Wij hebben de Bora Pure en zijn er inmiddels al 9 jaar buitengewoon tevreden over. Er zullen in die 9 jaar ongetwijfeld veranderingen zijn geweest, maar onze ervaring is echt heel goed. Mooie plaat, afzuiging echt erg goed. Onze plaat is tegen een buitenwand geplaatst, dus geen ervaring met recirculatie.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:11 schreef archito het volgende:
Dank voor alle reacties! We twijfelen nog tussen groen en roodbruin, zandkleur valt af. Misschien eerst de tegenoverliggende kast maar eens maken. Dat hout ga ik komende week bestellen.
Iets heel anders. We gaan toch ook maar het keukeneiland vervangen. We blijven hier nog wel een jaar of 10 wonen waarschijnlijk (tenzij droomhuis voorbij komt) en zolang gaat het eiland niet meer mee. Dus beter nu dan over 5 jaar.
De inductiekookplaat met afzuiging van Ikea (fordelaktig) waren we wrl tevreden over maar gaat uit het assortiment en wil geen laatste modelletje. De nieuwe variant ziet er echt te goedkoop uit. Dus overwegen we een upgrade naar Bora.
Ik twijfel tussen de Bora Pure en Bora M Pure. Beiden zal met recicrulatie zijn want een kanaal naar buiten is ingewikkeld. Wie heeft ervaring met deze kookplaten en zou het aan of afraden?
Dank voor het delen van je ervaring!quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:26 schreef Smallish het volgende:
[..]
Wij hebben de Bora Pure en zijn er inmiddels al 9 jaar buitengewoon tevreden over. Er zullen in die 9 jaar ongetwijfeld veranderingen zijn geweest, maar onze ervaring is echt heel goed. Mooie plaat, afzuiging echt erg goed. Onze plaat is tegen een buitenwand geplaatst, dus geen ervaring met recirculatie.
Succes met jullie eiland!
Ja inderdaad, een woning uit de jaren 70 met alleen ventilatieroosters boven het glas. We merken nu met de gewone afzuigkap al tocht, en met een geďntegreerde afzuiging is er volgens mij nog meer luchtverplaatsing. Mede omdat de uitvoer naar buiten moeilijk te realiseren is gaan we nu uit van recirculatie.quote:Op donderdag 7 mei 2026 11:11 schreef Smallish het volgende:
Wij hebben wtw. Ervaren geen enkele tocht of onderdruk. Echt nul.
Wij hebben wel nieuwgebouwd 9 jaar geleden. Mij staat bij dat jullie in een bestaande woning zijn getrokken, toch? De afstelling van eea zal dus wel nauw luisteren, denk ik…
Als het kan recirculatie vermijden maar als je het doet dan moet de rest van de ventilatie op orde zijn. Want ze filteren alleen luchtjes, kookvocht blijft in de lucht en moet je alsnog afvoeren.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 19:11 schreef archito het volgende:
Dank voor alle reacties! We twijfelen nog tussen groen en roodbruin, zandkleur valt af. Misschien eerst de tegenoverliggende kast maar eens maken. Dat hout ga ik komende week bestellen.
Iets heel anders. We gaan toch ook maar het keukeneiland vervangen. We blijven hier nog wel een jaar of 10 wonen waarschijnlijk (tenzij droomhuis voorbij komt) en zolang gaat het eiland niet meer mee. Dus beter nu dan over 5 jaar.
De inductiekookplaat met afzuiging van Ikea (fordelaktig) waren we wrl tevreden over maar gaat uit het assortiment en wil geen laatste modelletje. De nieuwe variant ziet er echt te goedkoop uit. Dus overwegen we een upgrade naar Bora.
Ik twijfel tussen de Bora Pure en Bora M Pure. Beiden zal met recicrulatie zijn want een kanaal naar buiten is ingewikkeld. Wie heeft ervaring met deze kookplaten en zou het aan of afraden?
Haha ja, het bekende recept voor mij inmiddels.😁quote:Op dinsdag 26 mei 2026 22:47 schreef Seven. het volgende:
Is dit weer een maatwerk kast? Hele mooie lampjes.
We wonen er inmiddels al een jaar.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 09:13 schreef spellie38 het volgende:
Mooi project — die maatwerkkasten in een grote woonkamer met gietvloer kunnen het hele ruimtegevoel bepalen. Trap naar zolder dicht maken met stootborden klinkt als een slimme stap voor tocht én veiligheid. Ben benieuwd hoe ver jullie inmiddels zijn met de verhuizing en de tegelkeuze bij de trap.
Een nieuwe wat?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 21:04 schreef Seven. het volgende:
Oeh, mooie ontwikkelingen weer. Heb je ook al een nieuwe nuutendeu gekozen?
Sold!quote:Op woensdag 8 juli 2026 17:00 schreef archito het volgende:
Ik experimenteer de laatste tijd redelijk veel met AI om teksten te schrijven maar ook afbeeldingen te bewerken. Een combinatie van klassiek visualiseren (rendering en photoshop) en AI levert best leuke beelden op:
[ afbeelding ]
Och Jezusquote:Op woensdag 8 juli 2026 11:26 schreef archito het volgende:
[..]
Een nieuwe wat?
Edit: Bedoel je buitendeur? Het wordt een nieuwe deur in het bestaande kozijn met dezelfde afmetingen als de huidige (dubbele) achterdeur. Dus glas met een kader van 12cm hout rondom. Dat leek me voor het beeld het meest rustig en maximaal licht.
Dat is nog wel een idee ja!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 22:11 schreef Molo het volgende:
Paar gaatjes in boren op een rijtje en dan moker doet het stuk makkelijker en gecontroleerder bij zulke materialen is mijn ervaring![]()
Leuke klus wel!
Dik tevreden over onze Ikea vaatwasser. Fijne indeling met besteklade, en hij doet het prima.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:33 schreef archito het volgende:
Iemand ervaring met ikea vaatwassers of een vaatwasser van een ander merk in een ikea keuken?
Twijfel een beetje welk type we moeten kopen.
De duurdere van ikea krijgen niet persé hele goede reviews.
Is daar ook nog vraag naar op marktplaats?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 21:56 schreef archito het volgende:
En een tweede vraag:
Heeft iemand ervaring met het slopen van een 2cm dik composiet aanrechtblad? Het bestaande eiland is 1,2 bij 3 meter dus mijn plan was dat ding lomp met een moker in stukken slaan.
Maar breekt dat wel door? In mijn krappe planning past niet om op het laatste moment een sloper te zoeken als het niet lukt.
Welke hebben jullie?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dik tevreden over onze Ikea vaatwasser. Fijne indeling met besteklade, en hij doet het prima.
Ik gooi het eiland sowieso nog op Marktplaats 2 weken van tevoren ofzo inderdaad!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 22:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is daar ook nog vraag naar op marktplaats?
Neem er één met RVS kuip en een bestek-lade i.p.v. -bak. Voor de rest maakt het niet veel uit; Whirlpool was een rukkwaliteit 20 jaar geleden dan.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 19:33 schreef archito het volgende:
Iemand ervaring met ikea vaatwassers of een vaatwasser van een ander merk in een ikea keuken?
Twijfel een beetje welk type we moeten kopen.
De duurdere van ikea krijgen niet persé hele goede reviews.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |