abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2024 @ 21:14:46 #251
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216103761
quote:
5s.gif Op maandag 30 december 2024 21:10 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja, maar Etto, daarvan kan ik toch gewoon vrij gemakkelijk zeggen: dat geloof ik allemaal niet zo. Als iemand mij voorschotelt dat ik na dit aardse bestaan een eeuwigheid van marteling te wachten sta, omdat ik (weet ik veel) zo nu en dan een karbonade eet, dan kan ik daarvan toch gewoon zeggen: 't Zal wel. Daar hoef ik me toch verder geen zorgen om te maken?
Het probleem met de Islam is dat het systeem alleen individuen in hun hoofd deze vrijheid gunt, volgens het systeem kan er namelijk geen hervorming plaatsvinden. Omdat het het laatste woord van God is en die rovende slavenhandelaar de laatste profeet en blasphemie en afvalligheid met de doodstraf worden bestraft is het nogal lastig hervormingen aan te brengen. Het zit wat dat betreft vernuftig in elkaar.

De kerk kan dit wel. Die heeft namelijk haar intepretatie van de leer van de Bijbel. Vroeger had de kerk alle macht en kon zij dus net zo sektarisch en gestoord te werk gaan. Tegenwoordig moeten ze echter met de tijd meegaan en dat is minder problematisch omdat de doctrine aangepast kan worden. Dit kan bij de Islam niet.
pi_216103767
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
_O-

Ja, dat dacht ik al
Een antwoord dat je niet zo welgevallig is? Past niet in je straatje? Zo werkt dat.
  maandag 30 december 2024 @ 21:15:11 #253
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216103778
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2024 21:12 schreef JAM het volgende:

[..]
Het is me echter nog nooit overkomen (en nu woon ik toch in een wijk waar verhoudingsgewijs bijzonder veel moslims wonen en zeker ook van mij zullen weten, of toch de ernstige verdenking hebben, dat ik zelf geen moslim ben) dat er hier opeens iemand voor de deur stond die mij uit kwam leggen dat als ik me niet zou bekeren, ik mij de kop dan afgeslagen zou worden.
Ik ben van het weekend nog naar een islamitische kapper geweest. Die man had met kerst leuk met z'n familie gedineerd, ook al viert-ie geen kerst. Ik had niet het gevoel dat-ie op het punt stond de sharia in te voeren of een fatwa uit te roepen.
  maandag 30 december 2024 @ 21:18:03 #254
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_216103887
De indruk die ik vaak een beetje krijg is dat niet-moslims (thans een deel daarvan) zich veel meer bezighouden met de Islam dan dat die moslims dat zelf doen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 30 december 2024 @ 21:18:46 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216103924
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2024 21:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een antwoord dat je niet zo welgevallig is? Past niet in je straatje? Zo werkt dat.
Mijn zogenaamde straatje heet 'RATIO'. Omdat uitgerekend jij natuurlijk wel weet dat hordes meiden geen enkele zeggenschap hebben over die 'vrije wil' om iets wel of niet te doen dat een of andere 'profeet' 1500 jaar geleden heeft opgelegd.

Want, doen ze dat niet, zijn het hoeren met als eindstation de hel.

NEEN. Laat ons dat vooral toejuichen, die knechting van vrouwen... zo mooi, zo diep, zo spiritueel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216103938
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 21:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het probleem met de Islam is dat het systeem alleen individuen in hun hoofd deze vrijheid gunt, volgens het systeem kan er namelijk geen hervorming plaatsvinden. Omdat het het laatste woord van God is en die rovende slavenhandelaar de laatste profeet en blasphemie en afvalligheid met de doodstraf worden bestraft is het nogal lastig hervormingen aan te brengen. Het zit wat dat betreft vernuftig in elkaar.

De kerk kan dit wel. Die heeft namelijk haar intepretatie van de leer van de Bijbel. Vroeger had de kerk alle macht en kon zij dus net zo sektarisch en gestoord te werk gaan. Tegenwoordig moeten ze echter met de tijd meegaan en dat is minder problematisch omdat de doctrine aangepast kan worden. Dit kan bij de Islam niet.
Hoe duid je dan dat er verschillende stromingen zijn en ook vele islamieten hun eigen god kiezen (de ene drinkt wel alcohol, de andere niet, etc)?
  maandag 30 december 2024 @ 21:19:23 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216103956
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2024 21:18 schreef JAM het volgende:
De indruk die ik vaak een beetje krijg is dat niet-moslims (thans een deel daarvan) zich veel meer bezighouden met de Islam dan dat die moslims dat zelf doen.
De meest Joop-reactie van 't jaar.

Proficiat!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216103958
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, Karel. Het gaat over dingen waardoor jij direct een anxiety attack krijgt ("Oh shit... moet ik nu opkomen voor homo's of islam?"). Inhoudelijk blijf je de meest leeghoofdige user die ik ooit heb gezien.
Dat bedoel ik, constant op de man richting mij spelen met allerlei verzinsels. Dan hoef je niet in te gaan op de mensen die je geleuter inhoudelijk fileren.
pi_216103989
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn zogenaamde straatje heet 'RATIO'. Omdat uitgerekend jij natuurlijk wel weet dat hordes meiden geen enkele zeggenschap hebben over die 'vrije wil' om iets te doen dat een of andere 'profeet' 1500 jaar geleden heeft opgelegd.

Want, doen ze dat niet, zijn het hoeren klaar voor de hel.
Rationeel redeneren heeft je geleuter echt 0,0 mee te maken _O-
  maandag 30 december 2024 @ 21:20:12 #260
37950 JAM
pi_216103991
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Proficiat!
Ah, kijk! Val ik op de valreep toch nog eens in de prijzen. Dank je wel! :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 30 december 2024 @ 21:20:24 #261
396550 Richestorags
pi_216103995
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
In welk land gebeurt dat ?
Onder IS gebeurde het. Het Ottomaanse Rijk.

Informeel gebeurt het in Egypte en landen in het Midden-Oosten waar Christenen al jaren worden vermoord en/of het bezit van een Bijbel zelfs verboden (Saudi-Arabië).

Bekeringen zijn ook strafbaar: in tientallen Islamitische landen staat hier nog de doodstraf op.
  maandag 30 december 2024 @ 21:20:44 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216104011
quote:

[..]

Proficiat!
Nou het lijkt er wel op dat jij vooral anderen aan de meest rigide interpretatie van de islam houdt.
  maandag 30 december 2024 @ 21:21:39 #263
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_216104057
quote:

[..]

Proficiat!
Etto "andere mensen posten geen inhoudelijke reacties" van Belgie strikes again :+
  maandag 30 december 2024 @ 21:22:07 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216104069
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou het lijkt er wel op dat jij vooral anderen aan de meest rigide interpretatie van de islam houdt.
Ik weet het Hex... :O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 december 2024 @ 21:22:37 #265
396550 Richestorags
pi_216104084
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe duid je dan dat er verschillende stromingen zijn en ook vele islamieten hun eigen god kiezen (de ene drinkt wel alcohol, de andere niet, etc)?
Die stromingen slachten elkaar af en verklaren elkaar tot ongelovige. Niet zo'n lekker voorbeeld.

Details verschillen maar de meer ernstige wetgeving is niet zo verschillend (doodstraf op afvalligheid en godslastering).
pi_216104090
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En waarom is het not done, Mutant?

Leg dat eens uit met logica en ratio?
Ik heb niet de indruk dat je überhaupt op zoek bent naar antwoorden. Immers de antwoorden flikker je gelijk de prullenbak in om met louter vervolgvragen te komen. Herkenbaar op het moment dat het antwoorden zijn die je niet welgevallig zijn.

Waarom zijn mensen religieus Etto? Waarom zijn er nog Christenen? Waarom zijn er Boedhisten? Waarom hebben we nog geen echte aliens gespot? Waarom zou je Hitler in een tekenfilm willen wegschrijven, vermomd als een kraai (of was het een ekster).

Sowieso is het erg vreemd om te denken dat als je moslim bent, je dan ook elke centimeter van je religie tot achter de komma beoefend. Dat vragen we niet van Joden en Christenen, dan hoef je dat ook niet te vragen van moslims. De Islam is wat dat betreft ook een uiterst veilige religie. Voldoe aan de vijf zuilen en je komt een heel eind.
  maandag 30 december 2024 @ 21:23:05 #267
37950 JAM
pi_216104103
Maar alle gekheid op een stokje. Natuurlijk zijn er hele enge, rabiate islamieten op de wereld. Het gaat alleen véél te ver om het beeld te schetsen dat alle Nederlandse moslims erop uit zijn om de rest van het land hun geloof op te dringen, homo's de koppen te snellen en elke vrouw in een niqaab te hijsen. Als dat het geval zou zijn, dan hebben ze daar de afgelopen zestig á zeventig jaar toch bijzonder weinig werk van gemaakt.
pi_216104153
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Onder IS gebeurde het. Het Ottomaanse Rijk.

ah zo ..... wat is je bron ?
btw nog niet zo lang geleden moesten Joden extra betalen in Nederland 40-45.
Waarom... omdat ze - zo was de motivatie- untermensch waren in een christelijke samenleving
pi_216104162
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn zogenaamde straatje heet 'RATIO'. Omdat uitgerekend jij natuurlijk wel weet dat hordes meiden geen enkele zeggenschap hebben over die 'vrije wil' om iets wel of niet te doen dat een of andere 'profeet' 1500 jaar geleden heeft opgelegd.

Want, doen ze dat niet, zijn het hoeren met als eindstation de hel.

NEEN. Laat ons dat vooral toejuichen, die knechting van vrouwen... zo mooi, zo diep, zo spiritueel.
Ah, dus omdat er hordes meiden zijn die iets niet uit vrije wil mogen, moeten andere hordes mensen het daarmee eens zijn omdat ze dezelfde religie praktiseren of? Hoe werkt die ratio precies in je hoofd? Oh wacht, hoofddoekdragende vrouwen zijn natuurlijk allemaal onderdrukt, ik weet wat - een hoofddoekverbod of nee nog beter kopvoddentax!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2024 21:25:46 ]
  maandag 30 december 2024 @ 21:25:12 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216104183
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2024 21:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat je überhaupt op zoek bent naar antwoorden. Immers de antwoorden flikker je gelijk de prullenbak in om met louter vervolgvragen te komen. Herkenbaar op het moment dat het antwoorden zijn die je niet welgevallig zijn.

Waarom zijn mensen religieus Etto? Waarom zijn er nog Christenen? Waarom zijn er Boedhisten? Waarom hebben we nog geen echte aliens gespot? Waarom zou je Hitler in een tekenfilm willen wegschrijven, vermomd als een kraai (of was het een ekster).

Sowieso is het erg vreemd om te denken dat als je moslim bent, je dan ook elke centimeter van je religie tot achter de komma beoefend. Dat vragen we niet van Joden en Christenen, dan hoef je dat ook niet te vragen van moslims. De Islam is wat dat betreft ook een uiterst veilige religie. Voldoe aan de vijf zuilen en je komt een heel eind.
Ziljoenen mensen die niet aan die zuilen voldeden/voldoen.

Is de hel een logische eindplaats?

Ik ga heel graag de theologische discussie met je aan verder. Bijvoorbeeld: waarom zijn er meer vrouwen dan mannen in de hel? Interesse?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 30 december 2024 @ 21:25:33 #271
396550 Richestorags
pi_216104200
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2024 21:23 schreef JAM het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje. Natuurlijk zijn er hele enge, rabiate islamieten op de wereld. Het gaat alleen véél te ver om het beeld te schetsen dat alle Nederlandse moslims erop uit zijn om de rest van het land hun geloof op te dringen, homo's de koppen te snellen en elke vrouw in een niqaab te hijsen. Als dat het geval zou zijn, dan hebben ze daar de afgelopen zestig á zeventig jaar toch bijzonder weinig werk van gemaakt.
Het is niet de vraag of ze er actief aan mee zouden werken bij een meerderheid maar het actief zouden tegenwerken. Kijk naar het gemiddelde Islamitische land en je hebt antwoord op je stelling.
  maandag 30 december 2024 @ 21:25:40 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216104206
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2024 21:23 schreef JAM het volgende:
Precies, SGP'ers, die zijn pas gevaarlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216104225
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach gut, Urk is er nog, gelukkig.

Had je iets beter je best gedaan, had je geweten dat zelfs volgens die Urkers die je zo intens haat, het OT ingelost is door het NT, en ze daarom garnalen mogen eten.

Werkelijk, Black... waar zou je toch zijn zonder Urk? Je bent progressief, ongetwijfeld behept met allerlei vormen van witte erfschuld en andere euvelen, maar waar, oh waar, zou je toch zijn zonder die drieënhalve grefo die er nog is om je anti-religieuze credentials te showen...

Heb je je al opgegeven voor de 'inclusie'-iftar? Om Faber te tarten?
:*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 30 december 2024 @ 21:27:03 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216104274
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 21:26 schreef BlackLining het volgende:

[..]
:*
haha, ja dus...

Moest het van hr of was 't een eigen keuze?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216104293
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ziljoenen mensen die niet aan die zuilen voldeden/voldoen.

Is de hel een logische eindplaats?

Ik ga heel graag de theologische discussie met je aan verder. Bijvoorbeeld: waarom zijn er meer vrouwen dan mannen in de hel? Interesse?
Oh er zullen inderdaad heel veel mensen niet aan de zuilen voldoen, om wat voor reden dan ook - en of de hel een logische eindplaats is, is zoals eerder al gezegd niet aan mij. Ik ben God niet, noch ben ik alwetend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')