Ik ken iemand die HTS heeft gedaan maar of dat de productie van pillen gaat platleggen, betwijfel ik. Of de opium productie plat ligt vraag ik me af. Dat de logistiek om het de grens over te krijgen, zelfs dat durf ik te betwijfelen.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:39 schreef egayalS het volgende:
[..]
İk vraag me af of het HTS lukt om de drugs productie meteen de nek om te draaien zoals het de taliban is gelukt met de opium productie.
Russische soldatenquote:
Ik hoor of lees dat eigenlijk nergens?quote:Op donderdag 12 december 2024 09:10 schreef Cruzinats het volgende:
Ik heb geen probleem met het huidige narratief hoor, laat de mainstreammedia en progressieve wappies maar lekker roepen dat Syrië nu eindelijk 'vrij' is.
Sturen wij al die gevluchte Syriërs wel terug naar hun nieuwe Sharia zandbak. Ophoepelen en nooit meer terugkomen.
Natte droom van Slayage.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:30 schreef HowardRoark het volgende:
"Tekenen van hoop"
[..]
Ondertussen in Syrië:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Hmm, ja.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:29 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar het profiel van je bron...
Dit is de vertaling:
https://x.com/TranslateMom/status/1866918988124655701
Waarom juich jij dit toe?quote:Op donderdag 12 december 2024 00:14 schreef egayalS het volgende:
Goede live space https://x.com/i/spaces/1BRKjwXdnpaGw
FIFA![]()
[ x ]
Het is vooral weer bijzonder te zien hoe progressief liberale en progressief linkse media in het Westen journalistiek bedrijven op basis van de onderbuik. Zij willen graag dat Syrië nu een soort quasi liberale democratie wordt, dus stuurt men het narratief in die richting.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:10 schreef Cruzinats het volgende:
Ik heb geen probleem met het huidige narratief hoor, laat de mainstreammedia en progressieve wappies maar lekker roepen dat Syrië nu eindelijk 'vrij' is.
Sturen wij al die gevluchte Syriërs wel terug naar hun nieuwe Sharia zandbak. Ophoepelen en nooit meer terugkomen.
Het was een syncretisch regime in de zin van dat het etnocentrisme en sektarisme combineerde met extreemlinks beleid. Dus dat trekt wappies uit alle politieke richtingen aan.quote:Op woensdag 11 december 2024 11:03 schreef KareldeStoute het volgende: [..] Op links? Hier in West-Europa zien we dat toch juist vooral op extreemrechts? Althans ik zie meer steun vanuit partijen als Vlaams Belang en PVV dan vanuit linkse partijen.
Ik ben wel benieuwd, gaat Europa een poging doen om Iran en Rusland definitief buiten Syrië te houden?quote:Syrië vraagt: kunnen wij nog dromen?
Wouter Beke
Europees Parlementslid
Syrië en de bredere regio zullen nooit meer hetzelfde zijn. Europa heeft in het verleden al te vaak vanaf de zijlijn toegekeken. Het moet nu, samen met de talloze gevluchte Syriërs, zijn verantwoordelijkheid nemen.
Het einde van 54 jaar tirannie in Syrië door de familie Assad is voor de Europese Unie een unieke kans om haar invloed in het Midden-Oosten te herdefiniëren. Dit strategische momentum kan niet worden genegeerd: het biedt niet alleen perspectief op stabiliteit in de regio, maar draagt ook bij aan de bescherming van de veiligheid en welvaart van Europa.
Europa heeft in het verleden te vaak gefaald in zijn aanpak van Syrië. Rode lijnen, zoals de inzet van chemische wapens door Assad tijdens de burgeroorlog, werden talloze keren overschreden. Meer dan eens bleef een daadkrachtige reactie uit. Sommige Europese leiders gingen zelfs op de koffie bij het regime, net als Vlaams Belangers gewillig aanschoven aan het feestbuffet in Damascus. Tijd om onze fouten uit het verleden eindelijk recht te zetten, met een ambitieus Europees plan voor én met Syrië.
De afgelopen jaren vluchtten meer dan 5 miljoen Syriërs naar veiliger oorden. Een leegloop van meer dan 20 procent van de totale bevolking, van wie ook bijna 1 miljoen mensen in Europa terechtkwamen. In de migratiestatistieken staat Syrië nog altijd op één als herkomstland. Met een duurzame transitie naar meer veiligheid in het land zal die stroom hopelijk verder opdrogen.
Niet alleen op het vlak van migratie heeft de Unie een bijzonder belang bij de huidige ontwikkelingen. De val van Assad heeft gaten geslagen in de vijandige as Rusland-Iran. De belangrijke Russische haven in Tartus en de militaire basis in Latakia worden monddood gemaakt en de Iraanse bevoorrading van de militie Hezbollah in Libanon wordt gedecimeerd. Die bijzondere samenloop van omstandigheden geeft Europa een unieke opportuniteit om zich te mengen als grootmacht. Niet alleen voor de veiligheid van de Syriërs, maar ook die in het volledige Midden-Oosten en Oekraïne. Allemaal met het doel onze eigen veiligheid en welvaart te beschermen.
Machtsvacuüm
Afghanistan, Irak (met de val van Saddam Hoessein) en Libië (met de val kolonel Khadaffi) hebben bewezen dat een machtsvacuüm ook nog meer chaos kan creëren. Hetzelfde geldt voor een te grote bemoeizucht van derde landen. Het kan dus niet de bedoeling zijn om op zijn Amerikaans een volledig staatsbestel op te leggen aan de lokale bevolking. De Syrische burgers zijn niet ten onrechte wantrouwig geworden door het gebrek aan daadkracht van de internationale gemeenschap de afgelopen decennia.
Laat ons dus niet blind zijn voor de lokale noden. Generationele trauma’s en institutionele achterdocht zijn dé motor voor sociale onrust. Het belang van een solide overgangsjustitie is essentieel om jarenlange wonden te helen en opnieuw vertrouwen te brengen in de Syrische samenleving. Pas met vertrouwen kan een dam gebouwd worden tegen autocratische leiders. 'De middenstand regeert het land', zou je kunnen zeggen, als buffer tegen sektarische onrusten.
Op dat vlak kan de Unie de handen in elkaar slaan met de Syrische bevolking in haar zoektocht naar stabiliteit en veiligheid. Naast het uitbouwen van onderzoeksrechtbanken die de gruwelijkheden uit het verleden behandelen, moeten we meebouwen aan het lokale veiligheidsapparaat van de toekomst, waar achterdocht geen plaats meer heeft. Ook de wederopbouw van infrastructuur is cruciaal om een duurzame vrede te bekomen.
Laat ons daar samen werk van maken. Niet alleen met de overgebleven Syriërs in de regio, maar ook zij die in Europa verblijven. Zij zijn niet alleen de perfecte ambassadeurs voor een nieuw, democratischer model dat rekening houdt met verschillende minderheden, ze hebben hier in Europa ook tal van talenten opgebouwd om een sleutelrol te spelen bij de wederopstanding van hun vaderland. Een injectie van jonge, talentvolle Syriërs is de grootste garantie op een duurzame toekomst in de regio en op een goede relatie met Europa.
Iedereen is gebaat bij een stabiele partner in de regio. Op vlak van migratie en om de invloed van Rusland en Iran stelselmatig af te bouwen, zodat we ook spill-overeffecten krijgen in andere conflictgebieden in het Midden-Oosten.
Europa heeft de keuze: ofwel kiest het voor een beleid van passiviteit dat nieuwe chaos en migratiegolven in de hand werkt, ofwel grijpt het deze kans aan om zichzelf te herpositioneren als een echte geopolitieke speler. Syriërs overal te lande vragen zich af of ze nog mogen dromen van een betere toekomst in hun vaderland. Laten we maken dat Europa luistert en helpt die dromen waar te maken.
İs this the drugs or the alcohol speaking?quote:Op donderdag 12 december 2024 01:04 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Ik ken iemand die HTS heeft gedaan maar of dat de productie van pillen gaat platleggen, betwijfel ik. Of de opium productie plat ligt vraag ik me af. Dat de logistiek om het de grens over te krijgen, zelfs dat durf ik te betwijfelen.
Waar heb je het toch allemaal over? het is voor ons (het westen) simpelweg het beste om Israel te steunen of er neutraal tegenover te staan. Wij hebben niets te winnen met Israel tegen de schenen te trappen.quote:Op donderdag 12 december 2024 13:02 schreef egayalS het volgende:
Zionisten zoals altijd bezig met waar ze goed in zijn. Land pikken en etnische zuiveringen uitvoeren op de hulpeloze inheemse bevolking. Eindelijk een belangrijk Westerse land, Frankrijk die de acties van Israël veroordeelt in Syrië. İets wat we niet kunnen verwachten van onze politici die zich graag begeven in de aars van de Zionisten. En dat is niet alleen dit kabinet het strekt zich in meer en mindere mate van het politieke spectrum net als in die andere post gereformeerde landen Duitsland, VK en VS, je zou maar als gereformeerde bevolking christen zionistsche indoctrinatie hebben ondervonden waardoor je eeuwen later nog steeds rabiaat zionistisch bent zonder dat je weet waarom je dat bent.
[ x ]
Syrie is niet belangrijk genoeg om echt veel moeite te doen, lijkt mij.quote:Op donderdag 12 december 2024 11:55 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd, gaat Europa een poging doen om Iran en Rusland definitief buiten Syrië te houden?
Precies, Iran of Rusland moet ze maar helpen. What could go wrong?quote:Op donderdag 12 december 2024 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Syrie is niet belangrijk genoeg om echt veel moeite te doen, lijkt mij.
Dan gaat het gewoon weer opnieuw he. Zoveel last had Europa daar toch niet van?quote:Op donderdag 12 december 2024 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies, Iran of Rusland moet ze maar helpen. What could go wrong?
Ik vind het altijd zo je eigen domme schuld als je naar dat soort landen gaat. En dan wordt ie hier onthaald als held ofzo.quote:Op donderdag 12 december 2024 13:27 schreef polderturk het volgende:
Amerikaan met waarschijnlijk Nederlandse of Vlaamse roots bevrijd uit de gevangenis in Syrië.
[ x ]
Nee jij fantaseert dat namens anderen.quote:Op donderdag 12 december 2024 09:56 schreef HowardRoark het volgende:
\
Het is vooral weer bijzonder te zien hoe progressief liberale en progressief linkse media in het Westen journalistiek bedrijven op basis van de onderbuik. Zij willen graag dat Syrië nu een soort quasi liberale democratie wordt, dus stuurt men het narratief in die richting.
Ja al die PVV-minions zijn zich wel helemaal klem aan het lullenquote:Op donderdag 12 december 2024 10:30 schreef Ulx het volgende:
Dus de linkschen zeggen nu dat Syrië veilig is en dat iedereen weer terug kan keren?
Mmmkaaay, da's nieuw.
Jawel, we vinden het nou eenmaal niet tof dat ze in de Sahel zitten of een gasleiding vanuit de golfstaten tegenhouden.quote:Op donderdag 12 december 2024 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan gaat het gewoon weer opnieuw he. Zoveel last had Europa daar toch niet van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |