abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215847907
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:15 schreef Perrin het volgende:
SDF wordt Raqqa uitgejaagd
[ x ]
Ja dat is geen Koerdische gebied. Dus niet verwonderlijk. En misschien wel tactisch verstandig om terug te trekken als ze een Koerdische autonome gebied willen. İk bedoel wil je een Koerdische gebied besturen met een grote groep niet Koerden? Wat ik me wel afvraag wat de Amerikanen gaan doen wanneer Koerdisch gebied wordt aangevallen. Morgen komt blinken naar Turkije. Kijken hoe dat gesprek gaat verlopen.

Kennelijk waren er ook demonstraties in haseke dat ook geen Koerdische gebied is.

twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door egayalS op 12-12-2024 17:34:21 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215848003
Qatar en Turkije hebben al aardig wat jaartjes innige banden. Er is ook een video waar golani met kalın in een auto zit.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215848175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 16:15 schreef Perrin het volgende:
SDF wordt Raqqa uitgejaagd
[ x ]
Als de YPG de Arabische gebieden uitgejaagd wordt, hoe gaat de VS dan samenwerken met de YPG tegen ISIS? De ISIS cellen bevinden zich vooral in de Arabische gebieden. Misschien kan er een SDF zonder de YPG gevormd worden. Twee SDF'en zeg maar. Een Arabische en een Koerdische.

twitter
pi_215848532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 12:53 schreef egayalS het volgende:

[..]
İs this the drugs or the alcohol speaking? :D
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 12:53 schreef egayalS het volgende:

[..]
İs this the drugs or the alcohol speaking? :D
Neither of them
pi_215848556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 13:02 schreef egayalS het volgende:
Zionisten zoals altijd bezig met waar ze goed in zijn. Land pikken en etnische zuiveringen uitvoeren op de hulpeloze inheemse bevolking. Eindelijk een belangrijk Westerse land, Frankrijk die de acties van Isral veroordeelt in Syri. İets wat we niet kunnen verwachten van onze politici die zich graag begeven in de aars van de Zionisten. En dat is niet alleen dit kabinet het strekt zich in meer en mindere mate van het politieke spectrum net als in die andere post gereformeerde landen Duitsland, VK en VS, je zou maar als gereformeerde bevolking christen zionistsche indoctrinatie hebben ondervonden waardoor je eeuwen later nog steeds rabiaat zionistisch bent zonder dat je weet waarom je dat bent.

[ x ]
Maak je ook zoveel zorgen over het nieuw naderende kalifaat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215849052
De grap is dat in een vorige incarnatie van HTS hondsdol werd toen ze deze vlag zagen _O-

twitter
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 december 2024 @ 19:32:52 #57
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215849209
Taxichauffeur Jolani
twitter
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215849213
Wat een hond die Assad. En dan ook doen alsof de rebellen hem hebben ontvoerd.

De rebellen hebben deze christen leider gered.

twitter
pi_215849345
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:29 schreef egayalS het volgende:
Qatar en Turkije hebben al aardig wat jaartjes innige banden. Er is ook een video waar golani met kalın in een auto zit.

[ x ]
Qatar en Turkije, die voor de show Hamas steunen, en ondertussen Isral z'n gang laten gaan.
pi_215849378
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:32 schreef Szura het volgende:
Taxichauffeur Jolani
[ x ]
Je kan veel van hem vinden, maar hij speelt het wel echt ongelofelijk goed allemaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215849544
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Je kan veel van hem vinden, maar hij speelt het wel echt ongelofelijk goed allemaal.
Oude Al Qaida bandjes zitten diep, en hoog.
pi_215849598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:33 schreef polderturk het volgende:

[ x ]
Goede zaak!
Allah Al Watan Al Malik
pi_215849645
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:54 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Oude Al Qaida bandjes zitten diep, en hoog.
Dat moet allemaal blijken. Heb daar niet echt een mening over, behalve dat ie van Al Qaida af wou.
pi_215849715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 20:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat moet allemaal blijken. Heb daar niet echt een mening over, behalve dat ie van Al Qaida af wou.
Ze weten in welke boxer z'n ballen gehangen hebben, dus de kleur van zijn onderbroek kennen ze. Tevens het wasmiddel dat hij gebruikte en hoe verkleurd zijn boxer uit de was kwam.
Deze man is politiek zeer ervaren, zullen we maar zegen.
pi_215849739
Hij lijkt wel echt op Castro zeg
pi_215850684
Het lijkt erop dat Turkije en de VS weer vrienden zijn.

twitter
pi_215851158
Goede interview met een Syrische activist die ik al jaren volg op Twitter, die mede verantwoordelijk is voor de Isis prisons documentatie site. Had echter zijn geweldige unibrow nooit aanschouwd _O_

Bekijk deze YouTube-video
-Rabia Al-Basri
pi_215851510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:04 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat Turkije en de VS weer vrienden zijn.

[ x ]
Dit heeft heeft niks te maken met de actualiteit. Maar zo slecht als de relatie tussen biden en Erdogan was zal de relatie van Erdogan met Trump niet zijn. Hoewel er ongetwijfeld wrijvingen zullen zijn. Ook mbt Syri omdat de YPG door Isral gesteund wordt. Zelfs een ben Shapiro zit de kurdostan Somaliland thema te pushen momenteel. Terwijl Erdogan goede banden heeft met Somali.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215851597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:48 schreef egayalS het volgende:

[..]
Dit heeft heeft niks te maken met de actualiteit. Maar zo slecht als de relatie tussen biden en Erdogan was zal de relatie van Erdogan met Trump niet zijn. Hoewel er ongetwijfeld wrijvingen zullen zijn. Ook mbt Syri omdat de YPG door Isral gesteund wordt. Zelfs een ben Shapiro zit de kurdostan Somaliland thema te pushen momenteel. Terwijl Erdogan goede banden heeft met Somali.

[ x ]
Heeft wel met de actualiteit te maken. Rusland.
  donderdag 12 december 2024 @ 23:36:45 #70
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215852787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 13:02 schreef egayalS het volgende:
Zionisten zoals altijd bezig met waar ze goed in zijn. Land pikken en etnische zuiveringen uitvoeren op de hulpeloze inheemse bevolking. Eindelijk een belangrijk Westerse land, Frankrijk die de acties van Isral veroordeelt in Syri. İets wat we niet kunnen verwachten van onze politici die zich graag begeven in de aars van de Zionisten. En dat is niet alleen dit kabinet het strekt zich in meer en mindere mate van het politieke spectrum net als in die andere post gereformeerde landen Duitsland, VK en VS, je zou maar als gereformeerde bevolking christen zionistsche indoctrinatie hebben ondervonden waardoor je eeuwen later nog steeds rabiaat zionistisch bent zonder dat je weet waarom je dat bent.

[ x ]
De Turken hebben de meeste genocides op hun naam staan in het MO. Tevens is al het land gestolen van de Romeinen, Grieken, Koerden en Armenen. Maar dat is niet genoeg voor Turkije. Het moet Cyprus en Syri ook bezetten en lekker Koerden blijven slachten in Syri.
  vrijdag 13 december 2024 @ 00:06:34 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215852987
Netanyahu addresses Iranians after fall of Assad in Syria

Bekijk deze YouTube-video
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 13 december 2024 @ 00:31:50 #72
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215853160
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:17 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ja dat is geen Koerdische gebied. Dus niet verwonderlijk. En misschien wel tactisch verstandig om terug te trekken als ze een Koerdische autonome gebied willen. İk bedoel wil je een Koerdische gebied besturen met een grote groep niet Koerden? Wat ik me wel afvraag wat de Amerikanen gaan doen wanneer Koerdisch gebied wordt aangevallen. Morgen komt blinken naar Turkije. Kijken hoe dat gesprek gaat verlopen.

Kennelijk waren er ook demonstraties in haseke dat ook geen Koerdische gebied is.

[ x ]
Stank voor dank. Die gebieden van IS bevrijd terwijl Turkije ze lekker de grens over liet.
pi_215853315
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215853338
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215853348
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_215853460
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 19:33 schreef polderturk het volgende:

[ x ]
Community notes w/

quote:
Readers added context

1. The man on the let was indeed Paul Yazigi and was kidnapped and we still have no news about. fr.wikipedia.org/wiki/Paul_Yazi…

2. The man on the right is in fact a guy who travelled from Lebanon to Syria for medical assistance. He was not even a prisonner of Sednaya.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215854368
twitter
pi_215854405
Gisteren hadden ze gesprekken, en vandaag gaan de gesprekken door.

Belangrijke onderwerpen dus.

twitter
pi_215855136
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 15:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, we vinden het nou eenmaal niet tof dat ze in de Sahel zitten of een gasleiding vanuit de golfstaten tegenhouden.

Als het een paar miljard kost om Rusland daar voorgoed te laten oprotten dan is dat veel waard.
Ik denk het persoonlijk niet. Uiteraard willen wij Rusland daar niet hebben. Maar als blijkt dat de nieuwe leiding toch niet westers gezind is, dan laten wij de boel de boel. Denk ik.
  vrijdag 13 december 2024 @ 10:36:36 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215855150
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik denk het persoonlijk niet. Uiteraard willen wij Rusland daar niet hebben. Maar als blijkt dat de nieuwe leiding toch niet westers gezind is, dan laten wij de boel de boel. Denk ik.
Wel als dat de uiteindelijke uitkomst is.

Maar aangezien die nieuwe leiding ook niets menselijks vreemd is, liggen er wel kansen om Rusland eruit te bonjouren en een verstandshuwelijk met hen te sluiten. Zo'n kans moet je pakken.
pi_215856245
twitter
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 vrijdag 13 december 2024 @ 14:19:16 #82
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215857561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 10:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De nieuwe leiding is absoluut niet Iran gezind. En hou je de Russen binnen dan blijft Iran ook invloed houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215857710
quote:
Heel triest. Ook wel een beetje naef van Mazen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215857756
Ze hebben die in Hongarije als vermist opgegeven Timmerman ook in de kerkers van Sinyaha gevonden,

CNN stond er met camera en microfoon bij.

The plot thickens.
pi_215857828
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:38 schreef superniger het volgende:

[..]
Heel triest. Ook wel een beetje naef van Mazen.
Ik snap nooit waarom die drang zo groot is om terug te gaan, wetende wat je te wachten staat. Ik kies liever eieren voor m'n geld.
pi_215857921
twitter
pi_215857953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Zullen ze nog een buk achtergelaten hebben?
Ik weet niet wanneer Wilders terugvliegt
pi_215858012
Rusland zal waarschijnlijk een basis in Libi krijgen aan de Middellandse Zee als Syri niks meer wordt.
  vrijdag 13 december 2024 @ 15:20:59 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215858017
Lijkt erop dat deze leider in ieder geval hersenen heeft.
  vrijdag 13 december 2024 @ 15:27:35 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215858089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland zal waarschijnlijk een basis in Libi krijgen aan de Middellandse Zee als Syri niks meer wordt.
Stukje copium.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215858194
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 14:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik snap nooit waarom die drang zo groot is om terug te gaan, wetende wat je te wachten staat. Ik kies liever eieren voor m'n geld.
Schijnbaar kon hij niet leven met het idee dat hij niets voor de achtergeblevenen kon doen. Zijn beweegredenen klinken voor mij als concentratiekampsyndroom.

quote:
Mazen al-Hamada, symbol of Syrian regime’s brutality, confirmed dead

Because of Mazen al-Hamada, the world can’t say it didn’t know.

The 47-year-old Syrian activist, who suffered unimaginable torture in the regime’s brutal prisons, escaped to Europe in 2014. There, he set about telling his story, reliving the horrors he had been subjected to in vivid detail to statesmen, legislatures and anyone who would listen.

He bore the scars of his torture physically, including the deep gashes on his wrists from where he had been strung up by chains, and emotionally, in his gaunt, haunted face, becoming a public symbol of the hidden torment being endured out of sight in Syria by tens of thousands of people.

Then in 2020, he went back to Syria, telling friends he was convinced it was pointless to continue sharing his torment with a world that didn’t care. He believed he could achieve more by returning to the country, by reasoning with the regime that had cracked down so harshly on a popular uprising, and that he had reassurances from the government of President Bashar al-Assad that he would be safe.

Instead, he was detained upon arrival at Damascus International Airport, and disappeared into the prison system once again.

On Tuesday, relatives in Damascus identified his body among around 40 corpses found wrapped in bloodied sheets and dumped at the military hospital in the Damascus suburb of Harasta. They appeared to have been freshly killed, perhaps in the last hours before Assad fled and the rebels took over, said Mouaz Moustafa of the Syrian Emergency Task Force, who worked closely with Hamada. Gruesome photos of his body posted online, too gruesome to describe, suggested he died an agonizing death, under torture to the end.

The hospital in Harasta is known as a way station for prisoners who are tortured to death, on their way to burial in mass graves, said Stephen Rapp, who chairs the Commission for International Justice and Accountability, a nonprofit that gathers evidence of war crimes in Syria and spent hours recording Hamada’s testimony of torture. He thinks Hamada and the others found with him were hastily killed as the regime fell because they were identified as likely to give evidence against their tormentors.

“His death was so new, he hadn’t been processed for burial,” Rapp said.

Hamada didn’t live to see the collapse of the dictator whose demise he gave his life for.

The joy felt by millions of Syrians at Assad’s departure has been tempered by the realization that most of the estimated 100,000 people who went missing in the gulag of his prison system will probably never return. Human rights groups say they are confident that all of the prisoners held in Syrian jails have been set free, including around 4,000 released from Sednaya, the biggest and most notorious of Syria’s prisons.

Fadel Abdul Ghany, executive director of the Syrian Network for Human Rights, broke down in tears as he conveyed the news Tuesday on Syria TV. “Most of the missing people in Syria who were under regime [control] are dead,” he said. “This is the truth.”

The vast majority of those had been detained, like Hamada, for their political opposition to Assad, human rights groups say.

Hamada had initially been arrested for participating in the peaceful protests that swept Syria in 2011. He spent several short stints in jail before being seized again and taken to the dreaded Air Force Intelligence headquarters in the Mezzeh neighborhood of Damascus, where his real nightmare began.

He was suspended from the ceiling by chains for hours. His ribs were broken by guards who jumped on him. His skin was scorched by cigarettes and his body jolted by electric shocks. He was raped with a metal pole and had his genitals placed in a clamp, leaving him impotent for life.

These details he recounted on request, to politicians, journalists and academics across the West, becoming a fixture on the human rights advocacy circuit who was guaranteed to move audiences to tears. He would cry every time too, tears welling in his wide eyes and rolling down his bony cheeks.

“Every time he spoke he was forced to relive the horrors. I can still picture the emptiness in his eyes — eyes that seemed to look past the world entirely,” wrote a Syrian friend in the Netherlands, Sakir Khader, in a tribute on X.

He appeared, and almost certainly was, deeply traumatized, said Sara Afshar, who made a documentary about the Syrian prison system that prominently featured Hamada and became friends with him in the process. His life and death are testimony to the indifference of the world to the suffering in Syria that continued unchecked until Assad’s fall on Sunday, she said.

“He told everything about the absolute horrors that were happening and he did it over and over again, and nobody did anything and now he’s dead and all the others are dead too,” she said. “The things he said happened to him were beyond human understanding they were so monstrous, and yet governments were normalizing with Assad.”

Hamada was meanwhile growing more and more disillusioned with the lack of impact his campaigning had. A surge of interest in Syria after the initial uprising began abated after 2016 when Russian intervention on behalf of Assad appeared to ensure the survival of his regime. He began telling friends he wanted to return to Syria and made several visits to the Syrian embassy in Berlin, where he secured a passport.

In one of his last known phone calls, Hamada told a fellow Syrian activist that he was prepared to sacrifice his life to stop the killing from continuing. “We went to America and told them the whole story. We went to the Netherlands, France and even Italy. And people didn’t listen. The whole world didn’t listen,” he said, according to a recording of the phone call provided by the activist, Maysoun Berkdar.

Hamada was taken into custody the moment he landed at Damascus airport, said his nephew, Ziad al-Hamada, who spoke with Mazen after he landed. Hamada sounded panicked and told him he was being detained, he said.

Many of Hamada’s friends had already assumed he was dead. A Syrian dissident freed from prison in 2022 told Moustafa he had seen Hamada at the Air Force Intelligence prison in Damascus, but from there the sightings went cold.

That he had survived all this time under the terrible conditions only to be killed at the very end is one of the hardest things for his friends to bear, Afshar said. But, she said, “he died a hero. I hope everyone remembers that.”

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 13-12-2024 15:45:39 ]
Incelfrikandel
pi_215858224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 23:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Turken hebben de meeste genocides op hun naam staan in het MO. Tevens is al het land gestolen van de Romeinen, Grieken, Koerden en Armenen. Maar dat is niet genoeg voor Turkije. Het moet Cyprus en Syri ook bezetten en lekker Koerden blijven slachten in Syri.
Dit van een Nederlander lezen is belachelijk 😆
pi_215858510
De eerste twee posts in het eerste topic over de protesten in Syri in 2011:

quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:56 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ik zag het ja. Krijg wel de indruk dat het daar minder leeft dan in Egypte, Tunesie etc.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
lol gaat niet gebeuren.
:P
pi_215858566
Nikki Haley draait 180 graden mbt Turkije.

twitter
pi_215858570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:29 schreef egayalS het volgende:

[ x ]
Rutte gaar over Qatar, heel gewaagd, maar daar heeft Nederland nog goede banden mee, en die info deelt hij met de NAVO lidstaten, maar niet heus. Er zitten een rotjes in de reet van Wilders, en er zijn verschillende manieren voor de EOD om die te blijven volgen. Rutte heeft nog lang niet al zijn kaarten op het internationale politieke vlak laten zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door yessie234 op 13-12-2024 16:23:52 ]
pi_215858642
Assad en Rusland hebben 600,000 burgers vermoord in Syri. Ze hebben tientallen ziekenhuizen en steden platgebombardeerd. Ze hebben zelfs chemische wapens tegen burgers ingezet. Ze zijn erger dan ISIS. Ze hebben meer mensen gedood dan wie dan ook in de Syrische oorlog. Ook hebben ze miljoenen mensen gefolterd en het land uitgejaagd. Bijna iedereen in Syri leefde in constante angst. En de YPG Koerden hebben geholpen met Assad in het zadel houden.

Mensen hier op het forum hebben walgelijke propaganda gedeeld ten voordele van Assad. Zo zouden de witte helmen die vrouwen en kinderen uit het puin haalden terroristen zijn. Ook zouden de rebellen zichzelf met chemische wapens aangevallen hebben.
pi_215858656
dubbel mag weg moddie
pi_215858666
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 december 2024 16:11 schreef RJ124 het volgende:
De eerste twee posts in het eerste topic over de protesten in Syri in 2011:
[..]
[..]
:P
Er hebben de afgelopen 13 jaar een hele rits users hier gepost die niet meer actief zijn maar waarvan ik wel nieuwschierig ben hoe ze over de laatste ontwikkelingen denken.
Incelfrikandel
pi_215858721
Koerden zijn trouwens geen oorspronkelijke bewoners van Anatoli. Ze komen uit het Zagros gebergte van Iran en zijn in de gebieden gaan wonen waar Armenirs woonden. Ze zien er ook niet Anatolisch uit. Turken hebben zich vermengd met de inheemse volkeren en zien er nu Anatolisch uit. Ze zijn inheems geworden door vermenging.

[ Bericht 15% gewijzigd door polderturk op 13-12-2024 19:22:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')