Pohhhhhh dat is niet tofquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef KingRadler het volgende:
John Deere-dealer GroeNoord is failliet
GroeNoord, de John Deere-dealer met 17 vestigingen in Midden- en Noordoost-Nederland, is failliet.
Het mechanisatiebedrijf zou in 2024 verlies hebben geleden, met name door hoge ICT-kosten, hoge rentelasten en snel toenemende personeelskosten. Daarnaast zou GroeNoord vanwege moeilijke marktomstandigheden en stevige concurrentie naar eigen zeggen onvoldoende in staat zijn geweest om hogere kosten door te rekenen aan klanten. Ingezette besparingsmaatregelen zouden onvoldoende zijn gebleken om het tij te keren.
https://trekkeronline.nl/(...)oenoord-is-failliet/
ze trekker de stekker eruitquote:Op vrijdag 7 februari 2025 17:43 schreef KingRadler het volgende:
John Deere-dealer GroeNoord is failliet
GroeNoord, de John Deere-dealer met 17 vestigingen in Midden- en Noordoost-Nederland, is failliet.
Het mechanisatiebedrijf zou in 2024 verlies hebben geleden, met name door hoge ICT-kosten, hoge rentelasten en snel toenemende personeelskosten. Daarnaast zou GroeNoord vanwege moeilijke marktomstandigheden en stevige concurrentie naar eigen zeggen onvoldoende in staat zijn geweest om hogere kosten door te rekenen aan klanten. Ingezette besparingsmaatregelen zouden onvoldoende zijn gebleken om het tij te keren.
https://trekkeronline.nl/(...)oenoord-is-failliet/
Jongeren zien bij het binnenlopen van de ingang van de jumbo al de plaat op de gevel met tabak, dus hoezo komen ze er niet meer mee in contact? Het is alsof je bij een molshoop een bordje gaat zetten dat er een molshoop is. Iedereen weet dat toch wel. Rookwaren werden voornamelijk verkocht aan de counter en daar kwam ik toch al bijna nooit meer sinds de zelfscan.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:49 schreef Coppi het volgende:
[..]
Dat enkele supermarkten dit gedaan hebben betekent niet dat het om een wassen neus gaat. grotendeels is het beoogde effect bereikt. Bovendien komen jongeren nu niet meer in contact met tabakswaar wanneer ze in de supermarkt zijn. Ook wat dat betreft is het beleid geslaagd. Daarnaast sta ik niet meer te wachten achter een stel junks bij de kassa die zonodig allerlei rookwaren willen hebben en de rij ophouden. Driewerf succes dus.
quote:De Belgische winkelketen Casa heeft faillissement aangevraagd. Het bedrijf zegt de schulden niet meer te kunnen betalen. Daardoor dreigen honderden werknemers hun baan te verliezen.
Casa heeft in België 63 winkels, waar zo’n 544 mensen werken. In Nederland heeft de keten nog een twintigtal vestigingen. Vorig jaar sloot het bedrijf hier een derde van de winkels.
De keten kampt al langer met financiële problemen en vroeg vorig jaar bescherming aan tegen schuldeisers. Dat heeft weinig geholpen. Zowel Casa International als Casa Logistics hebben nu faillissement aangevraagd. Volgens Belgische media sluiten zowel de winkels als het distributiecentrum en het hoofdkantoor de deuren.
Casa, van origine een Belgisch bedrijf, was tot 2021 eigendom van de familie Blokker. In dat jaar werd de keten verkocht aan investeringsmaatschappij Globitas.
https://twinklemagazine.n(...)sement-aan/index.xml
Jammer. We kwamen daar nog wel eens. Best een prettige winkel. Toch wel iets leuker dan de Ikea qua keukenspullen. Wat houden we dan nog over in die branche?quote:
Casa zat voor mijn gevoel tussen de Ikea en de Xenos in. Daarin waren ze uniek.quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Jammer. We kwamen daar nog wel eens. Best een prettige winkel. Toch wel iets leuker dan de Ikea qua keukenspullen. Wat houden we dan nog over in die branche?
Ik loop wel eens de vestiging in Delft binnen, maar heb niet het idee dat ze iets extra's bieden dat je ook niet bij tuincentra en conceptstores (die tegenwoordig als een ware plaag overal opduiken) kan kopen.quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Casa zat voor mijn gevoel tussen de Ikea en de Xenos in. Daarin waren ze uniek.
Ze zaten tevens vaak op erg goede locaties.
Ik ben weleens in de winkel in Utrecht geweest, maar heb er nooit iets gekocht. Maar ik heb ook niks met de Xenos.quote:Op woensdag 5 maart 2025 13:24 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik loop wel eens de vestiging in Delft binnen, maar heb niet het idee dat ze iets extra's bieden dat je ook niet bij tuincentra en conceptstores (die tegenwoordig als een ware plaag overal opduiken) kan kopen.
Idem dito, de laatste keer Xenos was meteen de laatste keer want ze spuiten een soort van wierrook achtig spul door de winkelquote:Op woensdag 5 maart 2025 13:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben weleens in de winkel in Utrecht geweest, maar heb er nooit iets gekocht. Maar ik heb ook niks met de Xenos.
Ja, ooit werd hier in Zeist de Xenos vervangen door Casa, maar een paar jaar geleden keerde de eerstgenoemde in een ander pand (paar blokken verder dan de Casa) weer terug. Dus hier wordt dat gewoon een leegstaand pand erbij.quote:
Je moet dan ook een shitload aan kussentjes en hippe kandelaars verkopen elke maand om je huur te betalen. Ik snap echt niet welke briljante geest zo'n businessmodel na het uitvinden van het internet nog aantrekkelijk vindt.quote:Op woensdag 5 maart 2025 20:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Xenos, Casa. Het waren allemaal dochterbedrijven van Blokker bedoeld om ramsjpartijen chinese troep te slijten. Tot we het op internet allemaal zelf gingen bestellen.
Ik 1 keer.quote:Op woensdag 5 maart 2025 17:47 schreef borisz het volgende:
Casa.. Kan me niet herinneren dat ik daar binnen ben geweest.
Jaap Blokker himself, en Casa was het troetelkindje van zijn broer Ab.quote:Op woensdag 5 maart 2025 23:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet dan ook een shitload aan kussentjes en hippe kandelaars verkopen elke maand om je huur te betalen. Ik snap echt niet welke briljante geest zo'n businessmodel na het uitvinden van het internet nog aantrekkelijk vindt.
Opgericht in 1670, pffff zonde hoor. Weinig bedrijven met zo'n lange historiequote:Op zondag 9 maart 2025 08:28 schreef Hexagon het volgende:
In het thuisland zien ze nu ook dat Hudson's Bay niks toevoegt.
https://www.nu.nl/economi(...)e-onder-te-gaan.html
Mode voor rijpe en zogenaamd nette vrouwen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:00 schreef BufordTJustice het volgende:
De Duitse damesmodeketen Gerry Weber zit opnieuw in financiele problemen. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar goed ik ben dan ook geen vrouw. Toch 45 vestigingen in Nederland?
https://retailtrends.nl/n(...)financiele-problemen
Misschien een Oost Nederland dingetje? Ik weet dat er in Enschede een zit.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:00 schreef BufordTJustice het volgende:
De Duitse damesmodeketen Gerry Weber zit opnieuw in financiele problemen. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord maar goed ik ben dan ook geen vrouw. Toch 45 vestigingen in Nederland?
Vrij algemeen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Misschien een Oost Nederland dingetje? Ik weet dat er in Enschede een zit.
Gezien de hoeveelheid liefhebbers van Van Tilburg (een kledingreus uit de regio, die in de plaats waar 'ie zit zowat de hele hoofdwinkelstraat heeft opgeslokt) zou er nog weleens een doelgroep kunnen zijn voor 'goede kwaliteit' en 'duur'.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:33 schreef Morri2 het volgende:
Mijn schoonmoeder is dol op Gerry Weber kleding. Het is ontzettend duur. Wel goede kwaliteit. Maar daar is schijnbaar weinig behoefte meer aan.
Boomer winkel daar in Nistelrode inderdaad. Generatie die Zalando nog niet gevonden heeft.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid liefhebbers van Van Tilburg (een kledingreus uit de regio, die in de plaats waar 'ie zit zowat de hele hoofdwinkelstraat heeft opgeslokt) zou er nog weleens een doelgroep kunnen zijn voor 'goede kwaliteit' en 'duur'.
Niks voor mij, al ligt dat aan veel meer dan alleen de prijzen. Wel voor anderen.
Mijn moeder (in de 70) koopt daar wel eens wat. Maar de kwaliteit en service holde achteruit.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:00 schreef BufordTJustice het volgende:
Ik ken het goed omdat ik er als kind vaak heen gesleept werd. M'n ouders houden niet van winkelen en mode boeit ze sowieso niet, en in zo'n groot winkelcomplex (begin jaren 90 ook al, al hadden ze destijds nog niet zowat die hele straat in bezit) waren ze lekker snel klaar.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:37 schreef Drass het volgende:
[..]
Boomer winkel daar in Nistelrode inderdaad. Generatie die Zalando nog niet gevonden heeft.
Hier in Zeist zit er kennelijk ook één, en echt het Oosten is dit niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Misschien een Oost Nederland dingetje? Ik weet dat er in Enschede een zit.
Ik heb eens op hun Website gekeken. Vreselijk duur, en wat saai allemaal! Ik zie daar bijvoorbeeld zo'n standaardmodel jeansjasje van blauwe denim voor 99,95 Euro. datzelfde jasje, precies hetzelfde model ook, kun je ergens anders voor 30-40 Euro krijgen. En die 99,95 Euro zal echt niet zijn omdat het 'eerlijk' gemaakt is.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:39 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid liefhebbers van Van Tilburg (een kledingreus uit de regio, die in de plaats waar 'ie zit zowat de hele hoofdwinkelstraat heeft opgeslokt) zou er nog weleens een doelgroep kunnen zijn voor 'goede kwaliteit' en 'duur'.
Niks voor mij, al ligt dat aan veel meer dan alleen de prijzen. Wel voor anderen.
Hadden ze de boel niet moeten verkopen aan Mirage Retail. Dan krijg je dat.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:42 schreef W00fer het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)-euro-op/ar-AA1BBPss
Ik blijf het vreemd vinden dat de familie Blokker de merkrechten terug moet kopen van hun eigen merk.
De familie Blokker is 1 van de rijkste families van Nederland, waarom die hele tent op de fles is gegaan is mij een raadsel. Had dan desnoods een hele berg winkels gesloten. Nu is het qua imago een nog grotere klap.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hadden ze de boel niet moeten verkopen aan Mirage Retail. Dan krijg je dat.
Of de merkrechten aan toen Mirage Retail in bruikleen gegeven met bepaalde "huur" prijs
Als je dit topic had gevolgd dan zelfs met de verkoop van Blokker concern gaven ze nog extra geld mee om de boel overeind te eind te houden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:25 schreef W00fer het volgende:
[..]
De familie Blokker is 1 van de rijkste families van Nederland, waarom die hele tent op de fles is gegaan is mij een raadsel. Had dan desnoods een hele berg winkels gesloten. Nu is het qua imago een nog grotere klap.
In April opent Blokker New
https://www.ad.nl/economi(...)er-winkels~acef9d87/
Ik heb het topic gevolgd en wat bepaald niet geholpen heeft in mijn optiek is de slag om te concurreren met Action door een keten als Big Bazar. Dat holde de Blokker formule eigenlijk wel uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 21:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Als je dit topic had gevolgd dan zelfs met de verkoop van Blokker concern gaven ze nog extra geld mee om de boel overeind te eind te houden.
Ik ben wel met je eens minder winkels en betere webshop had slok op de borrel gescheeld.
quote:Grote muziekwinkel Bax Music vraagt uitstel van betaling aan
De grote Zeeuwse muziekwinkel Bax Music heeft uitstel van betaling aangevraagd. Dat bevestigt aandeelhouder en voormalig directeur Jochanan Bax na berichtgeving van PZC. De onderneming, met meer dan driehonderd werknemers, kampte al langer met schulden.
De laatste tijd werden de problemen echter verergerd door een familieruzie. Zo werd Jochanan eind vorig jaar ontslagen als topman van het bedrijf. Dat laatste zorgde volgens hem voor onrust bij leveranciers en uiteindelijk voor een keldering van de verkopen.
Maar daarvoor had het bedrijf al problemen. Bax zag veel omzet wegvallen tijdens de coronapandemie en bouwde een forse schuld op bij de Belastingdienst. Ook was er in 2023 een flinke brand bij het pand in Goes, waardoor onder meer veel gitaren beschadigd raakten.
Bax Music heeft zes winkels in Nederland en België en is online een van de grootste verkopers van muziekinstrumenten in Europa. Het bedrijf werd in 2003 opgericht door de broers Nathanael en Jochanan Bax.
Volgens de laatstgenoemde verschilden de broers recent van mening over wat ze met het bedrijf wilden. Nathanael zou Bax willen verkopen, terwijl Jochanan naar eigen zeggen juist verdere groei nastreefde. Dat conflict leidde tot zijn ontslag.
De laatste tijd probeerde Jochanan de macht weer terug te krijgen. Zijn schoonvader en mede-aandeelhouder Hans van Deursen keerde zich eerst ook tegen hem, maar volgens Jochanan is dat conflict inmiddels opgelost. ,,De laatste dagen was ik in onderhandeling met Rabo Participaties om ook de rest van het bedrijf over te nemen. Maar dat is niet gelukt.”
https://www.ad.nl/economi(...)aling-aan~a671558d9/
Kunnen ze niet gewoon doorgaan met hun webshop? Die is best succesvol denk ikquote:
Die hebben volgens mij nog een tijdje in de Heuvelgalerie in Eindhoven gezeten. Beetje een rijke vrouwen winkel.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:33 schreef Morri2 het volgende:
Mijn schoonmoeder is dol op Gerry Weber kleding. Het is ontzettend duur. Wel goede kwaliteit. Maar daar is schijnbaar weinig behoefte meer aan.
Helaas:quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon doorgaan met hun webshop? Die is best succesvol denk ik
quote:Klanten voor dichte deur bij Bax Music, site uit de lucht: ‘Gisteren nog mail dat ik bestelling kon ophalen’
De hekken van het parkeerterrein bleven zaterdag gesloten bij de winkels van Bax Music. In Goes wachten voor de dichte hekken mensen die nog even snel hun slag wilden slaan, na het nieuws dat het noodlijdende bedrijf uitstel van betaling heeft gevraagd. Maar tevergeefs. Ook de website is inmiddels uit de lucht.
Jan Jaap van Duin hoorde het nieuws vrijdagavond en ging gelijk op de webshop rondkijken om nog wat bestellingen te doen voor het te laat was. ,,Want ik heb een cadeaubon van 80 euro en een creditnota van 79 euro, dus bij elkaar toch bijna 160 euro tegoed. Op de site zag ik dat veel spullen al niet meer leverbaar zijn. Dus ik dacht: dan maar even naar de winkel rijden om een paar setjes snaren te halen.”
https://www.ad.nl/economi(...)on-ophalen~a5c6a5fd/
Wilde er vorige week nog bestellen maar zag dat er idd veel al niet leverbaar was. Gelukkig elders besteld anders was ik nu een van de benadeelden.quote:
Klopt. Die is daar al tijden weg. De hele Heuvelgalerie is sowieso flink leeg gelopen. Boven is al heel lang niks meer. De roltrappen naar de tweede verdieping zijn zelfs al weg.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 08:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die hebben volgens mij nog een tijdje in de Heuvelgalerie in Eindhoven gezeten. Beetje een rijke vrouwen winkel.
Doodzonde...quote:
Het concept winkelcentrum is ook een beetje op zijn retour, al doen een paar ketens in de Heuvelgalerie het nog wel goed (TKMaxx, H&M, etc)quote:Op zondag 30 maart 2025 10:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Klopt. Die is daar al tijden weg. De hele Heuvelgalerie is sowieso flink leeg gelopen. Boven is al heel lang niks meer. De roltrappen naar de tweede verdieping zijn zelfs al weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |