Leven we in 1940 of nu? Welke doctrine hebben we nu? Onze doctrine verandert continu, die van de Islam blijft in het jaar 600 hangen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ah zo ..... wat is je bron ?
btw nog niet zo lang geleden moesten Joden extra betalen in Nederland 40-45.
Waarom... omdat ze - zo was de motivatie- untermensch waren in een christelijke samenleving
Een keer op de inhoud ingaan mag wel.quote:Op maandag 30 december 2024 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, SGP'ers, die zijn pas gevaarlijk.
Maar het hele concept van een plaats van eeuwige marteling voor zaken gedaan in een sterfelijk leven vind je verder wel logisch?quote:Op maandag 30 december 2024 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh er zullen inderdaad heel veel mensen niet aan de zuilen voldoen, om wat voor reden dan ook - en of de hel een logische eindplaats is, is zoals eerder al gezegd niet aan mij. Ik ben God niet, noch ben ik alwetend.
Dat laatste is natuurlijk ook gewoon nonsens.quote:Op maandag 30 december 2024 21:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leven we in 1940 of nu? Welke doctrine hebben we nu? Onze doctrine verandert continu, die van de Islam blijft in het jaar 600 hangen.
Wordt het nu niet heel speculatief?quote:Op maandag 30 december 2024 21:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is niet de vraag of ze er actief aan mee zouden werken bij een meerderheid maar het actief zouden tegenwerken. Kijk naar het gemiddelde Islamitische land en je hebt antwoord op je stelling.
Dat is feitenvrije nonsens. Lekker geluld weer.quote:Op maandag 30 december 2024 21:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leven we in 1940 of nu? Welke doctrine hebben we nu? Onze doctrine verandert continu, die van de Islam blijft in het jaar 600 hangen.
Dat ging ik...quote:Op maandag 30 december 2024 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een keer op de inhoud ingaan mag wel.
Is de Koran niet het laatste onverantwoordelijke woord van God met Mohammed als laatste boodschapper en staat er geen doodstraf op afvalligheid en blasphemie?quote:Op maandag 30 december 2024 21:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is feitenvrije nonsens. Lekker geluld weer.
Dat is het hele concept van vrijwel alle religies. Doe je slechte dingen, dan krijg je er slechte dingen voor terug.quote:Op maandag 30 december 2024 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar het hele concept van een plaats van eeuwige marteling voor zaken gedaan in een sterfelijk leven vind je verder wel logisch?
Ik reageer inhoudelijk op je post, jij komt met een vraag. Je stelling was dat de tijd 600 jaar is stil blijven staan. Dat is feitenvrije nonsens. Dit blijkt alleen al uit de verschillende interpretaties van de Islam door de jaren heen, o.a. m.b.t hadiths - maar ook interpretaties door de verschillende religieuze scholen / stromingen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is de Koran niet het laatste onverantwoordelijke woord van God met Mohammed als laatste boodschapper en staat er geen doodstraf op afvalligheid en blasphemie?
Vertel... het laatste overanderlijke woord van God met Mohammed als laatste profeet en doodstraf op blasphemie of afvalligheid. Hoe wil jij dat gaan hervormen?quote:Op maandag 30 december 2024 21:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk ook gewoon nonsens.
Nee dat de leer in de kern in het jaar 600 is blijven hangen. Daar mag namelijk op straffe van de dood niet te veel aan geschaaft worden. De Koran is immers het laatste, onveranderdelijke woord van God.quote:Op maandag 30 december 2024 21:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik reageer inhoudelijk op je post, jij komt met een vraag. Je stelling was dat de tijd 600 jaar is stil blijven staan. Dat is feitenvrije nonsens.
Nee hoor. Alleen Christendom en Islam leren een eeuwige hel.quote:Op maandag 30 december 2024 21:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is het hele concept van vrijwel alle religies. Doe je slechte dingen, dan krijg je er slechte dingen voor terug.
Nee, JAM legt uit hoe hij de rol van de islam in NL ziet, en jij kan enkel voor hem invullen wat hij van SGP'ers kan vinden.quote:Op maandag 30 december 2024 21:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat ging ik...
Dat je post likes krijgt geeft aan hoe neurotisch 'progressief' Nederland daadwerkelijk is.
Uiteraard verschillen de interpretaties over zaken echter in de kern is er niet zoveel te interpreteren als het gaat om wat er met afvalligen of ongelovigen moet gebeuren.quote:Op maandag 30 december 2024 21:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik reageer inhoudelijk op je post, jij komt met een vraag. Je stelling was dat de tijd 600 jaar is stil blijven staan. Dat is feitenvrije nonsens. Dit blijkt alleen al uit de verschillende interpretaties van de Islam door de jaren heen, o.a. m.b.t hadiths - maar ook interpretaties door de verschillende religieuze scholen / stromingen.
Je langspeelplaat staat aan. Er zijn complete scholen opgericht met verschillende interpretaties die ook nog eens hadiths beoordelen op 'echtheid'.quote:Op maandag 30 december 2024 21:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee dat de leer in de kern in het jaar 600 is blijven hangen. Daar mag namelijk op straffe van de dood niet te veel aan geschaaft worden. De Koran is immers het laatste, onveranderde woord van God.
Nou ja, elk... er zijn islamitische landen waar het toch een stuk prettiger toeven is dan landen die dan weer niet islamitisch zijn, maar de bevolking aan de hand van een andere ideologie onderdrukt wordt. Het is nogal een rare simplificatie, denk ik, om de onderdrukking die er plaatsvindt in vele islamitische landen (die er zeker is, dat wil ik niet ontkennen) af te schuiven op het geloof. Indonesië - het grootste moslimland ter wereld - is een redelijk vrij land. In Maleisië is het ook goed toeven. China, waar vrijwel elke geloofsbelijdenis onderdrukt wordt, is daarentegen in vele opzichten een heel naar, autoritair land waar ze met grote regelmaat mensen die er een andere mening op nahouden laten verdwijnen. Tot niet heel lang geleden (een jaar of vijftig) zo ook in Argentinië, bijvoorbeeld. Wat je hier een beetje aan het doen bent, naar mijn idee, is het paard voor de wagen spannen.quote:Op maandag 30 december 2024 21:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat is er speculatief aan de realiteit van elk Islamitisch land?
quote:Op maandag 30 december 2024 21:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Nou ja, elk... er zijn islamitische landen waar het toch een stuk prettiger toeven is dan landen die dan weer niet islamitisch zijn, maar de bevolking aan de hand van een andere ideologie onderdrukt wordt. Het is nogal een rare simplificatie, denk ik, om de onderdrukking die er plaatsvindt in vele islamitische landen (die er zeker is, dat wil ik niet ontkennen) af te schuiven op het geloof. Indonesië - het grootste moslimland ter wereld - is een redelijk vrij land. In Maleisië is het ook goed toeven. China, waar vrijwel elke geloofsbelijdenis onderdrukt wordt, is daarentegen in vele opzichten een heel naar, autoritair land waar ze met grote regelmaat mensen die er een andere mening op nahouden laten verdwijnen. Tot niet heel lang geleden (een jaar of vijftig) zo ook in Argentinië, bijvoorbeeld. Wat je hier een beetje aan het doen bent, naar mijn idee, is het paard voor de wagen spannen.
Zit je dwars. Joh, zelfrefecteer een beetje gaarne.quote:Op maandag 30 december 2024 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gebrek aan anti-Belgische posts, Niels.
Is er een hadith die zegt dat het volstrekt achterlijk is dat sterfelijke mensen voor eeuwig branden in de hel?quote:Op maandag 30 december 2024 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je langspeelplaat staat aan. Er zijn complete scholen opgericht met verschillende interpretaties die ook nog eens hadiths beoordelen op 'echtheid'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |