abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215895754
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 09:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Heeft geen ene donder te maken met Israëls verantwoordelijkheid voor Israëls oorlogsmisdaden en Israëls verantwoordelijkheid voor Israëls genocide op de Palestijnen.
Het heeft er natuurlijk alles mee te maken en van genocide is helemaal geen sprake.

Alles wat de Palestijnen nu overkomt is hun volledige eigen schuld en het resultaat van decennialang terrorisme, specifiek gericht tegen Israël en diens burgers. Om slechts een paar voorbeelden te geven, dit barbarisme is waar de Israëliërs al jaren mee moeten leven:

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 17 december 2024 @ 10:11:39 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215895802
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft er natuurlijk alles mee te maken
Nee. Israël richt zijn volkerenmoord op Palestijnen. Bevolkingsgroepen zijn beschermd tegen genocide; het gaat om de bescherming van mensen. Er zijn dus twee partijen in de genocide-zaak: De staat Israël, de dader, en de Palestijnen als groep, de slachtoffers van Israëls genocide. Eventuele daders die handelen uit naam van Israël, zoals Netanyahu, kunnen wel persoonlijk verantwoordelijk worden gehouden voor de gruweldaden die Israël begaat tegenover de Palestijnse bevolking.

Hamas speelt geen enkele rol in deze discusssie.
Antifa
pi_215896026
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2024 09:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is geen apartheid in Israël. Dit hebben we nu meermaals besproken.
Mogen Palestijnen in de bezette gebieden gebruik maken van de infrastructuur? Nee hè
pi_215896360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 10:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee. Israël richt zijn volkerenmoord op Palestijnen. Bevolkingsgroepen zijn beschermd tegen genocide; het gaat om de bescherming van mensen. Er zijn dus twee partijen in de genocide-zaak: De staat Israël, de dader, en de Palestijnen als groep, de slachtoffers van Israëls genocide. Eventuele daders die handelen uit naam van Israël, zoals Netanyahu, kunnen wel persoonlijk verantwoordelijk worden gehouden voor de gruweldaden die Israël begaat tegenover de Palestijnse bevolking.

Hamas speelt geen enkele rol in deze discusssie.
Nee hoor, wat je stelt klopt simpelweg niet. Je draait bovendien de rollen om.

De Palestijnen zijn hier namelijk niet slachtoffer, maar dader aangezien het terrorisme gericht op Israëlische burgers (waar ik dus hierboven een waslijst met voorbeelden van heb gepost) wordt geïnitieerd uit hun samenleving via een groepering zoals Hamas.

Zonder het Palestijnse terrorisme was er geen ingrijpen van Israël nodig en dus was er de huidige situatie niet. De Gazastrook ontdoen van terroristen én terroristische infrastructuur is de reden achter de huidige oorlog en dat is weer een reactie op de reeks gruwelijke aanslagen van 7 oktober, ingezet door de Palestijnse terroristen.

Door te stellen dat Hamas 'geen enkele rol in deze discussie speelt' schep je het vertekende beeld dat Israël zomaar, zonder enige aanleiding de Gazastrook in is gevallen en met bombardementen is begonnen. Dat is natuurlijk niet waar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 17 december 2024 @ 12:04:24 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215896566
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2024 11:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait bovendien de rollen om.

Israel is de aanstichter van een genocide, de Palestijnen zijn als groep het slachtoffer. Hier worden geen rollen omgedraaid.

De rollen kunnen niet eens omgedraaid zijn; de Palestijnen als volk kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat dan ook, en de staat Israel kan helemaal geen genocide ondergaan.
Antifa
pi_215896725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 12:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Israel is de aanstichter van een genocide, de Palestijnen zijn als groep het slachtoffer. Hier worden geen rollen omgedraaid.

De rollen kunnen niet eens omgedraaid zijn; de Palestijnen als volk kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat dan ook, en de staat Israel kan helemaal geen genocide ondergaan.
Er is geen genocide, dus dit verhaal gaat niet op. Daarnaast zijn de Palestijnen ook niet de slachtoffers in dit conflict. Zoals ik al heb onderbouwd is er vanuit de kant van de Palestijnen al decennialang terreur gericht op Israëlische burgers. En voor de oprichting van de de staat Israël, was dit terrorisme en geweld gericht jegens Joden in de regio.

Dan moet men ook niet gaan klagen als er een eens hard worden teruggeslagen. En dat wil niet zeggen dat daders dan ineens slachtoffers worden of dat er sprake van genocide is, dat is namelijk niet.

Dat er tijdens de Tweede Wereldoorlog miljoenen Duitsers zijn omgekomen en hele steden plat zijn gebombardeerd maakt niet ineens de Duitsers de slachtoffers en de geallieerden de plegers van genocide. Zo werkte het toen niet, zo werkt het nu niet.
  dinsdag 17 december 2024 @ 12:44:32 #132
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215896847
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2024 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is geen genocide
Genoeg organisaties en experts beweren van wel. En het wel-of-niet plaatsvinden van een genocide, heeft nog steeds niets met Hamas te maken, zoals je foutief keer op keer blijft herhalen. Hamas is in geen enkel scenario een relevante partij in een genocide van Israel op de Palestijnse bevolking aangezien Israel zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid, zeker ook als het gaat om genocide.
Antifa
pi_215896904
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 12:44 schreef VoMy het volgende:

[..]
Genoeg organisaties en experts beweren van wel. En het wel-of-niet plaatsvinden van een genocide, heeft nog steeds niets met Hamas te maken, zoals je foutief keer op keer blijft herhalen. Hamas is in geen enkel scenario een relevante partij in een genocide van Israel op de Palestijnse bevolking aangezien Israel zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen oorlogsmisdaden en misdaden tegen de mensheid, zeker ook als het gaat om genocide.
israel probeert hamas te verslaan, dus vanuit hun bekeken is hamas zeker wel een partij. dat veranderd niet omdat jij het buiten beschouwing wil laten.
bovendien is hamas verantwoordelijk voor de vele doden die vallen. het is onderdeel van hun strategie. je zou de zaak zelfs kunnen omdraaien en hamas voor het gerecht slepen vanwege genocide op het palestijnse volk.

en op israel trouwens. of op zijn minst een poging hiertoe. die 95% mislukt omdat israel zichzelf kan verdedigen.
  dinsdag 17 december 2024 @ 12:54:28 #134
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215896926
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 12:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
israel probeert hamas te verslaan
Wat Israel zegt dat het allemaal wil doen tegen wie, maakt niet zoveel uit als het ook een genocide uitvoert.

Het genocideverdrag is om mensen te beschermen tegen de gruwelijkste misdaad denkbaar, genocide. In dit geval dus om Palestijnen (dat zijn mensen) te beschermen tegen de misdaad van volkerenmoord door Israel.

Zie je hoe Hamas niet voorkomt? Dat is omdat Hamas niet relevant is bij het beoordelen van grootschalige oorlogsmisdaden die Israel uitvoert. Israel is immers zelf verantwoordelijk voor zijn eigen oorlogsmisdaden - en oorlogsmisdaden richt je op mensen en bevolkingsgroepen, niet op organisaties. Dat maakt het onder meer een oorlogsmisdaad.
Antifa
pi_215897431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat Israel zegt dat het allemaal wil doen tegen wie, maakt niet zoveel uit als het ook een genocide uitvoert.

Het genocideverdrag is om mensen te beschermen tegen de gruwelijkste misdaad denkbaar, genocide. In dit geval dus om Palestijnen (dat zijn mensen) te beschermen tegen de misdaad van volkerenmoord door Israel.

Zie je hoe Hamas niet voorkomt? Dat is omdat Hamas niet relevant is bij het beoordelen van grootschalige oorlogsmisdaden die Israel uitvoert. Israel is immers zelf verantwoordelijk voor zijn eigen oorlogsmisdaden - en oorlogsmisdaden richt je op mensen en bevolkingsgroepen, niet op organisaties. Dat maakt het onder meer een oorlogsmisdaad.
genocide zal je moeten bewijzen, hel veel roepen dat het zo is lijkt me niet genoeg. zeker als nu al tig keer hier gesteld is dat er geen genocide plaats vind. dus, tot die tijd, is er geen genocide.
en nogmaals, je kan de rol van hamas er niet buiten laten.
stel, je progbeert een moordenaar te arresteren, maar als je hem wil neerschieten, trekt ie een kindje voor zich en het kindje gaat dood. ben jij dan een kindermoordenaar? misschien. maar was het jouw schuld?
  dinsdag 17 december 2024 @ 14:02:59 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215897498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
genocide zal je moeten bewijzen
Daarom hebben tal van onderzoeksgroepen zeer dikke rapporten samengesteld waarin acties en uitspraken van Israël van het afgelopen jaar nauwgezet zijn samengevoegd bij talloze getuigenverklaringen. En dat schetst een onthutsend beeld. Het bewijs, zeg maar.

Heb je al die rapporten al gelezen of hou je je liever van de domme?
Antifa
pi_215897586
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Daarom hebben tal van onderzoeksgroepen zeer dikke rapporten samengesteld waarin acties en uitspraken van Israël van het afgelopen jaar nauwgezet zijn samengevoegd bij talloze getuigenverklaringen. En dat schetst een onthutsend beeld. Het bewijs, zeg maar.

Heb je al die rapporten al gelezen of hou je je liever van de domme?
voor een deel wel ja. maar daar valt wel wat op aan te merken. heel veel, het merendeel van hun zogenaamde feiten komt van palestijnse kant. dat valt natuurlijk makkelijk te manipuleren. in die zin zijn dit soort organisaties vaak ook slachtoffer van een palestijnse lobbie die er alles aan doet om een zso slecht mogelijk beeld neer te zetten. het is een wapen in hun strijd. het zorgt ervoor dat het buitenland druk op israel legt om te stoppen.

het hoogerechtshof, dat ik nog enigszins serieus neem, heeft gezegd dat het jaren gaat duren voordat er genoeg feiten zijn, echte feiten, om te kunnen vast stellen of er genocide wordt gepleegd of niet. amnesty negeert dat en stel nu al dat het zo is, dat klopt niet toch..
een ander iets vond ik nog triester. ierland stelt nu voor om de definitie van genocide bij te stellen. jawel, zodat israel veroordeeld kan worden. dat zegt heel veel lijkt me.
  dinsdag 17 december 2024 @ 14:59:58 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215898107
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
voor een deel wel ja. maar daar valt wel wat op aan te merken. heel veel, het merendeel van hun zogenaamde feiten komt van palestijnse kant.
Je hebt de rapporten niet gelezen zie ik. Waarom oordeel je er dan toch over?
quote:
dat valt natuurlijk makkelijk te manipuleren. in die zin zijn dit soort organisaties vaak ook slachtoffer van een palestijnse lobbie die er alles aan doet om een zso slecht mogelijk beeld neer te zetten.
Geen enkele bron. Waarom geloof je jezelf precies?
quote:
het hoogerechtshof, dat ik nog enigszins serieus neem, heeft gezegd dat het jaren gaat duren voordat er genoeg feiten zijn, echte feiten,
Nee. De feiten zijn er al. Het oordeel op basis van de feiten kan eventueel lang duren omdat de procedure lang duurt. Maar de feiten zijn er al, evenals dat de gebeurtenissen al hebben plaatsgevonden en ook nu nog plaatsvinden.

Daarnaast is er zoiets als preventieplicht, zeker bij - ik herhaal het nog maar eens want de ernst van de situatie lijkt niet tot je door te dringen aangezien je je eigen dommigheid nog altijd boven de vuistdikke onderzoeksrapporten plaatst, over de rug van tienduizenden afgeslachte Palestijnen - de gruwelijke misdaad die genocide is. Er is niet alleen een genocideverdrag om achteraf te kunnen zeggen: ja, inderdaad, het was genocide. Het is er ook om in te grijpen terwijl het gaande is.

Zoals je ook moet ingrijpen als iemand een ander in elkaar aan het slaan is op straat. Kun je wel zeggen: nou, laten we eerst even naar de rechter gaan en dan het hoger beroep af wachten en dan hoor ik over 2 jaar wel of ik iets moet doen of niet - maar dat is dus niet het idee.

Maar uiteindelijk zal je vooral eerst iets moeten doen aan je neiging om je eigen gebrekkige op niets gebaseerde oordeel hoger te plaatsen dan dat van honderden experts en onderzoeksgroepen die uitgebreid gedocumenteerd verslag doen vanuit talloze invalshoeken over de situatie in de Gazastrook, voordat dit soort inzichten - inclusief de noodzaak om in te grijpen bij volkerenmoord (wat voor jou blijkbaar niet vanzelfsprekend is) - tot je door kunnen dringen.
Antifa
pi_215898397
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2024 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is geen genocide, dus dit verhaal gaat niet op. Daarnaast zijn de Palestijnen ook niet de slachtoffers in dit conflict. Zoals ik al heb onderbouwd is er vanuit de kant van de Palestijnen al decennialang terreur gericht op Israëlische burgers. En voor de oprichting van de de staat Israël, was dit terrorisme en geweld gericht jegens Joden in de regio.
je blijft dit beweren met als onderbouwing een pagina van Britannica waar precies het tegenovergestelde staat.
Daarbij opgeteld de documenten van de Israëlische overheid die minutieus beschrijven hoe de eerste Zionisten hele dorpen wegvaagden geeft eea toch wel een heel ander beeld dan wat jij telkens probeert te schetsen.
pi_215898710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 14:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je hebt de rapporten niet gelezen zie ik. Waarom oordeel je er dan toch over?
[..]
Geen enkele bron. Waarom geloof je jezelf precies?
[..]
Nee. De feiten zijn er al. Het oordeel op basis van de feiten kan eventueel lang duren omdat de procedure lang duurt. Maar de feiten zijn er al, evenals dat de gebeurtenissen al hebben plaatsgevonden en ook nu nog plaatsvinden.

Daarnaast is er zoiets als preventieplicht, zeker bij - ik herhaal het nog maar eens want de ernst van de situatie lijkt niet tot je door te dringen aangezien je je eigen dommigheid nog altijd boven de vuistdikke onderzoeksrapporten plaatst, over de rug van tienduizenden afgeslachte Palestijnen - de gruwelijke misdaad die genocide is. Er is niet alleen een genocideverdrag om achteraf te kunnen zeggen: ja, inderdaad, het was genocide. Het is er ook om in te grijpen terwijl het gaande is.

Zoals je ook moet ingrijpen als iemand een ander in elkaar aan het slaan is op straat. Kun je wel zeggen: nou, laten we eerst even naar de rechter gaan en dan het hoger beroep af wachten en dan hoor ik over 2 jaar wel of ik iets moet doen of niet - maar dat is dus niet het idee.

Maar uiteindelijk zal je vooral eerst iets moeten doen aan je neiging om je eigen gebrekkige op niets gebaseerde oordeel hoger te plaatsen dan dat van honderden experts en onderzoeksgroepen die uitgebreid gedocumenteerd verslag doen vanuit talloze invalshoeken over de situatie in de Gazastrook, voordat dit soort inzichten - inclusief de noodzaak om in te grijpen bij volkerenmoord (wat voor jou blijkbaar niet vanzelfsprekend is) - tot je door kunnen dringen.
jij redeneert echt zoals mensen die in trump geloven. als het op 200 websites staat, is het waar.... kan niet anders..

ik heb 2 jaar geleden mijn lidmaatschap van amnesty opgezegd,omdat ze paginas lange anklachten tegen israel hadden, met de helft op niets gebaseerde 'feiten', terwijl de aanklacht tegen hamas een kadertje was, niet meer. het getuigde van geen enkel werkelijk inzicht in de gehele situatie. en dit ook niet.
ik heb genoeg gelezen om te weten waar het om draait.
ik zie dat je boos wordt, geeft niet, dat had ik ook ooit. het is moeilijk om te horen te krijgen hoe het echt zit, als je al lang wordt voorgelogen.
die ghele genocide onzin is een wapen, nogmaals, in eerste instanie om israel zo hard mogelijk geestelijk te raken,w ant zijn zijn een van de weinige volkeren op de wereld die daarwerkelijk slachtoffer zijn geweest van een werkelijke genocide, een vernietigingspoging. om dan zo te worden weggezet doet pijn.
verder moet je nou inderdaad maar eens met de feiten van die genocide komen. wat is dat dan? dat er 40.000 mensen zijn omgekomen in een jaar lange oorlog? denk je dat dat uitzonderlijk veel is? de helft is sowieso hamas strijders. er zijn 7 miljoen palestijnen. een klein voetbal stadion aan burger slachtoffers dus. afschuwelijk, maar toch zeker geen genocide.
pi_215898961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 12:44 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat we zien is dat de reactie van Israël op de aanslagen van 7 oktober, ten onrechte door verscheidene kwaadwillenden wordt weggezet als een 'genocide', omdat men dit als een kans ziet de soevereiniteit en legitimiteit van Israël verder in een negatief daglicht te zetten. Waarbij een instantie als bijvoorbeeld Amnesty ook toegeeft dat om deze oorlog als een genocide te kunnen wegzetten, men de definitie van deze term moet herinterpreteren.

En als Hamas volgens jou niets met de Israëlische reactie en te maken heeft, hoe verklaar je dan de initiële arrestatiebevelen van het ICC voor Hamas-leiders Haniyeh, Sinwar en Deif?
  dinsdag 17 december 2024 @ 16:27:06 #142
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215898988
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we zien is dat de reactie van Israël op

Waarmee Israel, of jij voor Israel, het voor zichzelf goedpraat doet niet ter zake voor de slachtoffers van Israels grootschalige misdaden tegen de menselijkheid. Het blijven misdaden tegen mensen.

Verwijs anders nog een keer naar iets zonder enige relevantie om af te leiden van de verantwoordelijkheid van Israel voor de misdaden van Israel.
Antifa
pi_215899125
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:27 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarmee Israel, of jij voor Israel, het voor zichzelf goedpraat doet niet ter zake voor de slachtoffers van Israels grootschalige misdaden tegen de menselijkheid. Het blijven misdaden tegen mensen.

Verwijs anders nog een keer naar iets zonder enige relevantie om af te leiden van de verantwoordelijkheid van Israel voor de misdaden van Israel.
Als ergens geen sprake van is (de vermeende genocide), hoeft het ook niet te worden goedgepraat. Er is immers geen sprake van. En je reageert nu nogal selectief. Deze vraag staat namelijk nog open:
quote:

[..]
Wat we zien is dat de reactie van Israël op de aanslagen van 7 oktober, ten onrechte door verscheidene kwaadwillenden wordt weggezet als een 'genocide', omdat men dit als een kans ziet de soevereiniteit en legitimiteit van Israël verder in een negatief daglicht te zetten. Waarbij een instantie als bijvoorbeeld Amnesty ook toegeeft dat om deze oorlog als een genocide te kunnen wegzetten, men de definitie van deze term moet herinterpreteren.

En als Hamas volgens jou niets met de Israëlische reactie en te maken heeft, hoe verklaar je dan de initiële arrestatiebevelen van het ICC voor Hamas-leiders Haniyeh, Sinwar en Deif?
pi_215899184
Nou .. ik vind ze beiden geen lieverdjes hoor.
"Pools are perfect for holding water"
pi_215901733
Godallemachtig. Kutland |:(

Dan heb je de beste kans op rust in Syrië die je in decennia hebt gehad, en dan gaat dat nare expansieve klotestaatje daar meteen maar even een stuk bezetten.

En dan straks weer huilen als daar zich anti-Israelische krachten gaan vormen.

Man man man. Sanctioneren graag. Stevig.

Edit: ho, verkeerde topic. Maar goed, met al die wandaden van dit land is het ook moeilijk overzicht houden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215901786
quote:

[..]

De constatering dat Israël oorlogsmisdaden pleegt die op zijn minst stevig tegen genocide aan hangen, ontkent niet de gruweldaden van Hamas.

Hoe moeilijk is het nou.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_215901974
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
De constatering dat Israël oorlogsmisdaden pleegt die op zijn minst stevig tegen genocide aan hangen, ontkent niet de gruweldaden van Hamas.

Hoe moeilijk is het nou.
Maaaar wat dacht je van al die moslimlanden. En het is sowieso de schuld van D66
pi_215902418
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:56 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Maaaar wat dacht je van al die moslimlanden.
Ongeveer net zo kut als Israël inderdaad. Ze verdienen elkaar.

Mijn stem is dan ook om zo ver mogelijk weg te blijven uit die theocratieën en om ons te bekommeren om onszelf. Islam, christendom en jodendom zijn allemaal spaken van hetzelfde wiel en de enige richting van dat wiel is richting de afgrond.
Conscience do cost.
pi_215902500
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 december 2024 21:22 schreef ems. het volgende:

[..]
Ongeveer net zo kut als Israël inderdaad. Ze verdienen elkaar.

Mijn stem is dan ook om zo ver mogelijk weg te blijven uit die theocratieën en om ons te bekommeren om onszelf. Islam, christendom en jodendom zijn allemaal spaken van hetzelfde wiel en de enige richting van dat wiel is richting de afgrond.
Heb al een paar keer voorgesteld om de hele regio tot parkeerplaatsen te promoveren. Mag ook een zonnepark zijn
pi_215903851
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:39 schreef BlackLining het volgende:
Godallemachtig. Kutland |:(

Dan heb je de beste kans op rust in Syrië die je in decennia hebt gehad, en dan gaat dat nare expansieve klotestaatje daar meteen maar even een stuk bezetten.

En dan straks weer huilen als daar zich anti-Israelische krachten gaan vormen.

Man man man. Sanctioneren graag. Stevig.

Edit: ho, verkeerde topic. Maar goed, met al die wandaden van dit land is het ook moeilijk overzicht houden.
israel ziet een regime change, van pro iran naar moslim fundamentalistisch. is nou niet echt een verbetering, en ze verwachtend an ook dat ze daar last van gaan krijgen. misschien nog wel meer dan van het vorige regime.
dus nemen ze nu strategisch dit gebied in om die problemen te vermijden.
wel helaas weer, uiteraard, met die fking kolonisten die daar dan gelijk gedropt gaan worden. als er dan toch wat aan te merken valt op israel, dat is het die politiek wel. burgers neerzetten in een gebied zodat je voortaan reden hebt het te verdedigen, en zodat het permanent van jou blijft. tenzij ze zelf beslissen de kolonisten weer te verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')