Hoeveel negatiever, zwartgalliger en pessimistischer wil je het hebben: je wordt als baby geboren in zonde, met een zondige natuur, in dat mijnenveld die de wereld is.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is grote onzin. Ik focus daar helemaal niet op, de enige die dat doet, ben ji jzelf, jij bent zelf ontzettend negatief, zwartgallig, pessimistisch, en over het algemeen gewoon erg miserabel. Er kan echt geen grijntje positiviteit af, alles wordt op de meest negatieve manier benaderd en geïnterpreteerd, wat ik ook doe of zeg. Als ik zeg dat de mens in het evenbeeld van God is gemaakt, zou jij daar nog wel iets voor vinden om over te klagen. Je bent wat dat betreft echt een azijnpisser. Mijn boodschap is heel helder: God heeft compassie voor de mens, want wij zijn Gods kinderen, en wij kunnen onszelf niet redden uit de conditie waarin wij zitten. De focus ligt helemaal niet op de slechtheid van de mens, maar de mens moet wel accepteren dat hij God nodig heeft, omdat je anders een rotwereld krijgt waarin mensen een heleboel pijn lijden.
Wanneer heb ik nou weer gezegd dat God het kerklabeltje gaat checken? Opnieuw zo'n verzinsel van jou zelf.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeveel negatiever, zwartgalliger en pessimistischer wil je het hebben: je wordt als baby geboren in zonde, met een zondige natuur, in een mijnenveld die de wereld is.
Lees je je eigen posts wel?
Ik geloof inderdaad dat God compassie voor de mens heeft. Alle mensen. Die gaat niet checken welk kerklabeltje in je kraag zit straks.
Wat fijn dat ook een homoseksuele hindoe alsnog de hemel binnen kan gaan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wanneer heb ik nou weer gezegd dat God het kerklabeltje gaat checken? Opnieuw zo'n verzinsel van jou zelf.
Probeer daar eens mee op te houden, constant jouw eigen ideeën aan mij toeschrijven, alsof ik ze zou denken. Jij denkt op die manier, niet ik.
Wanneer heb ik het over homoseksuele hindoes gehad?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat fijn dat ook een homoseksuele hindoe alsnog de hemel binnen kan gaan.
Oh, dat klopt niet?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wanneer heb ik het over homoseksuele hindoes gehad?
Wanneer kom je eens uit die gevangenis van je eigen vooroordelen en ga je eens echt luisteren naar wat een ander zegt?
Ik praat echt tegen een muur volgens mij.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, dat klopt niet?
Iedereen heeft een zondige natuur, correct?
Dus ook homoseksuele hindoe's, correct?
De enige manier om daar van gered te worden is om (jouw versie van het) christendom aan te nemen, correct?
Ik begrijp die prima.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik praat echt tegen een muur volgens mij.
Wat begrijp je niet aan 'compassie'?
Heb ik dat tegen homo's gezegd dan? Heb je daar beeldmateriaal van?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik begrijp die prima.
Daarom ga ik homo's ook niet vertellen dat ze een zondige aantrekkingskracht hebben en tegennatuurlijk zijn, bijvoorbeeld.
Nee, wat posts.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heb ik dat tegen homo's gezegd dan? Heb je daar beeldmateriaal van?
Dus jij stelt me vragen over homoseksualiteit, en vervolgens ben ik een boeman omdat ik tegen homo's dingen zou hebben gezegd?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, wat posts.
Of wacht: dat geldt pas als weinig compassievol als ze het lezen?
Dat zeg je niet tegen ze?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dus jij stelt me vragen over homoseksualiteit, en vervolgens ben ik een boeman omdat ik tegen homo's dingen zou hebben gezegd?
Gaat het helemaal goed in de bovenkamer?
Zie je mij ooit spontaan beginnen over of tegen homo's?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg je niet tegen ze?
Dat zeg je alleen wanneer het gevraagd wordt?
Ben ik met je eens. Het zou heel erg helpen als je alles weet van je vorige leven. Dan zou je niet weer in dezelfde kuil stappen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reincarnatie-leer is net zo demonisch.
Je moet boeten voor een ander leven, waar je verder niets van weet.
Waarom mensen doorheen de geschiedenis zoveel bullsh*t hebben verzonnen om de grilligheid van de natuur maar te kunnen duiden... bespottelijk. Van erfzonde tot karma.
Waarom zou ik me daar beter door voelen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zie je mij ooit spontaan beginnen over of tegen homo's?
Daarom ben je zo misselijk met je 'onschuldige vragen', het enige waar jij altijd naar op zoek bent, is een stok om mee te slaan, en jezelf beter te voelen.
Daarom geef ik er ook geen direct antwoord op. Omdat jij vals bent.
Meid, de regenboogsjaal hangt al aan je kapstokquote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zie je mij ooit spontaan beginnen over of tegen homo's?
Daarom ben je zo misselijk met je 'onschuldige vragen', het enige waar jij altijd naar op zoek bent, is een stok om mee te slaan, en jezelf beter te voelen.
Daarom geef ik er ook geen direct antwoord op. Omdat jij vals bent.
quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Homoseksualiteit is aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht.
Vertel me, wat is daar rationeel gezien mis mee?
Jewish views on homosexualityquote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik heb nul problemen met Judaïsme.
Een religie zonder nadruk op hemel en hel en maar leven in het hier en nu, geen bekeringsdrang, geen erfzonde, gewoon goed zijn voor je naaste.
Kunnen christenen en moslims nog veel van leren...
quote:Het onderwerp homoseksualiteit en Jodendom gaat terug tot de Torah. Het boek Leviticus wordt traditioneel beschouwd als het classificeren van seksuele gemeenschap tussen mannen als een to'eivah (iets dat verafschuwd of veracht wordt) waarop de doodstraf kan staan van het huidige Sanhedrin onder halakha (Joodse wet).
De kwestie is een onderwerp van twist geweest binnen moderne Joodse denominaties en heeft geleid tot debat en verdeeldheid. Traditioneel beschouwt het Jodendom homoseksuele geslachtsgemeenschap als strijdig met het Jodendom, niet homoseksualiteit op zich. Deze mening wordt vaak nog steeds verdedigd door het orthodoxe jodendom.
Het Comité voor Joodse Wetgeving en Normen van het Conservatieve Jodendom, dat tot december 2006 hetzelfde standpunt innam als de orthodoxie, heeft sindsdien meerdere adviezen uitgebracht onder haar filosofie van pluralisme; één advies blijft het orthodoxe standpunt volgen, terwijl een ander advies de visie op homoseksuele seks en relaties aanzienlijk liberaliseert (terwijl het bepaalde seksuele handelingen als verboden blijft beschouwen).
Theologisch liberale takken zoals het Reconstructionistische, Humanistische en Reform Jodendom hebben allemaal openlijk homoseksualiteit, homoseksuele gemeenschap en het homohuwelijk geaccepteerd.
quote:Halachische teksten hieraan gerelateerd:
Torah: Leviticus 18:22, Leviticus 20:13
Misjna Torah: Issurei Bi'ah 1:14, 21:18, 21:8
Bekijk deze YouTube-videoquote:Misjna Torah (Issurei Bi'ah 1:14):
When a man enters into relations with a male or has a male enter into relations with him, once the corona is inserted [into the anus] they should both be stoned if they are both adults. As [Leviticus 18:22] states: "Do not lie with a man," [holding one liable for the act, whether] he is the active or passive partner.
If a minor of nine years and a day or more is involved, the man who enters into relations or has the minor enter into relations with him should be stoned and the minor is not liable. If the male [minor] was less than nine years old, they are both free of liability. It is, however, appropriate for the court to subject the adult to stripes for rebellious conduct for homosexual relations although his companion was less than nine years old.
Zal ik het nog een keer uitleggen?quote:Op zondag 19 januari 2025 00:45 schreef Kerelx het volgende:
[..]
[..]
Jewish views on homosexuality
[..]
[..]
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Rabbijn Manis Friedman op:
0:37 "Het is een zonde"
0:53 "homoseksualiteit wordt afgewezen/afgekeurd natuurlijk"
1:00 vergelijkt homoseksualiteit met een goed persoon die zondigt/overspel pleegt, zeg je dan: hij is een goede man laat hem met rust of het is een goede man laat hem hiermee stoppen, zodat hij zichzelf niet vernietigd. Help hen een oplossing te vinden, maar vertel hen niet dat ze goed zijn zoals ze zijn.
etc.
@:Ali_Kannibali we kunnen nog veel leren van joden(dom) volgens EttovanBelgie. Hij heeft er nul problemen mee.
Je hoeft niks uit te leggen hoor, je was al heel duidelijk.quote:Op zondag 19 januari 2025 01:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zal ik het nog een keer uitleggen?
Joden zijn niet bezig met bekeren. Joden vallen me niet lastig met verhalen over erfzonde, hel en eeuwige folteringen of straffen als je een boekje niet opvolgt zoals de heren Kerel en Ali dat graag zien.
Dat schijnt daarnaast ook nog eens spiritueel enorm verheven te zijn.
Waren Joden ook al 2000 resp. 1500 jaar bezig met het met geweld opleggen van een religie die ook nog eens bolstaat van eschatologische hel en verdoemenis-verhalen, had je me gehoord.
Integendeel: Joden raden bekeren vaak ten zeerste af.
Trouwens, KerelX, zou je me al die landen op aarde kunnen noemen waar de doodstraf op homoseksualiteit ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt? Ik gok dat je dat al weet maar dat maakt deze zijstap richting Jodendom nog lachwekkender. Hoewel: ik heb het hier tegen een notoire kloon die homofilie gelijkstelt aan bestialiteit, incest en pedofilie en de Taliban verdedigt...
Daarom: nul problemen mee. Nu christenen en moslims als jullie nog. Willen jullie geloven, ga je gang. Val andere mensen niet lastig met je horrorverhalen en spirituele terreur.
Je beantwoord mijn vragen niet, opnieuw niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 02:42 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Je hoeft niks uit te leggen hoor, je was al heel duidelijk.
Ali valt je ook niet lastig, je klikt zelf op het topic en valt hem lastig door op hem te reageren en ook nog eens heel fel. Je doet nu alsof we bij je thuis aanbellen en onszelf aan je opdringen en je “lastig” vallen.![]()
Je had het over “homoseksualiteit” en had “nul” problemen met het jodendom, waar christenen en moslims veel van konden leren. Je speelt nu weer op de man en doet alsof het om mij of Ali als persoon gaat, waarbij je de inhoud van mijn post ontwijkt.
Wat het jodendom zegt over homoseksualiteit, waar je “nul” problemen mee hebt, heb ik met bronnen geplaatst, o.a. een link naar sefaria-site (een favoriete site van je) en inclusief een rabbijn (waar je je bewondering voor uitgesproken hebt) die homoseksualiteit afkeurt en als zondig ziet, die verder zegt dat je degenen die zich daarmee inlaten moet stoppen en helpen, anders vernietigen ze zichzelf.
Reageer daar eens rationeel inhoudelijk op i.p.v. zaken te dramatiseren die afleiden hiervan.
Ik stelde homoseksualiteit niet gelijk aan bestialiteit, incest en pedofilie, maar vroeg je wat er daar mis mee was, aangezien je zelf twee voorwaarden stelde voor een relatie: “volwassen zijn” en “houden van”. Wat is er dan mis met een moeder die een relatie heeft met haar volwassen zoon, een vader met zijn dochter, een broer met zijn zus, enz. Wie bepaalt dan de grenzen, wat wel en niet kan? Jij? Wat als iemand anders daar anders over denkt? De overheid? Wat als een overheid daar anders over denkt?
Werkelijk alle vormen van seksualiteit die je verder aanhaalt zijn schadelijk: bij dieren en kinderen is er nooit sprake van wederkerigheid, en elk mens met werkende hersencellen heeft dat onderscheid in cognitieve capaciteiten en wilsbeschikking al een paar eeuwen door. Incesteuze relaties leiden tot genetische misvormingen, om nog maar te zwijgen over psychische schade. Dat laatste geldt ook voor verkrachting en seksueel misbruik van jongeren, overigens.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:18 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Een volwassene en een kind die van elkaar houden? Een hond en een vrouw die van elkaar houden?
Je vraag over homoseksualiteit wordt beantwoord in het jodendom, waar je ‘nul’ problemen mee hebt: op sefaria.org (een site die je waardering heeft) en door rabbijn Manis Friedman (een rabbijn die je bewonderd).quote:Op zondag 19 januari 2025 03:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn vragen niet, opnieuw niet.
Dat deed je overigens ook al niet onder je vorige namen.
Als iemand de inhoud ontwijkt, ben jij het; toon me aan waar het Jodendom net zo'n zendingsreligie is als Christendom en Islam, toon me al die miljarden Joden die de wereld telt vanwege die missionering, al dan niet met geweld verricht, om een religie op te leggen.
Daarna: toon me die landen op aarde waar homoseksualiteit daadwerkelijk met de doodstraf wordt bestraft, of waar minstens de doodstraf op staat. Geef me aan in welke van deze landen sprake is van andere religieuze dominantie dan de islamitische en, sinds Uganda, christelijke. We hebben één Joodse staat, een grotendeels seculiere ook nog, dus ergens zou je verwachten dat uitgerekend daar de doodstraf zou heersen. Dat is niet het geval. Hoe kan dat?
Vervolgens: je haalde wel degelijk beesten en kinderen erbij om je - door religie gedreven en verder volstrekt irrationele aversie jegens homoseksualiteit - te criminaliseren. Denk je nu echt dat je de eerste bent die met deze achterlijke argumentatie komt?
Werkelijk alle vormen van seksualiteit die je verder aanhaalt zijn schadelijk: bij dieren en kinderen is er nooit sprake van wederkerigheid, en elk mens met werkende hersencellen heeft dat onderscheid in cognitieve capaciteiten en wilsbeschikking al een paar eeuwen door. Incesteuze relaties leiden tot genetische misvormingen, om nog maar te zwijgen over psychische schade. Dat laatste geldt ook voor verkrachting en seksueel misbruik van jongeren, overigens.
Leg dat nu eens naast datgene waar naar gevraagd werd: twee volwassen mensen die van elkaar houden, van hetzelfde geslacht zijn en deze relatie ook seksueel praktiseren.
Kom met rationele argumenten waarom je daar überhaupt moeite mee zou moeten hebben.
Mag ook onder een van je andere accounts.
Dat is dus een interessant gedachtenexperiment: zouden mensen die 0 kennis hebben van het christendom met een Bijbel uiteindelijk dit soort christelijke doctrines uit de tekst halen?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral uit zijn eerdere belevenissen bij de dualistische Manicheëers.
Dus omdat je religieuze sancties tegen homoseksualiteit met alle macht overeind wil houden, laat je incest als tegenhanger overeind staan en sleep je er alsnog bespringende honden bij om een soort gelijkenis te kunnen treffen die relaties tussen volwassen personen van hetzelfde geslacht alsnog logisch zou maken.quote:Op zondag 19 januari 2025 04:30 schreef Kerelx het volgende:
[..]
Je vraag over homoseksualiteit wordt beantwoord in het jodendom, waar je ‘nul’ problemen mee hebt: op sefaria.org (een site die je waardering heeft) en door rabbijn Manis Friedman (een rabbijn die je bewonderd).
Het gaat niet om mij of Ali als persoon, je leidt hiermee af van de inhoud. We hebben het niet over “bekeren” of “zendingsreligie”, maar ‘homoseksualiteit’ en dat je “nul” problemen hebt met het jodendom.
We hebben het ook niet over de staat Israël, die is grotendeels seculier zoals je zelf zegt. Je had het in je reactie op Haushofer over “Judaïsme”, het jodendom, waar je “nul problemen mee hebt”. Daar heb ik bronnen uit gegeven hoe daar naar homoseksualiteit gekeken wordt: het wordt gezien als een zonde, die verafschuwd en veracht wordt en waar de doodstraf door steniging op staat. Het feit dat je dit steeds negeert zegt natuurlijk ook wat.
Je stelde zelf twee voorwaarden voor een relatie: “volwassen zijn” en “houden van”, waar relaties zoals incest ook aan kunnen voldoen. Wat is er dan mis met een moeder die een relatie heeft met haar volwassen zoon, een vader met zijn dochter, een broer met zijn zus, enz. Wie bepaalt dan de grenzen? Jij, de overheid? Wat als anderen of overheden anders denken? Jij stelt namelijk zelf grenzen, zoals anderen die ook kunnen stellen. Je noemt die andere relaties zelfs “schadelijk” zoals een christen of moslim of atheïst homoseksualiteit als “afwijkend/schadelijk” kan zien. Bij kinderen kan er ook sprake zijn van “houden van”. Dieren, bijv. honden, kunnen het misschien wel lekker vinden om seks te hebben met vrouwen, je ziet ze vaak vrijwillig hun baasjes bespringen. “Wat is daar mis mee?” als het wederzijds is.
Bij incestueuze relaties kunnen “volwassenen” die “van elkaar houden” kiezen om voorbehoedsmiddelen te gebruiken, daar hoeven geen kinderen uit voort te komen. Je hanteert nu dezelfde argumentatie als die werd/wordt gebruikt bij homoseksualiteit, dat het kan leiden tot allerlei overdraagbare ziektes. Genetische afwijkingen komen ook voor bij relaties die niet incestueus zijn.
Dus al je punten hier gaan niet op. Je stelt zelf grenzen, zoals anderen dat ook doen. En het jodendom, waar je nul problemen mee hebt, keurt het ook af.
Aangezien 90% van het christendom door een Augustiniaanse lens wordt gezien, denk ik van wel.quote:Op zondag 19 januari 2025 10:10 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is dus een interessant gedachtenexperiment: zouden mensen die 0 kennis hebben van het christendom met een Bijbel uiteindelijk dit soort christelijke doctrines uit de tekst halen?
Gezien de honderden denominaties is het antwoord vrij helder, denk ik: nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |