Ik snap dit wel. De angel is nu wat uit de het geheel.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:16 schreef Szura het volgende:
De christenen en DJ Jopie redden dus liever het extreemrechtse kabinet dan dat ze het onderwijs en de wetenschap redden, is dat ook weer duidelijk
De oppositiepartijen zeggen ook zelf dat ze een slechte begroting minder slecht hebben gemaakt.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
In NOS-artikelen ook negatieve reacties vanuit onderwijshoek; in kader van discussie net een mooie quote;
Als je op je rapport een 2 hebt staan en je maakt er een 4 van, is dat twee keer zo goed, maar nog steeds een onvoldoende.
Henk Hagoort, VO-Raad
https://nos.nl/artikel/25(...)t-goed-voor-ons-land
Bijzonder ditquote:Op donderdag 12 december 2024 10:01 schreef Nober het volgende:
Ik verwacht een motie maar dan over joden. Tenzij dit daar al een reactie op was zoals laatst vanuit denk.
[ x ]
Kennelijk was dit een voldoende voor Bikker. Maar dan hoor je Bontenbal zeggen dat ze iets wat slecht was minder slecht hebben gemaakt ergo het is nog steeds slecht.quote:"Dat hangt er heel erg van af met wat voor plannen ze komen. Wij zullen wat goed is steunen en wat slecht is proberen we te verbeteren. Als het onvoldoende verbetert of het is in strijd met onze waarden, zullen we tegenstemmen."
Maar ze hebben wel verantwoordelijkheid genomen! Ofzoquote:Op donderdag 12 december 2024 12:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Quote van Bikker;
[..]
Kennelijk was dit een voldoende voor Bikker. Maar dan hoor je Bontenbal zeggen dat ze iets wat slecht was minder slecht hebben gemaakt ergo het is nog steeds slecht.
Tsja. Ik kan ook wel confetti op een koeienvlaai uitstrooien, maar dan hoef ik het nog steeds niet in mijn woonkamer. Dit deel van de oppositie heeft zich gewoon welwillend door Geert van achter laten nemen, op zijn belofte later nog eens gezellig uit eten te gaan. Zwak.quote:Op donderdag 12 december 2024 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De oppositiepartijen zeggen ook zelf dat ze een slechte begroting minder slecht hebben gemaakt.
[ twitter ]
Jammer om te settelen voor minder slecht maar nog wel slecht. Beetje ambitie voor ons land, onderwijs, innovatie zou je toch verwachten van deze partijen.
Dat moet achteraf wel gerepareerd worden en het is vermoedelijk einde oefening voor de minister. Maar de kans dat de huidige kamer doorbijt op haar budgetrecht en onderwijs en ministerie op slot gooit lijkt me minimaal.quote:Op donderdag 12 december 2024 11:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als dat zo is, heeft de Kamer dus geen enkel budgetrecht. Een minister mag dan geld uitdelen wat hij wil. Dat is op zijn minst een bijzondere kijk er op.
Uiteraard werkt het op een gegeven moment wel door. Wanneer dat merkbaar wordt zal vermoedelijk vooral afhangen van wanneer het ministerie nieuw beleid zou willen voeren waar geen dekking voor is (want daarvoor zijn die bezuinigingen en ombuigingen nodig).quote:Dat lopende zaken niet onmiddelijk zouden worden gesloten gaf ik ook al aan. Er komt dan een noodbegroting. Maar al het nieuwe geld of verlenging van een aflopende financiering zou echt worden geschrapt. Bijvoorbeeld: geen enkele nieuwe subsidie voor wetenschap per 1 januari dus meer.
Die pleister die ze nu op een stervende patiënt plakken is de compensatie voor een eerder begane blunder.quote:Op donderdag 12 december 2024 13:02 schreef Cupfighter het volgende:
Inderdaad een slechte beurt van het cda en in iets mindere mate van de CU omdat ze toch spijt hadden van het steunen van de Becker motie
Als er geen begroting is dan wordt de begroting van het jaar ervoor in werking gesteld toch?quote:Op donderdag 12 december 2024 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen cent meer naar onderwijs, cultuur en wetenschap per 1 januari was het redden van die zaken? Vreemde kijk heb jij daarop.
quote:Op donderdag 12 december 2024 09:29 schreef Hanca het volgende:
Bezuinigen op internationale studenten is bijvoorbeeld zeer goed te verdedigen, aangezien die studenten hier vooral zorgen dat er geen woningen zijn voor studenten uit eigen land.
Ik vraag mij af wat de moslims te maken hebben met de rellen in Amsterdamquote:Op donderdag 12 december 2024 10:01 schreef Nober het volgende:
Ik verwacht een motie maar dan over joden. Tenzij dit daar al een reactie op was zoals laatst vanuit denk.
[ x ]
quote:Ledenraadpleging onderwijsbegroting
Beste leden van PerspectieF,
Met teleurstelling en een gevoel van urgentie richt ik mij tot jullie naar aanleiding van het recente akkoord over de onderwijsbegroting, waarin de ChristenUnie een beslissende stem heeft gehad. Onderwijs is een onderwerp dat jongeren direct raakt en waarin jullie stem als leden van PerspectieF onmisbaar is. Het is daarom pijnlijk te moeten constateren dat wij als vereniging gedurende de verschillende fasen van dit proces door de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie niet benaderd zijn en dat ook onze eigen pogingen om input te leveren geen gehoor opleverden.
Het bestuur vindt deze gang van zaken echt een gemiste kans voor de ChristenUnie. Wij vertegenwoordigen een generatie met inzichten en ervaringen die belangrijk zijn voor toekomstbestendig beleid. En als die inzichten niet worden meegenomen op het gebied van onderwijs, op wel thema dan wel? Het roept vragen op over hoe serieus onze rol binnen de partij wordt genomen.
De vraag is: hoe nu verder? Daarop zijn we ons als bestuur aan het bezinnen en daarbij hebben we jullie hulp nodig. Om een duidelijke strategie te formuleren, hebben we een flitspeiling in elkaar gezet. Ik roep jullie op om dit formulier in te vullen. Het helpt ons om te weten hoe jullie in de beoogde bezuinigingen op het onderwijs staan, maar ook hoe jullie het vinden dat PerspectieF niet in die overwegingen wordt meegenomen.
Denk je mee? Vul dit formulier dan zo snel mogelijk in, hoe sneller, hoe beter. De resultaten worden op korte termijn gebruikt. Morgenmiddag, op vrijdag 13 december, maken we de balans op. Zorg dus dat je uiterlijk morgen 12:00 hebt gereageerd.
Ik reken op jullie scherpte en inzet om samen een weg vooruit te vinden en ik zie er naar uit jullie allemaal weer te spreken.
Namens het bestuur,
Jerke Setz
Voorzitter PerspectieF, ChristenUnie-jongeren
Nee, dat gaat alleen op voor het belastingplan.quote:Op donderdag 12 december 2024 13:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als er geen begroting is dan wordt de begroting van het jaar ervoor in werking gesteld toch?
Dus het CDA vind 1,2 miljard bezuinigen op onderwijs een goede zaak.quote:Op donderdag 12 december 2024 10:19 schreef Hanca het volgende:
Dit staat op de CDA site en daar ben ik het volkomen mee eens
Het CDA is nou niet bepaald de partij voor de toekomst, hè.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus het CDA vind 1,2 miljard bezuinigen op onderwijs een goede zaak.
Kennelijk toch nog mensen met verstand binnen die partij. Ik zou zeggen: sluit je bij hen aan.quote:
Dat haal je uit die quote? Begrijpend lezen gaat echt achteruit. Er staat dat ze verbetervoorstellen indienen waar dat nodig is. Die krijgen ze dan natuurlijk niet 100% voor elkaar.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus het CDA vind 1,2 miljard bezuinigen op onderwijs een goede zaak.
Ik heb hem ingevuld met wat ik bij elke uitkomst had ingevuld: dat het terecht is dat een kamerfractie niet het bestuur of het bestuur van de jongerenorganisatie betrekt bij haar afwegingen, maar dat een kamerfractie altijd en in alles zijn eigen afwegingen maakt. Zo is onze democratie ingericht.quote:Op donderdag 12 december 2024 14:14 schreef Szura het volgende:
[..]
Kennelijk toch nog mensen met verstand binnen die partij. Ik zou zeggen: sluit je bij hen aan.
Dat haal ik niet uit jouw woorden, wel uit de quote van CDAquote:Op donderdag 12 december 2024 14:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat haal je uit die quote? Begrijpend lezen gaat echt achteruit. Er staat dat ze verbetervoorstellen indienen waar dat nodig is. Die krijgen ze dan natuurlijk niet 100% voor elkaar.
Het CDA wil constructief bijdragen aan het schrappen van 1,2 miljard .quote:Ons uitgangspunt als oppositiepartij is simpel: wat goed is, steunen we; wat niet goed is, steunen we niet; en we komen met verbetervoorstellen als dat mogelijk is. We zien het als onze taak om constructief bij te dragen aan het oplossen van problemen. Dat doen we in het belang van een sterke samenleving.
Lobbyen is slecht, ja?quote:Op donderdag 12 december 2024 14:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb hem ingevuld met wat ik bij elke uitkomst had ingevuld: dat het terecht is dat een kamerfractie niet het bestuur of het bestuur van de jongerenorganisatie betrekt bij haar afwegingen, maar dat een kamerfractie altijd en in alles zijn eigen afwegingen maakt. Zo is onze democratie ingericht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |