Nederland alweer een plekje in de top 50 weten te bemachtigen zoals vorig jaarquote:Griekse Keuken Op Nummer Eén, Indiase Keuken Op De 12e Plaats Volgens Taste Atlas-onderzoek
De Indiase keuken heeft de 12e plaats behaald op de Taste Atlas-lijst van de 100 beste keukens ter wereld. De populaire gids voor eten en reizen onthulde woensdag zijn eindejaarsranglijst, die categorieën bestrijkt zoals keukens, gerechten, dranken, voedselregio's, legendarische restaurants en meer. De Griekse keuken stond bovenaan de Taste Atlas Awards 2024-25-lijst, gevolgd door de Italiaanse en Mexicaanse keukens op respectievelijk de tweede en derde plaats, en daarna de Spaanse en Portugese keukens. Volgens de website van Taste Atlas waren Gyros, Souvlaki, Moussaka, Griekse Salade, Tzatziki en Pastitsio de populairste Griekse gerechten.
De ranglijst is opgesteld op basis van 4.77.287 geldige beoordelingen voor 15.478 gerechten in de Taste Atlas-database, waarbij de keukens met de hoogste gemiddelde scores hun respectieve posities behaalden.
Bekijk de Top 50 van de 100 Beste Keukens ter Wereld-lijst:
.
Staat prima op 7. Behoort tot de wereldtop, maar niet de beste.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:30 schreef GerryDV het volgende:
Indonesië had natuurlijk gewoon op 1 gemoeten.
quote:
39quote:Op woensdag 11 december 2024 18:30 schreef KvanG het volgende:
Litouwen staat op 38. Het is maar dat jet het weet.
quote:Op woensdag 11 december 2024 18:31 schreef Hexagon het volgende:
Eens, Grieks vind ik ook het lekkerst
Ethiopie mag wel hoger
Ik wilde stiekem Litouwen een plekje omhoog doen schuiven. Maar dan heb je weer van die betweters die de boel saboteren.quote:
Zat een restaurant in de straat waar ik als student op kamers woonde. Vond het heerlijk.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar niet Ethiopië
Ethiopië is echt het enige land ter wereld dat een nationaal gerecht heeft waarbij je gelijk liever een hutspot eet
[ afbeelding ]
Grieks is wel meer dan dat broodje gyros van de foodtruck om 2 uur 's nachts hequote:Op woensdag 11 december 2024 18:32 schreef Jahr00n het volgende:
Lekker van die goedkope gyros en souvlaki vreten als je bezopen bent. Verder natuurlijk een hele schrale keuken die in het teken van kwantiteit staat
haten op rice and beans... Dan ben je gewoon afquote:Op woensdag 11 december 2024 18:33 schreef heywoodu het volgende:
Brazilië staat ook flink hoog voor een land waar de gemiddelde mens zowel 's middags als 's avonds fantasieloos rijst met natte bonen en een half stukje vlees eet.
Toch niet zo heel gek, juist omdat het een immigratieland is zijn er veel invloeden vanuit allerlei werelddelen. Het zou juist gek zijn als ze niet zo hoog staan.quote:
quote:
slechter zelfs. Noorwegen staat op 73quote:Op woensdag 11 december 2024 18:37 schreef Dven het volgende:
Toevallig één van de dingen waar Noorwegen niet veel beter scoort dan Nederland.
Die heeft overduidelijk nooit Amerikaanse bbq gegetenquote:Op woensdag 11 december 2024 18:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Toch niet zo heel gek, juist omdat het een immigratieland is zijn er veel invloeden vanuit allerlei werelddelen. Het zou juist gek zijn als ze niet zo hoog staan.
Prima toch. Heel erg ondergewaardeerde keuken.quote:
Thais eten heeft me eigenlijk nooit echt ge-wow'dquote:
is ook maar 0,04 score verschilquote:Op woensdag 11 december 2024 18:38 schreef Ali_boo het volgende:
Kroatië en Servië in de top 20. Waar Servië op plaats 15 staat en Kroatië op 17e plek. Wat best wel apart is sinds ze bijna identieke keukens hebben
ik vind dat gefermenteerde brood gewoon echt niet lekker weinig kauwbaar in die keuken naar mijn ervaring. Smaak is wel primaquote:Op woensdag 11 december 2024 18:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zat een restaurant in de straat waar ik als student op kamers woonde. Vond het heerlijk.
Als je regionaal kijkt + onze snacks, dan zijn dat wel de beterenquote:Op woensdag 11 december 2024 18:40 schreef -XOR- het volgende:
Nederland boven Ethiopie kan echt niet
Zelfde met Algerije en Marokko, dafuqquote:Op woensdag 11 december 2024 18:38 schreef Ali_boo het volgende:
Kroatië en Servië in de top 20. Waar Servië op plaats 15 staat en Kroatië op 17e plek. Wat best wel apart is sinds ze bijna identieke keukens hebben
??quote:Op woensdag 11 december 2024 18:47 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Zelfde met Algerije en Marokko, dafuq
Lijkt erop dat we vooral opgekrikt zijn door deze:quote:Op woensdag 11 december 2024 18:53 schreef TornadoDK het volgende:
Ik woon in Griekenland en ik ben het hier niet mee eens, gore meuk hier.
Wat is de Nederlandse keuken? Ik kan alleen maar stampot bedenken
Gast ik ken je langer dan vandaag, ga geen discussie met een trolletje voeren die er niks vanaf weetquote:Op woensdag 11 december 2024 18:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
??
De Algerijnse keuken kent wat gelijkenissen, maar is echt heel anders dan de Marokkaanse keuken... In Marokko gebruiken ze veel andere kruiden en is de keuken best eensgezind met wat verschillen tussen de Arabieren en de oorspronkelijke bewoners.
In Oost- en Zuid-Algerije is er echt een hele andere keuken
Ah, bij AH allerhande geshopt?quote:Op woensdag 11 december 2024 18:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lijkt erop dat we vooral opgekrikt zijn door deze:
- Nonnevot
- Zeeuwse Bolus
- Poffertjes
- Stroopwafel
- Appeltaart
- Reypenaer
- Zoervleis
- Boterkoek
- Rijsttafel (ja, echt )
De Britten moeten het denk ik ook vooral van de chicken Masala hebben.quote:
Ja, is goed. Vertel de volgende Algerijn die je ziet maar dat het voedsel daar hetzelfde is als in Marokkoquote:Op woensdag 11 december 2024 18:58 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Gast ik ken je langer dan vandaag, ga geen discussie met een trolletje voeren die er niks vanaf weet
Zoek iemand anders voor je act
Uitgebraakt cq. gescheten door een of andere lokale zwerfhond.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:34 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Maar niet Ethiopië
Ethiopië is echt het enige land ter wereld dat een nationaal gerecht heeft waarbij je gelijk liever een hutspot eet
[ afbeelding ]
Ik spreek ze elke dag en wij zijn het vaak met elkaar eens jaquote:Op woensdag 11 december 2024 18:59 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, is goed. Vertel de volgende Algerijn die je ziet maar dat het voedsel daar hetzelfde is als in Marokko
allemaal britse gerechtenquote:Op woensdag 11 december 2024 18:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Britten moeten het denk ik ook vooral van de chicken Masala hebben.
Kapsalonquote:Op woensdag 11 december 2024 18:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lijkt erop dat we vooral opgekrikt zijn door deze:
- Nonnevot
- Zeeuwse Bolus
- Poffertjes
- Stroopwafel
- Appeltaart
- Reypenaer
- Zoervleis
- Boterkoek
- Rijsttafel (ja, echt )
injera is fantastisch.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Uitgebraakt cq. gescheten door een of andere lokale zwerfhond.
quote:Op woensdag 11 december 2024 19:00 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Ik spreek ze elke dag en wij zijn het vaak met elkaar eens ja
Maar ja dat past niet bij je act
quote:So, Is Algerian And Moroccan Food The Same?
To summarize, while there are certain commonalities between Algerian and Moroccan food - such as a love for couscous and similar cultural influences - they are quite distinct in their culinary approach. Algerian food is simpler and less spiced, reflecting the pastoral way of life of its Berber origins. Moroccan food, on the other hand, celebrates the use of spices, fruits, and nuts, reflecting its historical connections with the Spice Road.
godslastering ditquote:
quote:
Een van de meest overgewaardeerde keukens die er isquote:
minus dat gore platbroodquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |