Dat dus, mensen kopen geen spullen meer voor generaties. Wat meubels betreft kan ik het me nog wel voorstellen. Goed gereedschap of keuken spullen heeft bijna niemand oog voor.quote:Op maandag 23 december 2024 22:53 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is misschien net het idee. Vroeger kocht je iets omdat je kwaliteit waardeerde. Tegenwoordig willen mensen alles maar wegflikkeren.
Komt ook door mentaliteitsverandering. Het veralgemeende schijt aan alles.quote:Op maandag 23 december 2024 23:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat dus, mensen kopen geen spullen meer voor generaties. Wat meubels betreft kan ik het me nog wel voorstellen. Goed gereedschap of keuken spullen heeft bijna niemand oog voor.
Welke merken zijn dat dan? Ik zie, bijvoorbeeld, geregeld boormachines van Makita voorbijkomen, maar die lijken me allemaal nep te zijn.quote:
Chinese merken zoals Qianli, Best, Relife, Mechanic, Mijing, MaAnt. Dat zijn geen merken die we in Europa kennen natuurlijk. Het zijn geen spullen die van pisbakkenstaal gemaakt zijn en ook wel in de hogere categorie vallen. Bijvoorbeeld: een iPhone schroevendraaier willekeurig kost bijvoorbeeld 3 euro, die van Mijing kost tussen de 12 en 16 euro.quote:Op maandag 23 december 2024 23:45 schreef KvanG het volgende:
[..]
Welke merken zijn dat dan? Ik zie, bijvoorbeeld, geregeld boormachines van Makita voorbijkomen, maar die lijken me allemaal nep te zijn.
Dat viel me de laatste keer op toen ik een compressor zocht, veel van de compressoren waren exact hetzelfde, er stond alleen een andere naam op (en dan praten we over bekende merken).quote:Op dinsdag 24 december 2024 01:09 schreef W00fer het volgende:
[..]
Veel merken zijn ook gewoon OEM of ODM voor Europese merken. Er staan heus geen 12000 verschillende boormachine fabrieken op de wereld, dat zijn er een aantal die alles maken. Hetzelfde met tandenborstels of shampooflessen.
Het is ook ondoenlijk om voor elk model weer de complete certificering opnieuw te doen. Een compressortank moet veilig zijn natuurlijk. Mercedes heeft zo eens een S Klasse als "nieuw" model op de markt gebracht wat onderhuids eigenlijk geen andere was, puur om homologatie en goedkeuring van het gebruikte airco middel.quote:Op dinsdag 24 december 2024 08:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Dat viel me de laatste keer op toen ik een compressor zocht, veel van de compressoren waren exact hetzelfde, er stond alleen een andere naam op (en dan praten we over bekende merken).
Ik denk dat het ook meespeelt dat een bekende bakfietsen fabrikant onder vuur ligt van de NVWA vanwege gebroken frames.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bakfietsenmerk Cargaroo failliet.
Ik zit mobiel en kan slechts de link naar het bericht plaatsen:
https://www.ad.nl/economi(...)sement-aan~a6a4f8a3/
En dat voor EUR 1,40 per oliebol, hier tenminste.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Oliebollenkramen doen wel goede zaken blijkbaar
https://www.nu.nl/economi(...)-flink-gestegen.html
Zullen nooit failliet gaanquote:Op vrijdag 27 december 2024 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Prima manier om wit te wassen iddquote:Op vrijdag 27 december 2024 11:57 schreef Hexagon het volgende:
1,50 hierquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:07 schreef Felixa het volgende:
En dat voor EUR 1,40 per oliebol, hier tenminste.
Goede handel.quote:Op vrijdag 27 december 2024 11:57 schreef Hexagon het volgende:
Terwijl ik hier 1 euro al schandalig duur vind. Kan dus altijd erger.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
quote:Op dinsdag 31 december 2024 23:35 schreef quo_ het volgende:
[..]
Terwijl ik hier 1 euro al schandalig duur vind. Kan dus altijd erger.
En zo af en toe kan ik het niet laten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
quote:Op woensdag 1 januari 2025 00:46 schreef Felixa het volgende:
[..]Ik heb het over de oliebollen van isabeauSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
Oh!quote:Op woensdag 1 januari 2025 00:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb het over de oliebollen van isabeau
En niet te etenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 18:01 schreef KingRadler het volgende:
Oliebollen in de super zijn goedkoper
Die Frank Lammers zal wel duur zijn om in te huren voor de reclamespotjesquote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Hoewel nog lang niet failliet is Jumbo verder aan het afzakken
https://www.quotenet.nl/z(...)zer-van-eerd-hiiper/
De reclame's zijn ook stuk minder geworden. Zelfs de Kerstreclame voelde goedkoop aan.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die Frank Lammers zal wel duur zijn om in te huren voor de reclamespotjes
Die bestond uit drie of vier delen, die elkaar opvolgden. Noem het maar goedkoop.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:01 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De reclame's zijn ook stuk minder geworden. Zelfs de Kerstreclame voelde goedkoop aan.
Een rare index die het marktaandeel zou moeten meten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:55 schreef Hexagon het volgende:
quote:Omoda neemt failliete Idenza-winkels over en versterkt netwerk in Noord-Nederland
Modebedrijf Omoda blijft groeien. Het bedrijf laat op LinkedIn weten dat het de drie winkels van het failliete schoenenbedrijf Idenza overneemt. Hierdoor krijgt Omoda er winkels in Groningen, Leeuwarden en Sneek bij.
“We zijn heel blij dat we drie mooie winkels met een vaste klantenkring toe kunnen voegen aan ons winkelportfolio van 33 winkels in Nederland en België. Met deze nieuwe winkels kunnen we onze huidige online klanten in Groningen en Friesland nog beter bedienen, naast onze winkels in Gorredijk en Heerenveen”, aldus Omoda CEO Jan Baan.
Het moederbedrijf van de Idenza-winkels, Span Schoenen B.V., werd begin december failliet verklaard. “Na een periode vol uitdagingen, stijgende kosten, slinkende winsten en de nasleep van corona werd het voor ons onmogelijk om nog langer door te gaan”, aldus het bericht. Met de redding van Omoda zullen de winkels in januari weer open gaan, zo is te lezen in het bericht van Baan. Nagenoeg het volledige personeelsbestand van de Idenza-winkels zal een nieuw dienstverband aangeboden krijgen.
Sjoerd en Hendrina Span, eigenaren van Idenza, zijn ook blij dat de winkels in goede handen zijn gekomen. “We zijn blij dat er in Sneek, Groningen en Leeuwarden mooie schoenenwinkels blijven en dat onze medewerkers door kunnen bij Omoda. We volgen Omoda al langer en we zijn ervan overtuigd dat dankzij Omoda onze klanten kunnen blijven geniet van mooie en goede schoenen. Ook gaat Omoda nieuwe merken aanbieden aan onze klanten zoals Nubikk, Notre-V en UGG.”
Omoda breidt al jaren uit en doet dit niet alleen door het openen van eigen winkels, maar biedt ook redding aan failliete retailers. Zo nam het de afgelopen jaren al winkels over van Steenwijk Modeschoenen, Engelen Schoenen en nam het de (niet-failliete) bedrijven House of Fred en Van den Assem over.
En op rookwaren zelf verdien je geen drol, je kunt beter een aansteker verkopen dan een slof sigaretten.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Een rare index die het marktaandeel zou moeten meten.
Jumbo is nog steeds stevig de nummer 2 van nederland.
Daarnaast geeft het onderzoek een duidelijke reden aan voor het verlies, het afschaffen van de rookwaren. Andere supermarkten waren daar al eerder mee begonnen.
Het is mij ook opgevallen dat er minder rokers zijn in de Supermarkt.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 12:21 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Een rare index die het marktaandeel zou moeten meten.
Jumbo is nog steeds stevig de nummer 2 van nederland.
Daarnaast geeft het onderzoek een duidelijke reden aan voor het verlies, het afschaffen van de rookwaren. Andere supermarkten waren daar al eerder mee begonnen.
Mij niet, want veel supermarkten hebben 3 meter verderop een tabaksspeciaalzaak geopend, in hetzelfde pand, zelfde dak, zelfde medewerkers. Alleen een deurtje ertussen. Gewoon een complete wassen neus dus.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 16:21 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Het is mij ook opgevallen dat er minder rokers zijn in de Supermarkt.
Ik zag sowieso weinig rokers in de supermarkt.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:53 schreef W00fer het volgende:
[..]
Mij niet, want veel supermarkten hebben 3 meter verderop een tabaksspeciaalzaak geopend, in hetzelfde pand, zelfde dak, zelfde medewerkers. Alleen een deurtje ertussen. Gewoon een complete wassen neus dus.
Dat enkele supermarkten dit gedaan hebben betekent niet dat het om een wassen neus gaat. grotendeels is het beoogde effect bereikt. Bovendien komen jongeren nu niet meer in contact met tabakswaar wanneer ze in de supermarkt zijn. Ook wat dat betreft is het beleid geslaagd. Daarnaast sta ik niet meer te wachten achter een stel junks bij de kassa die zonodig allerlei rookwaren willen hebben en de rij ophouden. Driewerf succes dus.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 18:53 schreef W00fer het volgende:
[..]
Mij niet, want veel supermarkten hebben 3 meter verderop een tabaksspeciaalzaak geopend, in hetzelfde pand, zelfde dak, zelfde medewerkers. Alleen een deurtje ertussen. Gewoon een complete wassen neus dus.
Wist niet dat dat nog bestond. Wat in de jaren 80/90 toch heel populair. Of is dat niet dezelfde?quote:Op woensdag 5 februari 2025 12:27 schreef KingRadler het volgende:
Modewinkelketen Vanilia is failliet verklaard
Modeketen Vanilia is woensdag failliet verklaard door de rechtbank Amsterdam. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf heeft zeventien winkels, een webshop en verkooppunten in enkele vestigingen van de Bijenkorf.
https://www.nu.nl/economi(...)lliet-verklaard.html
Er zit/zat er iig eentje in de Koopgoot. Al minimaal 20 jaar.quote:Op woensdag 5 februari 2025 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wist niet dat dat nog bestond. Wat in de jaren 80/90 toch heel populair. Of is dat niet dezelfde?
Dat zou ook slecht nieuws zijn, want dan worden ze overgenomen door een van de andere reuzen. Nog minder keuze en meer monopolie.quote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:55 schreef Hexagon het volgende:
Alleen Albert Heijn is een reus toch?quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou ook slecht nieuws zijn, want dan worden ze overgenomen door een van de andere reuzen. Nog minder keuze en meer monopolie.
Die is veruit de grootste, gevolgd door Jumbo. Dus er is een flinke stuk taart te verdelen. Het zal de keuze niet ten goede komen.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Alleen Albert Heijn is een reus toch?
Het zal zo'n vaart ook niet lopen. En anders vult Plus denk ik het gat.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die is veruit de grootste, gevolgd door Jumbo. Dus er is een flinke stuk taart te verdelen. Het zal de keuze niet ten goede komen.
Of er komt een of andere Duitser (achter Rewe of zo zittend) die in het gat springt.quote:Op donderdag 6 februari 2025 16:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou ook slecht nieuws zijn, want dan worden ze overgenomen door een van de andere reuzen. Nog minder keuze en meer monopolie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |