abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219613211
Op de plankjes en plint na is de keuken af, dus tijd voor foto's.

Rechts is een grote koelkast en vriezer, links de oven, magnetron en koffie achter de deur. In de laden zit van alles; servies, keukenapparaten, afvalbakken en voorraad.

Nis van voren

Onder- en bovendetail van de nis. De bedekkingspanelen heb ik op maat gezaagd met een invalzaag. Ze staan op het blad i.p.v. ernaast wat je ook vaak ziet.
Het bovenpaneel zorgt ervoor dat de plint bij het plafond door kan lopen waardoor de wand het één geheel wordt.

De gekozen greep.
pi_219618227
Prachtig! Goede tip ook van het bovenpaneel. Wij hebben namelijk precies dezelfde keukenopstelling in gedachten.

Meer foto's, ook van het geheel, zijn welkom O-)
Spoilers!
  zaterdag 27 december 2025 @ 17:54:20 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219618481
Heel mooi! O+
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:45:36 #154
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_219620437
Heel mooi. Wij hebben dezelfde keuken en ik vind het bij jullie zoveel strakker _O_
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 28 december 2025 @ 07:55:24 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219627120
_O_ succesverhaal!

Wat een oog voor detail, het ziet er superstrak en professioneel uit. Mooie greepjes, bovenpaneel is een fantastisch idee ook.

Precies wat we gewend zijn van @archito
Resistance is futile.
pi_219627849
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Prachtig! Goede tip ook van het bovenpaneel. Wij hebben namelijk precies dezelfde keukenopstelling in gedachten.

Meer foto's, ook van het geheel, zijn welkom O-)
Ik zal binnenkort nog wat foto's maken! Wat wil je naast een overzicht van het geheel nog meer weten?
pi_219627857
quote:
6s.gif Op zondag 28 december 2025 07:55 schreef Seven. het volgende:
_O_ succesverhaal!

Wat een oog voor detail, het ziet er superstrak en professioneel uit. Mooie greepjes, bovenpaneel is een fantastisch idee ook.

Precies wat we gewend zijn van @:archito
Oh wauw, dank je!😊
pi_219812733
Volgend project is de kast in de speelhoek, daarna volgt het bureau met kast ertegenover.

Het ontwerp van de twee kasten nog even:

De speelkast

Het bureau

Ik heb de eerst bestelling hout verwerkt en deurtjes afgehangen. Nu kan ik de rest inmeten, bestellen en intussen het eerste deel schilderen.

Twee onderkastjes hebben alleen een front en geen binnenwerk zodat je er zo speelgoedkisten op wielen in kan rollen.

zondag 11 januari 2026 @ 20:23:47 #159
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219812799
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 10:02 schreef archito het volgende:

[..]
Ik zal binnenkort nog wat foto's maken! Wat wil je naast een overzicht van het geheel nog meer weten?
Sorry, vergeten te reageren.

Hoe breed is je nis? Wij overwegen 1.60 wegens airfryer, koffieapparaat, (mogelijk) waterkoker en sodastream.

Ik vind het mooi te zien dat het geen vervelend gezicht oplevert dat je in de lange wand hoge deuren en lades combineert. Wij zouden overigens wel twee ovens nemen maar dat heeft ook te maken met onze liefde voor koken, en minder met symmetrie.
Spoilers!
pi_219979094
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 20:23 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Sorry, vergeten te reageren.

Hoe breed is je nis? Wij overwegen 1.60 wegens airfryer, koffieapparaat, (mogelijk) waterkoker en sodastream.

Ik vind het mooi te zien dat het geen vervelend gezicht oplevert dat je in de lange wand hoge deuren en lades combineert. Wij zouden overigens wel twee ovens nemen maar dat heeft ook te maken met onze liefde voor koken, en minder met symmetrie.
Linksonder had ik ook eerst deurtjes bedacht i.p.v. lades. Maar dit is praktischer en is toch niet storend.

De nis is 1,2 meter. Voor ons prima in gebruik wel, maar 2 kastjes van 80cm geeft wel een stuk meer werkruimte natuurlijk.
pi_219979140
Weer wat stappen gezet met de speelkast.

Kader erin:

Bovenkastjes erop:

En de huidige stand van zaken. Alles in de grondverf. Ik vind het nog te oranje dus de aflak wordt wat minder fel.

Ingezoomd op kader

Detail van kader in een hoek

Nu nog alles aflakken, de kisten op wielen maken, kussen bestellen/zelf maken, raambekleding en verlichting installeren.
  zondag 1 februari 2026 @ 19:41:13 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219980778
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:23 schreef archito het volgende:
Weer wat stappen gezet met de speelkast.

Kader erin:
[ afbeelding ]

Bovenkastjes erop:
[ afbeelding ]

En de huidige stand van zaken. Alles in de grondverf. Ik vind het nog te oranje dus de aflak wordt wat minder fel.
[ afbeelding ]

Ingezoomd op kader
[ afbeelding ]

Detail van kader in een hoek
[ afbeelding ]

Nu nog alles aflakken, de kisten op wielen maken, kussen bestellen/zelf maken, raambekleding en verlichting installeren.
Het ziet er weer eens prachtig uit! Ik vind je shadow gap mooi. En gewoon weer een goed idee om om het raam heen te bouwen O+ .

Wat zijn de plannen voor verlichting en raambekleding? En is dat kussen op maat gemaakt?

Hier trouwens ook nog plannen voor kisten op wielen voor onder het erkerbureau.
Resistance is futile.
pi_219983604
Jemig, archito, wat ziet dat er weer prachtig uit. Kneiterstrak, ^O^
Is dat zo?
pi_219988180
quote:
14s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het ziet er weer eens prachtig uit! Ik vind je shadow gap mooi. En gewoon weer een goed idee om om het raam heen te bouwen O+ .

Wat zijn de plannen voor verlichting en raambekleding? En is dat kussen op maat gemaakt?

Hier trouwens ook nog plannen voor kisten op wielen voor onder het erkerbureau.
Die schaduwvoeg vind ik ook altijd mooi en ideaal om ongelijke wanden en plafonds op te vangen.

Ik heb nog een wandlampje met arm die ik op het kader ga maken, die zat in ons vorige huis boven het bureautje in de keuken. En als raambekleding laten we een plissé maken.

Het kussen twijfel ik nog over. Of een los kussen op maat laten maken met koudschuim. Of zelf stof en schuim bestellen en op een houten plaat maken. Dat had ik in de erker in het vorige huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')