Dan kende die man je misschien via via of hij had net een hele goede dag want voor zoiets kunnen ze je ook gewoon faliekant laten zakken. Mazzel ! Dat heeft je zo weet 1500 uro bespaard.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een anekdote:
Ik had met m'n examen B een issue met een oude man in een scootmobiel die over wilde steken en zo half op de weg stond te twijfelen of 'ie door ging rijden. Ik had in de lesauto dezelfde twijfels, dus ik rolde langzamer richting oversteekplaats, totdat de examinator op de rem ging. "Laten we maar even wachten..."
Lang verhaal kort, geslaagd met een ingreep.
Moraal van het verhaal: De opvatting 'ingreep = gezakt' gaat niet altijd op. Als je prima rijdt kun je best wegkomem met een foutje.
Dat is een beetje afhankelijk van welke auto.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als beginnend bestuurder is het heel moeilijk om je snel aan te passen aan een nieuwe auto. Daar heb je veel meer ervaring voor nodig.
Dit zijn dus allemaal hetzelfde model. Dat is niet moeilijk.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is een beetje afhankelijk van welke auto.
Bij mij is mijn instructeur over gegaan van een golf met uiteindelijk 350.000km op de teller naar een gloed nieuwe.
Die overgang valt best mee.
Eigenlijk het enige wat even wennen is bij een andere auto is het aangrijpingspunt van de koppeling.
Ik heb ook nog bewust/express een paar lessen gehad van zijn zoon die ook instructeur is. Overigens ook in een golf.
Maar ik vind het eigenlijk ook wel prettig even een andere blik en inzicht, net even wat andere aandachtspunten.
En gaf mij ook de mogelijkheid om voldoende uren te lessen op tijden die mij paste.
Ik vind het wel een leuke dat je niet gewoon een datum kunt noemen. Hoe moeilijk is het om dat antwoord gewoon te geven.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb gebeld en nu is het verhaal dat de lesbak het wel doet en ik zou de planning doorgestuurd krijgen maar ik heb alsnog niks ontvangen. Ga er maar vanuit dat het niet doorgaat, want last minute een andere instructeur en lesbak regelen gaat hem met de huidige wachttijden niet worden.
Ik kan de hele regio af gaan bellen maar zelfs als ik iemand vind : ik heb nu al 3 weken niet gereden. De kans dat ik voor het praktijkexamen ga slagen is op die manier nihil. Bovendien zou ik dan ineens in een andere auto af moeten rijden. Als beginnend bestuurder is het heel moeilijk om je snel aan te passen aan een nieuwe auto. Daar heb je veel meer ervaring voor nodig.
Wil je ook de kleur van mijn onderbroek weten ?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het wel een leuke dat je niet gewoon een datum kunt noemen. Hoe moeilijk is het om dat antwoord gewoon te geven.
"Het staat ingepland voor de 15e, maar ik ben bang dat het niet door gaat, want.... "
Johquote:Op zondag 12 januari 2025 12:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Weer gebeld, nu drukt de rij instructeur mijn belletjes gewoon weg
Hij woont een dorp verderop maar ik zie geen andere mogelijkheid dan er helemaal naartoe fietsen om verhaal te gaan halen. Ik kan echter niet iets doen zoals de auto slopen o.i d. Want dan raak ik mijn baan kwijt. Dus dan zal hij waarschijnlijk gewoon de deur niet opendoen.
Ik heb al een andere instructeur benaderd maar deze instructeur staat gemachtigd in MijnCBR. Heb ik nog opties ?
Het CBR bellen gaat lastig worden op zondag.
Hup, ga fietsenquote:Op zondag 12 januari 2025 12:08 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Jammer dat je niets nuttigs hebt toe te voegen.
Live streamen voor ons.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:19 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En wat doen ? Dan doet hij gewoon de deur niet open natuurlijk.
Ik wil best delen welke rijinstructeur het is met naam en toenaam, maar dan verbant @dick.laurent me van het forum.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Live streamen voor ons.![]()
En anders gewoon stoppen met klagen hier.
Mag ik de naam en toenaam en woonplaats van de verdwenen rijinstructeur hier delen zonder dat je me verbant?quote:Op zondag 12 januari 2025 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben dus mijn 1e keer direct geslaagd destijds.
Als ik terug denk aan dat examen vind ik het wel grappig hoe ik de 1e keer geslaagd ben want foutloos reed ik zeker niet.
Ik was ook best wel behoorlijk zenuwachtig, maar ik had van tevoren besloten dat ik ging 'pokerfacen' en zo casual en relaxt mogelijk ging proberen over te komen
De 2 fouten waar ik potentieel op had kunnen zakken waren dat ik letterlijk twee keer vergat richting aan te geven bij afslaan. De 1e keer waren we volgens mij niet in gesprek (examen al ruim 10 jaar geleden) en maakte de examinator gewoon kalm de opmerking van "richtingaanwijzer niet vergeten". De 2e keer waren we een beetje aan het kletsen geslagen (mijn eigen rij instructeur zat overigens achterin) en toen zei hij wel wat pinniger van "vergeet je nu weer je richting aan te geven?".
Ik weet oprecht niet wat voor reden of smoes ik toen heb gegeven maar goed... Rest van de rit was volgens mij foutloos en geen gekke dingen gebeurd.
Enige wat ik wel nog weet is dat we op de terugweg naar CBR waren en de zon fel doorbrak.
Ik had toevallig mijn zonnebril aan mijn shirt hangen. Dus ik heb toen heel casual gewacht tot we op een rustig stukje weg waren zonder verkeer voor of achter ons, en toen letterlijk kalm gezegd van, "zo, nu heb ik ff een kans om eindelijk mijn zonnebril op te zetten". Vervolgens met twee handen bril gepakt en opgezet terwijl ik mijn knie omhoog tegen het stuur duwde om ervoor te zorgen dat het stuur stabiel recht bleef
De examinator maakte er geen opmerking over maar ik hoorde hem wel kort gniffelen. Blijkbaar kon hij mijn ontspannen manier van dat doen wel waarderen ofzo.
Maar goed, de 2x richting vergeten... mja, het is geen mega fout, maar het feit dat ik het 2x deed had hij me denk ik echt wel op kunnen laten zakken. I dunno. Waarschijnlijk heeft hij wel gezien dat ik bij alles gewoon goed keek en inzicht toonde en gaf dat de positieve doorslag.
Wat denk je zelf.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:49 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mag ik de naam en toenaam en woonplaats van de verdwenen rijinstructeur hier delen zonder dat je me verbant?
Zelfs al zou ik toestemming geven, ik ben hier niet de enige mod en in de huisregels van FOK! staat dat je niet zomaar persoonsgegevens van derden mag delen in topics.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat het mag als jij expliciet toestemming geeft daarvoor
Ok maar als je gewoon wordt opgelicht door een bedrijf dan? Deze discussie mag van mij ook het feedbacktopic verder hoor.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zelfs al zou ik toestemming geven, ik ben hier niet de enige mod en in de huisregels van FOK! staat dat je niet zomaar persoonsgegevens van derden mag delen in topics.
Dan hoeven anderen uit deze regio die rijlessen willen het niet te proberen bij deze cowboy.quote:Daarnaast, wat verwacht je daar uberhaupt mee te bereiken? Als je hem een negatieve beoordeling oid wilt geven kan dat ook vast wel via je eigen lokale kringen.
Zoiets kun je beter op facebook zetten.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:11 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ok maar als je gewoon wordt opgelicht door een bedrijf dan? Deze discussie mag van mij ook het feedbacktopic verder hoor.
[..]
Dan hoeven anderen uit deze regio die rijlessen willen het niet te proberen bij deze cowboy.
Het één sluit het ander niet uit.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:23 schreef maily het volgende:
[..]
Zoiets kun je beter op facebook zetten.
Stop talking, keep walking!quote:Op zondag 12 januari 2025 10:13 schreef Ridocar het volgende:
You can talk the talk. But can you walk the walk?
Nee, zeven kleuren als je in de auto zit.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:02 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Wil je ook de kleur van mijn onderbroek weten ?
Ow hoeveel ervaring heb jij in verschillende auto's eigenlijk?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dit zijn dus allemaal hetzelfde model. Dat is niet moeilijk.
Op dit moment geen enkelequote:Op zondag 12 januari 2025 15:14 schreef dop het volgende:
[..]
Ow hoeveel ervaring heb jij in verschillende auto's eigenlijk?
En in wat voor auto les jij?
Hmm even kijkenquote:Op zondag 12 januari 2025 15:14 schreef dop het volgende:
[..]
Ow hoeveel ervaring heb jij in verschillende auto's eigenlijk?
En in wat voor auto les jij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |