abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216034544
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Netscape Navigator
mooie tijd met die 1e browsers,het waren wel de pioniers
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 22:40:28 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216036500
Enige wat h
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_216036938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:40 schreef sp3c het volgende:
Enige wat h
Goed verhaal :D
pi_216036940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 18:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar ik kom er ook niet om gezeik te hebben, dus ik gooi alles op de band en aan het eind hoor ik wel wat het kost ;)

Zoals ik eerder zei, bij de AH hier vlakbij hebben ze ook al poortjes als je naar buiten wil (of je nu zelfscan of kassa gebruikt) en verdwijnen er steeds meer kassa's om ruimte te maken voor de zelfscan, dus die winkel vermijd ik sinds kort ook al als de pest.

Als alles zelfscan is, zal er een moment komen dat ik alleen nog boodschappen laat thuisbezorgen :P
Zelfscan is prima voor 5 artikelen.

Hele kar vol kan ook wel met die handscanners.

Verder is zelf scannen Kut.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 27 december 2024 @ 23:22:40 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216037870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 22:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Goed verhaal :D
Weet niet meer wat ik wilde zeggen
pi_216040382
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
over het algemeen het teken dat de zaken er in niet zijn betaald.
Dit meen je toch niet serieus he? Alsof een notoire dief voor 80 euro aan boodschappen in een tasje van een grijpstuiver door de kassa smokkelt ….. dikke fail.

Lekker wantrouwend richting je klanten ook.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_216040397
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:34 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
in de meeste huisregels staat dat medewerkers bevoegd zijn om in je tas (sen) te kijken en of er controle op uit te voeren,dat is niets nieuws.
Da’s mooi maar heeft geen enkele rechtskracht.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 28 december 2024 @ 07:46:16 #183
545 dop
:copyright: dop
pi_216041690
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen een tasje is niet alledaags en over het algemeen het teken dat de zaken er in niet zijn betaald. Niemand komt een supermarkt binnen om alleen een tasje te kopen.
jij wil beweren dat het niet dagelijks gebeurt dat mensen als nog een extra tasje kopen?

Nogmaals het is geen vrijbrief voor de manager om zich onbeschoft te gedragen.
Vragen om Controle op een beleefde manier staat hem verder vrij dat stel ik nergens ter discussie.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_216041872
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 20:18 schreef sp3c het volgende:
maar verder heb je juridisch geen poot om op te staan zolang je de deur nog niet uitbent
Wel dus. Je bent geen eigendom van de winkel geworden ofzo. Of verplicht om je zakken/tassen binnenstebuiten te keren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 08:11:22 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216041891
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Wel dus. Je bent geen eigendom van de winkel geworden ofzo. Of verplicht om je zakken/tassen binnenstebuiten te keren.
dan had ts nee moeten zeggen

ze mogen het gewoon vragen
pi_216041931
quote:

[..]
in de meeste huisregels staat dat medewerkers bevoegd zijn om in je tas (sen) te kijken en of er controle op uit te voeren,dat is niets nieuws.
Medewerkers zijn niet bevoegd tot wat dan ook wat een andere willekeurige voorbijganger niet ook is.
Ze zijn *niet* bevoegd om in je tas te graaien, ze mogen wel - net als elke andere willekeurige voorbijganger- vriendelijk vragen of ze in je tas mogen loeren.

Mocht je dat niet willen toestaan kunnen ze je zeggen dat je niet weer in de winkel mag komen. En/of ze kunnen de politie bellen om aangifte te doen van (poging tot) diefstal.

Oh, en als ze bij een controle ongescande artikelen aantreffen ben je nog geen winkeldief, je kan fouten maken en zo dien je ook behandeld te worden (juridisch gezien). Denken ze dat je het echt met opzet deed dan moeten ze de politie erbij halen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_216041941
quote:
88s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
dan had ts nee moeten zeggen

ze mogen het gewoon vragen
Je hebt juridisch dus gewoon alle poot om op te staan. En dat is het punt he, in WGR.
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 08:18:07 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_216041964
quote:
80s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Je hebt juridisch dus gewoon alle poot om op te staan. En dat is het punt he, in WGR.
maar dat heef ts niet

er is gevraagd om in die tas te kijken, daar is ze mee akkoord gegaan, punt, klaar

dat de man onbeschoft was is een ander verhaal
pi_216042041
quote:

[..]
Als op datzelfde bord staat dat je je telefoon in moet leveren en je 'm weer terug krijgt na het afrekenen, zou je dat ook doen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_216042631
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Als op datzelfde bord staat dat je je telefoon in moet leveren en je 'm weer terug krijgt na het afrekenen, zou je dat ook doen?
Als je niet akkoord gaat moet je ergens anders gaan boodschappen doen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 28 december 2024 @ 09:49:42 #191
545 dop
pi_216042763
quote:
88s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
maar dat heef ts niet

er is gevraagd om in die tas te kijken, daar is ze mee akkoord gegaan, punt, klaar

Lees de op eens, er is niet gevraagd en er is ook geen akkoord gegeven.
Dat is het hele punt, waar kom jij op de gedachte dat het wel is gevraagd en akkoord is gegeven?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_216042799
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 08:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]
Dan ga je naar een andere supermarkt. Zo moeilijk is het niet. :P
  zaterdag 28 december 2024 @ 10:25:32 #193
545 dop
pi_216043427
quote:

[..]
Onzin, kom maar op met de huisregels waar in dit letterlijk zo staat. Supermarkten zijn niet gek en weten ook dat ze dit wettelijk niet zo mogen. De kans is dus ook zeer klein dat het zo letterlijk in de regels staat.
Het zal eerder in een veel algemenere term zijn zoals "het recht op controle, en het verzoek tot inzage".
Zij weten prima dat er geen sprake is van bevoegdheid.
pi_216043912
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2024 20:58 schreef Chinless het volgende:
Volgens wetgeving mag het niet. Maar lees de voorwaarden eens die je accepteert bij gebruik van zelfscan? Waarom vraag je ons erom lees dat zelf. Je was zeker ook te lui om “paar artikelen af te rekenen”?
Dit is een forum, zo werkt dat.
pi_216043951
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:25 schreef dop het volgende:

[..]
Onzin, kom maar op met de huisregels waar in dit letterlijk zo staat. Supermarkten zijn niet gek en weten ook dat ze dit wettelijk niet zo mogen. De kans is dus ook zeer klein dat het zo letterlijk in de regels staat.
Het zal eerder in een veel algemenere term zijn zoals "het recht op controle, en het verzoek tot inzage".
Ze hangen bij de ingang van de supermarkt.
Wel eens gelezen?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_216043979
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 10:25 schreef dop het volgende:

[..]
in de openbare ruimte zal dat niet mogen, binnen een winkel met huisregels mag dat best
pi_216044565
Uit de AH zelfscan voorwaarden.

quote:
Afrekenen bij de betaalpaal

Het af te rekenen bedrag verschijnt op de betaalpaal. Vervolgens kunt u met uw bankpas betalen. Het is belangrijk dat u goed nagaat of u al uw boodschappen correct hebt gescand. De betaalpaal is het enige en laatste afrekenpunt voor AH Zelfscannen. Scan alle producten afzonderlijk voordat u gaat afrekenen bij de betaalpaal. Vraag bij twijfel altijd een medewerker om hulp. We zien toe op juist gebruik van AH Zelfscannen en voeren controles uit om vast te stellen of de procedures van het scannen van alle producten en het afrekenen op de juiste wijze geschiedt. Daarbij wordt onder andere gebruik gemaakt van een ICT- systeem. Een medewerker zal mogelijk uw boodschappen opnieuw scannen en/of kijken of u alle producten gescand heeft. Na het afrekenen van uw boodschappen dient u de bon bij de uitgangspoortjes te scannen. In geval van vermeend misbruik hebben wij het recht om eenieder uit te sluiten van AH Zelfscannen. Blijkt bij controle dat niet alle producten zijn gescand nadat u uw Bonuskaart bij de betaalpaal hebt gescand, dan kunnen wij dit als diefstal beschouwen en kunnen wij aangifte doen.
En dat is dus heel arbitrair. Wanneer zie je het als diefstal?
pi_216044798
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 11:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uit de AH zelfscan voorwaarden.
[..]
En dat is dus heel arbitrair. Wanneer zie je het als diefstal?
als iets niet gescand en dus afgerekend wordt maar wel meegenomen
pi_216044865
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2024 11:50 schreef mschol het volgende:

[..]
als iets niet gescand en dus afgerekend wordt maar wel meegenomen
Er staat niet dat ze het als diefstal beschouwen, er staat dat ze het als diefstal kúnnen beschouwen, dus arbitrair.

Is dat op basis van het ongescande artikel? Op basis van uiterlijk? Op basis van het humeur van de bedrijfsleider? Op basis van de reactie van de klant?
  zaterdag 28 december 2024 @ 12:07:28 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_216045143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er staat niet dat ze het als diefstal beschouwen, er staat dat ze het als diefstal kúnnen beschouwen, dus arbitrair.

Is dat op basis van het ongescande artikel? Op basis van uiterlijk? Op basis van het humeur van de bedrijfsleider? Op basis van de reactie van de klant?
Sowieso is het niet heel boeiend wat de AH wel of niet als diefstal beschouwt. Daar hebben we namelijk het Wetboek van Strafrecht voor.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')