abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215928629
Ik hoor en lees berichten dat de coalitiepartners akkoord zijn met de concept-asielwetten.
Waarom twijfelt Schoof nog ?
pi_215928675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:40 schreef Bluesdude het volgende:
Ik hoor en lees berichten dat de coalitiepartners akkoord zijn met de concept-asielwetten.
Waarom twijfelt Schoof nog ?
Omdat de notulist-premier geen idee heeft wat zijn bewindspersonen gaan zeggen in de ministerraad. Zelfs journalisten weten meer.
pi_215928726
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:25 schreef Droopie het volgende:

[..]
[ x ]

We gaan blijkbaar de kerst halen *O*
Het is een van de weinige kabinetten die tijd lijkt te maken zonder veel meters en waarbij de vraag al langer is of ze überhaupt de volgende dag gaan halen.
  vrijdag 20 december 2024 @ 10:53:29 #179
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215928727
Henri Bontenbal is de meest overschatte politicus van het jaar.

Het past wel in het beeld dat politiek commentatoren in de media vooral hun uiterste best doen om telkens weer nieuwe rechtsconservatieven te vinden om positief over te praten. En dat dan de hele tijd blijven herhalen.

Bontenbal doet het verrassend goed.
Je hoor overal dat Bontenbal het erg goed doet.
Bontenbal die het zo goed doet.
Het succes van Bontenbal blijft niet onopgemerkt.

Etcetera. Wat ie dan goed doet? Hij is niet links maar zit wel in de oppositie. Die moet omhoog worden geschreven als het redelijke alternatief, de perfecte middenweg!
Antifa
  vrijdag 20 december 2024 @ 10:54:43 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215928731
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:53 schreef VoMy het volgende:
Henri Bontenbal is de meest overschatte politicus van het jaar.

Het past wel in het beeld dat politiek commentatoren in de media vooral hun uiterste best doen om telkens weer nieuwe rechtsconservatieven te vinden om positief over te praten. En dat dan de hele tijd blijven herhalen.

Bontenbal doet het verrassend goed.
Je hoor overal dat Bontenbal het erg goed doet.
Bontenbal die het zo goed doet.
Het succes van Bontenbal blijft niet onopgemerkt.

Etcetera. Wat ie dan goed doet? Hij is niet links maar zit wel in de oppositie. Die moet omhoog worden geschreven als het redelijke alternatief, de perfecte middenweg!
Nouja in vergelijking met Wopke Hoekstra, Sybrand Buma of Maxime Verhagen vind ik de man een verademing.
pi_215928733
Nulla poena sine lege gaat hier misschien niet op, maar het lijkt er wel verdomd veel op. Lekker voor je vestigingsklimaat ook, rechtszekerheid staat daar ongeveer op 1.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_215928739
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat de notulist-premier geen idee heeft wat zijn bewindspersonen gaan zeggen in de ministerraad. Zelfs journalisten weten meer.
Het doet mij denken aan het Ajax van vorig jaar ;(
  vrijdag 20 december 2024 @ 11:01:31 #183
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215928759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja in vergelijking met Wopke Hoekstra, Sybrand Buma of Maxime Verhagen vind ik de man een verademing.
Maar dan hoef je dus als CDA'er alleen maar anders te zijn dan eerdere CDA'ers om extreem veel lof te ontvangen van de nationale pers. Terwijl andere politici van andere partijen niet omhoog worden geschreven omdat ze leuker overkomen dan Maxime Verhagen.

Hetzelfde als dat frame kritisch kamerlid Omtzigt. De beste man zat jaren in regeringscoalities, maar als je de duiders mocht geloven was hij zowat in zijn eentje de oppositie. Terwijl tal van partijen intensief en continu oppositie voerden, en zeer kritisch waren, krijgt iemand uit de stal van 20 jaar regeringsbeleid alle lof toebedeeld omdat hij net iets minder conformistisch was dan zijn fractiegenoten.

Bontenbal is gewoon de zoveelste ter rechterzijde die omhoog wordt geschreven als alternatief voor een rechtse regering.
Antifa
pi_215928793
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar dan hoef je dus als CDA'er alleen maar anders te zijn dan eerdere CDA'ers om extreem veel lof te ontvangen van de nationale pers. Terwijl andere politici van andere partijen niet omhoog worden geschreven omdat ze leuker overkomen dan Maxime Verhagen.

Hetzelfde als dat frame kritisch kamerlid Omtzigt. De beste man zat jaren in regeringscoalities, maar als je de duiders mocht geloven was hij zowat in zijn eentje de oppositie. Terwijl tal van partijen intensief en continu oppositie voerden, en zeer kritisch waren, krijgt iemand uit de stal van 20 jaar regeringsbeleid alle lof toebedeeld omdat hij net iets minder conformistisch was dan zijn fractiegenoten.

Bontenbal is gewoon de zoveelste ter rechterzijde die omhoog wordt geschreven als alternatief voor een rechtse regering.
Nederland is nou eenmaal rechtsconservatief. En Bontenbal zou ik trouwens eerder perfect midden dan rechts noemen.
  vrijdag 20 december 2024 @ 11:16:56 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215928891
Sowieso, als het gaat om ophemelen van PvdA-politici ken ik er ook nog wel een paar.
  Moderator vrijdag 20 december 2024 @ 11:18:41 #186
38824 crew  Droopie
pi_215928906
Bontebal komt in deze chaos over als normaal, en dat is gewoon prima.

Als je zo'n peiler voor je neus hebt dan heb je toch weinig geks op zo'n iemand aan te merken.
Dat zijn geen fans zoals bij Wilders, maar gewoon Jan Modaal die denkt: Bontebal straalt fatsoen uit.
Hell To The Liars
pi_215928993
Wat ik me weleens afvraag. Dat iemand een populistisch-rechts kabinet mede vorm geeft als minister en zo publiekelijk incompetentie tentoonstelt; dan moet je wel heel erg bij de dag leven. Je wordt dan toch nooit meer ergens serieus genomen als bestuurder? Wat voor excuus je ook mag hebben.
pi_215928994
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 10:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ook, maar het blijft een CDA'er en er is weinig tot niks goeds uit die hoek gekomen. Ik vind het een zeer sympathieke en realistische man maar met een C in de partijnaam moet je altijd op je hoede zijn.

Desalniettemin: als onderdeel van een komend kabinet wat deze gigantische puinhoop mag gaan opruimen; Ja hoor. Kom maar door. GLPvdA-D66-CDA.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 20 december 2024 @ 11:29:13 #189
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929009
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nederland is nou eenmaal rechtsconservatief. En Bontenbal zou ik trouwens eerder perfect midden dan rechts noemen.
Maar of Nederland rechtsconservatief is, wil nog niet zeggen dat je als commentatoren em parlementaire pers dus altijd maar weer extra lyrisch moet zijn over rechtsconservatieve politici. En dat is wat speelt bij Bontenbal.

Uiteindelijk wordt Bontenbal geroemd om eigenschappen die prima aanwezig zijn bij andere politici, maar omdat ie van de CDA is liggen de verwachtingen een stuk lager. Helemaal mooi voor Bontenbal als ie beter is dan een Buma, maar dat maakt hem nog niet beter of lovenswaardiger dan zijn vakgenoten.

[ Bericht 8% gewijzigd door VoMy op 20-12-2024 11:35:25 ]
Antifa
pi_215929038
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar of Nederland rechtsconservatief is, wil nog niet zeggen dat je als commentatoren em parlementaire pers dus altijd maar weer extra lyrisch moet zijn over rechtsconservatieve politici. En dat is wat speelt bij Bontenbal.
Lyrisch zie ik niet. Nergens. Jij hij komt positief in het nieuws, maar dan gewoon door zijn eigen woorden en daden. De dingen waar mensen enthousiast door worden zijn niet artikelen over hem, maar wat hij zegt in debatten en interviews. De pers heeft hier weinig mee te maken. Het is ook niet dat hij zoveel meer aandacht krijgt dan linksere politici, alleen van hen wordt Nederland blijkbaar minder enthousiast.

En dat enthousiasme voor Bontenbal kan ik me zeer goed voorstellen, trouwens.
  vrijdag 20 december 2024 @ 11:35:56 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929060
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lyrisch zie ik niet. Nergens. Jij hij komt positief in het nieuws, maar dan gewoon door zijn eigen woorden en daden. De dingen waar mensen enthousiast door worden zijn niet artikelen over hem, maar wat hij zegt in debatten en interviews. De pers heeft hier weinig mee te maken. Het is ook niet dat hij zoveel meer aandacht krijgt dan linksere politici, alleen van hen wordt Nederland blijkbaar minder enthousiast.

En dat enthousiasme voor Bontenbal kan ik me zeer goed voorstellen, trouwens.
Het heeft wel degelijk te maken met de journalistieke insteek rond Bontenbal. Al vanaf het eerste moment is de teneur positief. En dat keert dan ook telkens terug bij interviews en verslaggeving. Telkens wordt benadrukt hoe sympathiek en goed hij overkomt. En dat helpt enorm in de beeldvorming.

Het contrast met Hoekstra kan bijna niet groter. Nadat die fractievoorzitter was geworden begon elk vraaggesprek met en elk item over hem met benadrukken dat het allemaal niet goed en soepel liep.
Antifa
pi_215929066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:29 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ben het vaak met je eens maar ik vind dat bij Bontenbal allemaal nog wel meevallen ookal zou ik voor geen goud op hem stemmen.

Ik had ook graag GLPvdA en D66 wat beter afgeschilderd gezien maar eerlijk is eerlijk, die laten behoorlijk wat kansen liggen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 20 december 2024 @ 11:42:56 #193
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215929130
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ben het vaak met je eens maar ik vind dat bij Bontenbal allemaal nog wel meevallen ookal zou ik voor geen goud op hem stemmen.

Ik had ook graag GLPvdA en D66 wat beter afgeschilderd gezien maar eerlijk is eerlijk, die laten behoorlijk wat kansen liggen.
Die hoeven niet omhoog geschreven te worden hoor, helemaal niet zelfs. Maar dat geldt evenmin voor een Bontenbal die ook geen bijzondere dingen doet maar tegelijk vanaf dag 1 wordt overladen met complimenten omdat ie geen Hoekstra is.
Antifa
pi_215929176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:42 schreef VoMy het volgende:

[..]
Die hoeven niet omhoog geschreven te worden hoor, helemaal niet zelfs. Maar dat geldt evenmin voor een Bontenbal die ook geen bijzondere dingen doet maar tegelijk vanaf dag 1 wordt overladen met complimenten omdat ie geen Hoekstra is.
Tja, ik zie dat echt niet. Die complimenten komen echt vooral om wat hij zelf zegt, in debatten en interviews. Ik zie echt geen andere benadering van Bontenbal. Sterker: je zag bij de pers eerder dat Timmermans voor de verkiezingen werd benaderd als de nieuwe premier, iets wat ik ook hoopte trouwens.
pi_215929328
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het is dat het stempel “links” door de mangel is gegaan en als behang geplakt wordt op alles wat niet per definitie links is. Dingen als mensenrechten, werknemersrechten, rechtspraak en journalistiek. Waarmee je sowieso de poorten opent tot vrijspel op verharding en veramerikanisering.

Het feit dat we toeslagen hebben is ook omdat een significant aantal werkgevers verzuimen een leefbaar loon te presenteren en dat steeds meer versobert wordt. Dan is de asocialiteit helemaal als je dat als overheid ook nog wegslaat met bezuinigingen. Omdat je dan al ergens in de tijd aankomt met “dan nog maar een tweede baan ernaast”

Het succes van radicaal rechts en bepaalde marketing is daarom niet per definitie “ook” het falen van de redelijke partijen. Als een sluwe oplichter democratisch is gekozen en oplicht, is dat niet omdat degenen die niet besturen hun best niet doen.

Ik had eigenlijk voorafgaand aan de hele verkiezingen de hoop dat Omtzigt en z’n NSC een nieuw soort anker in redelijkheid zou worden. Maar het heeft voor geen meter geholpen dat uitgerekend NSC bij radicaal rechts op schoot is gaan zitten.

Misschien maakt PvdA/GL wel de fout dat Timmermans het boegbeeld is. Een type straatvechter als Eberhard van der Laan+ en Aboutaleb zou imho al meer potentie kunnen hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 20-12-2024 12:06:05 ]
  vrijdag 20 december 2024 @ 11:58:37 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215929333
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik ook, maar het blijft een CDA'er en er is weinig tot niks goeds uit die hoek gekomen. Ik vind het een zeer sympathieke en realistische man maar met een C in de partijnaam moet je altijd op je hoede zijn.

Ruud Lubbers vond ik een uitstekende vent. Maar zo iemand heb je niet vaak.
pi_215929580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ruud Lubbers vond ik een uitstekende vent. Maar zo iemand heb je niet vaak.
Mensen van het kaliber Lubbers, Bolkenstein, Kok, Van Mierlo zijn er vast wel ergens, maar blijkbaar is de tweede kamer niet het toneel waar dat soort mensen nu wil zitten.
pi_215929732
https://www.trouw.nl/poli(...)-resultaat~b5460e9a/

Ennnnnn we beginnen weer van vooraf aan. Wellicht dat Schoof toch te vroeg heeft gejuicht.
pi_215929761
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 12:38 schreef devlinmr het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)-resultaat~b5460e9a/

Ennnnnn we beginnen weer van vooraf aan. Wellicht dat Schoof toch te vroeg heeft gejuicht.
Dit was gister al in het nieuws en komt uit een debat: Agema gaat het deel wat wordt gefinancierd door de bezuiniging op de opleiding voor verpleegkundigen die nooit de bedoeling was op een andere plek in haar begroting zoeken. Dat wil de kamer en dat wil de minister, deze kou is dus al uit de lucht. De precieze post zal wel komen bij de voorjaarsnota.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2024 12:43:23 ]
  vrijdag 20 december 2024 @ 12:42:23 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215929762
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2024 11:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het is dat het stempel “links” door de mangel is gegaan en als behang geplakt wordt op alles wat niet per definitie links is. Dingen als mensenrechten, werknemersrechten, rechtspraak en journalistiek. Waarmee je sowieso de poorten opent tot vrijspel op verharding en veramerikanisering.

Het feit dat we toeslagen hebben is ook omdat een significant aantal werkgevers verzuimen een leefbaar loon te presenteren en dat steeds meer versobert wordt. Dan is de asocialiteit helemaal als je dat als overheid ook nog wegslaat met bezuinigingen. Omdat je dan al ergens in de tijd aankomt met “dan nog maar een tweede baan ernaast”

Het succes van radicaal rechts en bepaalde marketing is daarom niet per definitie “ook” het falen van de redelijke partijen. Als een sluwe oplichter democratisch is gekozen en oplicht, is dat niet omdat degenen die niet besturen hun best niet doen.

Ik had eigenlijk voorafgaand aan de hele verkiezingen de hoop dat Omtzigt en z’n NSC een nieuw soort anker in redelijkheid zou worden. Maar het heeft voor geen meter geholpen dat uitgerekend NSC bij radicaal rechts op schoot is gaan zitten.

Misschien maakt PvdA/GL wel de fout dat Timmermans het boegbeeld is. Een type straatvechter als Eberhard van der Laan+ en Aboutaleb zou imho al meer potentie kunnen hebben.
Mensenrechten en werknemersrechten zijn natuurlijk wel links.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')