Het is rationeel om te zeggen dat zij die gulle gevers zijnquote:Op donderdag 26 december 2024 12:46 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat wat je daar ook over gaat zeggen, dat het weinig rationeel zal zijn.
Flauwekul. Als VVD'er schaam ik mij nergens voor. Zeker niet voor jullie linkse rakkers. Wilders en Faber hebben mijn volle steun. Hoe minder asielzoekers, hoe beter.quote:Op woensdag 25 december 2024 20:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Elke politicus die heeft meegeholpen aan het feit dat deze Wilders de macht heeft gekregen mag zich doodschamen deze kerst.
Wat een rare opmerking. Het is voor mij zonneklaar dat je meer hebt aan een Nederlandse ondernemer die dankzij zijn inzet, kunde en betrokkenheid er honderden gezinnen een prima leven kunnen leiden dan een asielzoeker die niets kan behalve zijn hand ophouden.quote:Op donderdag 26 december 2024 08:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alles vanuit het oogpunt van economisch "nut" bekijken is een nogal treurig uitgangspunt. En al helemaal met kerst. Tenzij je Scrooge heet natuurlijk..
quote:Op woensdag 25 december 2024 16:44 schreef JAM het volgende:
[..]
Het getuigt toch wel van een heel benepen wereldbeeld als je 'het nu van mensen' (wat dat ook moge zijn) wil meten in hoeveel inkomsten- en vermogensbelasting ze hebben afgedragen over hun levensjaren.
Trickle down economics heeft nooit gewerkt.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:32 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking. Het is voor mij zonneklaar dat je meer hebt aan een Nederlandse ondernemer die dankzij zijn inzet, kunde en betrokkenheid er honderden gezinnen een prima leven kunnen leiden dan een asielzoeker die niets kan behalve zijn hand ophouden.
Je bent geen VVD’er, rot op.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:19 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Flauwekul. Als VVD'er schaam ik mij nergens voor. Zeker niet voor jullie linkse rakkers. Wilders en Faber hebben mijn volle steun. Hoe minder asielzoekers, hoe beter.
Heeft niets te maken met trickle down economics maar wel met ondernemerszin, vooruitgang en welvaart.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Trickle down economics heeft nooit gewerkt.
Als Israel stopt met oorlogje voeren hebben ze nergens voor te vrezen. Niemand wilt Israel aanvallen. Maar zoals ik in het topic over de oorlog schreef, Netanyahu heeft de oorlog nodig vanwege de vele strafzaken tegen hem.quote:Op donderdag 26 december 2024 14:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik nam aan dat je zou willen dat heel de westerse wereld het niet meer zou leveren. Maar ook als het puur om Nederland gaat: wij leveren onderdelen van de Iron Dome. Dat die noodzakelijk is heeft Iran net laten zien. En Iran weet heel goed wat er met de Iron Dome gebeurt als er onderdelen niet meer gestuurd worden. Die blijven dan net zo lang schieten tot die bescherming weg valt en dan ruimen ze Israël op, dat daar dan ook vele in Israël woonachtige moslims (want ja, die worden daar gewoon geaccepteerd, er staan veel moskees in Israël) slachtoffer van worden kan ze niet schelen.
Verder slaat de vergelijking met Rusland als een tang op een varken, dat weet jij ook wel. Je kunt het beter vergelijken met de jacht van de VS op Al Quaida, daar hebben we de VS ook nooit veroordeeld.
Nee dat zie ik niet. En de volgende keer dat je met zo'n jij bakt komt gaat er streng gemodereerd op worden.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:44 schreef Bassie48 het volgende:
Mensen als jij zien bedrijven en ondernemers als vijanden van het volk, ik zie dat anders.
Verklaar maar waarom het zou werken? Waarom zou het zoveelste cafe in de singel van Amsterdam zorgen voor vooruitgang?quote:Op donderdag 26 december 2024 15:44 schreef Bassie48 het volgende:
Heeft niets te maken met trickle down economics maar wel met ondernemerszin, vooruitgang en welvaart.
En asielzoekers die ondernemen? Hoe zit dat dan Bassie?quote:Op donderdag 26 december 2024 15:41 schreef Bassie48 het volgende:
[..]"It's the economy stupid."
Eerste wet van Bassie48: succesvolle ondernemers zijn waardevoller dan asielzoekers die van alles eisen maar niet veel meebrengen.
Als je dat denkt heb je wel erg veel geschiedenislessen gemist en erg weinig kennis van de huidige geopolitieke situatie.quote:Op donderdag 26 december 2024 15:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Niemand wilt Israel aanvallen.
Daar ben ik het met je eens.quote:Maar zoals ik in het topic over de oorlog schreef, Netanyahu heeft de oorlog nodig vanwege de vele strafzaken tegen hem.
Grootste deel van het parlement bestaat uit niet religieuze partijen, Netanyahu is zelf niet eens religieus.quote:Overigens Israel is een apartheidsstaat. Voor alles wat niet erg religieus is. Van de LGBTQ tot de moslims tot de liberalen tot journalisten tot de oppositie.
Asielzoekers die ondernemen zijn geen asielzoekers die van alle willen en alleen hun hand ophouden.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En asielzoekers die ondernemen? Hoe zit dat dan Bassie?
Likud is gewoon een joodse partijquote:Op donderdag 26 december 2024 16:07 schreef Hanca het volgende:
Grootste deel van het parlement bestaat uit niet religieuze partijen, Netanyahu is zelf niet eens religieus.
Jij bakquote:Op donderdag 26 december 2024 16:07 schreef Hanca het volgende:
Als je dat denkt heb je wel erg veel geschiedenislessen gemist en erg weinig kennis van de huidige geopolitieke situatie.
Leg jij eerst maar eens uit waarom economische bedrijvigheid niet voor welvaart zou zorgen. Waarom zijn meer en hogere uitkeringen voor een land beter dan betaalde banen. Leg eens uit joh!quote:Op donderdag 26 december 2024 15:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nee dat zie ik niet. En de volgende keer dat je met zo'n jij bakt komt gaat er streng gemodereerd op worden.
[..]
Verklaar maar waarom het zou werken? Waarom zou het zoveelste cafe in de singel van Amsterdam zorgen voor vooruitgang?
Netanyahu is niet religieus en heeft dat vaak genoeg verkondigd. Verder was Tel Aviv één van de eerste steden ter wereld met een Gay Pride. Moslims wonen naast Joden, Moskeeën naast synagoges. Er is daar geen apartheid. Er is nu alleen een idioot aan de macht die teveel houdt van wapens en te weinig geeft om mensenlevens.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Likud is gewoon een joodse partij
Zo was het niet bedoeld, ik snap alleen echt niet dat iemand kan denken dat Israël zonder de Iron Dome kan bestaan. Iran zou als eerste aanvallen, maar Afghanistan, Irak, Saudi-Arabië tot voor kort Syrië en ook veel mensen in Egypte zouden zich graag aansluiten.quote:[..]
Jij bak
Dit is een wirwar van asielzoekers, hand ophouden etcetera. Kan hier verder geen vraag of statement uit ontwaren.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Asielzoekers die ondernemen zijn geen asielzoekers die van alle willen en alleen hun hand ophouden.
Dus het is geen relevantie opmerking.
Zeker, maar da's natuurlijk wel een beetje een rare vergelijking. Een ondernemer zal altijd meer belasting afdragen dan een al dan niet Arische werknemer.quote:Ben je het nou eens of niet met de stelling dat een Nederlandse ondernemer meer in het overheids-laatje legt dan een analfabete asielzoeker uit Afghanistan? Zo niet, leg eens uit waarom?
Het Iraanse regime is kwaadaardig maar niet gek. Het is niet voor niets dat die twee aanvallen op Israël laatst zo'n beetje precies de maximale capaciteit van de Iron Dome benuttigden.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Netanyahu is niet religieus en heeft dat vaak genoeg verkondigd. Verder was Tel Aviv één van de eerste steden ter wereld met een Gay Pride. Moslims wonen naast Joden, Moskeeën naast synagoges. Er is daar geen apartheid. Er is nu alleen een idioot aan de macht die teveel houdt van wapens en te weinig geeft om mensenlevens.
[..]
Zo was het niet bedoeld, ik snap alleen echt niet dat iemand kan denken dat Israël zonder de Iron Dome kan bestaan. Iran zou als eerste aanvallen, maar Afghanistan, Irak, Saudi-Arabië tot voor kort Syrië en ook veel mensen in Egypte zouden zich graag aansluiten.
Sinds wanneer is geld in het overheids-laatje inbrengen zo relevant? Lijkt me een niet ter zake doende parameter.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:11 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ben je het nou eens of niet met de stelling dat een Nederlandse ondernemer meer in het overheids-laatje legt dan een analfabete asielzoeker uit Afghanistan? Zo niet, leg eens uit waarom?
Wie stelt bewijst of onderbouwt.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:16 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Leg jij eerst maar eens uit waarom economische bedrijvigheid niet voor welvaart zou zorgen. Waarom zijn meer en hogere uitkeringen voor een land beter dan betaalde banen. Leg eens uit joh!
Ze gingen er ruim overheen, maar de VS had versterking op zee liggen.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het Iraanse regime is kwaadaardig maar niet gek. Het is niet voor niets dat die twee aanvallen op Israël laatst zo'n beetje precies de maximale capaciteit van de Iron Dome benuttigden.
Ja daagh. Zometeen ga je stellen dat Hongarije ook een veiligheidsbaken is voor minderheden.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:17 schreef Hanca het volgende:
Netanyahu is niet religieus en heeft dat vaak genoeg verkondigd. Verder was Tel Aviv één van de eerste steden ter wereld met een Gay Pride. Moslims wonen naast Joden, Moskeeën naast synagoges. Er is daar geen apartheid. Er is nu alleen een idioot aan de macht die teveel houdt van wapens en te weinig geeft om mensenlevens.
Israel heeft een ambassade in Syrie van Iran gebombardeerd. Is Libanon en Syrie binnengetrokken. Afghanistan en Irak zijn binnengevallen door de grote broer van Israel.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:17 schreef Hanca het volgende:
Zo was het niet bedoeld, ik snap alleen echt niet dat iemand kan denken dat Israël zonder de Iron Dome kan bestaan. Iran zou als eerste aanvallen, maar Afghanistan, Irak, Saudi-Arabië tot voor kort Syrië en ook veel mensen in Egypte zouden zich graag aansluiten.
Jij, ja daahaaag. Jij weet best waarom Israël aangevallen zou worden. En dat Israël een baken van inclusiviteit is in het Midden Oosten. Als je dat beide niet wil erkennen, dan houdt het op.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja daagh. Zometeen ga je stellen dat Hongarije ook een veiligheidsbaken is voor minderheden.
Meerdere extreem-rechtse bewindslieden van de regering Netanyahu hebben homofobe en antisemistische uitspraken gedaan. In Israel mag je niet rondrijden met een Arabische kenteken. Of mag je trouwen als je van hetzelfde geslacht houdt
Amnesty International heeft er in 2022 een rapport over geschreven:
https://www.amnesty.nl/ac(...)ek-tegen-palestijnen
[..]
Israel heeft een ambassade in Syrie van Iran gebombardeerd. Is Libanon en Syrie binnengetrokken. Afghanistan en Irak zijn binnengevallen door de grote broer van Israel.
Maar waarom zou Israel aangevallen worden?
Ik vind het beetje bijzonder dat het als een tang op een varken slaat. We kunnen wel allerlei oorlogen erbij halen om onze punt te bewijzen. Mijn punt over Oekraine - Rusland haal ik bij omdat dat werd ingebracht bij een debat vorige week of twee weken geleden. Schoof kon geen plausibele verklaring geven voor waarom hij zo verschillend oordeelt over wat Rusland doet in Oekraine tov wat Israel doet in Gaza. Als het zo simpel was dan had hij dat toch prima kunnen toelichten. Nu bleef het bij holle woorden als 'onderzoek afwachten'.quote:Op donderdag 26 december 2024 14:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik nam aan dat je zou willen dat heel de westerse wereld het niet meer zou leveren. Maar ook als het puur om Nederland gaat: wij leveren onderdelen van de Iron Dome. Dat die noodzakelijk is heeft Iran net laten zien. En Iran weet heel goed wat er met de Iron Dome gebeurt als er onderdelen niet meer gestuurd worden. Die blijven dan net zo lang schieten tot die bescherming weg valt en dan ruimen ze Israël op, dat daar dan ook vele in Israël woonachtige moslims (want ja, die worden daar gewoon geaccepteerd, er staan veel moskees in Israël) slachtoffer van worden kan ze niet schelen.
Verder slaat de vergelijking met Rusland als een tang op een varken, dat weet jij ook wel. Je kunt het beter vergelijken met de jacht van de VS op Al Quaida, daar hebben we de VS ook nooit veroordeeld.
Een baken van inclusiviteit.quote:Op donderdag 26 december 2024 16:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij, ja daahaaag. Jij weet best waarom Israël aangevallen zou worden. En dat Israël een baken van inclusiviteit is in het Midden Oosten. Als je dat beide niet wil erkennen, dan houdt het op.
Ik hou trouwens sowieso op, er is niet voor niets een Israëltopic, voor de Nederlandse politiek is het namelijk allemaal niet zo relevant.
VVD-ers zoals jij zijn nog minder waardevol dan de drol die ik net door de wc heb gespoeldquote:Op donderdag 26 december 2024 15:19 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Flauwekul. Als VVD'er schaam ik mij nergens voor. Zeker niet voor jullie linkse rakkers. Wilders en Faber hebben mijn volle steun. Hoe minder asielzoekers, hoe beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |