abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216011898
quote:
3s.gif Op donderdag 26 december 2024 12:46 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat wat je daar ook over gaat zeggen, dat het weinig rationeel zal zijn.
Het is rationeel om te zeggen dat zij die gulle gevers zijn <O) waardevoller zijn dan degenen die alleen maar kunnen ontvangen. B:)B Economisch gezien dan.
pi_216011953
quote:
1s.gif Op woensdag 25 december 2024 20:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Elke politicus die heeft meegeholpen aan het feit dat deze Wilders de macht heeft gekregen mag zich doodschamen deze kerst.
Flauwekul. Als VVD'er schaam ik mij nergens voor. Zeker niet voor jullie linkse rakkers. Wilders en Faber hebben mijn volle steun. Hoe minder asielzoekers, hoe beter.
pi_216012086
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 08:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Alles vanuit het oogpunt van economisch "nut" bekijken is een nogal treurig uitgangspunt. En al helemaal met kerst. Tenzij je Scrooge heet natuurlijk..
Wat een rare opmerking. Het is voor mij zonneklaar dat je meer hebt aan een Nederlandse ondernemer die dankzij zijn inzet, kunde en betrokkenheid er honderden gezinnen een prima leven kunnen leiden dan een asielzoeker die niets kan behalve zijn hand ophouden.
pi_216012154
quote:
10s.gif Op woensdag 25 december 2024 16:44 schreef JAM het volgende:

[..]
Het getuigt toch wel van een heel benepen wereldbeeld als je 'het nu van mensen' (wat dat ook moge zijn) wil meten in hoeveel inkomsten- en vermogensbelasting ze hebben afgedragen over hun levensjaren.
:lijstje: "It's the economy stupid."

Eerste wet van Bassie48: succesvolle ondernemers zijn waardevoller dan asielzoekers die van alles eisen maar niet veel meebrengen.
pi_216012155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:32 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Wat een rare opmerking. Het is voor mij zonneklaar dat je meer hebt aan een Nederlandse ondernemer die dankzij zijn inzet, kunde en betrokkenheid er honderden gezinnen een prima leven kunnen leiden dan een asielzoeker die niets kan behalve zijn hand ophouden.
Trickle down economics heeft nooit gewerkt.

Persoonlijk liever asielzoekers die hun hand ophouden tijdelijk en dan aan het werk gaan dan de miljarden die naar het "bedrijfsleven" vloeien en nog steeds frauderen met belastingen, erg winstgevend zijn of personeel slecht betalen/buitenlands personeel binnenhalen voor minder.
pi_216012162
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:19 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Flauwekul. Als VVD'er schaam ik mij nergens voor. Zeker niet voor jullie linkse rakkers. Wilders en Faber hebben mijn volle steun. Hoe minder asielzoekers, hoe beter.
Je bent geen VVD’er, rot op.
pi_216012173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:41 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Trickle down economics heeft nooit gewerkt.
Heeft niets te maken met trickle down economics maar wel met ondernemerszin, vooruitgang en welvaart.

Mensen als jij zien bedrijven en ondernemers als vijanden van het volk, ik zie dat anders.
pi_216012198
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik nam aan dat je zou willen dat heel de westerse wereld het niet meer zou leveren. Maar ook als het puur om Nederland gaat: wij leveren onderdelen van de Iron Dome. Dat die noodzakelijk is heeft Iran net laten zien. En Iran weet heel goed wat er met de Iron Dome gebeurt als er onderdelen niet meer gestuurd worden. Die blijven dan net zo lang schieten tot die bescherming weg valt en dan ruimen ze Israël op, dat daar dan ook vele in Israël woonachtige moslims (want ja, die worden daar gewoon geaccepteerd, er staan veel moskees in Israël) slachtoffer van worden kan ze niet schelen.

Verder slaat de vergelijking met Rusland als een tang op een varken, dat weet jij ook wel. Je kunt het beter vergelijken met de jacht van de VS op Al Quaida, daar hebben we de VS ook nooit veroordeeld.
Als Israel stopt met oorlogje voeren hebben ze nergens voor te vrezen. Niemand wilt Israel aanvallen. Maar zoals ik in het topic over de oorlog schreef, Netanyahu heeft de oorlog nodig vanwege de vele strafzaken tegen hem.

Overigens Israel is een apartheidsstaat. Voor alles wat niet erg religieus is. Van de LGBTQ tot de moslims tot de liberalen tot journalisten tot de oppositie.
pi_216012274
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:44 schreef Bassie48 het volgende:
Mensen als jij zien bedrijven en ondernemers als vijanden van het volk, ik zie dat anders.
Nee dat zie ik niet. En de volgende keer dat je met zo'n jij bakt komt gaat er streng gemodereerd op worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:44 schreef Bassie48 het volgende:
Heeft niets te maken met trickle down economics maar wel met ondernemerszin, vooruitgang en welvaart.
Verklaar maar waarom het zou werken? Waarom zou het zoveelste cafe in de singel van Amsterdam zorgen voor vooruitgang?
pi_216012397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:41 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
:lijstje: "It's the economy stupid."

Eerste wet van Bassie48: succesvolle ondernemers zijn waardevoller dan asielzoekers die van alles eisen maar niet veel meebrengen.
En asielzoekers die ondernemen? Hoe zit dat dan Bassie?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216012400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:46 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Niemand wilt Israel aanvallen.
Als je dat denkt heb je wel erg veel geschiedenislessen gemist en erg weinig kennis van de huidige geopolitieke situatie.

quote:
Maar zoals ik in het topic over de oorlog schreef, Netanyahu heeft de oorlog nodig vanwege de vele strafzaken tegen hem.
Daar ben ik het met je eens.

quote:
Overigens Israel is een apartheidsstaat. Voor alles wat niet erg religieus is. Van de LGBTQ tot de moslims tot de liberalen tot journalisten tot de oppositie.
Grootste deel van het parlement bestaat uit niet religieuze partijen, Netanyahu is zelf niet eens religieus.
pi_216012438
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
En asielzoekers die ondernemen? Hoe zit dat dan Bassie?
Asielzoekers die ondernemen zijn geen asielzoekers die van alle willen en alleen hun hand ophouden.
Dus het is geen relevantie opmerking.

Ben je het nou eens of niet met de stelling dat een Nederlandse ondernemer meer in het overheids-laatje legt dan een analfabete asielzoeker uit Afghanistan? Zo niet, leg eens uit waarom?
pi_216012453
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:07 schreef Hanca het volgende:
Grootste deel van het parlement bestaat uit niet religieuze partijen, Netanyahu is zelf niet eens religieus.
Likud is gewoon een joodse partij
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:07 schreef Hanca het volgende:
Als je dat denkt heb je wel erg veel geschiedenislessen gemist en erg weinig kennis van de huidige geopolitieke situatie.
Jij bak :')
pi_216012506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:53 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nee dat zie ik niet. En de volgende keer dat je met zo'n jij bakt komt gaat er streng gemodereerd op worden.
[..]
Verklaar maar waarom het zou werken? Waarom zou het zoveelste cafe in de singel van Amsterdam zorgen voor vooruitgang?
Leg jij eerst maar eens uit waarom economische bedrijvigheid niet voor welvaart zou zorgen. Waarom zijn meer en hogere uitkeringen voor een land beter dan betaalde banen. Leg eens uit joh!
pi_216012525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:12 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Likud is gewoon een joodse partij
Netanyahu is niet religieus en heeft dat vaak genoeg verkondigd. Verder was Tel Aviv één van de eerste steden ter wereld met een Gay Pride. Moslims wonen naast Joden, Moskeeën naast synagoges. Er is daar geen apartheid. Er is nu alleen een idioot aan de macht die teveel houdt van wapens en te weinig geeft om mensenlevens.

quote:
[..]
Jij bak :')
Zo was het niet bedoeld, ik snap alleen echt niet dat iemand kan denken dat Israël zonder de Iron Dome kan bestaan. Iran zou als eerste aanvallen, maar Afghanistan, Irak, Saudi-Arabië tot voor kort Syrië en ook veel mensen in Egypte zouden zich graag aansluiten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2024 16:18:40 ]
pi_216012531
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:11 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Asielzoekers die ondernemen zijn geen asielzoekers die van alle willen en alleen hun hand ophouden.
Dus het is geen relevantie opmerking.
Dit is een wirwar van asielzoekers, hand ophouden etcetera. Kan hier verder geen vraag of statement uit ontwaren.

quote:
Ben je het nou eens of niet met de stelling dat een Nederlandse ondernemer meer in het overheids-laatje legt dan een analfabete asielzoeker uit Afghanistan? Zo niet, leg eens uit waarom?
Zeker, maar da's natuurlijk wel een beetje een rare vergelijking. Een ondernemer zal altijd meer belasting afdragen dan een al dan niet Arische werknemer.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_216012556
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Netanyahu is niet religieus en heeft dat vaak genoeg verkondigd. Verder was Tel Aviv één van de eerste steden ter wereld met een Gay Pride. Moslims wonen naast Joden, Moskeeën naast synagoges. Er is daar geen apartheid. Er is nu alleen een idioot aan de macht die teveel houdt van wapens en te weinig geeft om mensenlevens.
[..]
Zo was het niet bedoeld, ik snap alleen echt niet dat iemand kan denken dat Israël zonder de Iron Dome kan bestaan. Iran zou als eerste aanvallen, maar Afghanistan, Irak, Saudi-Arabië tot voor kort Syrië en ook veel mensen in Egypte zouden zich graag aansluiten.
Het Iraanse regime is kwaadaardig maar niet gek. Het is niet voor niets dat die twee aanvallen op Israël laatst zo'n beetje precies de maximale capaciteit van de Iron Dome benuttigden.
pi_216012557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:11 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Sinds wanneer is geld in het overheids-laatje inbrengen zo relevant? Lijkt me een niet ter zake doende parameter.
pi_216012558
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:16 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Leg jij eerst maar eens uit waarom economische bedrijvigheid niet voor welvaart zou zorgen. Waarom zijn meer en hogere uitkeringen voor een land beter dan betaalde banen. Leg eens uit joh!
Wie stelt bewijst of onderbouwt.

Jouw stelling was dat ondernemers beter zijn dan asielzoekers. Die stelling mag je lekker gaan verdedigen.

Dus graag antwoord op mijn vraag: "Verklaar maar waarom het zou werken? Waarom zou het zoveelste cafe in de singel van Amsterdam zorgen voor vooruitgang?"
pi_216012562
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:19 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Het Iraanse regime is kwaadaardig maar niet gek. Het is niet voor niets dat die twee aanvallen op Israël laatst zo'n beetje precies de maximale capaciteit van de Iron Dome benuttigden.
Ze gingen er ruim overheen, maar de VS had versterking op zee liggen.
pi_216012653
quote:
Ja daagh. Zometeen ga je stellen dat Hongarije ook een veiligheidsbaken is voor minderheden.

Meerdere extreem-rechtse bewindslieden van de regering Netanyahu hebben homofobe en antisemistische uitspraken gedaan. In Israel mag je niet rondrijden met een Arabische kenteken. Of mag je trouwen als je van hetzelfde geslacht houdt

Amnesty International heeft er in 2022 een rapport over geschreven:

https://www.amnesty.nl/ac(...)ek-tegen-palestijnen

quote:
Israel heeft een ambassade in Syrie van Iran gebombardeerd. Is Libanon en Syrie binnengetrokken. Afghanistan en Irak zijn binnengevallen door de grote broer van Israel.

Maar waarom zou Israel aangevallen worden?
pi_216012747
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:27 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja daagh. Zometeen ga je stellen dat Hongarije ook een veiligheidsbaken is voor minderheden.

Meerdere extreem-rechtse bewindslieden van de regering Netanyahu hebben homofobe en antisemistische uitspraken gedaan. In Israel mag je niet rondrijden met een Arabische kenteken. Of mag je trouwen als je van hetzelfde geslacht houdt

Amnesty International heeft er in 2022 een rapport over geschreven:

https://www.amnesty.nl/ac(...)ek-tegen-palestijnen
[..]
Israel heeft een ambassade in Syrie van Iran gebombardeerd. Is Libanon en Syrie binnengetrokken. Afghanistan en Irak zijn binnengevallen door de grote broer van Israel.

Maar waarom zou Israel aangevallen worden?
Jij, ja daahaaag. Jij weet best waarom Israël aangevallen zou worden. En dat Israël een baken van inclusiviteit is in het Midden Oosten. Als je dat beide niet wil erkennen, dan houdt het op.

Ik hou trouwens sowieso op, er is niet voor niets een Israëltopic, voor de Nederlandse politiek is het namelijk allemaal niet zo relevant.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-12-2024 16:37:03 ]
pi_216012765
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik nam aan dat je zou willen dat heel de westerse wereld het niet meer zou leveren. Maar ook als het puur om Nederland gaat: wij leveren onderdelen van de Iron Dome. Dat die noodzakelijk is heeft Iran net laten zien. En Iran weet heel goed wat er met de Iron Dome gebeurt als er onderdelen niet meer gestuurd worden. Die blijven dan net zo lang schieten tot die bescherming weg valt en dan ruimen ze Israël op, dat daar dan ook vele in Israël woonachtige moslims (want ja, die worden daar gewoon geaccepteerd, er staan veel moskees in Israël) slachtoffer van worden kan ze niet schelen.

Verder slaat de vergelijking met Rusland als een tang op een varken, dat weet jij ook wel. Je kunt het beter vergelijken met de jacht van de VS op Al Quaida, daar hebben we de VS ook nooit veroordeeld.
Ik vind het beetje bijzonder dat het als een tang op een varken slaat. We kunnen wel allerlei oorlogen erbij halen om onze punt te bewijzen. Mijn punt over Oekraine - Rusland haal ik bij omdat dat werd ingebracht bij een debat vorige week of twee weken geleden. Schoof kon geen plausibele verklaring geven voor waarom hij zo verschillend oordeelt over wat Rusland doet in Oekraine tov wat Israel doet in Gaza. Als het zo simpel was dan had hij dat toch prima kunnen toelichten. Nu bleef het bij holle woorden als 'onderzoek afwachten'.

Ik zie het gewoon aankomen dat onderzoek waar Schoof naar refereert over paar jaar klaar is en dan staat daar gewoon in dat Israel genocide heeft gepleegd. En dan zeggen we allemaal 'oh sorry toen hadden we wat meer moeten doen'.

Yesilgoz roept steeds dat we dingen moeten blijven benoemen. Maar juist olifant in porseleinkast durft dit kabinet niet te benoemen. Je kunt inderdaad ambassadeur ontbieden symboolpolitiek noemen. Daar ben ik het met je eens maar ook symboliek kan belangrijk zijn. Je maakt daarmee je standpunt bekend. Je laat je volk ook weten wat je ervan vindt. Juist dat is nu heel hard nodig.
pi_216012789
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2024 16:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij, ja daahaaag. Jij weet best waarom Israël aangevallen zou worden. En dat Israël een baken van inclusiviteit is in het Midden Oosten. Als je dat beide niet wil erkennen, dan houdt het op.

Ik hou trouwens sowieso op, er is niet voor niets een Israëltopic, voor de Nederlandse politiek is het namelijk allemaal niet zo relevant.
Een baken van inclusiviteit.

Da's een bijzondere kwalificatie voor een land wat tegelijkertijd een genocide pleegt.

Nee Hanca, dit is onzin. En diezelfde dubbele standaard die de gristelijke partijen erop nahouden is echt tegenkrommend hypocriet en domweg teleurstellend.

Qua stellingname is dat voor Nederland zeer zeker relevant. Je zit aan de foute kant van een oorlog. Dat is een politieke keuze. Beetje zoals we ook nog steeds spijt hebben als haren op het hoofd voor de steun aan de oorlogen in Irak en Afghanistan.

Beetje aan de zijlijn gaan staan. "Ochoch wat erg. Maar wij zijn het niet en we willen niemand aanspreken". Dat is moreel verwerpelijk zeker voor een normaal geopolitiek geëngageerd land als Nederland.

Nederland moet zich hardmaken voor zware sancties op de staat Israël. Net zoals we dat doen bij een Rusland.
pi_216012940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 15:19 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
VVD-ers zoals jij zijn nog minder waardevol dan de drol die ik net door de wc heb gespoeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')