abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2025 @ 11:51:01 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216189899
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat was de boodschap precies?
Free Palestine en een hoop varianten daarop.

Nou is Israel tamelijk misdadig bezig. Maar als je dan ook nog zulke belangenbehartigers hebt hier.
pi_216189945
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Free Palestine en een hoop varianten daarop.

Nou is Israel tamelijk misdadig bezig. Maar als je dan ook nog zulke belangenbehartigers hebt hier.
Leuke boodschap enzo, maar zelden hebben ze een plan hoe dit dan gerealiseerd moet worden. Want dat Israël uit de Westbank en Gaza weg moet zijn de meesten het wel over eens, maar hoe ga je ervoor zorgen dat terreurgroepen dat vacuüm niet innemen?
Incelfrikandel
  maandag 6 januari 2025 @ 12:03:52 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216189999
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Leuke boodschap enzo, maar zelden hebben ze een plan hoe dit dan gerealiseerd moet worden. Want dat Israël uit de Westbank en Gaza weg moet zijn de meesten het wel over eens, maar hoe ga je ervoor zorgen dat terreurgroepen dat vacuüm niet innemen?
Ik heb niet het idee dat die lui terreurgroepen zo problematisch vinden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216190016
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:03 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat die lui terreurgroepen zo problematisch vinden.
Bij sommigen van die lui zit wel een steekje los inderdaad.
Incelfrikandel
  maandag 6 januari 2025 @ 12:08:39 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_216190033
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Niet. Dus het beste wat je kan doen is de buren beschermen met een heel groot hek, een brede bufferzone en een heleboel controles. Heeft op de Westbank ook jaren prima gewerkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 6 januari 2025 @ 12:17:52 #126
38496 Perrin
pi_216190090
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet. Dus het beste wat je kan doen is de buren beschermen met een heel groot hek, een brede bufferzone en een heleboel controles. Heeft op de Westbank ook jaren prima gewerkt.
Ja behalve dat je dan wel een Hamas en Hezbollah krijgt die jarenlang ongestoord raketten sparen en al hun energie en tijd steken in het zich voorbereiden op een moordpartij van joden, in plaats van een land opbouwen waar iedereen een beetje leuk kan samenleven.
  maandag 6 januari 2025 @ 12:26:11 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216190144
quote:

[..]
Prima gewerkt voor degenen die zwaarbewapend al die controles kunnen uitvoeren op toevallig altijd dezelfde groep burgers, waarbij willekeurig geweld tegen die groep steevast onbestraft blijft en er feitelijk een situatie van Apartheid is gecreeerd met onvrijheden voor de Palestijnen, militair afgedwongen door Israël.

Apartheid werkt prima. Slavernij is ook een topsysteem voor de slavenhouders. Als iedereen gewoon leuk meedoet werkt het allemaal als een trein.

Alle maatregelen en oplossingen die vanuit Europa/VS worden gesteund, gaan altijd ten koste van de levens en vrijheden van Palestijnen. Israëliërs moeten veilig en vrij kunnen leven, Palestijnen mogen daarentegen at random worden opgepakt, dertig checkpoints per dag doorlopen om zich te verplaatsen, hun woningen vernield zien worden, hun werk afgepakt, ze mogen gedood kunnen worden zonder gevolgen voor de daders, alles uit naam van de veiligheid van Israël. Het hele idee dat ook Palestijnen mensen zijn die een rechtvaardig, niet geterroriseerd leven verdienen, gaat er weer eens niet in.
Antifa
  maandag 6 januari 2025 @ 12:28:22 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216190160
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja behalve dat je dan wel een Hamas en Hezbollah krijgt die jarenlang ongestoord raketten sparen en al hun energie en tijd steken in het zich voorbereiden op een moordpartij van joden, in plaats van een land opbouwen waar iedereen een beetje leuk kan samenleven.
Ongestoord bommen gooien op Palestijnen en moordpartijen en genocide van die Palestijnen voorbereiden en uitvoeren is daarentegen geen enkel probleem. Terreur is alleen erg als het tegen Israël is, de andere kant op mag alles!
Antifa
pi_216190207
quote:

[..]
Niet dat de barrières zomaar eventjes afbreken gaat werken, maar ik heb niet de indruk dat die dingen de laatste jaren nog goed werken.

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ongestoord bommen gooien op Palestijnen en moordpartijen en genocide van die Palestijnen voorbereiden en uitvoeren is daarentegen geen enkel probleem. Terreur is alleen erg als het tegen Israël is, de andere kant op mag alles!
Dat zegt hij niet.
Incelfrikandel
pi_216190221
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:28 schreef VoMy het volgende:

[..]
in jouw ogen is het uitroeien van de hele staat Israel een legitiem doel waarschijnlijk. Net als een groot deel van het middenoosten dit doel heeft.
  maandag 6 januari 2025 @ 12:40:41 #131
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216190256
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:35 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
in jouw ogen is het uitroeien van de hele staat Israel een legitiem doel waarschijnlijk.
Nee hoor.
Ik ben tegen het uitroeien van groepen mensen. Daarom ben ik ook tegen Israëls genocide op de Palestijn. Ik ben ook tegen terreur. Daarom ben ik ook tegen Israëls terreurcampagnes. Ik ben tegen racisme en Apartheid, daarom ben ik ook tegen Israëls Apartheidsbeleid. Het is allemaal extreem consistent.

In tegenstelling inderdaad tot degenen die zich uitsluitend druk maken om terreur en misdaden als de daders Palestijnen of de slachtoffers Israëliërs zijn. En daar zijn er hier en in de politiek genoeg van. Die zijn niet principieel tegen terreur of oorlogsmisdaden, maar zelfs voorstander als het maar de juiste (lees: Palestijnse) mensen treft.
Antifa
pi_216190365
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:40 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ik ben tegen het uitroeien van groepen mensen. Daarom ben ik ook tegen Israëls genocide op de Palestijn. Ik ben ook tegen terreur. Daarom ben ik ook tegen Israëls terreurcampagnes. Ik ben tegen racisme en Apartheid, daarom ben ik ook tegen Israëls Apartheidsbeleid. Het is allemaal extreem consistent.

In tegenstelling inderdaad tot degenen die zich uitsluitend druk maken om terreur en misdaden als de daders Palestijnen of de slachtoffers Israëliërs zijn. En daar zijn er hier en in de politiek genoeg van. Die zijn niet principieel tegen terreur of oorlogsmisdaden, maar zelfs voorstander als het maar de juiste (lees: Palestijnse) mensen treft.
volgens mij is niemand blij als er een onschuldig persoon om het leven komt.

Verder zou ik nog maar eens het woord genocide opzoeken in de dikke van dale als ik jou was.
  maandag 6 januari 2025 @ 13:05:16 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216190462
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 12:53 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
volgens mij is niemand blij als er een onschuldig persoon om het leven komt.
Behalve degenen die denken dat het uitmoorden van een bevolkingsgroep hetzelfde is als "terreurbestrijding". En dat zijn er heel veel, ook hier.

Het is overigens puur en simpel racisme dat deze mensen drijft. De heilige overtuiging dat Israël alles mag doen voor Israël, en bij het uitvoeren van dat alles ongekend veel bewuste onschuldige slachtoffers mag maken. Die slachtoffers zijn immers geen Israëliërs maar bijvoorbeeld Palestijnen, dus hun leven, levensgeluk en veiligheid is niets waard vergeleken met dat van de Israëliërs. Israël moet veilig zijn en de kosten van die vermeende veiligheid mogen zonder terughoudendheid worden afgewenteld op alle willekeurige Palestijnen, Libanezen, Syriërs, maakt niet uit hoe jong of hoe oud. Ben je een Palestijn, dan brengt alleen je dood de droom van een veilig Israël dichterbij - dus dan moet je dood.

quote:
Verder zou ik nog maar eens het woord genocide opzoeken in de dikke van dale als ik jou was.
De dikke van dale heeft geen enkele autoriteit, het is gewoon een willekeurig woordenboek. Overigens zou dat het beeld dat Israël een genocide uitvoert zeker niet doen afnemen, dus je opmerking ging sowieso al nergens heen.
Antifa
pi_216190488
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
Behalve degenen die denken dat het uitmoorden van een bevolkingsgroep hetzelfde is als "terreurbestrijding". En dat zijn er heel veel, ook hier.

Het is overigens puur en simpel racisme dat deze mensen drijft. De heilige overtuiging dat Israël alles mag doen voor Israël, en bij het uitvoeren van dat alles ongekend veel bewuste onschuldige slachtoffers mag maken. Die slachtoffers zijn immers geen Israëliërs maar bijvoorbeeld Palestijnen, dus hun leven, levensgeluk en veiligheid is niets waard vergeleken met dat van de Israëliërs. Israël moet veilig zijn en de kosten van die vermeende veiligheid mogen zonder terughoudendheid worden afgewenteld op alle willekeurige Palestijnen, Libanezen, Syriërs, maakt niet uit hoe jong of hoe oud. Ben je een Palestijn, dan brengt alleen je dood de droom van een veilig Israël dichterbij - dus dan moet je dood.
[..]
De dikke van dale heeft geen enkele autoriteit, het is gewoon een willekeurig woordenboek. Overigens zou dat het beeld dat Israël een genocide uitvoert zeker niet doen afnemen, dus je opmerking ging sowieso al nergens heen.
vast fijn om in zo een hamas bubbel te zitten. Beetje trekken aan een dood paard dit denk ik want de haat tegen israel en de joden spat er vanaf :)
  maandag 6 januari 2025 @ 13:10:11 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216190499
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:08 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
vast fijn om in zo een hamas bubbel te zitten. Beetje trekken aan een dood paard dit denk ik want de haat tegen israel en de joden spat er vanaf :)
Ik beantwoord al je vragen keurig en je hebt er inderdaad niets tegenin te brengen.
Antifa
pi_216190592
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:10 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ik beantwoord al je vragen keurig en je hebt er inderdaad niets tegenin te brengen.
Het is moeilijk je serieus te nemen als je blijft praten over genocide en uitmoorden van Palestijnen.
Ik wil in veel dingen meegaan of over nadenken maar standpunten zo extreem neerzetten helpt niet. Als je probeert te spiegelen dat wij het westen in onze onvoorwaardelijke steun boter op de neus hebben dan wil ik daar gedeeltelijk in meegaan maar dan zal je ook dit standpunt beter moeten onderbouwen of uitleggen. Nu kom je bijzonder gekleurd over
  maandag 6 januari 2025 @ 13:25:45 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216190627
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is moeilijk je serieus te nemen als je blijft praten over genocide en uitmoorden van Palestijnen.
Maar dit is het topic over Palestijnen en Israël, dus dat onderwerp hoort hier.

Het citeren van Amnesty, AzG, HRW, de VN, OxfamNovib, en talloze andere internationale autoriteiten, onderzoeksgroepen en mensenrechtenorganisaties is niet de bedoeling?

Of is het vooral de boodschap die je niet wil horen, ongeacht de validiteit ervan?
Antifa
pi_216190937
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik wil in veel dingen meegaan of over nadenken maar standpunten zo extreem neerzetten helpt niet. Als je probeert te spiegelen dat wij het westen in onze onvoorwaardelijke steun boter op de neus hebben dan wil ik daar gedeeltelijk in meegaan maar dan zal je ook dit standpunt beter moeten onderbouwen of uitleggen. Nu kom je bijzonder gekleurd over
dit is het, alsof ik naar eem activist zit te luisteren die het prima vindt dat de halve uva wordt gesloopt want genocide
pi_216190987
het word en verhaaltje van het kip of het ei, he... wie doet wat waarom, omdat de ander wat deed, en die deed dat omdat de ander wat deed.
israel voert de controle uit omdat ze dat kunnen. en omdat de andere optie, het niet doen, tot vele doden leidt. dat heeft het verleden laten zien. de andere kant blijft doorvechten omdat israel bestaat.

zo is het verdeeld. israel wil zijn land hebben en houden. de palestijnen willen israel weg hebben.
pro palestijnen hier, zo zit het toch? of niet?
  maandag 6 januari 2025 @ 14:24:52 #140
38496 Perrin
pi_216191026
pi_216191092
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 13:25 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar dit is het topic over Palestijnen en Israël, dus dat onderwerp hoort hier.

Het citeren van Amnesty, AzG, HRW, de VN, OxfamNovib, en talloze andere internationale autoriteiten, onderzoeksgroepen en mensenrechtenorganisaties is niet de bedoeling?

Of is het vooral de boodschap die je niet wil horen, ongeacht de validiteit ervan?
Ik en de meeste hier associëren genocide met het moedwillig doden van zoveel mogelijk mensen. Daar lijkt hier toch geen sprake van te zijn. Misschien is het wel zo, maar het is niet duidelijk dat het zo is. Daarvoor worden ook veel te veel mensen expres in leven gehouden. Het is daarom vervelend als jij het woord toch zo blijft gebruiken.

De holocaust experts die het woord genocide gebruiken, die mensen neem ik serieuzer dan die NGO's die een doel hebben, die gebruiken het woord dan ook niet in de context dat zoveel mogelijk mensen gedood worden.

Je mag die laatste retorische vraag aan mij richten. Ik denk dat je deze vraag aan de verkeerde stelt. Je kan hier op fok eerder een paar handjes vol met mensen vinden die van mening zijn dat ik een notoire jodenhater ben. Dat ik volgens jou mijn ogen sluit voor een genocide is waanzin
  maandag 6 januari 2025 @ 14:32:34 #142
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216191096
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:11 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dit is het, alsof ik naar eem activist zit te luisteren die het prima vindt dat de halve uva wordt gesloopt want genocide
Waar zeg ik iets over de UvA dan?
Ik vind overigens een genocide erger dan het slopen van de UvA. Het kapotgaan van universiteitsgebouwen is ook niet wat we het ergste vonden aan de tweede wereldoorlog, voor zover ik weet.
Antifa
  maandag 6 januari 2025 @ 14:34:36 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216191119
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:19 schreef pokkerdepok het volgende:
het word en verhaaltje van het kip of het ei, he... wie doet wat waarom, omdat de ander wat deed, en die deed dat omdat de ander wat deed.
israel voert de controle uit omdat ze dat kunnen. en omdat de andere optie, het niet doen, tot vele doden leidt. dat heeft het verleden laten zien. de andere kant blijft doorvechten omdat israel bestaat.

zo is het verdeeld. israel wil zijn land hebben en houden. de palestijnen willen israel weg hebben.
pro palestijnen hier, zo zit het toch? of niet?
Dus als Israel op termijn een heel volk uit de weg ruimt, is het ook prima? Want hun bestaan is nu eenmaal lastig.
  maandag 6 januari 2025 @ 14:37:52 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216191142
quote:
Het is niet echt een kip-ei verhaal. Israël voert een genocide uit. Mensen verdedigen die genocide alsof het logisch is.

Echter, er zijn geen situaties waarin genocide gerechtvaardigd is. Zoals oorlogsmisdaden sowieso niet gerechtvaardigd zijn, en al helemaal niet op de weerzinwekkende schaal waarin Israël ze begaat.

Verwijzen naar acties van Hamas of meer generiek 'Palestijnen' om het scala aan industriële misdaden tegen de menselijkheid waar Israël zich aan te buiten gaat goed te praten, is geen kwestie van kip/ei maar van foutief argumenteren. Misdaden tegen de menselijkheid mogen niet. Oorlogsmisdaden mogen niet. Hamas speelt helemaal geen rol in het beoordelen van Israëls slachtpartijen - die misdaden staan op zichzelf, met Israël als dader en de getroffen Palestijnen als slachtoffer.

Oorlogsmisdaden worden niet uitgelokt door andere oorlogsmisdaden, ze worden niet opgeheven door andere oorlogsmisdaden, ze zijn simpelweg oorlogsmisdaden die niet mogen en strafbaar zijn. Het geval wil echter dat wij in Nederland vinden dat oorlogsmisdaden wel degelijk mogen zolang Israël ze maar uitvoert op de Palestijnen.
Antifa
  maandag 6 januari 2025 @ 14:39:11 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_216191149
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik en de meeste hier associëren genocide met het moedwillig doden van zoveel mogelijk mensen. Daar lijkt hier toch geen sprake van te zijn.
Gek dat talloze experts en onderzoeksgroepen dan concluderen dat er wel degelijk sprake is van genocide en dat ook in lijvige rapporten beargumenteren. Dus waarom zouden jij en de meeste hier je eigen onwetendheid over de situatie centraal stellen en verwacht je dat anderen dat ook doen?
Antifa
  maandag 6 januari 2025 @ 15:14:51 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216191446
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 10:53 schreef VoMy het volgende:

[..]
Jawel dat doet het wel. Het willekeurig vermoorden van Palestijnen, oppakken, martelen, vernietigen van Palestijnse woningen, jnfrastructuur, het is allemaal je reinste terreur. Het IDF opereert in de regel als de grootste, rijkste en dodelijkste terreurorganisatie ter wereld.
Je bedoelt hier het bestrijden van Palestijnse terroristen om terreuraanslagen zoals die van vanmiddag te voorkomen. Daarom worden inderdaad regelmatig raids uitgevoerd en Palestijnen gearresteerd. Dit zou allemaal niet nodig zijn als verscheidene Palestijnse terreurgroeperingen hier niet zo verzot waren op terrorisme jegens (Joodse) Israëliërs.
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2025 11:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En natuurlijk is ook dat weer in gebied C
Het toont helaas aan dat er met Palestijnen op geen enkele manier samen is te leven.
quote:

[..]
Behalve de vele rapporten van actiegroepen en het gejammer van activisten die dan gaan spreken over 'een apartheid' over een 'openluchtgevangenis'. Kortom, ook beveiliging en surveillance is volgens sommigen ook al niet goed.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:37 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is niet echt een kip-ei verhaal. Israël voert een genocide uit. Mensen verdedigen die genocide alsof het logisch is.

Echter, er zijn geen situaties waarin genocide gerechtvaardigd is. Zoals oorlogsmisdaden sowieso niet gerechtvaardigd zijn, en al helemaal niet op de weerzinwekkende schaal waarin Israël ze begaat.

Verwijzen naar acties van Hamas of meer generiek 'Palestijnen' om het scala aan industriële misdaden tegen de menselijkheid waar Israël zich aan te buiten gaat goed te praten, is geen kwestie van kip/ei maar van foutief argumenteren. Misdaden tegen de menselijkheid mogen niet. Oorlogsmisdaden mogen niet. Hamas speelt helemaal geen rol in het beoordelen van Israëls slachtpartijen - die misdaden staan op zichzelf, met Israël als dader en de getroffen Palestijnen als slachtoffer.

Oorlogsmisdaden worden niet uitgelokt door andere oorlogsmisdaden, ze worden niet opgeheven door andere oorlogsmisdaden, ze zijn simpelweg oorlogsmisdaden die niet mogen en strafbaar zijn. Het geval wil echter dat wij in Nederland vinden dat oorlogsmisdaden wel degelijk mogen zolang Israël ze maar uitvoert op de Palestijnen.
Nee hoor, veel Nederlandse politici gaan simpelweg niet mee in het ideologische gedram van bepaalde actiegroepen. Laten we daar vooral blij om zijn, Israël verdiend namelijk de volledige steun van het Westen in hun strijd tegen het walgelijke en verwerpelijke terrorisme waar dit enige Joodse land ter wereld al vele jaren mee te maken heeft.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:39 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gek dat talloze experts en onderzoeksgroepen dan concluderen dat er wel degelijk sprake is van genocide en dat ook in lijvige rapporten beargumenteren. Dus waarom zouden jij en de meeste hier je eigen onwetendheid over de situatie centraal stellen en verwacht je dat anderen dat ook doen?
Zoals al vaker besproken hebben zij eerst de de term van 'genocide' moeten herdefiniëren. En dit betreft over het algemeen geen experts of onderzoeksgroepen, maar voornamelijk actiegroepen en activisten. Zij mogen die mening natuurlijk hebben, maar dit maakt het nog niet de realiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216191569
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2025 15:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Zoals al vaker besproken hebben zij eerst de de term van 'genocide' moeten herdefiniëren. En dit betreft over het algemeen geen experts of onderzoeksgroepen, maar voornamelijk actiegroepen en activisten. Zij mogen die mening natuurlijk hebben, maar dit maakt het nog niet de realiteit.
In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.

Wat hebben zij aangepast aan deze definitie uit 1948
pi_216191574
quote:
en omdat de andere optie, het niet doen, tot vele doden leidt.
Is dat eigenlijk wel zo? Ik heb namelijk de indruk dat Palestijnen nogal wat dodelijke aanvallen hebben uitgevoerd sinds die barrières.
Incelfrikandel
pi_216191895
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus als Israel op termijn een heel volk uit de weg ruimt, is het ook prima? Want hun bestaan is nu eenmaal lastig.
dat is niet wat er gebeurt. wat ik wel zie is dat israel op termijn de palestijnen ver van zich vandaan zal drijven. omdat er geen vrede mogelijk is met hen.
pi_216191916
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2025 14:32 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waar zeg ik iets over de UvA dan?
Ik vind overigens een genocide erger dan het slopen van de UvA. Het kapotgaan van universiteitsgebouwen is ook niet wat we het ergste vonden aan de tweede wereldoorlog, voor zover ik weet.
ok hans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')