Nee? Wij oefenen niet op het binnenvallen van andere landen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat doen wij toch ook? Is gewoon het spel. Wij hebben ook allerlei oefeningen en weet ik veel wat.
Ik maak me geen zorgen iig, ik denk niet dat het zo ver komt met de Baltische staten.
Slowakije mag toch zelf bepalen of zij de banden met Moskou al dan wel of niet terugdraait, en hulp is toch niet iets dat verplicht is?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 16:01 schreef Wantie het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ie-over-gasstop.html
[..]
[...]
[..]
En dan janken dat Oekraïne de gastoevoer stop zet.
[..]
Polen verkoopt tenminste niet zijn huid aan de duivel.
Die zijn hun geschiedenis met Rusland nog niet vergeten.
Soms vraag ik me af of ze er roebbels voor krijgen. Zulke domme mensen kunnen niet echt bestaan lijkt me, en ze gaan ook continu door met die onzin. Je ziet op veel platforms dit soort pogingen tot ontsporen van discussies door rus trollsquote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:04 schreef havanagila het volgende:
Naja, soms lijkt het ook wel of het php, boomknuppelaar en discom alleen maar gaat om het recalcitrant doen.
Alles wat Oekraïne meezit downplayen tot de max, "westerse wapens stellen niks voor" terwijl Russische tanks met geschutskoepel en al de lucht in vliegen. Doen alsof Koersk niks voorstelt...Alsof de NAVO/EU begonnen is, noem maar op.
Zo. Enorm. Vermoeiend.
Ach hou toch op man met die woorden in m'n mond leggen. We moeten maar even terug naar de basis: Aan de ene kant moeten we nou ook niet denken dat het Russische varkentje al gewassen is, maar we moeten ook niet ontkennen dat Oekraïne al jaren bovengemiddeld goed stand houdt.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:04 schreef havanagila het volgende:
Naja, soms lijkt het ook wel of het php, boomknuppelaar en discom alleen maar gaat om het recalcitrant doen.
Alles wat Oekraïne meezit downplayen tot de max, "westerse wapens stellen niks voor" terwijl Russische tanks met geschutskoepel en al de lucht in vliegen. Doen alsof Koersk niks voorstelt...Alsof de NAVO/EU begonnen is, noem maar op.
Zo. Enorm. Vermoeiend.
Ah, daar is ie weer de UFO/drone flap, nu ook in Denemarken.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:35 schreef Lospedrosa het volgende:
20 drones boven Denemarkse haven.
https://www.hln.be/nieuws(...)-denemarken~abf02c5b
Zou Rusland zulk geavanceerd spul hebben? Dat geloof ik zo nog niet.
PMC's? Drone-technologie heeft afgelopen jaren enorme ontwikkeling doorgemaakt en is in meerdere oorlogssituaties getest.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat wil je ermee zeggen ufo’s? Dit zijn gewoon drones.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ah, daar is ie weer de UFO/drone flap, nu ook in Denemarken.
Kan echt van alles zijn, maar het wordt nu wel ineens heel breed uitgemeten in de media. Overal worden inmiddels drones waargenomen.
Vooral dat "opeens". Alsof niemand een idee heeft waar die dingen vandaan komen en wie ze bestuurt.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat wil je ermee zeggen ufo’s? Dit zijn gewoon drones.
En het wordt helemaal niet breed uitgedragen in de media, in de NL krant vond ik het maar summier.
En als er 20 grote drones boven je haven vliegen en niemand weet van wie ze zijn lijkt me dat nu juist nieuwswaardig.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Slowakije mag toch zelf bepalen of zij de banden met Moskou al dan wel of niet terugdraait, en hulp is toch niet iets dat verplicht is?
Mwah.. Je kan vrij makkelijk aan geavanceerde drones komen hoor. Check de DJI-consumenten drones bijvoorbeeld. Was bijvoorbeeld echt verbaasd wat ik allemaal met mijn DJI mini 2 kon doen. En dat is in de iteraties daarna alleen maar beter en geavanceerder geworden.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha dit zijn geen consumenten drones, maar zelf vliegende vliegtuigen met 1000en kilometers bereik. Zo groot als een flinke auto.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:49 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Mwah.. Je kan vrij makkelijk aan geavanceerde drones komen hoor. Check de DJI-consumenten drones bijvoorbeeld. Was bijvoorbeeld echt verbaasd wat ik allemaal met mijn DJI mini 2 kon doen. En dat is in de iteraties daarna alleen maar beter en geavanceerder geworden.
Ook Oekraïne gebruikte de DJI met granaatlading. Wat dat betreft is het niet zo moeilijk om een zootje ongeregeld om te bouwen tot een guerilla-partizanenachtige groepen. Met name extremistische groepen als "de verzamelde breivickjes" hebben al jaren de neiging zich op deze wijze te bewapenen.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha dit zijn geen consumenten drones, maar zelf vliegende vliegtuigen met 1000en kilometers bereik. Zo groot als een flinke auto.
Naar mijn schatting gebruikt de US def deze veelvuldig momenteel en is er bv een patrouille of verplaatsen van wapen systemen geweest waarde UAVs worden gebruikt ter bescherming.
Maar zijn deze nog high classified en niet openbaar voor het publiek.
Dat verklaart alles.
Zo geavanceerde is die techniek gewoon niet, zie bijvoorbeeld wat Oekraïne uitspookt met de consumenten drones van o.a. DJI.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha dit zijn geen consumenten drones, maar zelf vliegende vliegtuigen met 1000en kilometers bereik. Zo groot als een flinke auto.
Naar mijn schatting gebruikt de US def deze veelvuldig momenteel en is er bv een patrouille of verplaatsen van wapen systemen geweest waarde UAVs worden gebruikt ter bescherming.
Maar zijn deze nog high classified en niet openbaar voor het publiek.
Dat verklaart alles.
Die 2S22, daar heeft oekraine er zelf al 50+ van in elkaar geschroefd.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 15:15 schreef Ulx het volgende:
Wat zit er nu eigenlijk dit jaar nog aan te komen aan gevechtsvoertuigen?
Wat ik weet:
• 230 CV90xx
• 54 RCH155
• 18 Pzh2000
• ~ 50 Caesar
• ??? Mirage 2000
• ~ 24-50 F16
Op het slagveld is slechts een paar kilometer.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:02 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ook Oekraïne gebruikte de DJI met granaatlading. Wat dat betreft is het niet zo moeilijk om een zootje ongeregeld om te bouwen tot een guerilla-partizanenachtige groepen. Met name extremistische groepen als "de verzamelde breivickjes" hebben al jaren de neiging zich op deze wijze te bewapenen.
https://www.forbes.com/si(...)osed-to-be-a-weapon/
Het bericht uit Forbes had ik niet geplaatst om jouw argument te ontkrachten dat dit per se om DJI zou gaan (je kunt er wel van alles mee, dat is aangetoond). Drone technologie heeft zich enorm ontwikkeld. Een PMC is mijn gok.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op het slagveld is slechts een paar kilometer.
Dit zijn dingen die rondcirkelen en met grote snelheid over zee gaan. Die landen niet in Denemarken maar sowieso honderden kilometers verder.
Dit zijn gebruiksvoorwerpen van een grote militaire macht en ik denk de U.S.
dat kun je toch ook wel nagaan dat dit geen DJI’s zijn.
https://t.me/odshbr79/461 <- volledig filmpjequote:⚡️ Two paratroopers of the 79th captured 14 occupiers: the impressive story of one assault
The assault group of the 79th ODShBr approaches one of the Russian positions. Before that, the pilots of the strike drones successfully practiced on the enemy - after an intensive and prolonged raid, the occupiers are crammed into a tight dugout and do not poke their nose out of cover.
In this way, two stormtroopers from the 79th manage to achieve absolute surprise — they throw grenades right at the entrance to the enemy dugout.
The frightened occupiers immediately threw down their weapons and raised their hands. By that time, as it turned out, there were as many as 14 occupiers in the position. They chose life over death — and our paratroopers did not refuse them.
In unique night drone footage, we see two of our paratroopers actually leading Russian soldiers into captivity in formation. Brilliant and heroic work.
For details of this operation and the testimonies of the prisoners themselves, see the video.
Er is een hele drone flap gaande. Kijk naar New Jersey, UK, Duitsland, China, etc.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat wil je ermee zeggen ufo’s? Dit zijn gewoon drones.
En het wordt helemaal niet breed uitgedragen in de media, in de NL krant vond ik het maar summier.
En als er 20 grote drones boven je haven vliegen en niemand weet van wie ze zijn lijkt me dat nu juist nieuwswaardig.
Nee drones. Hoezo massa hysterie dan?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er is een hele drone flap gaande. Kijk naar New Jersey, UK, Duitsland, China, etc.
Iets met massahysterie.
Omdat het Pentagon zei dat de waarneming van mensen gekleurd is en het een mix is van militaire drones, commerciële/consumenten drones, vliegtuigen, ballonnen, etc.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 18:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee drones. Hoezo massa hysterie dan?
De drones in de U.S. zijn veelvuldig besproken en duidelijk dat de U.S. Army daar veelvuldig mee werkt en dit niet openbaart.
Het probleem is dat ze aan de ene kant wel willen profiteren van de benefits die EU- en NAVO-lidmaatschap bieden, maar tegelijk ook op de hand van Rusland zijn. Waarmee ze in het eigen nest schijten. Erin of eruit, en niet dit halfslachtige geneuzel.quote:Op zaterdag 4 januari 2025 17:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Slowakije mag toch zelf bepalen of zij de banden met Moskou al dan wel of niet terugdraait, en hulp is toch niet iets dat verplicht is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |