https://www.rijnmond.nl/n(...)-kwijt-door-vuurwerkquote:'Jongen in 's-Gravendeel raakt negen vingers kwijt door vuurwerk'
Op de Vlasakker in 's-Gravendeel is vanmiddag een jongen ernstig gewond geraakt bij het afsteken van vuurwerk. Volgens ooggetuigen is het slachtoffer ongeveer 17 jaar en heeft hij negen vingers verloren.
De politie kent die verhalen, maar kan ze niet bevestigen. De traumahelikopter landde in 's-Gravendeel om eerste hulp te verlenen. Het toestel heeft de jongen daarna naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht.
Agenten waren in het dorpje in de Hoeksche Waard bezig met het afhandelen van een klein brandje. Iemand sprak ze aan en vertelde van het gewonde slachtoffer.
Burgemeester Erik van Heijningen van Hoeksche Waard - waar 's-Gravendeel onder valt - had vooraf opgeroepen om het rustig te houden met de jaarwisseling.
FEE / Vuurwerkverbod in 19 gemeenten...quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:08 schreef Mikeytt het volgende:
Hier in Rotterdam gelukkig verboden. Snap niet dat deze wapens niet landelijk verboden zijn.
Maar dat er in je geliefde Amerika meer vuurwapens dan mensen zijn, waar elke week wel een een kind door zijn broertje of zusje wordt doodgeschoten, omdat ze denken dat het (door)geladen pistool dat pappa in zijn nachtkastje bewaard speelgoed is, dat is heel normaalquote:Op dinsdag 31 december 2024 15:08 schreef Mikeytt het volgende:
Hier in Rotterdam gelukkig verboden. Snap niet dat deze wapens niet landelijk verboden zijn.
Dus nog even afwachten voordat ik mijn pittige mening deel.quote:Het is onduidelijk of de jongen het vuurwerk zelf afstak of dat iemand anders dat deed.
Illegaal spul, stomme spelletjes/challenges die mensen met vuurwerk doen, veel pubers die vuurwerk afsteken etc..quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:19 schreef littlemindy het volgende:
Blijf het bijzonder vinden dat ondanks alle waarschuwingen mensen het nog voor elkaar krijgen gewond te raken en/of anderen te verwonden.
Jammer he, kunnen we nog niet 'Net goed!! Ik hoop dat hij levenslang zwaar verminkt is!" roepen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:27 schreef superniger het volgende:
[..]
Dus nog even afwachten voordat ik mijn pittige mening deel.
Geliefde AmeriKKKa? Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Maar dat er in je geliefde Amerika meer vuurwapens dan mensen zijn, waar elke week wel een een kind door zijn broertje of zusje wordt doodgeschoten, omdat ze denken dat het (door)geladen pistool dat pappa in zijn nachtkastje bewaard speelgoed is, dat is heel normaal
Ze zien de gevaren niet op die leeftijd van dit illegale gekopieerde explosief.quote:
Ze hadden de gewone kartonnen rotjes niet moeten verbieden. Het land wordt overspoeld met illegale zooi.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:46 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Weer een rund erbij helaas.
Kortzichtige spuit 11.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:08 schreef Mikeytt het volgende:
Dit stukje is wel wat ongelukkig gekopieerd en geplakt. Het lijkt nu net alsof Van Weel dat heel gevoelloos zegt n.a.v. de situatie van dit jongetje.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:05 schreef Momo het volgende:
Een eventueel vuurwerkverbod is geen oplossing voor mensen die misbruik maken van vuurwerk, zegt justitieminister David van Weel, zo is te zien in bovenstaande video.
Ik lees al langer mee en lichtelijk idolaat van Amerika ben je wel.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geliefde AmeriKKKa? Waar haal je dat vandaan?
Neen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:49 schreef halfway het volgende:
[..]
Ze hadden de gewone kartonnen rotjes niet moeten verbieden. Het land wordt overspoeld met illegale zooi.
Heel verstandig.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:27 schreef superniger het volgende:
[..]
Dus nog even afwachten voordat ik mijn pittige mening deel.
Welke waarschuwingen? Beter komen de "je bent een rund" spotjes weer terug. Desnoods ook op social media.quote:Op dinsdag 31 december 2024 15:19 schreef littlemindy het volgende:
Blijf het bijzonder vinden dat ondanks alle waarschuwingen mensen het nog voor elkaar krijgen gewond te raken en/of anderen te verwonden.
Amper dus, of je moet elke dag hun kamer geheel doorzoeken ofzo..quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:06 schreef bleiblei het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor het moment dat de jongeheren hier in huis oud genoeg zijn om te achterhalen waar je die cobra zooi koopt. Zijn er eigenlijk hier ouders die weten dat hun kind die zooi koopt? Ik vraag mij echt af hoe je dat als ouder onder controle houdt.
Ik heb net toevallig gezien dat je die ook online kan bestellen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:06 schreef bleiblei het volgende:
Ik hou mijn hart vast voor het moment dat de jongeheren hier in huis oud genoeg zijn om te achterhalen waar je die cobra zooi koopt. Zijn er eigenlijk hier ouders die weten dat hun kind die zooi koopt? Ik vraag mij echt af hoe je dat als ouder onder controle houdt.
Die zijn er gewoon weer;quote:Op dinsdag 31 december 2024 16:06 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Welke waarschuwingen? Beter komen de "je bent een rund" spotjes weer terug. Desnoods ook op social media.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |