Hmm, rust in Syrië terwijl een quasi IS-groep het overneemt. Dit is natuurlijk erg onwaarschijnlijk gezien het radicalisme van het nieuwe leiderschap. Syrië zal voorlopig vooral erg instabiel zijn, vooral ook omdat HTS niet heel Syrië onder controle heeft.quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:39 schreef BlackLining het volgende:
Godallemachtig. Kutland![]()
Dan heb je de beste kans op rust in Syrië die je in decennia hebt gehad, en dan gaat dat nare expansieve klotestaatje daar meteen maar even een stuk bezetten.
En dan straks weer huilen als daar zich anti-Israelische krachten gaan vormen.
Man man man. Sanctioneren graag. Stevig.
Edit: ho, verkeerde topic. Maar goed, met al die wandaden van dit land is het ook moeilijk overzicht houden.
Precies. Als een dictator wordt vervangen door een club gesubsidieerde moslimradicalen die in het verleden riepen jou dood te willen dan onderneem je geen actie. Nee, liever laat je alle (chemische) wapenvoorraden met rust om vervolgens met zijn allen te bidden tot god om te vragen of hij ervoor wil zorgen dat ze je dit keer wél echt met rust willen laten de komende 50 jaar. Why change a winning concept? Toch?quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:39 schreef BlackLining het volgende:
Godallemachtig. Kutland![]()
Dan heb je de beste kans op rust in Syrië die je in decennia hebt gehad, en dan gaat dat nare expansieve klotestaatje daar meteen maar even een stuk bezetten.
En dan straks weer huilen als daar zich anti-Israelische krachten gaan vormen.
Man man man. Sanctioneren graag. Stevig.
Edit: ho, verkeerde topic. Maar goed, met al die wandaden van dit land is het ook moeilijk overzicht houden.
Ik heb het niet over het opblazen van wapendepots. Dat lijkt me alleen maar verstandig.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:38 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Precies. Als een dictator wordt vervangen door een club gesubsidieerde moslimradicalen die in het verleden riepen jou dood te willen dan onderneem je geen actie. Nee, liever laat je alle (chemische) wapenvoorraden met rust om vervolgens met zijn allen te bidden tot god om te vragen of hij ervoor wil zorgen dat ze je dit keer wél echt met rust willen laten de komende 50 jaar. Why change a winning concept? Toch?
De meeste mensen zullen het er wel over eens is dat het simpelweg geen wenselijke situatie is als allerlei zware (chemische) wapens in de handen van een terreurgroepering vallen. Dat heeft dus niets te maken met dat moslims 'kut' zouden zijn, want niemand maakt dit argument hier. En zoals aangegeven is Israël niet het enige land dat een bufferzone heef aangelegd. Die van Israël is slechts een paar honderd vierkante kilometer, die van Turkije bijna 10.000 km².quote:Op woensdag 18 december 2024 09:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het opblazen van wapendepots. Dat lijkt me alleen maar verstandig.
Wat je vooral niet moet doen is die toch al illegale bezetting van de Golanhoogten uitbreiden. Te meer niet omdat je dat aan het doen bent om straks Hezbollah in te kunnen sluiten waardoor je ook die wapenstilstand in gevaar brengt.
HTS is daar nog nooit aan de macht geweest. Vooralsnog houden ze zich rustig en lijken er geen toenaderingen te zijn tot Iran of Rusland.
Ga nou dan niet meteen weer een heel stuk Syrië annexerendan weet je zeker dat je die gasten onnodig tegen je in het harnas jaagt.
Geef het nou eens een kans in plaats van meteen alles plat te bombarderen onder het mom van het zijn moslims dus dan zal het wel kut zijn.
Syrië zoals getekend en gekend is niet meer. Hoezo illegaal bezet? Wat Israel doet, doen de Turken en Koerden ook. Victor's spoils. Zo werkt het nou eenmaal. Er blijft vast wat over voor HTS, al was het maar omdat die gesponsord worden door Erdogan.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb het niet over het opblazen van wapendepots. Dat lijkt me alleen maar verstandig.
Wat je vooral niet moet doen is die toch al illegale bezetting van de Golanhoogten uitbreiden. Te meer niet omdat je dat aan het doen bent om straks Hezbollah in te kunnen sluiten waardoor je ook die wapenstilstand in gevaar brengt.
HTS is daar nog nooit aan de macht geweest. Vooralsnog houden ze zich rustig en lijken er geen toenaderingen te zijn tot Iran of Rusland.
Ga nou dan niet meteen weer een heel stuk Syrië annexerendan weet je zeker dat je die gasten onnodig tegen je in het harnas jaagt.
Geef het nou eens een kans in plaats van meteen alles plat te bombarderen onder het mom van het zijn moslims dus dan zal het wel kut zijn.
Lees eens de eerste regel van mijn postquote:Op woensdag 18 december 2024 10:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste mensen zullen het er wel over eens is dat het simpelweg geen wenselijke situatie is als allerlei zware (chemische) wapens in de handen van een terreurgroepering vallen. Dat heeft dus niets te maken met dat moslims 'kut' zouden zijn, want niemand maakt dit argument hier. En zoals aangegeven is Israël niet het enige land dat een bufferzone heef aangelegd. Die van Israël is slechts een paar honderd vierkante kilometer, die van Turkije bijna 10.000 km².
wel echt super naief dit, geef het even een kans... wanneer is het wel verantwoord dan, als je weer een paar duizend dode mensen hebt? kennelijk niet toch, zie de gaza oorlog. het is nooit goed, als het om israel gaat. die moeten gewoon stil szitten en alles nemen wat er op ze af wordt gevuurd.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De misdadige oorlogshandelingen van Israël - waar het beleid is om burgers te doden - nog maar eens uitgeschreven. Dit is wat Nederland steunt.quote:
'No Civilians. Everyone's a Terrorist': IDF Soldiers Expose Arbitrary Killings and Rampant Lawlessness in Gaza's Netzarim Corridor
'Of 200 bodies, only 10 were confirmed as Hamas members': IDF soldiers who served in Gaza tell Haaretz that anyone who crosses an imaginary line in the contested Neztarim corridor is shot to death, with every Palestinian casualty counting as a terrorist – even if they were just a child
Naast de focus op de moordzucht van het IDF, dat als doel heeft om zoveel mogelijk Palestijnen te vermoorden, moeten we ook niet, nooit, de nog wel dodelijkere activiteiten vergeten die als doel hebben om Palestijnen langzaam, uit eigen beweging, het hoekje om te laten gaan. Het vernietigen van medische voorzieningen, het vernietigen van voedselvoorzieningen, het bewust voorkomen dat mensen toegang hebben tot drinkwater - allemaal misdadige acties die Israël met de steun van Nederland al meer dan een jaar lang uitvoert met als doel om de Palestijnen uit te roeien.quote:Hulporganisatie Artsen zonder Grenzen en mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch zeggen dat het er alle schijn van heeft dat Israël genocide pleegt in Gaza. Dat stellen de organisaties op basis van twee eigen afzonderlijke onderzoeken, die de organisaties vandaag publiceerden.
...
Wel wordt Israël inmiddels door meerdere landen, een groeiend aantal experts en ook mensenrechtenorganisaties van genocide beschuldigd. Zo heeft Israël volgens Human Rights Watch sinds het uitbreken van de oorlog in Gaza vorig jaar oktober Palestijnen op de Gazastrook opzettelijk de toegang ontzegd tot bijvoorbeeld drinkwater en op andere manieren levensomstandigheden gecreëerd met als doel de "fysieke vernietiging" van Palestijnen, "geheel of gedeeltelijk".
Dat geldt alleen voor gereformeerde Urkers, die moet je geen kans geven, die moet je afsteken in zee.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die invuloefeningen en namens anderen gefantaseerde standpunten zijn echt een enorm zwaktebod.quote:Op donderdag 19 december 2024 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor gereformeerde Urkers, die moet je geen kans geven, die moet je afsteken in zee.
Je selectiviteit is haast van tragikomische proporties.
Syrië dreigt van de ene dictatuur in een andere te glijden, één met IS-tendensen, maar laten we het een kans geven. Het zou pas problematisch worden als daar een paar verdwaalde Nestoriaanse christenen aan de macht kwamen, kennelijk.
Modern 'progressivisme'... dijenkletsen.
Ik heb 2,5 jaar geleden ofzo en keer een onderschrift gehad in de trend van "Veestapel halveren, Urk afzinken en Kaag I installeren" ofzo. Het zit blijkbaar nog steeds erg diep, ik houd het ook maar op tragikomisch wat dat betreftquote:Op donderdag 19 december 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die invuloefeningen en namens anderen gefantaseerde standpunten zijn echt een enorm zwaktebod.
En waarom precies Urk?quote:Op donderdag 19 december 2024 13:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb 2,5 jaar geleden ofzo en keer een onderschrift gehad in de trend van "Veestapel halveren, Urk afzinken en Kaag I installeren" ofzo. Het zit blijkbaar nog steeds erg diep, ik houd het ook maar op tragikomisch wat dat betreft
quote:Op donderdag 19 december 2024 10:30 schreef VoMy het volgende:
En weer twee rapporten van onafhankelijke hulporganisaties die concluderen dat Israël, zoals de Israëlische politici ook uitspreken en het IDF ook naar handelt, een genocide uitvoert op Palestijnen.
Ook Artsen zonder Grenzen, Human Rights Watch beschuldigen Israël van genocide
[..]
Naast de focus op de moordzucht van het IDF, dat als doel heeft om zoveel mogelijk Palestijnen te vermoorden, moeten we ook niet, nooit, de nog wel dodelijkere activiteiten vergeten die als doel hebben om Palestijnen langzaam, uit eigen beweging, het hoekje om te laten gaan. Het vernietigen van medische voorzieningen, het vernietigen van voedselvoorzieningen, het bewust voorkomen dat mensen toegang hebben tot drinkwater - allemaal misdadige acties die Israël met de steun van Nederland al meer dan een jaar lang uitvoert met als doel om de Palestijnen uit te roeien.
[ afbeelding ]
quote:Een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken, Oren Marmorstein, schrijft op X dat de waarheid "compleet het tegenovergestelde" is van wat HRW beweert. Zo heeft Israël volgens Marmorstein sinds het begin van de oorlog de toevoer van drinkwater gefaciliteerd, schrijft hij, ondanks voortdurende aanvallen van Hamas. Marmorstein claimt dat het onderzoek verder "vol met leugens" staat.
en over human rights watch: https://en.wikipedia.org/(...)_of_anti-Israel_biasquote:Artsen zonder Grenzen benadrukt daarbij dat het zelf niet de autoriteit of wettelijke bevoegdheid heeft om genocide vast te stellen.
of met andere woorden; israel moet gestopt worden in hun oorlog tegen hamas.quote:Several governments have undermined accountability efforts and continue to provide the Israeli government with arms despite the clear risk of complicity in serious violations of international humanitarian law.
“Governments should not contribute to the grave crimes that Israeli officials are committing in Gaza, including crimes against humanity and genocidal acts, and should take all steps possible to prevent further harm,” Hassan said. “Governments arming Israel should end their risk of complicity in atrocity crimes in Gaza and take immediate action to protect civilians with an arms embargo, targeted sanctions, and support for justice.”
quote:Op donderdag 19 december 2024 13:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
[..]
[..]
en over human rights watch: https://en.wikipedia.org/(...)_of_anti-Israel_bias
Welke bron vind je wel acceptabel? Je kunt natuurlijk elke bron blijven afzeiken maar de signalen zijn toch redelijk eenduidigquote:Op donderdag 19 december 2024 14:03 schreef pokkerdepok het volgende:
HRW eind statement zegt wel waar dit over gaat...
[..]
of met andere woorden; israel moet gestopt worden in hun oorlog tegen hamas.
als er een serieus onderzoek komt dat alles meeneemt, dan neem ik dat serieusquote:Op donderdag 19 december 2024 14:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
Welke bron vind je wel acceptabel? Je kunt natuurlijk elke bron blijven afzeiken maar de signalen zijn toch redelijk eenduidig
Een rechtzaak dus.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als er een serieus onderzoek komt dat alles meeneemt, dan neem ik dat serieus
Die serieuze onderzoeken zijn er geweest. Je wil het gewoon niet serieus nemen.quote:Op donderdag 19 december 2024 14:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als er een serieus onderzoek komt dat alles meeneemt, dan neem ik dat serieus
Hier is natuurlijk allemaal geen sprake van en het is ook bijzonder hoe je constant Nederland door het slijk probeert te halen op basis van verscheidene verzinsels (laatste zin). Nederland steunt een bondgenoot en deze bondgenoot pleegt geen genocide .quote:Op donderdag 19 december 2024 10:30 schreef VoMy het volgende:
En weer twee rapporten van onafhankelijke hulporganisaties die concluderen dat Israël, zoals de Israëlische politici ook uitspreken en het IDF ook naar handelt, een genocide uitvoert op Palestijnen.
Ook Artsen zonder Grenzen, Human Rights Watch beschuldigen Israël van genocide
[..]
Naast de focus op de moordzucht van het IDF, dat als doel heeft om zoveel mogelijk Palestijnen te vermoorden, moeten we ook niet, nooit, de nog wel dodelijkere activiteiten vergeten die als doel hebben om Palestijnen langzaam, uit eigen beweging, het hoekje om te laten gaan. Het vernietigen van medische voorzieningen, het vernietigen van voedselvoorzieningen, het bewust voorkomen dat mensen toegang hebben tot drinkwater - allemaal misdadige acties die Israël met de steun van Nederland al meer dan een jaar lang uitvoert met als doel om de Palestijnen uit te roeien.
[ afbeelding ]
ik heb serieus aangegeven waarom ik eraan twijfel. dat je het niet eens overweegt, zegt wel veel.quote:Op donderdag 19 december 2024 15:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die serieuze onderzoeken zijn er geweest. Je wil het gewoon niet serieus nemen.
een rechtzaak zou zeker goed kunnen zijn. met twee partijen die hun punt kunnen maken. en waar wordt gecheckt of neergelegde beschuldigingen wel kloppen.quote:
Je hebt de rapporten niet eens gelezen. Je twijfel is gebaseerd op onwil, niet op inhoud.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik heb serieus aangegeven waarom ik eraan twijfel. dat je het niet eens overweegt, zegt wel veel.
Heb jij dit rapport eigenlijk zelf wel in zijn volledigheid tot je genomen? De NOS plaatst dat artikel over het rapport namelijk om half tien vanochtend in hun liveblog en jij deelt het nog geen uur later hier in dit topic.quote:Op donderdag 19 december 2024 18:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je hebt de rapporten niet eens gelezen. Je twijfel is gebaseerd op onwil, niet op inhoud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |