Zoals een krappe meerderheid van de Oekraïners aan de grens met Rusland graag bij Rusland willen horen. De Druzen op de Golan hoogte waren jn eerste instantie helemaal niet blij, dat is pas sinds recent. De Palestijnen in de West Bank willen niet door Israël geannexeerd worden. Lokale bevolking heeft het vaak niet voor het zeggenquote:Op zondag 15 december 2024 18:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om wat de lokale bevolking wil zien lijkt me.
Nu de rookgordijnen niet werken probeer je het met ad hominems. Ik benader de MB niet positief, maar de waarheid, zonder propaganda, leugens en verzinsels.quote:Op zondag 15 december 2024 18:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gezien de taalfouten die je maakt, en je positieve benadering tot de moslimbroeders. Ben jij soms een moslim?
Zou wel verklaren waarom je dit soort dingen schrijft.
[..]
Morsi was geen gematigde democraat. Maar iemand die de rechtsstaat om zeep aan het helpen was, en geweld tegen vrouwen en christenen in gang zette.
Herinner je je Benazir Bhutto nog? Overleden 2007. Premier van land met kernwapen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 23:54 schreef Szura het volgende:
Vooral meer vrouwen nodig, ik stel voor dat we mannen de komende 25 jaar diskwalificeren als leider van een land
Misschien kan Taiwan wat sturen? Zelensky heeft het nog te druk.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:59 schreef Szura het volgende:
Hoog tijd om er wat Oekraïense drones op af te sturen
Orthodoxe reli-fanaten, je kunt ze nooit vertrouwen.quote:Op zondag 15 december 2024 16:33 schreef HowardRoark het volgende:
Deze uitstekende beslissing zal vast en zeker voor veel geschuimbek zorgen in bepaalde contreien.
[..]
Gezien je posts over Israël en de moslimbroeders vroeg ik of je islamitisch bent. Een simpele ja-nee-vraag die gelijk iets zegt over de achtergrond van je standpunten.quote:Op zondag 15 december 2024 20:53 schreef RJ124 het volgende:
[..]
Nu de rookgordijnen niet werken probeer je het met ad hominems. Ik benader de MB niet positief, maar de waarheid, zonder propaganda, leugens en verzinsels.
Je bent anders behoorlijk mild voor de moslimbroeders.quote:Ik beweerde ook niet dat Morsi wel/geen gematigde democraat was. Dit is een andere drogreden van je, een stropop. De “rechtsstaat” in Egypte was lang voor Morsi aan de macht kwam om zeep geholpen en corrupt, en je vastgelopen plaat over “geweld tegen vrouwen en christenen” ben ik meerdere keren op in gegaan, maar je negeert het en knipt het steeds weg in je reacties.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 21:59 schreef RJ124 het volgende:
Spanningen tussen Egyptische moslims (in het algemeen) en koptische christenen bestond decennialang voor de moslimbroederschap aan de macht kwam.
quote:Op zondag 15 december 2024 13:16 schreef RJ124 het volgende:
Egypte heeft, lang voor de moslimbroederschap aan de macht kwam, momenten in de geschiedenis gekend waarin sektarisch geweld tussen moslims en christenen oplaaide. Morsi, leider van de moslimbroederschap, heeft bij zijn aanstelling als president gezegd dat christenen net zo Egyptisch zijn als hem en recht hebben op Egypte als hij, dat vrijheid van religie een door God gegeven recht is en dat de islamitische wetgeving moslims opdraagt de rechten van niet-moslims te respecteren.
(quote:Op zondag 15 december 2024 16:52 schreef RJ124 het volgende:
In Egypte heeft het leger de macht en oefent ook invloed uit op de rechterlijke macht. Het Constitutionele Hof heeft de MB altijd al tegengewerkt.
- Morsi kondigde een decreet af waardoor zijn besluiten juridisch niet aan te vechten warenquote:Morsi was niet opgewassen tegen de omstandigheden in zijn land. Onder het regime van Morsi bleef een verbetering van de Egyptische economie uit, de Egyptisch pond devalueerde en er ontstonden spanningen tussen de overheersende soennieten enerzijds en de christelijke Kopten en mohammedaanse sjiieten anderzijds.[22]
In november dat jaar kwam Morsi onder vuur, nadat hij een decreet had uitgevaardigd dat regelt dat zijn besluiten niet juridisch kunnen worden aangevochten, wat door velen als dictatoriaal wordt gezien.[23] Ook had hij de belangrijkste openbaar aanklager ontslagen, met wie hij een conflict had. Volksprotesten en klachten van rechters volgden op Morsi's stappen.[24] Op 8 december trok hij het decreet weer in. Ook zijn houding ten opzichte van de vrije meningsuiting kan discutabel worden genoemd: zijn vervolging van de populaire tv-host Bassem Youssef werd wereldwijd veroordeeld.[25]
Jouw grote Ottomaanse sultan kraamt dezelfde onzin uit om zijn illegale bezetting van Noord-Syrië te legitimeren. Kan je daar ook om lachen?quote:
Zover ik weet willen die dat niet. Maargoed, dat is ook een wat andere situatie. Oekraïne heeft Rusland nooit aangevallen, de machthebbers van Syrië destijds vielen wel Israël aan.quote:Op zondag 15 december 2024 19:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals een krappe meerderheid van de Oekraïners aan de grens met Rusland graag bij Rusland willen horen. De Druzen op de Golan hoogte waren jn eerste instantie helemaal niet blij, dat is pas sinds recent. De Palestijnen in de West Bank willen niet door Israël geannexeerd worden. Lokale bevolking heeft het vaak niet voor het zeggen
Als je nou echt nieuwstweetjes zou dumpen. Denk je dat mensen zitten te wachten op je lijstje lievelingstweets?quote:
Possibly. Them Turks lover their AVMsquote:Op zondag 15 december 2024 23:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gesponsord met geld uit Turkije schijnbaar.
Blast from hitherto:quote:
Bron: https://edition.cnn.com/2(...)ntl-latam/index.htmlquote:Israëli strike kills Al Jazeera photojournalist on one year anniversary of colleague’s death
n Israeli airstrike in Gaza killed an Al Jazeera photojournalist on Sunday – exactly one year to the day after an attack killed one of his colleagues.
Ahmad Al-Louh, 39, and four other people were killed by the strike that targeted an office of the Civil Defense service in central Gaza’s Nuseirat Camp area, according to Al Awda Hospital, which treated the casulties
Al Jazeera has condemned the attack, saying Al-Louh was “brutally killed” while covering the service’s attempt to rescue a family that had been severely injured in an earlier bombing.
The Israel Defense Forces (IDF) confirmed it had targeted the Civil Defense offices in a “precise strike,” claiming the site was being used as a “command-and-control center” by Hamas and Islamic Jihad terrorists who were planning an “imminent terror attack against IDF troops.”
Erdo heeft subsidie bij Rutte losgepeuterd.quote:Op zondag 15 december 2024 23:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gesponsord met geld uit Turkije schijnbaar.
Zitten daar ook AIVD medewerkers?quote:Op maandag 16 december 2024 03:55 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Erdo heeft subsidie bij Rutte losgepeuterd.
Navo heeft zijn eigen financieringskanalen. Maar ga er maar vanuit dat minstens de MIVD deze volgt.quote:
Als dit waar is...quote:
Israël levert nooit half werk.quote:
Heel cute van je. Maar als het om militaire zaken gaat, is de kans groter dat 'Aman' daar achter zit.quote:Op maandag 16 december 2024 11:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Meer dan 500 strategische doelen uitgeschakeld in een weekje, de Mossad levert prima werk.
De grote aman, jawel.quote:Op maandag 16 december 2024 11:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heel cute van je. Maar als het om militaire zaken gaat, is de kans groter dat 'Aman' daar achter zit.
Mossad is gewoon AIVD. Geen militaire inlichtingdienst. Maar als je tegen of juist heel voor Israel bent weet je dat vaak niet. Zowel aversie als fanboyisme zit nuance en kennis in de weg.quote:Op maandag 16 december 2024 11:38 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De grote aman, jawel.
Mossad vuurt geen raketten af, dat doet IDF. Mossad doet andere stiekeme dingetjes zoals in Libanon en Teheran en de rest van de wereld.
En dat is ongelooflijk vervelend schijtvolk.quote:Op maandag 16 december 2024 11:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mossad is gewoon AIVD. Geen militaire inlichtingdienst. Maar als je tegen of juist heel voor Israel bent weet je dat vaak niet. Zowel aversie als fanboyisme zit nuance en kennis in de weg.
De partij van "verbinding", die als 2e kamer leden hun boterham verdienen met uitbuiten en aanjagen van polerisatiequote:
Gelijk hebben we. Schop de Russen daar weg en dan is Hezbollah nog geïsoleerder dan ze nu al zijn. Die kunnen er dan maar beter mee kappen legertje te spelen en een normale politieke partij worden of zichzelf opheffen.quote:
Visegrad als bron gebruiken over Syriëquote:
Erdogan is dus bang van die twee landen?quote:Op maandag 16 december 2024 19:37 schreef egayalS het volgende:
Het is best grappig dat Netanyahu zegt dat hij verantwoordelijk is voor assads val. Nu zegt Bidens team dat zij verantwoordelijk zijn voor assads val. Enige land dat geen credit claimt is Turkije. Een Qatari analist zegt dat de Turken dit doen omdat ze bij de Russen en Iraniërs niet nog meer zout in de wonden willen strooien omdat ze de relaties met Rusland en Iran niet nog meer te beschadigen.
[ x ]
Ik snap dat je dat hoopt. Zonder de Russen is Hezbollah fucked, en dat opent de weg voor Libanon om vrede te sluiten met Israël.quote:Op maandag 16 december 2024 19:41 schreef egayalS het volgende:
[..]
Visegrad als bron gebruiken over Syrië![]()
Wat de neuk heeft de Eu te eisen over wat twee soevereine landen met elkaar afspreken? Ik hoop dat de Russen aldaar blijven en zo een goede relatie met de Syriërs opbouwen.
Blijven dromen zou ik zeggen dan.quote:Op maandag 16 december 2024 19:41 schreef egayalS het volgende:
[..]
Visegrad als bron gebruiken over Syrië![]()
Wat de neuk heeft de Eu te eisen over wat twee soevereine landen met elkaar afspreken? Ik hoop dat de Russen aldaar blijven en zo een goede relatie met de Syriërs opbouwen.
Hmeimin en Tartus blijven gewoon Russischquote:Op maandag 16 december 2024 19:46 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Blijven dromen zou ik zeggen dan.
Vandaar dat ze die aan het evacueren zijn 😆quote:Op maandag 16 december 2024 19:49 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Hmeimin en Tartus blijven gewoon Russisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |