abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219613211
Op de plankjes en plint na is de keuken af, dus tijd voor foto's.

Rechts is een grote koelkast en vriezer, links de oven, magnetron en koffie achter de deur. In de laden zit van alles; servies, keukenapparaten, afvalbakken en voorraad.



Nis van voren


Onder- en bovendetail van de nis. De bedekkingspanelen heb ik op maat gezaagd met een invalzaag. Ze staan op het blad i.p.v. ernaast wat je ook vaak ziet.
Het bovenpaneel zorgt ervoor dat de plint bij het plafond door kan lopen waardoor de wand het één geheel wordt.



De gekozen greep.
pi_219618227
Prachtig! Goede tip ook van het bovenpaneel. Wij hebben namelijk precies dezelfde keukenopstelling in gedachten.

Meer foto's, ook van het geheel, zijn welkom O-)
Spoilers!
  zaterdag 27 december 2025 @ 17:54:20 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219618481
Heel mooi! O+
***
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:45:36 #154
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_219620437
Heel mooi. Wij hebben dezelfde keuken en ik vind het bij jullie zoveel strakker _O_
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 28 december 2025 @ 07:55:24 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219627120
_O_ succesverhaal!

Wat een oog voor detail, het ziet er superstrak en professioneel uit. Mooie greepjes, bovenpaneel is een fantastisch idee ook.

Precies wat we gewend zijn van @archito
Resistance is futile.
pi_219627849
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Prachtig! Goede tip ook van het bovenpaneel. Wij hebben namelijk precies dezelfde keukenopstelling in gedachten.

Meer foto's, ook van het geheel, zijn welkom O-)
Ik zal binnenkort nog wat foto's maken! Wat wil je naast een overzicht van het geheel nog meer weten?
pi_219627857
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2025 07:55 schreef Seven. het volgende:
_O_ succesverhaal!

Wat een oog voor detail, het ziet er superstrak en professioneel uit. Mooie greepjes, bovenpaneel is een fantastisch idee ook.

Precies wat we gewend zijn van @:archito
Oh wauw, dank je!😊
pi_219812733
Volgend project is de kast in de speelhoek, daarna volgt het bureau met kast ertegenover.

Het ontwerp van de twee kasten nog even:

De speelkast


Het bureau


Ik heb de eerst bestelling hout verwerkt en deurtjes afgehangen. Nu kan ik de rest inmeten, bestellen en intussen het eerste deel schilderen.

Twee onderkastjes hebben alleen een front en geen binnenwerk zodat je er zo speelgoedkisten op wielen in kan rollen.

  zondag 11 januari 2026 @ 20:23:47 #159
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219812799
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 10:02 schreef archito het volgende:

[..]
Ik zal binnenkort nog wat foto's maken! Wat wil je naast een overzicht van het geheel nog meer weten?
Sorry, vergeten te reageren.

Hoe breed is je nis? Wij overwegen 1.60 wegens airfryer, koffieapparaat, (mogelijk) waterkoker en sodastream.

Ik vind het mooi te zien dat het geen vervelend gezicht oplevert dat je in de lange wand hoge deuren en lades combineert. Wij zouden overigens wel twee ovens nemen maar dat heeft ook te maken met onze liefde voor koken, en minder met symmetrie.
Spoilers!
pi_219979094
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Sorry, vergeten te reageren.

Hoe breed is je nis? Wij overwegen 1.60 wegens airfryer, koffieapparaat, (mogelijk) waterkoker en sodastream.

Ik vind het mooi te zien dat het geen vervelend gezicht oplevert dat je in de lange wand hoge deuren en lades combineert. Wij zouden overigens wel twee ovens nemen maar dat heeft ook te maken met onze liefde voor koken, en minder met symmetrie.
Linksonder had ik ook eerst deurtjes bedacht i.p.v. lades. Maar dit is praktischer en is toch niet storend.

De nis is 1,2 meter. Voor ons prima in gebruik wel, maar 2 kastjes van 80cm geeft wel een stuk meer werkruimte natuurlijk.
pi_219979140
Weer wat stappen gezet met de speelkast.

Kader erin:


Bovenkastjes erop:


En de huidige stand van zaken. Alles in de grondverf. Ik vind het nog te oranje dus de aflak wordt wat minder fel.


Ingezoomd op kader


Detail van kader in een hoek


Nu nog alles aflakken, de kisten op wielen maken, kussen bestellen/zelf maken, raambekleding en verlichting installeren.
  zondag 1 februari 2026 @ 19:41:13 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219980778
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:23 schreef archito het volgende:
Weer wat stappen gezet met de speelkast.

Kader erin:
[ afbeelding ]

Bovenkastjes erop:
[ afbeelding ]

En de huidige stand van zaken. Alles in de grondverf. Ik vind het nog te oranje dus de aflak wordt wat minder fel.
[ afbeelding ]

Ingezoomd op kader
[ afbeelding ]

Detail van kader in een hoek
[ afbeelding ]

Nu nog alles aflakken, de kisten op wielen maken, kussen bestellen/zelf maken, raambekleding en verlichting installeren.
Het ziet er weer eens prachtig uit! Ik vind je shadow gap mooi. En gewoon weer een goed idee om om het raam heen te bouwen O+ .

Wat zijn de plannen voor verlichting en raambekleding? En is dat kussen op maat gemaakt?

Hier trouwens ook nog plannen voor kisten op wielen voor onder het erkerbureau.
Resistance is futile.
pi_219983604
Jemig, archito, wat ziet dat er weer prachtig uit. Kneiterstrak, ^O^
Is dat zo?
pi_219988180
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het ziet er weer eens prachtig uit! Ik vind je shadow gap mooi. En gewoon weer een goed idee om om het raam heen te bouwen O+ .

Wat zijn de plannen voor verlichting en raambekleding? En is dat kussen op maat gemaakt?

Hier trouwens ook nog plannen voor kisten op wielen voor onder het erkerbureau.
Die schaduwvoeg vind ik ook altijd mooi en ideaal om ongelijke wanden en plafonds op te vangen.

Ik heb nog een wandlampje met arm die ik op het kader ga maken, die zat in ons vorige huis boven het bureautje in de keuken. En als raambekleding laten we een plissé maken.

Het kussen twijfel ik nog over. Of een los kussen op maat laten maken met koudschuim. Of zelf stof en schuim bestellen en op een houten plaat maken. Dat had ik in de erker in het vorige huis.
pi_220625601
Vanwege een behoorlijk drukke periode kom ik nauwelijks aan klussen toe. Maar de kast is op de kussens en het lampje na bijna helemaal af!

De kleur is wat warmer en lichter geworden dan in de eerste impressies bedacht. Maar dat past wel bij een speelkamer vind ik.

  dinsdag 21 april 2026 @ 20:34:10 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220628872
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 12:09 schreef archito het volgende:
Vanwege een behoorlijk drukke periode kom ik nauwelijks aan klussen toe. Maar de kast is op de kussens en het lampje na bijna helemaal af!

De kleur is wat warmer en lichter geworden dan in de eerste impressies bedacht. Maar dat past wel bij een speelkamer vind ik.

[ afbeelding ]
Klussen en kleine kinderen is geen optimale combinatie. Behoorlijk sjieke afwerking voor een kinderkamer *) ^O^ en zoals we van archito kunnen verwachten: prachtig en functioneel ontwerp met top afwerking.
Resistance is futile.
pi_220679684
De volgende keuze die gemaakt moet worden is de stoffering van de bank. Deze stof komt ook tegen de achterwand bij het bureau er tegenover.

De roodbruine ribstof is in lijn met de terracotta kast maar donkerder accent, het saliegroen zoekt meer het contrast op en is frisser en vrolijker en de zandkleur is een veilige keuze die hetzelfde is als de bank in de zithoek.

Ribstof vonden we wel een leuke knipoog naar de jaren 70 van ons huis. Het is wel een kleinere ribbel dus oogt modern.



POLL
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 22:06:22 #168
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 30 april 2026 @ 12:36:26 #169
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_220682749
Rood rib, dan straalt het alle warmte uit! Of je maakt twee hoezen die je kunt afwisselen? *)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 30 april 2026 @ 14:43:54 #170
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220683462
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:36 schreef monsterd. het volgende:
Rood rib, dan straalt het alle warmte uit! Of je maakt twee hoezen die je kunt afwisselen? *)
Lijkt me sowieso zeer verstandig in een kinderruimte :P. Die hoes gaat gewassen moeten worden.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_220683876
Saliegroen en roodbruin wisselen stuivertje elke keer als ik kijk. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:36 schreef monsterd. het volgende:
Rood rib, dan straalt het alle warmte uit! Of je maakt twee hoezen die je kunt afwisselen? *)
quote:
17s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:43 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Lijkt me sowieso zeer verstandig in een kinderruimte :P. Die hoes gaat gewassen moeten worden.
Ik was eigenlijk van plan schuim op een houten plaat te lijmen, fiberfill erover en dan de stof aan de onderkant van de plaat vastnieten. Dat krijg je mooier stak bij zo'n lang en relatief dun kussen. Maar dan is uitwassen niet echt een optie, dus toch eens over nadenken.
pi_220684029
Haha…de eerste voor salie was ikke.😉
De zandkleur vind ik ook mooi. En de wel de rib in de lengte zoals de op de foto.
Saai hoor de rood bruine bij de kast.

Twee kussens als afwisseling lijkt mij wel handig met kinders.

Succes.
  donderdag 30 april 2026 @ 19:06:04 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220684885
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:58 schreef archito het volgende:
Saliegroen en roodbruin wisselen stuivertje elke keer als ik kijk. :+
[..]
[..]
Ik was eigenlijk van plan schuim op een houten plaat te lijmen, fiberfill erover en dan de stof aan de onderkant van de plaat vastnieten. Dat krijg je mooier stak bij zo'n lang en relatief dun kussen. Maar dan is uitwassen niet echt een optie, dus toch eens over nadenken.
Na een jaar of 3-4 kun je er gewoon iets anders overheen nieten.

Roodbruin rib gestemd want mooie eenheid met het houtwerk.
Resistance is futile.
pi_220720894
Ik heb ook voor eenheid gekozen. Speelkamer zal bij gebruik al druk genoeg zijn :P.
pi_220722568
Dank voor alle reacties! We twijfelen nog tussen groen en roodbruin, zandkleur valt af. Misschien eerst de tegenoverliggende kast maar eens maken. Dat hout ga ik komende week bestellen.

Iets heel anders. We gaan toch ook maar het keukeneiland vervangen. We blijven hier nog wel een jaar of 10 wonen waarschijnlijk (tenzij droomhuis voorbij komt) en zolang gaat het eiland niet meer mee. Dus beter nu dan over 5 jaar.

De inductiekookplaat met afzuiging van Ikea (fordelaktig) waren we wrl tevreden over maar gaat uit het assortiment en wil geen laatste modelletje. De nieuwe variant ziet er echt te goedkoop uit. Dus overwegen we een upgrade naar Bora.

Ik twijfel tussen de Bora Pure en Bora M Pure. Beiden zal met recicrulatie zijn want een kanaal naar buiten is ingewikkeld. Wie heeft ervaring met deze kookplaten en zou het aan of afraden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')