abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 21:07:29 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218938465
Wow, dit is echt supervet geworden! Die gefreesde grepen zijn echt next level. Hele mooie kleur ook.

Waar zit de deur naar jullie slaapkamer?
Resistance is futile.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 22:11:24 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218938971
Heel vet, die grepen! _O_
Serieus strak!
pi_218971133
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 21:07 schreef Seven. het volgende:
Wow, dit is echt supervet geworden! Die gefreesde grepen zijn echt next level. Hele mooie kleur ook.

Waar zit de deur naar jullie slaapkamer?
Dank je!

Ik heb even een nieuwe plattegrond gemaakt om te laten zien hoe het in elkaar zit:

woensdag 8 oktober 2025 @ 22:51:32 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218972114
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:03 schreef archito het volgende:

[..]
Dank je!

Ik heb even een nieuwe plattegrond gemaakt om te laten zien hoe het in elkaar zit:

[ afbeelding ]
Super praktische indeling zo _O_
Resistance is futile.
pi_219083816
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:02 schreef archito het volgende:
Voor project keuken is het wel leuk om een poll aan te maken. Morgenavond heb ik een online afspraak met Ikea om het ontwerp door te nemen.

Op de foto lijkt de keuken nog in goede staat, maar naast dat we niet van hoogglans wit houden is de keuken al 15 jaar oud, dus zijn er de nodige beschadigingen en verkleuringen. Plan is om de hoge kastenwand te vervangen zodat ook de oven, koelkast en vriezer vervangen kunnen worden. Het eiland met prima kookplaat, vaatwasser en spoelbak gaan we behouden. Wel ga ik deze zelf proberen te wrappen of als dat niet lukt de fronten vervangen.

Door de kastenwand te vervangen kunnen we de nodige verbeteringen doorvoeren. Zoals een grotere koelkast en vriezer, extra aanrechtruimte omdat de ruimte tussen de kookplaat en spoelbak beperkt is en veel extra lades. De huidige kastenwand heeft alleen maar deurtjes. Bovendien voegen we een extra kast toe zodat er rechts nog 15cm overblijft voor het gordijn i.p.v. de huidige loze hoek. Afvalbakken lossen we op in de lades onder het nieuwe aanrechtblad.

We waren in ons vorige huis erg gecharmeerd van de ikea sinarp fronten, ook in combinatie met een wit eiland. Tegelijkertijd hebben we straks ook een walnoten dressoir en tv meubel en willen we in de toekomst de vloer misschien vervangen door pvc houtlook, dan wordt het mischien te veel verschillende houtsoorten bij elkaar. Daarom overwegen we voor een donkergroene afwerking te gaan. Wat vinden jullie?

Huidige keuken
[ afbeelding ]

Optie Sinarp
[ afbeelding ]

Optie Havstorp diepgroen
[ afbeelding ]

NB: In de keukenplanner kon ik de koelkast en vriezerdeur rechts niet 180cm maken i.p.v. 200cm, maar dat kan waarschijnlijk wel. De bovenkastjes links en rechts worden dus even hoog.

[poll=9121]
We gaan 13 mensen teleurstellen. :+

Vandaag de keuken besteld, dan kunnen we in november plaatsen!
Het is toch de sinarp van Ikea geworden die inmiddels weer leverbaar is. De juiste groene kleur kiezen was echt moeilijk en we hadden de twijfel of we dat 10 jaar mooi blijven vinden. Sinarp is komende jaren sowieso mooier bij de grijze gietvloer en ook bij een eventuele hout(look) vloer vonden we Sinarp in ons vorige huis een mooie uitstraling hebben.
De indeling is vrijwel ongewijzigd. Linksonder kiezen we toch voor gemak i.p.v. uitstraling en komen 4 laden i.p.v. 2 deuren met binnenladen daarachter.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:03:38 #106
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_219093041
Yay voor sinarp!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_219231717
Afgelopen week kwam de keuken binnen en dit weekend al veel kunnen doen! Vooral elektra kostte wat tijd en goed waterpas stellen natuurlijk. We zijn nu al heel tevreden met alle (binnen)lades en het extra aanrecht.

De oude keuken met 15 jaar oude apparatuur en vergeelde randen.

Het begin is gemaakt.

Halverwege.

Alle kasten staan!

To do:
- koelkast en vriezer in de kasten rechts zetten
- blad bestellen en plaatsen
- zijwanden bij aanrecht plaatsen
- bovenkant nis en plint boven kast maken, inclusief hanglamp
- stopcontact hakken, aansluiten en achterwand stucen
- wandplank maken
- kleine overige klusjes
  zondag 9 november 2025 @ 17:19:21 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219231810
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2025 17:06 schreef archito het volgende:
Afgelopen week kwam de keuken binnen en dit weekend al veel kunnen doen! Vooral elektra kostte wat tijd en goed waterpas stellen natuurlijk. We zijn nu al heel tevreden met alle (binnen)lades en het extra aanrecht.

De oude keuken met 15 jaar oude apparatuur en vergeelde randen.
[ afbeelding ]

Het begin is gemaakt.
[ afbeelding ]

Halverwege.
[ afbeelding ]

Alle kasten staan!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

To do:
- koelkast en vriezer in de kasten rechts zetten
- blad bestellen en plaatsen
- zijwanden bij aanrecht plaatsen
- bovenkant nis en plint boven kast maken, inclusief hanglamp
- stopcontact hakken, aansluiten en achterwand stucen
- wandplank maken
- kleine overige klusjes
Hoppa, dat ziet er al goed uit zeg! Ga je de achterwand ook nog tegelen of iets anders? Of laat je het zo (wat op zich best kan als je het werkblad alleen zou gebruiken als bijvoorbeeld coffee corner)?
Resistance is futile.
pi_219232106
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 17:19 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoppa, dat ziet er al goed uit zeg! Ga je de achterwand ook nog tegelen of iets anders? Of laat je het zo (wat op zich best kan als je het werkblad alleen zou gebruiken als bijvoorbeeld coffee corner)?
Twijfelen we nog over, in ons vorige huis hadden we alleen een coating en dat werkte zelfs met gootsteen prima. Dus nodig is het niet, maar misschien wel mooi.

Koffie zit links van de oven achter een deurtje (op een ondiepe lade).
pi_219232871
Komen er nog grepen aan de kastjes/lades?

Vorig jaar in een vakantiehuisje met greeploze lades me compleet te pletter geërgerd want ik duwde telkens op de verkeerde plek en dan ging de la niet open, maar misschien ben ik er ook gewoon te dom voor :+
pi_219234453
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 18:35 schreef Tele6 het volgende:
Komen er nog grepen aan de kastjes/lades?

Vorig jaar in een vakantiehuisje met greeploze lades me compleet te pletter geërgerd want ik duwde telkens op de verkeerde plek en dan ging de la niet open, maar misschien ben ik er ook gewoon te dom voor :+
Haha ja die komen er nog! Ik wilde de ikea nydala in brons maar die zijn uit het assortiment. Heb nu de zwarte in huis maar ga nog even een paar weken het internet afstruinen.
pi_219236259
Echt zoveel mooier dan dat witte hoogglans! Goede keuze.
pi_219236273
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 06:12 schreef NedKelly het volgende:
Echt zoveel mooier dan dat witte hoogglans! Goede keuze.
Ja heel blij mee, geeft zoveel meer warmte! En het hoogglans keukeneiland is al een stuk minder heftig door deze nieuwe wand, veel meer in balans.
pi_219257133
Om op de grepen terug te komen.
Dit waren mijn favoriete, maar het hangt af van een Spaanse Ikea vlakbij Madrid of we ze nog kunnen bestellen.

Ik heb onderstaande alternatieven besteld. Ik heb nog een klein sinarp frontje over waar ik ze makkelijk op kan zetten, dus dan kan ik ze goed vergelijken. Die foto zal ik later nog delen.

Hout, even testen of dat hetzelfde is als de fronten:

En brons:

pi_219335299
De nieuwe kastenwand doet ons toch ook wel twijfelen of het eiland wrappen wel voldoende is. Na de winter maar eens de balans opmaken of we ook die vervangen.

Nadelen
- kost 10k tot 12k
- nieuwe meterkast en groep voor inductie
- functioneert nu nog prima, dus zonde
- veel gedoe

voordelen
- nieuwe afwerking en passend bij kastenwand
- praktische indeling met binnenladen en misschien een barretje
- minder gasverbruik vanwege inductie
- afzuigkap weg

We gebruiken in de winter toch aardig wat gas, tussen 6 en 8 kuub per dag in de afgelopen week. (Is dat veel?)
Dus ik ga nu alle warmteverliesplekken beter in kaart brengen. De afzuigkap is er zo een, het waait gewoon onder dat ding.😅
  maandag 24 november 2025 @ 19:29:52 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219336248
Wij gebruiken tot zover deze maand 6,1 kuub per dag gemiddeld (140m2 en de eerste twee weken hebben de deuren best veel open gestaan wegens aannemer die nog volop bezig was.
Resistance is futile.
  maandag 24 november 2025 @ 19:31:56 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219336271
Wat kost wrappen tov de 12k voor het eiland vervangen?
Resistance is futile.
pi_219336334
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 19:29 schreef Seven. het volgende:
Wij gebruiken tot zover deze maand 6,1 kuub per dag gemiddeld (140m2 en de eerste twee weken hebben de deuren best veel open gestaan wegens aannemer die nog volop bezig was.
Over heel november zitten we op 3,6 gemiddeld, dus dat valt dan toch wel mee.
pi_219336364
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2025 19:31 schreef Seven. het volgende:
Wat kost wrappen tov de 12k voor het eiland vervangen?
Wrappen ga ik zelf doen dus dat zou dan 200 euro aan folie en gereedschap zijn ofzo?
Ik reken gewoon met 12k extra t.o.v. niks.
Staat wel tegenover dat gasfornuis en vaatwasser al 16 jaar oud zijn dus je schuift wel de levensduur weer een flink stuk op.
pi_219336535
Mijn jacht naar de greepjes is nog niet voorbij trouwens. Heb een paar opties op Marktplaats maar nu ook 4 greepjes bij de ikea in groningen. Is voor mijn alleen 3 uur reizen.🫠

Groningse fokkers hier die daar nog naartoe moeten?
  maandag 24 november 2025 @ 20:15:08 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219336754
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:52 schreef archito het volgende:
Mijn jacht naar de greepjes is nog niet voorbij trouwens. Heb een paar opties op Marktplaats maar nu ook 4 greepjes bij de ikea in groningen. Is voor mijn alleen 3 uur reizen.🫠

Probeer het via het ‘Fokkers helpen fokkers-forum!
pi_219354732
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:52 schreef archito het volgende:

Geen probleem, ga er vanavond nog heen... mail me maar op dklasen [at] home [punt] nl
Regelen we het wel met verzendkosten etc...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_219355156
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:11 schreef Dengaman het volgende:

[..]
Geen probleem, ga er vanavond nog heen... mail me maar op dklasen [at] home [punt] nl
Regelen we het wel met verzendkosten etc...
Top! Ik weet niet of ik de 15 greepjes ga halen, maar een begin is nooit weg en er is veel vraag naar. Dan kan ik altijd iemand anders voor een klein prijsje helpen.

Ik mail/DM je zo de reserveringsnummers.
pi_219355573
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:34 schreef archito het volgende:

[..]
Top! Ik weet niet of ik de 15 greepjes ga halen, maar een begin is nooit weg en er is veel vraag naar. Dan kan ik altijd iemand anders voor een klein prijsje helpen.

Ik mail/DM je zo de reserveringsnummers.
Lijkt me goed, maar dan voor 16:30 graag want dan rij ik naar de Ikea...
pi_219355628
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:47 schreef Dengaman het volgende:

[..]
Lijkt me goed, maar dan voor 16:30 graag want dan rij ik naar de Ikea...
Ik heb je een privébericht gestuurd
pi_219355696
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:54 schreef archito het volgende:

[..]
Ik heb je een privébericht gestuurd
En antwoord terug...
  donderdag 27 november 2025 @ 21:14:28 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219358954
Kijk, dit vind ik nou zo leuk aan Fok!
Resistance is futile.
pi_219360522
quote:
17s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:14 schreef Seven. het volgende:
Kijk, dit vind ik nou zo leuk aan Fok!
Ja toch, en het pakketje is al onderweg! Ben benieuwd of ik de 15 greepjes ga halen, komende week komt ook een alternatief binnen. Dan wordt het tijd voor een poll.😁
pi_219394045
Wat is jullie mening over de beste hoogte van een aanrechtblad? Ik heb eigenlijk zonder er bij stil te staan de standaard plinthoogte bij ikea gekocht van 8cm. Daarmee kom je inclusief blad rond de 89-90cm aanrechthoogte uit, afhankelijk van het stellen van de pootjes. Ikea heeft ook een 11cm hoge plint waarmee je richting 93cm gaat.
Voor de kastenwand ga ik dat niet meer aanpassen, wellicht de pootjes nog een cm hoger afstellen maar niet meer vervangen. Wellicht is dat voor een toekomstig eiland een ander verhaal.

Het valt me nu pas op omdat het bestaande eiland 94cm is en dat voor mij fijner is. Ik ben 1.86 en mijn vriendin is 1.67. Voor haar is 90cm prima volgens mij en ik moet eerlijk bekennen dat zij meestal kookt, dus voor ons werkt 90cm prima. Keukenconcurrent adviseert zelfs 95cm of 100cm voor lange mensen, dat lijkt me vrij extreem.
pi_219394591
De standaard keuken (huur) is 94 hoog.
De oude keuken was hoger, zeker 5 cm. Man (192) en moi (165).
Specifiek gevraagd aan nieuwe bewoners. Zij (163) vond het prima werken.

Het is prettig werken op aanrecht hoogte, ellebogen in 90o .
Een enkele keer dat deeg werd gekneed en de deegkom in de aanrechtbak stond tot er werd uitgerold…
pi_219399314
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 december 2025 15:17 schreef AnneX het volgende:
De standaard keuken (huur) is 94 hoog.
De oude keuken was hoger, zeker 5 cm. Man (192) en moi (165).
Specifiek gevraagd aan nieuwe bewoners. Zij (163) vond het prima werken.

Het is prettig werken op aanrecht hoogte, ellebogen in 90o .
Een enkele keer dat deeg werd gekneed en de deegkom in de aanrechtbak stond tot er werd uitgerold…
Dat is wel een heel stuk hoger inderdaad! Wellicht dat we het eiland later net 1 of 2 centimeter hoger maken dan de kastenwand. Dat zie je niet maar daar gebeurt wel al het koken etc.
pi_219399323
Nu zijn er toch weer 2 greepjes in de Ikea in Groningen beschikbaar. :X
Dan zou ik er 11 hebben en dat is genoeg als we de bovenkastjes push-to-open maken.
Dus misschien zijn er nog Groningers die naar de Ikea moeten? :+
pi_219399551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:32 schreef archito het volgende:
Nu zijn er toch weer 2 greepjes in de Ikea in Groningen beschikbaar. :X
Dan zou ik er 11 hebben en dat is genoeg als we de bovenkastjes push-to-open maken.
Dus misschien zijn er nog Groningers die naar de Ikea moeten? :+
Heb je net gemaild via MP... Ik werk er tegenover dus kan altijd en je weet me te vinden...
pi_219399574
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2025 09:30 schreef archito het volgende:

[..]
Dat is wel een heel stuk hoger inderdaad! Wellicht dat we het eiland later net 1 of 2 centimeter hoger maken dan de kastenwand. Dat zie je niet maar daar gebeurt wel al het koken etc.
Je kunt het trouwens uitproberen hoe het bevalt als je 1 of 2 dikke/hoge snijplanken legt onder bijv. brood smeren of groenten snijden oid.
pi_219399853
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2025 10:09 schreef AnneX het volgende:

[..]
Je kunt het trouwens uitproberen hoe het bevalt als je 1 of 2 dikke/hoge snijplanken legt onder bijv. brood smeren of groenten snijden oid.
Dat is ook nog een optie inderdaad. Ik ga nu bij de kastenwand het blad 5mm laten zweven door dunne oplegstrips. Dat is sowieso wel mooi om het blad wat los te halen van de lades eronder. Daarnaast ga ik nog even kijken of ik de poten iets hoger kan afstellen. 'Even' keuken los van de muur en de lades e.d. eruit. Ik maak het mezelf heel moeilijk maar ben perfectionistisch. Die anderhalve cm winst kan net verschil maken tussen ongemakkelijk laag en wel prima te doen met eventueel een wat dikkere snijplank voor mij als ik een keer kook.
pi_219399993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2025 14:00 schreef archito het volgende:
Wat is jullie mening over de beste hoogte van een aanrechtblad? Ik heb eigenlijk zonder er bij stil te staan de standaard plinthoogte bij ikea gekocht van 8cm. Daarmee kom je inclusief blad rond de 89-90cm aanrechthoogte uit, afhankelijk van het stellen van de pootjes. Ikea heeft ook een 11cm hoge plint waarmee je richting 93cm gaat.
Voor de kastenwand ga ik dat niet meer aanpassen, wellicht de pootjes nog een cm hoger afstellen maar niet meer vervangen. Wellicht is dat voor een toekomstig eiland een ander verhaal.

Het valt me nu pas op omdat het bestaande eiland 94cm is en dat voor mij fijner is. Ik ben 1.86 en mijn vriendin is 1.67. Voor haar is 90cm prima volgens mij en ik moet eerlijk bekennen dat zij meestal kookt, dus voor ons werkt 90cm prima. Keukenconcurrent adviseert zelfs 95cm of 100cm voor lange mensen, dat lijkt me vrij extreem.
Ik ben voor 98 gegaan voor mijn eiland en 102 voor mijn nis. Laatstgenoemde omdat ik er toch een grotere vriezer onder wilde hebben en dit de enige manier was.

Nis wordt overigens niet/amper gebruikt voor koken.

Ik stoei nu wel met de hoogte van mijn wastafels in mijn wc's en badkamer. Ik denk dat het 95 gaat worden. Is 5cm hoger dna gebruikelijk in NL maar voor mijzelf wel fijner met mijn 185.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 3 december 2025 @ 11:57:30 #137
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_219400236
Wij hebben de keuken op 96 cm staan waarvan 4 cm voor het keuken blad. We zijn 1.75-1.80 lang. Ik vind lager dan dit vervelend omdat ik gauw het gevoel heb voorover gebogen te staan.
Simpel opgehoogd door de rails van de IKEA keuken paar cm hoger te plaatsen en de pootjes op balken te ondersteunen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_219550684
Een kort klusvraagje:

Ik heb nu 3 inbouwspotjes in de keuken en wil een extra hanglampje boven het aanrecht maken.
Onderstaande foto is door het gat van een inbouwspotje gemaakt. De drie zwarte kabels gaan naar de 3 spotjes. Ik kan niet zomaar bij de lasdoos komen zonder het plafond open te maken.

Zou er gewoon 230v op de zwarte kabel naar het inbouwspotje staan? Ik zie nergens een adapter en voor de lasdoos zit gewoon een pvc buis. Want het makkelijkste lijkt mij die zwarte kabel doorknippen, met kroonsteen of wago klemmen aftakken naar het hanglampje. De verbindingen wellicht ook in een loosdoosje doen, al liggen deze zwarte kabels ook los boven het plafond.

zondag 21 december 2025 @ 20:38:07 #139
4330 PJ
Tja.....
pi_219554179
Staat toch gewoon op je lampje wat je uit je spot haalt: 230V of 12 V
pi_219563817
Afgelopen week lekker aan het nisje kunnen werken. Dubbele wcd in de muur gehakt, wand gestuct en gesausd, elektra voor hanglampje getrokken en daarna de zijpaneel, bovenpaneel en bovenplint gemaakt.

Kwam er met de waterpas achter dat het bovenpaneel 1-2mm 'doorhangt', maar strakker krijgen lukt me nog niet. Zit een degelijke balkenconstructie boven. Ik denk het te zien omdat ik het weet, maar dat is misschien de perfectionist in mij.

Nu nog 2 wandplankjes, de greepjes, de plint onder en volgende maand de gordijnen. Dan is de keuken voor nu af en kan ik met de kast in de speelhoek verder.

pi_219570776
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 21:13 schreef archito het volgende:
Afgelopen week lekker aan het nisje kunnen werken. Dubbele wcd in de muur gehakt, wand gestuct en gesausd, elektra voor hanglampje getrokken en daarna de zijpaneel, bovenpaneel en bovenplint gemaakt.

Kwam er met de waterpas achter dat het bovenpaneel 1-2mm 'doorhangt', maar strakker krijgen lukt me nog niet. Zit een degelijke balkenconstructie boven. Ik denk het te zien omdat ik het weet, maar dat is misschien de perfectionist in mij.

Nu nog 2 wandplankjes, de greepjes, de plint onder en volgende maand de gordijnen. Dan is de keuken voor nu af en kan ik met de kast in de speelhoek verder.

[ afbeelding ]
Weer mooi geworden.
Zitten er zwarte plinten onder of is dat de schaduw? Ziet er erg smaakvol uit zo op de foto.
  dinsdag 23 december 2025 @ 19:23:54 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219570843
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2025 21:13 schreef archito het volgende:

[ afbeelding ]
Het is prachtig geworden en niet te kritisch zijn op je eigen werk hoor, het ziet er super professioneel uit!
Resistance is futile.
pi_219574939
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 19:12 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Weer mooi geworden.
Zitten er zwarte plinten onder of is dat de schaduw? Ziet er erg smaakvol uit zo op de foto.
Dank je!
Dat is de schaduw, ze zijn ook in de kleur van de fronten. Maar zeker met kunstlicht in de avond lijkt het zwart inderdaad.
pi_219574947
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 19:23 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is prachtig geworden en niet te kritisch zijn op je eigen werk hoor, het ziet er super professioneel uit!
Haha blijft moeilijk, jullie zijn mijn therapeut om tegenaan te praten als mijn vriendin het beu is.😜

De alternatieve greepjes zijn binnen en echt chique! Dus die gaan het worden. Kan ik die anderen weer verkopen die ik bij elkaar gesprokkeld heb.😅
pi_219575250
Polletje voor de greepjes. Links of rechts?

POLL

pi_219576569
Oh ik had al links gestemd voordat ik de 2e foto zag. Op basis van de eerste foto dacht ik: oh chroom, nee rechts mooier.
Maar op 2e foto zie ik dat kleur vrijwel gelijk is. Dan vind ik links weer mooier.....
pi_219578178
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:23 schreef NedKelly het volgende:
Oh ik had al links gestemd voordat ik de 2e foto zag. Op basis van de eerste foto dacht ik: oh chroom, nee rechts mooier.
Maar op 2e foto zie ik dat kleur vrijwel gelijk is. Dan vind ik links weer mooier.....
Het is inderdaad beide brons. Maar het ikeagreepje rechts is iets lichter. De linkse matcht beter met de fronten.

Ikea heeft een structuurtje met glitter en de andere is glad met klein beetje glans.

We gaan voor links, maar zijn wel meer dan 3 keer zo duur.🙃

[ Bericht 0% gewijzigd door archito op 24-12-2025 16:23:33 ]
  woensdag 24 december 2025 @ 16:27:06 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578398
Ohhhh, 50/50
Resistance is futile.
pi_219578806
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:55 schreef archito het volgende:

[..]
Het is inderdaad beide brons. Maar het ikeagreepje rechts is iets lichter. De linkse matcht beter met de fronten.

Ikea heeft een structuurtje met glitter en de andere is glad met klein beetje glans.

We gaan voor links, maar zijn wel meer dan 3 keer zo duur.🙃
Maar wel te krijgen :@
pi_219580034
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Maar wel te krijgen :@
Ik heb er 16 inmiddels.😅
pi_219613211
Op de plankjes en plint na is de keuken af, dus tijd voor foto's.

Rechts is een grote koelkast en vriezer, links de oven, magnetron en koffie achter de deur. In de laden zit van alles; servies, keukenapparaten, afvalbakken en voorraad.

Nis van voren

Onder- en bovendetail van de nis. De bedekkingspanelen heb ik op maat gezaagd met een invalzaag. Ze staan op het blad i.p.v. ernaast wat je ook vaak ziet.
Het bovenpaneel zorgt ervoor dat de plint bij het plafond door kan lopen waardoor de wand het één geheel wordt.

De gekozen greep.
pi_219618227
Prachtig! Goede tip ook van het bovenpaneel. Wij hebben namelijk precies dezelfde keukenopstelling in gedachten.

Meer foto's, ook van het geheel, zijn welkom O-)
Spoilers!
  zaterdag 27 december 2025 @ 17:54:20 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219618481
Heel mooi! O+
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:45:36 #154
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_219620437
Heel mooi. Wij hebben dezelfde keuken en ik vind het bij jullie zoveel strakker _O_
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 28 december 2025 @ 07:55:24 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219627120
_O_ succesverhaal!

Wat een oog voor detail, het ziet er superstrak en professioneel uit. Mooie greepjes, bovenpaneel is een fantastisch idee ook.

Precies wat we gewend zijn van @archito
Resistance is futile.
pi_219627849
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Prachtig! Goede tip ook van het bovenpaneel. Wij hebben namelijk precies dezelfde keukenopstelling in gedachten.

Meer foto's, ook van het geheel, zijn welkom O-)
Ik zal binnenkort nog wat foto's maken! Wat wil je naast een overzicht van het geheel nog meer weten?
pi_219627857
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2025 07:55 schreef Seven. het volgende:
_O_ succesverhaal!

Wat een oog voor detail, het ziet er superstrak en professioneel uit. Mooie greepjes, bovenpaneel is een fantastisch idee ook.

Precies wat we gewend zijn van @:archito
Oh wauw, dank je!😊
pi_219812733
Volgend project is de kast in de speelhoek, daarna volgt het bureau met kast ertegenover.

Het ontwerp van de twee kasten nog even:

De speelkast

Het bureau

Ik heb de eerst bestelling hout verwerkt en deurtjes afgehangen. Nu kan ik de rest inmeten, bestellen en intussen het eerste deel schilderen.

Twee onderkastjes hebben alleen een front en geen binnenwerk zodat je er zo speelgoedkisten op wielen in kan rollen.

zondag 11 januari 2026 @ 20:23:47 #159
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219812799
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 10:02 schreef archito het volgende:

[..]
Ik zal binnenkort nog wat foto's maken! Wat wil je naast een overzicht van het geheel nog meer weten?
Sorry, vergeten te reageren.

Hoe breed is je nis? Wij overwegen 1.60 wegens airfryer, koffieapparaat, (mogelijk) waterkoker en sodastream.

Ik vind het mooi te zien dat het geen vervelend gezicht oplevert dat je in de lange wand hoge deuren en lades combineert. Wij zouden overigens wel twee ovens nemen maar dat heeft ook te maken met onze liefde voor koken, en minder met symmetrie.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')