Nice! Was het een beetje te doen?quote:Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef H_T het volgende:
Mede geïnspireerd door de kou en nattigheid van vanochtend heb ik net een boterkoek gebakken
Boterkoek maken is simpel zatquote:
OV is helaas nogal omslachtigquote:Op zondag 5 januari 2025 15:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Gelijk heb je, het moet wel een beetje veilig zijnOV is geen optie om bij je moeder te geraken?
quote:Op zondag 5 januari 2025 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Bij het ouder worden hoort helaas ook dat het steeds lastiger wordt om heel enthousiast te raken van dingen, en dan vooral dingen die je vroeger leuker vond. Daarom is het ook zo belangrijk om je regelmatig te verdiepen in volledig nieuwe interesses die je wel weer die fijne energie geven.
Oehquote:Op zondag 5 januari 2025 15:37 schreef H_T het volgende:
Mede geïnspireerd door de kou en nattigheid van vanochtend heb ik net een boterkoek gebakken
Dat is zeker waar. Daarom ook wel dat ik mij afvraag of WIDM nou echt zoveel matiger is geworden of dat het programma gewoon niks meer voor mij is.Maar geldt wel voor meer dingen. Weinig games die ik echt nog per se moet spelen, films die ik per se moet zien of series die ik nu direct wil gaan bingen.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Bij het ouder worden hoort helaas ook dat het steeds lastiger wordt om heel enthousiast te raken van dingen, en dan vooral dingen die je vroeger leuker vond. Daarom is het ook zo belangrijk om je regelmatig te verdiepen in volledig nieuwe interesses die je wel weer die fijne energie geven.
Leuk! Vooral doenquote:Op zondag 5 januari 2025 15:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
OehMisschien ga ikbinnenkort ook wel weer iets bakken. Hmmm
Ik merk ook dat langzamerhand de glans er wel een beetje van af is. Het is niet per se slecht (vooral deze eerste aflevering niet) maar de magie die WIDM ooit had is nu wel uitgedoofd.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:32 schreef molloot200 het volgende:
Goedemiddag
Inmiddels WIDM teruggekeken maar ik heb gewoon niet de hype die ik ooit als 11-jarige kijker had
Ik wil dat soort dingen ook wel meer gaan proberen maar als ik dan het recept zie schrik ik van de hoeveelhuid suiker (en in dit geval boter) die in alles zit, en dan doe ik het niet meerquote:Op zondag 5 januari 2025 15:43 schreef H_T het volgende:
[..]
Boterkoek maken is simpel zatVroeger ook al vaak genoeg gedaan. Het ziet er niet uit alsof het van een banketbakker komt, maar het is vast heerlijk
Zo ruikt het wel alvast
Misschien niet helemaal hetzelfde als een zoet baksel, maar met de kerst heb ik voor de familie nog een quiche gebakken als sidedish van het dinerquote:Op zondag 5 januari 2025 15:56 schreef H_T het volgende:
[..]
Leuk! Vooral doenIk had met kerst nog wat gemaakt, maar daarvoor al een hele tijd niet meer. Ik vind het toch wel een leuke bezigheid
Het is alleen niet echt verstandig om alles zelf op te gaan smikkelen en ik heb geen zin het aan collega's te geven als er niets bijzonders is, dus het komt er niet zo vaak van. Boterkoek schijn je prima in te kunnen vriezen, dus dat is hierbij ook nog wel een goede optie
De Mol blijft het bij mij wel wat meer hebben.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik merk ook dat langzamerhand de glans er wel een beetje van af is. Het is niet per se slecht (vooral deze eerste aflevering niet) maar de magie die WIDM ooit had is nu wel uitgedoofd.
Ja ik heb dat ook met games en ook bijvoorbeeld voetbal, waar ik vroeger gek op was en zoveel mogelijk van wilde zien. Nu vind ik sommige games nog steeds wel prima tijdverdrijf maar het is niet meer hezelfde enthousiasme als voorheen, en met voetbal zelfs bijna afkeer.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Daarom ook wel dat ik mij afvraag of WIDM nou echt zoveel matiger is geworden of dat het programma gewoon niks meer voor mij is.Maar geldt wel voor meer dingen. Weinig games die ik echt nog per se moet spelen, films die ik per se moet zien of series die ik nu direct wil gaan bingen.
Maar nog genoeg leuke dingen te doen
Is ergens ook wel logisch. Alles is nu toch wel een keer gedaan, zou je denken.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik merk ook dat langzamerhand de glans er wel een beetje van af is. Het is niet per se slecht (vooral deze eerste aflevering niet) maar de magie die WIDM ooit had is nu wel uitgedoofd.
Ja, dat is denk ik wel de ultieme conclusie ja. Alle écht grote plottwists hebben we wel gehad. Zeker als je ook België meetelt.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Is ergens ook wel logisch. Alles is nu toch wel een keer gedaan, zou je denken.
Ik heb op oudjaarsdag quiche gemaaktquote:Op zondag 5 januari 2025 15:58 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Misschien niet helemaal hetzelfde als een zoet baksel, maar met de kerst heb ik voor de familie nog een quiche gebakken als sidedish van het dinerWas ik wel echt trots op, smaakte heel goed en zag er echt mooi uit!
Boterkoek heet niet voor niets boter-koekquote:Op zondag 5 januari 2025 15:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wil dat soort dingen ook wel meer gaan proberen maar als ik dan het recept zie schrik ik van de hoeveelhuid suiker (en in dit geval boter) die in alles zit, en dan doe ik het niet meerTerwijl ik dat natuurlijk volledig negeer als ik het in de winkel koop.
quote:Op zondag 5 januari 2025 15:59 schreef molloot200 het volgende:
[..]
De Mol blijft het bij mij wel wat meer hebben.
Desondanks ga ik morgen gewoon weer naar de Trust Nobody podcast luisteren want dat vind ik altijd gewoon heerlijk vermakelijk in de auto
Het gekke is dat De Mol ons nog altijd weten te verrassen. De opdachten en de twists bijvoorbeld. Nu zie je duidelijk dat Widm daar inspiratie op doet. Dat is zeker niet slecht maar soms is het duidelijk 1 op 1 kopie.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:02 schreef Strani het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, ja dit was echt als sidedish. Een puntje afsnijden voor naast het hoofdgerecht zeg maar.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:12 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb op oudjaarsdag quiche gemaaktZag er niet supermooi uti, maar was wel heerlijk
(en totaal ongeschikt als sidedish
)
quote:Op zondag 5 januari 2025 16:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
Het gekke is dat De Mol ons nog altijd weten te verrassen. De opdachten en de twists bijvoorbeld. Nu zie je duidelijk dat Widm daar inspiratie op doet. Dat is zeker niet slecht maar soms is het duidelijk 1 op 1 kopie.Al vind ik ook niet per sé dat De Mol het laatste seizoen écht wat schokkend nieuws had bedacht. Maar heel erg was dat ook niet. Want de stijl van filmen en de opbouw zorgt ervoor dat alles prikkelen blijft en ik toch wel blijf kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt wel. Al zijn de beelden van het land altijd wel mooi. En kunnen de kandidaten het ook wel nog echt leuk maken. Maar het zou wel een stuk schelen als ze het een stuk overzichtelijker maken. De opdrachten zijn tegenwoordig vooral rommelig en vaak ook leuker dan te doen als kandidaat dan om naar te kijken. Bij De Mol schijnen ze dat wel beter in beeld te brengen.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:02 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat concept is ook nog veel beperkter dan dat van WIDM/De Mol. Dus ik snap wel dat dat wat sneller gaat vervelen.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:20 schreef molloot200 het volgende:
Maar goed, bijvoorbeeld een The Masked Singer vind ik inmiddels ook een ontzettende herhaling van zetten en vind ik steeds langdradiger en matiger worden.
Dat vond ik aan het begin wel al, daarom nooit echt gaan volgen, tenzij ik bij iemand was die het keek. Maar alsnog hebben ze dat nog een stuk langer gemaakt.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:20 schreef molloot200 het volgende:
Maar goed, bijvoorbeeld een The Masked Singer vind ik inmiddels ook een ontzettende herhaling van zetten en vind ik steeds langdradiger en matiger worden.
Moest ik net toevallig ook aan denken, The Voice. En eigenlijk ook al die andere talent shows. De eerste was leuk (Idols, seizoen 1) maar daarna werd het heel snel minder. Ook omdat je wist dat de impact van zelfs een eindoverwinning steeds minder groot zou worden. En op een gegeven moment heb je het gewoon wel een beetje gezien. Wéér iemand die er niet zo goed uitziet maar dan opeens geweldig zingt, wéér iemand die heel arrogant binnenkomt en dan niet blijkt te kunnen zingen (en misschien nog emotioneel instort ook), etc. etc.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat vond ik aan het begin wel al, daarom nooit echt gaan volgen, tenzij ik bij iemand was die het keek. Maar alsnog hebben ze dat nog een stuk langer gemaakt.
Dat is ook wel een van de grootste reden dat ik The Voice nooit keek. Dat werd echt zolang uitgerekt, dat je amper kandidaten een auditie zag doen...
Nee ik vind niet dat dingen subjectief kunnen zijnquote:Op zondag 5 januari 2025 16:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind WidM nog steeds heel vermakelijk, dus zo zie je maar, alles is subjectief.
Heel eerlijk? Dit heb ik nu ook met Even tot Hier. Ze hebben 1 aflevering gehad die heel goed was (met sinterklaas & sunneklaas, Tom Waes grap en daar is fabertje) maar de rest was middelmatig. Zeker niet slecht maar er had meer uitgehaald kunnen worden. Van de huidige format is de glans er wel af en is het toe aan vernieuwing.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:22 schreef molloot200 het volgende:
Zit zo te denken, voor sommige programma's, als The Masked Singer, Wie is de Mol en ook Expeditie Robinson is het helemaal niet erg als ze een keer een jaartje overslaan. Wellicht dat dan alles weer wat prikkelender wordt. Soms is een jaartje niet helemaal niet zo erg denk ik dan als je daarna met frisse energie weer aan de slag gaat.
Het schijnt dat ze bezig zijn met een nieuw seizoen wel.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is ook wel een van de grootste reden dat ik The Voice nooit keek. Dat werd echt zolang uitgerekt, dat je amper kandidaten een auditie zag doen...
Oh met Even tot Hier heb ik dat niet zo maar daar sla ik vaak het laatste stukje een beetje over (de laatste vragen en de alwetende).quote:Op zondag 5 januari 2025 16:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Dit heb ik nu ook met Even tot Hier. Ze hebben 1 aflevering gehad die heel goed was (met sinterklaas & sunneklaas, Tom Waes grap en daar is fabertje) maar de rest was middelmatig. Zeker niet slecht maar er had meer uitgehaald kunnen worden. Van de huidige format is de glans er wel af en is het toe aan vernieuwing.
Bij The Masked Singer waren ze dit jaar wel erg gefocust op de nep-hints. Dat was het meest frusterende.
Van username wisselen?quote:Op zondag 5 januari 2025 16:26 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind WidM nog steeds heel vermakelijk, dus zo zie je maar, alles is subjectief.
Ik zou er niet aan kunnen wennen als Cyan9 opeens heel sympathiek doet tegen me. Sommige dingen moeten gewoon blijven zoals ze zijn.quote:
Ik heb Idols nooit leuk gevonden, het concept om ook mensen mee te laten doen die helemaal niet kunnen zingen voor vermaak en/of om ze belachelijk te maken heb ik altijd al heel ongemakkelijk gevonden. Dat vond ik bij The Voice juist fijn, iedereen die in de TV uitzending terecht kwam had in ieder geval een bepaald basis niveau.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Moest ik net toevallig ook aan denken, The Voice. En eigenlijk ook al die andere talent shows. De eerste was leuk (Idols, seizoen 1) maar daarna werd het heel snel minder. Ook omdat je wist dat de impact van zelfs een eindoverwinning steeds minder groot zou worden. En op een gegeven moment heb je het gewoon wel een beetje gezien. Wéér iemand die er niet zo goed uitziet maar dan opeens geweldig zingt, wéér iemand die heel arrogant binnenkomt en dan niet blijkt te kunnen zingen (en misschien nog emotioneel instort ook), etc. etc.
Dat vind ik wel een goed puntquote:Op zondag 5 januari 2025 16:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb Idols nooit leuk gevonden, het concept om ook mensen mee te laten doen die helemaal niet kunnen zingen voor vermaak en/of om ze belachelijk te maken heb ik altijd al heel ongemakkelijk gevonden. Dat vond ik bij The Voice juist fijn, iedereen die in de TV uitzending terecht kwam had in ieder geval een bepaald basis niveau.
Het is wel fijn dat ze bepaalde grappen dit seizoen eindelijk hebben geschrapt (Niels stelt de eerste vraag nét niet), en ik vond bijvoorbeeld de Frits Barend-inslag heel erg leuk gedaan dit seizoen. Maar inderdaad, ook dat zou best een keer een seizoen over mogen slaan, om daarna verfrissend en vernieuwend terug te komen.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Heel eerlijk? Dit heb ik nu ook met Even tot Hier. Ze hebben 1 aflevering gehad die heel goed was (met sinterklaas & sunneklaas, Tom Waes grap en daar is fabertje) maar de rest was middelmatig. Zeker niet slecht maar er had meer uitgehaald kunnen worden. Van de huidige format is de glans er wel af en is het toe aan vernieuwing.
Bij The Masked Singer waren ze dit jaar wel erg gefocust op de nep-hints. Dat was het meest frusterende.
Ja dat. Plus dat ze op een gegeven moment allemaal een verhaal moesten hebben, het liefst iets emotioneels. Wat niet de schuld was van de kandidaten, maar de productie die dat maar al te graag wilde. Ging dan bijna meer daarover dan het zingen zelf. Want daar zit bij elkaar ook meer tijd in.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Moest ik net toevallig ook aan denken, The Voice. En eigenlijk ook al die andere talent shows. De eerste was leuk (Idols, seizoen 1) maar daarna werd het heel snel minder. Ook omdat je wist dat de impact van zelfs een eindoverwinning steeds minder groot zou worden. En op een gegeven moment heb je het gewoon wel een beetje gezien. Wéér iemand die er niet zo goed uitziet maar dan opeens geweldig zingt, wéér iemand die heel arrogant binnenkomt en dan niet blijkt te kunnen zingen (en misschien nog emotioneel instort ook), etc. etc.
Dat willen ze graag wel ja. Waarbij ze dat achter de schermen waarschijnlijk wel beter regelen. Al zal dat niet aan Wendy van Dijk liggen, want die vindt het allemaal maar onzin of Anouk die vooral het geld wat ze ervoor krijgt belangrijk vindt en dan al haar principes overboord gooit.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:27 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze bezig zijn met een nieuw seizoen wel.
Nou inderdaad. En over die verhalen gesproken, ik geloof dat dat is over komen waaien vanuit de VS en nou stond mijn TV van de week toevallig even op SBS6 voor dat progamma van Mr. Visser (die rechter) en daar deden ze zelfs die typische treurige pianoriedeltjes op de achtergrond als iemand dan een zielig verhaal begon te vertellen. Verschrikkelijk.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat. Plus dat ze op een gegeven moment allemaal een verhaal moesten hebben, het liefst iets emotioneels. Wat niet de schuld was van de kandidaten, maar de productie die dat maar al te graag wilde. Ging dan bijna meer daarover dan het zingen zelf. Want daar zit bij elkaar ook meer tijd in.
Bij Even tot Hier heb ik dat zeker nog niet. Vooral niet dat het middelmatig zou zijn. Wel hadden ze dit seizoen minder afleveringen die echt top waren. Al was de eerste aflevering dan wel wat matig. Daar hadden ze zoveel kunnen doen, wat ze eigenlijk ook deden, maar niets echt beklijfde.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:27 schreef NailQueen het volgende:
[..]
ik kijk WIDM al een aantal jaar niet meer. Kantelpunt zat bij mij het seizoen waar Renee Fokker de mol was.quote:Op zondag 5 januari 2025 15:56 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Demensethuis houden van emoosies Straanquote:Op zondag 5 januari 2025 16:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou inderdaad. En over die verhalen gesproken, ik geloof dat dat is over komen waaien vanuit de VS en nou stond mijn TV van de week toevallig even op SBS6 voor dat progamma van Mr. Visser (die rechter) en daar deden ze zelfs die typische treurige pianoriedeltjes op de achtergrond als iemand dan een zielig verhaal begon te vertellen. Verschrikkelijk.
Dat was bij The Voice ook wel beter ja. Idols vond ik (de eerste twee seizoenen) wel echt leuk, maar dat was niet om de slechte kandidaten. Maar bij de Idols ging het wel een stuk vlotter dan bij The Voice. Daarom vond ik de eerste twee seizoenen van The Voice UK nog wel leuk, omdat daar iets meer vaart in zat en de coaches leuker waren. Al ben ik daar ook afgehaakt, omdat uiteindelijk het toch allemaal een hoog Skyradio niveau wordt qua finalisten etc.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb Idols nooit leuk gevonden, het concept om ook mensen mee te laten doen die helemaal niet kunnen zingen voor vermaak en/of om ze belachelijk te maken heb ik altijd al heel ongemakkelijk gevonden. Dat vond ik bij The Voice juist fijn, iedereen die in de TV uitzending terecht kwam had in ieder geval een bepaald basis niveau.
Dat seizoen met Renee was wel erg matig ja. Als mol vooral er prat op gaan dat je steeds deed alsof je dovig was. Daarna was er wel nog een seizoen in Albanië wat ik wel goed vond, ook met een prima mol. Maar dat laatste wat je zegt is vaak wel het storende. Dan is er vooral veel geld uit de pot gegaan door mollende kandidaten of door de insteek van de opdrachten. Of nog erger door een veiling achtige opdracht waar de pot (half) leeg gaat, en dan achteraf blijkt dat de mol daar ook nog eens weinig gedaan heeft. En dan maar roepen wow slechts 10.000 in de pot, dat had 86.000 kunnen zijn, hoe geweldig was de mol wel nietquote:Op zondag 5 januari 2025 16:35 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
ik kijk WIDM al een aantal jaar niet meer. Kantelpunt zat bij mij het seizoen waar Renee Fokker de mol was.
Ook het seizoen met Anne-Marie vond ik echt waardeloos.
En dan ieder seizoen weer dat geblaat van BESTE MOL OOIT vond ik ook wel irritant worden.
Het is wel een gezinsprogramma geworden. Dus dan krijg je eerder dat kandidaten waxinelichtjes moeten uitblazen of balletjes in glazen moeten gooien, in plaats van dat er een rekenkundig raadsel met een potentiële mindfuck in gestopt wordt.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt wel. Al zijn de beelden van het land altijd wel mooi. En kunnen de kandidaten het ook wel nog echt leuk maken. Maar het zou wel een stuk schelen als ze het een stuk overzichtelijker maken. De opdrachten zijn tegenwoordig vooral rommelig en vaak ook leuker dan te doen als kandidaat dan om naar te kijken. Bij De Mol schijnen ze dat wel beter in beeld te brengen.
Daarnaast vind ik de laatste jaren de opdrachten een stuk suffer. Daar leek vroeger wat meer creativiteit in te zitten.
Dit zag je later ook terug bij Better than ever. Oud kandidaten die aan The Voice hebben meegedaan werden al gauw door de productie in een hokje gestopt waardoor ze nooit als 'zichzelf' op het podium stonden.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat. Plus dat ze op een gegeven moment allemaal een verhaal moesten hebben, het liefst iets emotioneels. Wat niet de schuld was van de kandidaten, maar de productie die dat maar al te graag wilde. Ging dan bijna meer daarover dan het zingen zelf. Want daar zit bij elkaar ook meer tijd in.
Klopt wel ja. Ze hebben de sweet spot gevonden voor het aantrekken en vasthouden van genoeg kijkers dat je het jaren kunt blijven doen en dat je kunt zeggen dat je niks hoeft te veranderen want kijk maar naar de kijkcijfers (dat is wat de vorige regisseur dan ook jaren heeft gedaan). En die sweet spot is inderdaad gezinnen en andere casuaul kijkers die meer kijken voor de plaatjes en de gezellige kandidaten dan het spel.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is wel een gezinsprogramma geworden. Dus dan krijg je eerder dat kandidaten waxinelichtjes moeten uitblazen of balletjes in glazen moeten gooien, in plaats van dat er een rekenkundig raadsel met een potentiële mindfuck in gestopt wordt.
Ja precies. Die hadden ook vaak het probleem dat ze een contract hadden, waarin werd bepaald welke muziek ze maakten etc. Waardoor veel van de kandidaten ook wel in het dertien in een dozijn bakje uitkwamen qua muziek. Dat had die Roger (Idols 1 en Intwine) toen wel goed gezien. Eruit stappen voordat je in die mal komt. En heeft toen ook nog wel echt een eigen (prima) nummer uitgebracht. Jammer genoeg dat je er daarna niet veel meer van hoorde.quote:Op zondag 5 januari 2025 16:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Dit zag je later ook terug bij Better than ever. Oud kandidaten die aan The Voice hebben meegedaan werden al gauw door de productie in een hokje gestopt waardoor ze nooit als 'zichzelf' op het podium stonden.
En qua kijkcijfers zelfs zo groot dat het een heel napraatprogramma op primetime kan krijgenquote:Op zondag 5 januari 2025 16:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Klopt wel ja. Ze hebben de sweet spot gevonden voor het aantrekken en vasthouden van genoeg kijkers dat je het jaren kunt blijven doen en dat je kunt zeggen dat je niks hoeft te veranderen want kijk maar naar de kijkcijfers (dat is wat de vorige regisseur dan ook jaren heeft gedaan). En die sweet spot is inderdaad gezinnen en andere casuaul kijkers die meer kijken voor de plaatjes en de gezellige kandidaten dan het spel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |