abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217850512
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2025 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Je kunt ook beter groente mijden. Onze tanden en onze maag zijn niet ingesteld voor (blad)groenten.
Eet zoveel mogelijk (vet)vlees, vis, eiwitten, minder koolhydraten en vooral geen groente.
Tanden zeggen echt niet zoveel. Pandaberen eten ook alleen bamboe. Onze kaken bewegen zijwaarts om te malen. Dat is juist geschikt voor groenten.
pi_217850787
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 09:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
en probiotica 's ochtends.
Wat gebruik je hiervoor? Dat is voor je darmen?
pi_217850938
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2025 20:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Wat gebruik je hiervoor? Dat is voor je darmen?
Gewoon een capsule. Ik heb door zware stress lang last gehad van opblazen en met mijn spijsvertering. Probiotica helpen daarmee.
pi_217854282
Eerst 'vasten helpt tegen kanker' en nu weer een gezondheidsclaim die regelrechte onzin is. Wat zegt het voedselcentrum namelijk over probiotica?

quote:
De Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid (EFSA) heeft wetenschappelijke evaluaties uitgevoerd van een paar honderd dossiers over probiotica. Er is slechts 1 gezondheidsclaim goedgekeurd: Levende bacteriën in yoghurt of gefermenteerde melk verbeteren de vertering van lactose (melksuiker) bij mensen die lactose moeilijk verteren. De yoghurt moet daarvoor tenminste 100 miljoen levende micro-organismen (Lactobacillus delbrueckii subsp. bulgaricus and Streptococcus thermophilus) per gram bevatten.

Veel gezondheidsclaims die aanvankelijk op probiotische producten stonden, staan er nu niet meer op. De claims die nog gemaakt worden verwijzen meestal naar de hoeveelheid bacteriën die erin zitten, en dat ze de darmen levend bereiken. Maar of dat een voordeel oplevert voor de gezondheid is niet aangetoond.
Dus: net als de claim dat 'vasten helpt tegen kanker', bestaat er ook niet zo iets als effectieve probiotica. Alleen in uiterst bijzondere gevallen bestaat er een vermoeden van een geringe effectiviteit. Het is allemaal marketing, ontwikkeld door handige zakenmensen die blij zijn met de portemonnee van hun niet-kritische, goedgelovige klantjes. Je betaalt 10x zo veel voor een klein beetje yoghurt 'met wat er in'. Het zit allemaal in het hoofd en bestaat niet in de realiteit. De placebo bestaat echt maar de werking is fictief.

Dus beste mensen, hoed u voor valse profeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bassie48 op 05-06-2025 12:24:59 ]
  donderdag 5 juni 2025 @ 09:35:46 #155
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217855193
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2025 17:56 schreef Jippie het volgende:
Nooit vasten zonder overleg met je huisarts
Ligt eraan hoe lang natuurlijk. Een dag niks eten, of twee, kan een normaal mens echt wel aan. Als je onervaren twee weken gaat vasten, of bijvoorbeeld diabeet bent, dan is het natuurlijk wel verstandig je huisarts in te lichten.

De langste vast staat trouwens op naam van Angus Barbieri. Die leefde 382 dagen aaneengesloten op thee, koffie, bruiswater, vitaminen en gist, en natuurlijk zijn eigen vet. Van dat laatste had hij genoeg en hij viel dan ook 125 kilo af.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217856863
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 19:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Goede tip, die had ik nog nergens gelezen. Die waarden heb ik vorig jaar nog gechecked, hopelijk was dat ok.

Wat bedoel je met moeite met slapen? Is dat lastiger? wat kun je daar tegen doen?
Probeer maar eens in slaap te komen als je 24 uur niet gegeten hebt, is niet makkelijk.
Oplossing kan zijn Temazepam. Als je slaapt eet je sowieso niet :P
blablablabla
pi_217856890
Overigens is dat hele IF waar veel mensen bij zweren helemaal niet zo onomstreden en kan volgens een recente studie een aanzienlijk risico op dood door hartfalen te weeg brengen:

https://newsroom.heart.or(...)cardiovascular-death
blablablabla
pi_217856929
quote:
Je kunt ook beter groente mijden. Onze tanden en onze maag zijn niet ingesteld voor (blad)groenten.
Eet zoveel mogelijk (vet)vlees, vis, eiwitten, minder koolhydraten en vooral geen groente.
Succes met poepen dan, en veel plezier met je darmkanker. Vezels zijn essentieel voor goede darmwerking, en vezels zitten niet in vlees. Je mist nog wel wat andere essentiele voedingsstoffen ook. Je hebt echt groente nodig, en ook heel wat meer dan het blaadje sla en augurkje tussen je hamburger.
pi_217857085
quote:
Mijn god, wat een ongelofelijke flauwekul. Ik voorzie heel veel gezondheidsproblemen waaronder een agressieve vorm van darmkanker. Gelukkig voor jou ben ik slecht in het voorspellen van de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bassie48 op 05-06-2025 13:50:58 ]
  donderdag 5 juni 2025 @ 13:45:58 #160
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_217857108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 13:18 schreef Elan het volgende:
Overigens is dat hele IF waar veel mensen bij zweren helemaal niet zo onomstreden en kan volgens een recente studie een aanzienlijk risico op dood door hartfalen te weeg brengen:

https://newsroom.heart.or(...)cardiovascular-death
The study, presented by researchers at a recent American Heart Association conference, have not yet been published in a peer-reviewed journal.

The findings have drawn skepticism from medical professionals who say to interpret the research with caution.

https://www.health.com/in(...)isease-death-8613103
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_217861622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 05:58 schreef Bassie48 het volgende:
Eerst 'vasten helpt tegen kanker' en nu weer een gezondheidsclaim die regelrechte onzin is. Wat zegt het voedselcentrum namelijk over probiotica?
[..]
Dus: net als de claim dat 'vasten helpt tegen kanker', bestaat er ook niet zo iets als effectieve probiotica. Alleen in uiterst bijzondere gevallen bestaat er een vermoeden van een geringe effectiviteit. Het is allemaal marketing, ontwikkeld door handige zakenmensen die blij zijn met de portemonnee van hun niet-kritische, goedgelovige klantjes. Je betaalt 10x zo veel voor een klein beetje yoghurt 'met wat er in'. Het zit allemaal in het hoofd en bestaat niet in de realiteit. De placebo bestaat echt maar de werking is fictief.

Dus beste mensen, hoed u voor valse profeten.
Wat een onzin toch. Je darmen hebben goede bacterieën nodig. Ik eet geen yoghurt maar neem capsules. Sindsdien heb ik een aanzienlijke verbetering gemerkt in allerlei dingen, inclusief mijn slaap, humeur, gevoel van volheid, opblazen, enzovoorts. Geen enkele reden om te geloven dat dat een placebo-effect is.
pi_217903368
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Intussen dag 12 van pure watervast met wat vitamines, elektrolyten en magnesium. Voor wie er iets over wil weten. Kilo's vliegen eraf.
Leef je nog? :D

Hoeveel liter water drink je op een dag, gewoon de aanbevolen 1,5L of meer? En hoe voel je je tot nu toe, of inmiddels al gestopt? Ik zoek nog een geschikt moment om te beginnen.
pi_217903824
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat een onzin toch. Je darmen hebben goede bacterieën nodig. Ik eet geen yoghurt maar neem capsules. Sindsdien heb ik een aanzienlijke verbetering gemerkt in allerlei dingen, inclusief mijn slaap, humeur, gevoel van volheid, opblazen, enzovoorts. Geen enkele reden om te geloven dat dat een placebo-effect is.
Ik stel niet vast dat het placebo is maar de wetenschap. Gezonde mensen hebben dit niet nodig. Of heb je ernstige darmproblemen? Let dan op wat je eet. Je bent een goedgelovige lieverd met wie gewetenloze marketeers erg blij zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bassie48 op 10-06-2025 18:12:07 ]
pi_217906245
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 18:02 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ik stel niet vast dat het placebo is maar de wetenschap. Gezonde mensen hebben dit niet nodig. Of heb je ernstige darmproblemen? Let dan op wat je eet. Je bent een goedgelovige lieverd met wie gewetenloze marketeers erg blij zijn.
Dat heeft de wetenschap helemaal niet vastgesteld. Ik heb meer dan tien jaar last van mijn darmen gehad ja door langdurige extreme stress. Niet dat jij daar iets van begrijpt, dus ik ga daar verder ook niet over uitwijden.
pi_217906332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 17:20 schreef -Kerelx het volgende:

[..]
Leef je nog? :D

Hoeveel liter water drink je op een dag, gewoon de aanbevolen 1,5L of meer? En hoe voel je je tot nu toe, of inmiddels al gestopt? Ik zoek nog een geschikt moment om te beginnen.
Hé, nog steeds in leven en voel me prima hoor :)

Morgen dag 21. Nog steeds alleen water met een beetje zout/elektrolyten, een beetje citroensap voor de smaak, een multivitamine, soms wat magnesium.

Elke dag een paar keer wandelen, inmiddels ook weer met een rugzak, en de berg op. Ik ben er verbaasd over hoe goed dat gaat en hoe goed ik me voel. Ik doe ook lichte krachttraining. Niet te veel want dan kun je juist spiermassa verliezen.

Mentaal ook prima, ik kan me goed concentreren op mijn werk. Je brein wordt er heel scherp door eigenlijk. Slapen gaat ook goed.

Ik weet niet precies hoeveel water ik drink, maar schat tussen de 2 en 3 liter. Je moet er wel een beetje zout en/of electrolyten aan toevoegen, anders kun je toch uitgedroogd raken. Je krijgt immers geen elektrolyten via voedsel binnen, dus je plast en/of zweet ze uit en dan kan je moeilijker water vasthouden.

Het voorkomt ook dat je duizelig wordt als je te snel opstaat, omdat je bloeddruk normaal blijft. De eerste keer dat ik vastte deed ik dit niet, en toen had ik daar veel meer last van.

Dit is voor mij de vierde keer dat ik het doe, dus mijn lichaam is er meer aan gewend denk ik. Als je zoiets wilt ondernemen, kun je dat het beste opbouwen. Eerst 1 dag, dan 2 dagen, dan 3 dagen, en als je 3 dagen weet te halen, neemt het hongergevoel af. Wel krijg je allerlei andere effecten, maar het is dan makkelijker om vol te houden. Ik zou er wel een rustige periode voor kiezen waarin je niet te veel verplichtingen hebt. Het is ook goed om je er mentaal op voor te bereiden, weken voordat je het doet, door het je simpelweg voor te nemen. Dan komt het op een geven moment vanzelf, is mijn ervaring.

Zelf voel ik me bijzonder goed. Zoals eerder gezegd is het ook een tijd om te reflecteren op dingen en positieve veranderingen aan te brengen.
pi_217913903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 22:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Hé, nog steeds in leven en voel me prima hoor :)

Morgen dag 21. Nog steeds alleen water met een beetje zout/elektrolyten, een beetje citroensap voor de smaak, een multivitamine, soms wat magnesium.

Elke dag een paar keer wandelen, inmiddels ook weer met een rugzak, en de berg op. Ik ben er verbaasd over hoe goed dat gaat en hoe goed ik me voel. Ik doe ook lichte krachttraining. Niet te veel want dan kun je juist spiermassa verliezen.

Mentaal ook prima, ik kan me goed concentreren op mijn werk. Je brein wordt er heel scherp door eigenlijk. Slapen gaat ook goed.

Ik weet niet precies hoeveel water ik drink, maar schat tussen de 2 en 3 liter. Je moet er wel een beetje zout en/of electrolyten aan toevoegen, anders kun je toch uitgedroogd raken. Je krijgt immers geen elektrolyten via voedsel binnen, dus je plast en/of zweet ze uit en dan kan je moeilijker water vasthouden.

Het voorkomt ook dat je duizelig wordt als je te snel opstaat, omdat je bloeddruk normaal blijft. De eerste keer dat ik vastte deed ik dit niet, en toen had ik daar veel meer last van.

Dit is voor mij de vierde keer dat ik het doe, dus mijn lichaam is er meer aan gewend denk ik. Als je zoiets wilt ondernemen, kun je dat het beste opbouwen. Eerst 1 dag, dan 2 dagen, dan 3 dagen, en als je 3 dagen weet te halen, neemt het hongergevoel af. Wel krijg je allerlei andere effecten, maar het is dan makkelijker om vol te houden. Ik zou er wel een rustige periode voor kiezen waarin je niet te veel verplichtingen hebt. Het is ook goed om je er mentaal op voor te bereiden, weken voordat je het doet, door het je simpelweg voor te nemen. Dan komt het op een geven moment vanzelf, is mijn ervaring.

Zelf voel ik me bijzonder goed. Zoals eerder gezegd is het ook een tijd om te reflecteren op dingen en positieve veranderingen aan te brengen.
^O^ 21 dagen, petje af hoor, en goed om te lezen dat het goed met je gaat. Die multivitaminen en magnesium die je inneemt, is dat meer persoonlijk of raad je dat ook aan naast het zout in water?

Ik zit te denken om volgende week de hele week te vasten, heb het dan wat minder druk. Als ik het voor 1 of 2 dagen doe denk ik dat ik na het vasten mezelf ga volproppen :D . Als ik het voor een week doe zie ik mezelf dat hopelijk niet doen, omdat ik er dan gewend aan ben geraakt en mentaal niet steeds zit te “wachten" tot het moment dat het vasten klaar is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Bedankt voor de tip over het voornemen. Moge je vasten verder goed gaan en je de voordelen brengen die je zoekt (lichamelijke gezondheid en spirituele).
pi_217914022
quote:

[..]
Alleen na antibiotica gebruik, kan probiotica eventueel iets opleveren, maar de meeste probiotica zitten vrijwel alleen anaerobe bacteriën, dus dat zet op lange termijn weinig zoden aan de dijk voor een gebalanceerde darmflora.
pi_217914047
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:49 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Alleen na antibiotica gebruik, kan probiotica eventueel iets opleveren, maar de meeste probiotica zitten vrijwel alleen anaerobe bacteriën, dus dat zet op lange termijn weinig zoden aan de dijk voor een gebalanceerde darmflora.
Precies, letten op wat je eet en niet alles en nog wat in je mondje proppen is wel effectief voor een goede darmwerking.
pi_217914054
21 dagen vasten en leven op water en multivitamines? Gezond hoor :')
Er is een reden waarom de meeste jagers & verzamelaars hooguit 40 jaar werden en een gebrek aan voeding is er één van. Met name het gebrek aan eiwitten is desastreus. But whatever makes you happy.
pi_217914057
quote:

[..]
Ik hoop dat je toch wel regelmatig detox kuren neemt met laxering zodat je lichaam ontgiftigd.
Anders zit je propvol met gif, zelfs Greenpeace zou je zo in zee rollen (of juist eruit takelen).
Vakman pur sang
pi_217914090
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik hoop dat je toch wel regelmatig detox kuren neemt met laxering zodat je lichaam ontgiftigd.
Anders zit je propvol met gif, zelfs Greenpeace zou je zo in zee rollen (of juist eruit takelen).
Gewoon je af en toe leeg laten zuigen, werkt ook geweldig ^O^
pi_217914444
Snap echt niet waarom iemand zou willen vasten, welk doel streef je daar mee na?

Als ik een maand of zelfs een week al mn eiwitten skip verlies ik al mn progressie qua spiergroei.
blablablabla
pi_217914753
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:39 schreef -Kerelx het volgende:

[..]
^O^ 21 dagen, petje af hoor, en goed om te lezen dat het goed met je gaat. Die multivitaminen en magnesium die je inneemt, is dat meer persoonlijk of raad je dat ook aan naast het zout in water?

Ik zit te denken om volgende week de hele week te vasten, heb het dan wat minder druk. Als ik het voor 1 of 2 dagen doe denk ik dat ik na het vasten mezelf ga volproppen :D . Als ik het voor een week doe zie ik mezelf dat hopelijk niet doen, omdat ik er dan gewend aan ben geraakt en mentaal niet steeds zit te “wachten" tot het moment dat het vasten klaar is. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Bedankt voor de tip over het voornemen. Moge je vasten verder goed gaan en je de voordelen brengen die je zoekt (lichamelijke gezondheid en spirituele).
Dank je! Ik neem multivitaminen, zout en magnesium omdat je elektrolyten nodig hebt voor je bloeddruk, om krampen te voorkomen en om goed te kunnen slapen. Doordat je veel drinkt, verlies je ze, en als je ze niet aanvult, kan dat tot problemen leiden. Zoals je weleens kramp in je kuiten krijgt 's nachts, ook als je niet vast. Magnesium helpt om beter te slapen, het heeft een kalmerend effect. De multivitaminen zijn voor jodium, ijzer en dergelijke. Sommige mensen nemen dat allemaal niet, maar ik merk bij mezelf dat ik me een stuk beter voel als ik dat wel doe.

Wat ik kan aanbevelen is om het gewoon van dag tot dag te doen. Je probeert een dag, en als dat goed gaat, probeer je twee dagen, enzovoorts. Dus niet meteen jezelf inprenten dat je nog lang moet, want dan kan het moeilijker zijn. Gewoon steeds een dag doorkomen en als het goed gaat, prima. Gaat het slecht? Houd ermee op en probeer het later opnieuw.

Volproppen na twee dagen is in wezen geen probleem, maar na een week moet je dat niet doen. Rustig aan beginnen met wat soep en gestoomde groenten bijvoorbeeld. Je darmen moeten weer aan voedsel wennen, die moet je niet meteen overbelasten. Daar kun je ook goed ziek van worden namelijk.
pi_217914772
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2025 18:51 schreef Cockwhale het volgende:
21 dagen vasten en leven op water en multivitamines? Gezond hoor :')
Er is een reden waarom de meeste jagers & verzamelaars hooguit 40 jaar werden en een gebrek aan voeding is er één van. Met name het gebrek aan eiwitten is desastreus. But whatever makes you happy.
Hoezo is dat desastreus?

Je lichaam verbrandt vnl. vetreserves en bewaart je spiermassa.

De spiermassa die je verliest, bouw je ook zo weer op.

Je lichaam is een slimme machine.
pi_217914826
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2025 19:28 schreef Elan het volgende:
Snap echt niet waarom iemand zou willen vasten, welk doel streef je daar mee na?

Als ik een maand of zelfs een week al mn eiwitten skip verlies ik al mn progressie qua spiergroei.
Omdat het goed voor je is. Je geeft je lichaam de rust om zichzelf te genezen, beschadigde cellen te vervangen, je darmen te reinigen, enzovoorts.

Je kunt er diabetes 2 mee omkeren, je insulinegevoeligheid resetten.

Het lichaam verbrandt buikvet, wat erg ongezond vet is, dus ook dat is goed voor je.

Het is goed voor regeneratie van breincellen. Je maakt grote hoeveelheden groeihormoon aan, stamcellen worden geactiveerd om oude cellen te vervangen, enzovoorts.

Er zijn talloze positieve effecten aan vasten. En nee, je verliest niet ineens al je spieren. Je lichaam verbrandt vet en een klein beetje spiermassa, maar dat kun je na het vasten zo weer opbouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')