Vooral doen. Succes, want rijden met die enorme plaat voor je kop kan knap lastig worden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:33 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niks tegen die lui behalve het hoogst noodzakelijke. Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden.
Welke plaat ?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vooral doen. Succes, want rijden met die enorme plaat voor je kop kan knap laatig worden.
Een plaat voor je kop hebben is een Nederlandse uitdrukking.quote:
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een plaat voor je kop hebben is een Nederlandse uitdrukking.
Eigenwijs, niet ontvankelijk voor enig advies.
I know.quote:
Ok zet dan nogmaals eens je advies op een rijtje en dan antwoord ik daar op. Want ik zie weinig advies van jou.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 12:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een plaat voor je kop hebben is een Nederlandse uitdrukking.
Eigenwijs, niet ontvankelijk voor enig advies.
Daar heb ik toch al op gereageerd, op dat "advies"? Waarom zeg je dan dat ik 'een plaat voor mijn kop' zou hebben?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:23 schreef Ridocar het volgende:
Lees het topic maar door. Het staat allemaal hierboven.
Maar even voor jouw info, ik heb m'n rijbewijs al een tijdje, ik hoef niks meer te bewijzen. Jij daarentegen....
Ik ben vijf keer opgeweest voor theorie en zeven keer voor praktijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:46 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Daar heb ik toch al op gereageerd, op dat "advies"? Waarom zeg je dan dat ik 'een plaat voor mijn kop' zou hebben?
En hoeveel keer heb jij over je rijexamen gedaan?
Theorie heb ik steeds in één keer gehaald (wel is het al 2x verlopen) dus dan ben ik al een betere chauffeur dan jij nog voordat ik m'n praktijkexamen heb gedaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben vijf keer opgeweest voor theorie en zeven keer voor praktijk.
Graag gedaan.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 19:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Theorie heb ik steeds in één keer gehaald (wel is het al 2x verlopen) dus dan ben ik al een betere chauffeur dan jij nog voordat ik m'n praktijkexamen heb gedaan.
Maar alsnog hartelijk dank voor het advies.
Vrachtwagen mag ik niet op rijden, daarvoor ben ik medisch afgekeurd. Ook voor bus.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Graag gedaan.
Overigens:
Theorie:
B, A, C verkeer, C administratie, C techniek. (5x)
Praktijk:
B, BE, A bijzondere manoeuvres, A verkeer, C, CE, LZV. (7x)
Alles in één keer gehaald.
Ik was eigenlijk benieuwd naar het stukje waarin je uitlegt dat je een veel betere chauffeur bent dan ik...quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:03 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Vrachtwagen mag ik niet op rijden, daarvoor ben ik medisch afgekeurd. Ook voor bus.
Daar keuren ze voor bij de rijbewijskeuring. Ogen zijn onvoldoende.
Wat denk je zelf ?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 20:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk benieuwd naar het stukje waarin je uitlegt dat je een veel betere chauffeur bent dan ik...
Ik denk dat je weer een ontwijkend antwoord geeft, of een wedervraag stelt. Dat is een van de weinige dingen waar je goed in bent. Dat heb je hier op FOK! wel duidelijk laten zien.quote:
Omdat hij slechtere ogen heeft en in Ierland gewoond heeft en op wonderbaarlijke manier nu wel eens door een nederlands medische keuring gekomen is. Logisch toch.quote:Op zondag 12 januari 2025 07:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk dat je weer een ontwijkend antwoord geeft, of een wedervraag stelt. Dat is een van de weinige dingen waar je goed in bent. Dat heb je hier op FOK! wel duidelijk laten zien.
Voor je dat doet: de vraag blijft staan. Hoe kom je bij het idee dat je een betere chauffeur bent dan ik?
Ofwel, trollen. Is toch overduidelijk jongens, kom op...quote:Op zondag 12 januari 2025 07:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk dat je weer een ontwijkend antwoord geeft, of een wedervraag stelt. Dat is een van de weinige dingen waar je goed in bent. Dat heb je hier op FOK! wel duidelijk laten zien.
Voor je dat doet: de vraag blijft staan. Hoe kom je bij het idee dat je een betere chauffeur bent dan ik?
hele goede tip dit!quote:Op zaterdag 11 januari 2025 09:24 schreef Ridocar het volgende:
Even een quote van je uit een ander topic.
[..]
Daarom twee tips:
- Je kunt wel uitleggen wat je doet als een situatie erom vraagt. "Die fietser moest voorrang verlenen, maar om een aanrijding te voorkomen ben ik gestopt." Mag altijd.
Een anekdote:quote:Op zondag 12 januari 2025 10:31 schreef dop het volgende:
[..]
Aanvulling, kinderen of mensen die slecht ter been zijn wordt doorgaans ook gewaardeerd dat je die wat extra ruimte geeft in het verkeer. Als dat gebeurt tijdens je rit geef dan ook duidelijk aan.
Je deed eerst voorkomen alsof je heel vaak het theorie- en praktijkexamen hebt moeten doen vooraleer je was geslaagd voor rijbewijs b, vandaar die opmerking. Vervolgens maak je ervan dat je een vrachtwagenchauffeur bent en je het had over vrachtwagentheorie- en praktijkexamens. Dat verandert de situatie natuurlijk. Dit had je zelf volgens mij ook al bedacht, vandaar het antwoord "wat denk je zelf?".quote:Op zondag 12 januari 2025 07:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb gebeld en nu is het verhaal dat de lesbak het wel doet en ik zou de planning doorgestuurd krijgen maar ik heb alsnog niks ontvangen. Ga er maar vanuit dat het niet doorgaat, want last minute een andere instructeur en lesbak regelen gaat hem met de huidige wachttijden niet worden.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:01 schreef Troel het volgende:
Maar wanneer moest je nou ook alweer examen doen? En heb je je rijinstructeur al gebeld?
Ok ik zal dan heel duidelijk tegen de examinator zeggen waarom ik doorrijd of stop.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:31 schreef dop het volgende:
[..]
hele goede tip dit!
Ik had ook mijn examen die vlak voor het zebrapad op zijn telefoon stond te kijken.
Je zult normaal moeten stoppen om voorrang te verlenen, maar wat doe je als je niet weet of iemand gaat oversteken.
Het belangrijkste is dat je gezien hebt dat er iemand staat.
Ik heb dit dus ook benoemd, ruim voordat ik bij het zebrapad was, zodat de examinator weet dat ik de voetganger heb gezien, wel snelheid geminderd bij het benaderen maar zodra duidelijk was dat de man op zijn telefoon bezig bleef en niet ging oversteken door gereden.
Onnodig stoppen had een waarschuwing kunnen zijn op doorstroming, niet benoemen had een waarschuwing kunnen zijn op voorrangsregels.
Nu was direct duidelijk dat ik de situatie goed had gezien en gespiegeld voor het geval ik op het laatste moment nog voorrang had moeten verlenen.
Je kan niet in het hoofd van je examinator kijken maar heb wel voorkomen dat hij de verkeerde indruk krijgt over een ingewikkelde situatie.
Aanvulling, kinderen of mensen die slecht ter been zijn wordt doorgaans ook gewaardeerd dat je die wat extra ruimte geeft in het verkeer. Als dat gebeurt tijdens je rit geef dan ook duidelijk aan.
Dan kende die man je misschien via via of hij had net een hele goede dag want voor zoiets kunnen ze je ook gewoon faliekant laten zakken. Mazzel ! Dat heeft je zo weet 1500 uro bespaard.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een anekdote:
Ik had met m'n examen B een issue met een oude man in een scootmobiel die over wilde steken en zo half op de weg stond te twijfelen of 'ie door ging rijden. Ik had in de lesauto dezelfde twijfels, dus ik rolde langzamer richting oversteekplaats, totdat de examinator op de rem ging. "Laten we maar even wachten..."
Lang verhaal kort, geslaagd met een ingreep.
Moraal van het verhaal: De opvatting 'ingreep = gezakt' gaat niet altijd op. Als je prima rijdt kun je best wegkomem met een foutje.
Dat is een beetje afhankelijk van welke auto.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als beginnend bestuurder is het heel moeilijk om je snel aan te passen aan een nieuwe auto. Daar heb je veel meer ervaring voor nodig.
Dit zijn dus allemaal hetzelfde model. Dat is niet moeilijk.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:12 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is een beetje afhankelijk van welke auto.
Bij mij is mijn instructeur over gegaan van een golf met uiteindelijk 350.000km op de teller naar een gloed nieuwe.
Die overgang valt best mee.
Eigenlijk het enige wat even wennen is bij een andere auto is het aangrijpingspunt van de koppeling.
Ik heb ook nog bewust/express een paar lessen gehad van zijn zoon die ook instructeur is. Overigens ook in een golf.
Maar ik vind het eigenlijk ook wel prettig even een andere blik en inzicht, net even wat andere aandachtspunten.
En gaf mij ook de mogelijkheid om voldoende uren te lessen op tijden die mij paste.
Ik vind het wel een leuke dat je niet gewoon een datum kunt noemen. Hoe moeilijk is het om dat antwoord gewoon te geven.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:55 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb gebeld en nu is het verhaal dat de lesbak het wel doet en ik zou de planning doorgestuurd krijgen maar ik heb alsnog niks ontvangen. Ga er maar vanuit dat het niet doorgaat, want last minute een andere instructeur en lesbak regelen gaat hem met de huidige wachttijden niet worden.
Ik kan de hele regio af gaan bellen maar zelfs als ik iemand vind : ik heb nu al 3 weken niet gereden. De kans dat ik voor het praktijkexamen ga slagen is op die manier nihil. Bovendien zou ik dan ineens in een andere auto af moeten rijden. Als beginnend bestuurder is het heel moeilijk om je snel aan te passen aan een nieuwe auto. Daar heb je veel meer ervaring voor nodig.
Wil je ook de kleur van mijn onderbroek weten ?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind het wel een leuke dat je niet gewoon een datum kunt noemen. Hoe moeilijk is het om dat antwoord gewoon te geven.
"Het staat ingepland voor de 15e, maar ik ben bang dat het niet door gaat, want.... "
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |