Ik denk dat je eigenlijk helemaal niets echt goed weet. Het rammelt allemaal aan alle kanten. Je hebt vooral een grote mond.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:16 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Kennelijk ken ik jullie sekteleer beter dan jij doet.
Beantwoord gewoon de vraag.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ten opzichte van heteroseksuelen die niet ziek zouden zijn?
Dat heb ik met je bizarre uiteenzettingen over mijn kerk.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik denk dat je eigenlijk helemaal niets echt goed weet. Het rammelt allemaal aan alle kanten. Je hebt vooral een grote mond.
Wat is je definitie van 'ziek'?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beantwoord gewoon de vraag.
Wat is er rationeel gezien precies zo verkeerd aan twee mensen die van elkaar houden?
Dat is jouw kerk helemaal niet, jij gelooft in James Brown.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heb ik met je bizarre uiteenzettingen over mijn kerk.
Gedaan.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat is je definitie van 'ziek'?
Ik ga niet op dat soort gotcha-vragen in als je niet eerst je termen fatsoenlijk definieert.
Als je dat niet doet, krijg je ook geen antwoord, simpel.
Mijn kerk is vooral schoonheid.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is jouw kerk helemaal niet, jij gelooft in James Brown.
Behalve als je homo bent. Dan gelden ze wel. Uit jullie sekteleer:quote:Op [quote]zaterdag 18 januari 2025 19:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik ben altijd consistent geweest over welke wetten nog gelden en welke niet. Dat is heel simpel.
13 En Hij heeft u, toen u dood was in de overtredingen en het onbesneden zijn van uw vlees, samen met Hem levend gemaakt door u al uw overtredingen te vergeven,
14en het handschrift dat tegen ons getuigde, uit te wissen. Dit handschrift was met zijn bepalingen tegen ons gericht, en Hij heeft dat uit het midden weggenomen door het aan het kruis te nagelen.
Welk 'handschrift dat tegen ons getuigde' is dit?
Deuteronomium 31:26 Neem dit wetboek en leg het naast de ark van het verbond van de HEERE, uw God, zodat het daar is als getuige tegen u.
Oftewel: de wetten in de boeken van Mozes waren dat handschrift tegen ons. Die zijn dus met het kruis beëindigd.
Dat wil niet zeggen dat er niets zinnigs meer in staat natuurlijk, maar bindend zijn ze niet.
Er zijn wel meer wetten in de bijbel die logisch en zinnig zijn. Dat verandert niets aan het feit dat jij kersen plukkend de bijbel gebruikt. En het is ook niet zo dat de 10 geboden niet tot de wet behoren. Daarnaast staat er duidelijk in het NT dat Jezus niets aan de wet heeft verandert. Er is geen enkele reden voor de adventssekte deze kersen plukkend toe te passen.quote:Wat blijft er dan over? De tien geboden. Ieder mens kan begrijpen dat de tien geboden logisch en zinnig zijn, op zijn minst de laatste 6.
Ga toch wel man met je leugens. De laatste 100 jaar is er 1 punt toegevoegd, dat is alles. Misschien word het af en toe wat moderner verwoord. Homo's blijven gewoon ziek hoor in jullie sekte. Dat is over 100 jaar nog steeds zo. En katholieken zijn over 100 jaar ook nog gewoon satanisch in jullie ogen.quote:Je hebt er allemaal maar weinig kaas van gegeten, strooit maar met wat termen om alles maar zoveel mogelijk negatief af te schilderen. Je weet ook niet eens wat een dogma is blijkbaar:
het dogma zelfst.naamw. Uitspraak: [ 'd?xma ] Afbreekpatroon: dog·ma Verbuigingen: dogma's (meerv.) opvatting die niet te veranderen is Voorbeeld: 'politieke dogma's' Synoniem: stelling Synoniemen: doctrine geloofsartikel leerbegrip leerstelling stelling vaststaande leerstelling vaststaanleerstelling 12 definities...
De leerstellingen in onze kerk zijn niet 'niet te veranderen'. Die worden regelmatig aangepast en bijgeschaafd op basis van nieuwe inzichten. Dus nee, het zijn geen dogma's.
Ik ken jullie geloofspunten, ik heb het boek van White gelezen, ik ben meerdere keren naar de adventskerk geweest, ik heb jouw fantasieeen over 1844 gelezen, je hebt mij en anderen hier meerdere keren opgezadeld met je haatpropaganda tegen katholieken, ik weet genoeg. De bijbel is slechts bijzaak die jullie kersen plukkend gebruiken wanneer het jullie uitkomt. De echte leer staat in jullie geloofspunten, die antisemisch, haatdragend naar vrouwen en homo's toe is en vol staat met onbijbelse bullshit over 1844 profetieen, jullie kerk als verheven ziet en overige kerken als uitschot beschouwd.quote:De basis is altijd de bijbel. Ellen White zelf bevestigde dat ook steeds. Die gaf mensen de instructie om haar vooral niet te citeren als men niet eerst de bijbel kent.
Walter Veith is een pastoor die daarnaast evangaliseert. Niets van wat hij presenteert is onderdeel van de 'officiële leer'.
Je weet er gewoon helemaal niks van af.
Kennelijk ken ik jullie geloofspunten, de uitwerking ervan en de uitvoering ervan in de praktijk beter dan dat jij doet.quote:Echt de grootst mogelijke onzin zoals je dit hier zegt. Maar je bent niet eerlijk en vals, dus wat moet ik anders verwachten.
Ga je me ook weer satanisch noemen? met dat eeuwige veroordelen van je.quote:[..]
Welk boek van Veith?
Slechte poging tot laster en moddergooien dit. De Farizeeën waren er beter in.
Homoseksualiteit is twee mensen van hetzelfde geslacht die seks met elkaar hebben.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gedaan.
Wat is er rationeel gezien verkeerd aan twee volwassen mensen die van elkaar houden.
Hee, je eigen mening. Voor het eerst dat ik hem zie. Snel aanpassen hoor want hij klopt niet met de regels van je sekte.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is twee mensen van hetzelfde geslacht die seks met elkaar hebben.
Niet 'twee mensen die van elkaar houden'. Ik houd van mijn ouders, dan ben ik nog niet homoseksueel.
Zo haal je dus alles door elkaar.
Nee hoor. Homoseksualiteit is aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is twee mensen van hetzelfde geslacht die seks met elkaar hebben.
Niet 'twee mensen die van elkaar houden'. Ik houd van mijn ouders, dan ben ik nog niet homoseksueel.
Zet je even een bronvermelding als je iets citeert?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:44 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Behalve als je homo bent. Dan gelden ze wel. Uit jullie sekteleer:
De Schrift veroordeelt homoseksuele praktijken in sterk negatieve termen (Genesis
19: 4-10; vgl. Judas 7, 8; Leviticus 18: 22; 20: 13; Romeinen 1: 26-28; 1 Timotheüs 1: 8-10).
Dit soort praktijken leiden tot een ernstige vertekening van het beeld van God bij mannen en
vrouwen.
“Want zij hebben allen gezondigd, en derven de heerlijkheid Gods;" (Romeinen 3:
23), daarom zullen christenen met terughoudendheid omgaan met hen, die door deze
verwarring worden getroffen. Zij zullen de houding van Christus ten opzichte van de vrouw
in overspel weerspiegelen: "Ik veroordeel u ook niet: ga heen, en zondig niet
meer" (Johannes 8: 11). Niet alleen mensen met homoseksuele neigingen, maar alle mensen
die gevangen zitten in gedrag of relaties, welke angst, schaamte en schuldgevoelens
veroorzaken, hebben het sympathieke oor van een getrainde en ervaren christelijke raadgever
nodig. Geen enkel gedrag valt buiten het bereik van Gods genezende genade.
Waarmee ik gelijk heb aangetoond dat volgens jullie sekteleer homo's als ziek worden gezien. En dan mij dom noemen terwijl je zelf opzettelijk achterlijk doet.
Ik heb net letterlijk geciteerd dat die wet aan het kruis genageld is.quote:Er zijn wel meer wetten in de bijbel die logisch en zinnig zijn. Dat verandert niets aan het feit dat jij kersen plukkend de bijbel gebruikt. En het is ook niet zo dat de 10 geboden niet tot de wet behoren. Daarnaast staat er duidelijk in het NT dat Jezus niets aan de wet heeft verandert. Er is geen enkele reden voor de adventssekte deze kersen plukkend toe te passen.
Nee, ja maakt er een karikatuur van. Dat moet je zelf weten. Weet je, wat boeit het mij eigenlijk ook wat jij denkt, ik vind je niet interessant.quote:Ga toch wel man met je leugens. De laatste 100 jaar is er 1 punt toegevoegd, dat is alles. Misschien word het af en toe wat moderner verwoord. Homo's blijven gewoon ziek hoor in jullie sekte. Dat is over 100 jaar nog steeds zo. En katholieken zijn over 100 jaar ook nog gewoon satanisch in jullie ogen.
Echt over dom gesproken.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh we krijgen nu gewoon de 'zalvende gristelijk-therpateutische' woorden..quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:52 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Echt over dom gesproken.
Alleen als 2 mannen sex met elkaar hebben zijn het homo's anders zijn het 'gewoon' hetero's...
Reincarnatie-leer is net zo demonisch.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 16:28 schreef Vincent_student het volgende:
Ik kan me het moeilijk voorstellen dat God je gaat aanspreken op het feit dat je je rustdag op de zondag houdt. Trouwens, ik werk zaterdag ook niet, dus als hier een discussie over ontstaat, gaat het niet over mij.
Het geboren worden met zonde is alleen houdbaar als er reïncarnatie in het verhaal is betrokken. Als er geen reïncarnatie is, dan is een baby dat uit de baarmoeder volledig schoon van zonden, want hij heeft nog niets gedaan. Als er sprake is van reïncarnatie, zijn er misschien nog schulden in te lossen van vorige levens.
Zelf denk ik dat het laatste de waarheid is.
Verder zie ik veel in het kerkse leven, dat er veel dingen die niet begrijpelijk zijn, zoals bovenstaande twee dingen, allemaal op een krakkemikkige, rare manier worden rechtgepraat, zodat het allemaal wel klopt.
Ik denk eerder dat we vaak niet weten wat de achtergrond is van bepaalde bijbelpassages, dat als we meer weten dat het dan wel logisch is.
Bijvoorbeeld dat hele gedoe rond homoseksualiteit: waarschijnlijk heeft God dat helemaal niet gezegd, maar dat het gewoon de cultuur was. In die tijd was homoseksualiteit een schande, zelfs in deze contreien werden homostellen in het veenmoeras gegooid.
Binnen welk paradigma?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Homoseksualiteit is aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht.
Vertel me, wat is daar rationeel gezien mis mee?
Het rationele, dat zeg ik net.quote:
Bron: Jullie 28 geloofspunten en de uitwerking ervan.quote:Op [quote]zaterdag 18 januari 2025 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Zet je even een bronvermelding als je iets citeert?
Het woord genezing impliceert uiteraard dat ze ziek zijn. Daar hoef je niet zo opzettelijk dom voor te doen. Dat begrijp zelf jij.quote:En waar lees je daar iets over 'ziek zijn'? Ik zie dat nergens staan hoor.
Ja en ik heb letterlijk gezegd dat Jezus niets aan de wet veranderd heeft. Dat staat gewoon in de bijbel. Zelf als je je opzettelijk dom houdt kun je dat niet ontkennen al zeg je honderd keer dat je iets 'letterlijk' hebt gezegd.quote:[..]
Ik heb net letterlijk geciteerd dat die wet aan het kruis genageld is.
[..]
We weten allemaal dat jij alleen jezelf interessant vind.quote:Nee, ja maakt er een karikatuur van. Dat moet je zelf weten. Weet je, wat boeit het mij eigenlijk ook wat jij denkt, ik vind je niet interessant.
Rationeel is geen paradigma.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het rationele, dat zeg ik net.
Wat is daar rationeel gezien mis mee?
Geef gewoon antwoord met dat kinderachtige gedrag van je.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Rationeel is geen paradigma.
Jawel.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Rationeel is geen paradigma.
Sinds wanneer is rationeel 'empirisch bewijsbaar'.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel.
Datgene wat we rationeel benaderen, als in: empirisch bewijsbaar, zichtbaar en tastbaar.
Waarom geef je geen antwoord?quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sinds wanneer is rationeel 'empirisch bewijsbaar'.
Ik ga daar niet in mee.
Omdat je geen fatsoenlijke vraag stelt met duidelijke vooronderstellingen.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord?
Jawel hoor en dat kan iedereen zien.quote:Op zaterdag 18 januari 2025 20:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat je geen fatsoenlijke vraag stelt met duidelijke vooronderstellingen.
Probeer het nog eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |