quote:Op donderdag 9 januari 2025 12:45 schreef Blues het volgende:
Puntpaprika's (geel en rood) in zo'n zak zijn mss ook niet duur? En heerlijk om zo te knabbelen of gesneden op je brood met bijv. veganzuivelspread. Die combi is ook
Zorgen zijn niet nodigquote:Op donderdag 9 januari 2025 13:23 schreef exode het volgende:
Wacht even, is je doel 1200 kcal? Daar zou ik echt enorme dips en vreetkicks van krijgen. En je lichaam gaat in 'sla alles op wat je binnenkrijgt' stand. Dat betekent dat je snel aankomt als je wat meer gaat eten.
Sorry dat ik me ermee bemoei, maar als ik lees hoe je ermee worstelt maak ik me wel zorgen.
Wel vaak in de bonus dus ik koop ze nooit voor de volle mep.quote:Op donderdag 9 januari 2025 17:30 schreef Blues het volgende:
Die beef jerkey is hartstikke lekker maar ook hartstikke duur
Ik haal ze altijd bij de actionquote:Op donderdag 9 januari 2025 17:30 schreef Blues het volgende:
Die beef jerkey is hartstikke lekker maar ook hartstikke duur
Erg benieuwd naar jouw ervaringen met Saxenda. Ik wil zelf ook graag Mounjaro proberen voor 1-2 maanden, zodat ik gezonde gewoontes in kan slijten. Ik heb alleen geen obesitas volgens BMI en buiten de overgang ook niet echt serieuze gezondheidsklachten. Ik vermoed wel insulineresistentie, maar ik weet zo niet hoe ik dat vast kan laten stellen (dat zou dan m'n onderliggende gezondheidsklacht zijn waarmee ik hopelijk een recept kan krijgen).quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:35 schreef quo_ het volgende:
Ik kom een tijdje meelezen en misschien wel posten dus ik introduceer mezelf even.
Ben een man van (royaal) middelbare leeftijd en de laatste 20 jaar heb ik een gewicht varierend tussen de 85 en 105 kilo. Ik heb dus een ruime ervaring in het afvallen en aankomen. Ik weet hoe het werkt, overgewicht is het gevolg van meer energie binnen krijgen dan dat je verbrandt. Moeilijker is het niet.
Op eigen kracht lukt het me altijd goed om zo'n 250 gram per week kwijt te raken maar dat een volledig jaar aan één stuk volhouden is nog nooit gelukt. En het erbij eten gaat minimaal 2x zo snel
In periodes dat ik wil afvallen tel ik nauwgezet de kCal. Eerder hield ik een excelbestand bij maar tegenwoordig doe ik dat met de app van het voedingscentrum. Voordeel daarvan is dat je ook goed kunt monitoren hoe je het met de essentiele bouwstoffen doet zodat je eventueel kunt bijsturen met supplementen of voeding.
Sinds eind november ben ik weer "bezig" maar deze keer speel ik een beetje vals omdat ik er Saxenda bij gebruik. In verband met een ander medisch probleem heb ik nu meer haast om kilo's kwijt te raken en heb dit middel i.o.m. de huisarts voorgeschreven gekregen. Ik betaal het gewoon zelf dus heb er geen schuldgevoel over. (kosten 250 euro per maand)
Ik ga als een speer (van 101 naar 94 in 7 weken) hetgeen overigens precies na te rekenen is. Bij mijn dagelijkse besparing op de caloriebehoefte van ongeveer 1000 kCal heb je het over 7000 kCal per week en 7000 kCal=1 kilo. En dat alles zonder een greintje hongergevoel !
De kunst is om, als straks het dagelijkse inspuitfeestje is afgelopen, door te gaan met (ongeveer) hetzelfde patroon van eten en bewegen. In theorie heb ik dat al in beeld: 3x daags een normale niet te grote maar wel gezonde maaltijd en alle emotie-eetmomenten achterwege laten. En geen dagelijks blikje bier maar hooguit 1 of 2 in het weekeinde. Nu de praktijk nog...…..
Hoe slijten gezonde gewoontes er op die manier in?quote:Op zondag 12 januari 2025 12:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Erg benieuwd naar jouw ervaringen met Saxenda. Ik wil zelf ook graag Mounjaro proberen voor 1-2 maanden, zodat ik gezonde gewoontes in kan slijten.
Dat vind ik ook altijd een beetje het lastige van maagverkleiningen. Kijk als iemand echt heel zwaar is snap ik dat dit helpt om relatief snel gewicht te verliezen. Maar ik zie ook genoeg mensen om me heen die dan een maagverkleining nemen en vervolgens nog steeds ongezond eten. Vallen vaak wel af, want er past gewoon minder in de maag, maar op de lange termijn gaat het natuurlijk niet helpen.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe slijten gezonde gewoontes er op die manier in?
De eerste maand ben je te misselijk om te eten en daarna krijg je nauwelijks een hap door je keel.
Ik vind het goed dat mensen die te dik zijn dit gebruiken en zo afvallen. Maar het is geen middel waardoor je volgens mij gezonde gewoontes aanleert.
Maar bij een maagverkleining moet je wel je best doen om er doorheen te eten. Maar het kan zeker....quote:Op zondag 12 januari 2025 14:08 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd een beetje het lastige van maagverkleiningen. Kijk als iemand echt heel zwaar is snap ik dat dit helpt om relatief snel gewicht te verliezen. Maar ik zie ook genoeg mensen om me heen die dan een maagverkleining nemen en vervolgens nog steeds ongezond eten. Vallen vaak wel af, want er past gewoon minder in de maag, maar op de lange termijn gaat het natuurlijk niet helpen.
Zelfs ooit bij een Engels tv programma een man gezien die ook een maagverkleining had gehad en tijdens het eten even ging overgeven zodat ie verder kon eten
Zeker waar, maar uiteindelijk gaat het inderdaad om gezonde gewoontes. Of je nu een maagverkleining neemt, medicijnen of het 'zelf' doet (nu wil ik niet insinueren dat de andere mensen het niet zelf doen, maar je snapt wat ik bedoel), zonder gezonde gewoontes gaat het eventueel verloren gewicht er gewoon weer aankomen.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar bij een maagverkleining moet je wel je best doen om er doorheen te eten. Maar het kan zeker....
Nu lees ik bij Seven over iemand die niet te dik is maar dit 'wonder'medicijn wil om gezond te leren eten. En daar is dit volgens mij niet het middel voor. Ik zie goede resultaten bij veel mensen om mij heen. Maar zodra ze stoppen is het een ander verhaal.
Ik ben van mening dat de samenleving niet hoeft op te draaien voor de (forse) kosten van mensen die niet in staat zijn hun calorie-inname af te stemmen op hun caloriebehoefte. Dus ik vind het daarom prima dat ik het ook zelf moet betalen.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Erg benieuwd naar jouw ervaringen met Saxenda. Ik wil zelf ook graag Mounjaro proberen voor 1-2 maanden, zodat ik gezonde gewoontes in kan slijten. Ik heb alleen geen obesitas volgens BMI en buiten de overgang ook niet echt serieuze gezondheidsklachten. Ik vermoed wel insulineresistentie, maar ik weet zo niet hoe ik dat vast kan laten stellen (dat zou dan m'n onderliggende gezondheidsklacht zijn waarmee ik hopelijk een recept kan krijgen).
Heb je veel bijwerkingen? Met 1000kCal per dag korten, hoe zie je de haalbaarheid als je stopt met Saxenda?
En waarom zou je je schuldig voelen? Je hebt niet voor niks een recept gekregen.
Die snap ik even niet? Als je stopt met de medicijnen dan kom je toch gewoon weer aan als je meer eet dan je verbrandt?quote:Op zondag 12 januari 2025 14:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Voor mij betekent het dat ik zo'n 500 tot 1000 kCal per dag extra kan nemen zonder echt aan te komen.
Ieder mens heeft een basisbehoefte aan energie waarbij je niet afvalt en niet aankomt. Deze behoefte is afhankelijk van o.a. geslacht, leeftijd, lengte, gewicht en activiteitenniveau.quote:Op zondag 12 januari 2025 14:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die snap ik even niet? Als je stopt met de medicijnen dan kom je toch gewoon weer aan als je meer eet dan je verbrandt?
En ja het klopt je hebt dan de buffer van je afgevallen kilo's maar op een gegeven moment zit je dan weer aan je begingewicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |