt in centrum Amterdam te zijn voor prijzen hoger dan het perceel van Ludovico: al buiten die stad zit je op prijzen >> 106
Er is gewoon geen lineair effect tussen prijs en m2. Daarom vergeleek ik dat perceel van Ludovico ook met het Amstelveense perceel: die schelen niet zoveel in opp. en dan kan je de m2 - prijs vergelijken en zeggen "duurder" of "goedkoper". Maar dat zal wel te ingewikkeld zijn.....quote:Op zondag 12 januari 2025 17:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat is voor 2k m2 hè. Dus voor 1k m2 is het een half miljoen.
Dan is het hier in de regio een stuk duurder. 1,5 k m2 kost al meer dan een miljoen hier. Nou staat hier wel een oud huis op.
https://www.funda.nl/deta(...)ijldijk-10/43509864/
Dan zie ik hier echter weer bijna een hectare voor dan relatief een stuk minder. Waarom dat is weet ik niet, misschien bestemmingsplan?
https://www.funda.nl/deta(...)orlaan-117/89913978/
Nee hij stapte even terug naar Ludovico. Die zat ook op 2km2 voor 850 ofzo.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan is het hier in de regio een stuk duurder. 1,5 k m2 kost al meer dan een miljoen hier. Nou staat hier wel een oud huis op.
Dan zie ik hier echter weer bijna een hectare voor dan relatief een stuk minder. Waarom dat is weet ik niet, misschien bestemmingsplan?
Maar ook binnen dezelfde kleine gemeente kunnen de prijzen per m2 voor zo een kavel bouwgrond enorm verschillen.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Er is gewoon geen lineair effect tussen prijs en m2. Daarom vergeleek ik dat perceel van Ludovico ook met het Amstelveense perceel: die schelen niet zoveel in opp. en dan kan je de m2 - prijs vergelijken en zeggen "duurder" of "goedkoper". Maar dat zal wel te ingewikkeld zijn.....
Nee, zo werkt het niet.quote:Op zondag 12 januari 2025 17:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |