De tijd zal het leren. Hoop dat HTS echt uit is op een democratisch vrij pareltje in de hel die die zandbak is.quote:Op maandag 9 december 2024 16:51 schreef Ulx het volgende:
Maar wat vind je nou van die opmerkingen van het verzet dat ze geen probleem met Israël hebben?
Je noemt mij tankie.quote:Op maandag 9 december 2024 17:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hokje kan mij geen kont schelen. Ja maar rechts/links ook zijn gewoon zeer vermoeiende opmerkingen.
Ik schrijf over een gedefinieerde subgroep en krijg van jou gezeik over generalisaties in een post met generalisaties over rechtse mensen.quote:Op maandag 9 december 2024 17:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Je noemt mij tankie.
En je lult over een stel stompzinnige linkse podcasters en andere hypocrieten, die typerend zouden zijn voor een bepaald hokje mensen.
Je kent m'n (familie)verleden niet en dat is maar goed ook.
Het heeft wel gemaakt dat ik die hokjesgeest verafschuw.
Sterkte met het stempelen en het daarna ontkennen ervan.
Je dicht die "gedefinieerde subgroep" specifieke eigenschappen toe die echter van toepassing zijn op een hele reeks aan gedefinieerde en ongedefinieerde sub- en hoofdgroepen.quote:Op maandag 9 december 2024 17:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik schrijf over een gedefinieerde subgroep en krijg van jou gezeik over generalisaties in een post met generalisaties over rechtse mensen.
Je lijkt blijkbaar toch op je familie.
israelquote:Op maandag 9 december 2024 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)t-tientallen-plekken
Een nieuwe bufferzone om de al eerder bezette bufferzone te beschermen. Helemaal tijdelijk hoor!
Wat zou jij doen als België een dictatuur a la Assad had, en nu is overgenomen door een terreurgroep? Hopen dat het echt lieverdjes zijn?quote:Op maandag 9 december 2024 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Een nieuwe bufferzone om de al eerder bezette bufferzone te beschermen. Helemaal tijdelijk hoor!
Voor dat probleem heeft Israël dus al een bufferzone.quote:Op maandag 9 december 2024 18:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als België een dictatuur a la Assad had, en nu is overgenomen door een terreurgroep? Hopen dat het echt lieverdjes zijn?
Verstandig. Maar het is natuurlijk makkelijk oordelen vanuit je veilige kamertje.quote:Op maandag 9 december 2024 17:27 schreef Glazenmaker het volgende:
Zonder Israël was Hezbollah niet aangepakt, en HTS geeft zelf aan dankbaar te zijn...quote:Op maandag 9 december 2024 18:15 schreef Nexum het volgende:
Netanyahu’s regering is echt te walgelijk voor woorden.
Leuke ja maarquote:Op maandag 9 december 2024 18:22 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zonder Israël was Hezbollah niet aangepakt, en HTS geeft zelf aan dankbaar te zijn...
Had je liever nog Assad aan de macht gezien?
Met Bibi is geen land meer te bezeilen... laat staan een bufferzone.quote:Op maandag 9 december 2024 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Voor dat probleem heeft Israël dus al een bufferzone.
De bufferzone voor de bufferzone is waar ik de grens trek.
Baal je zo dat ze HTS hebben betaald om de Druzen niet aan te pakken en dat ze hebben voorkomen dat Hezbollah en Iran Assad kon helpen?quote:Op maandag 9 december 2024 18:15 schreef Nexum het volgende:
Netanyahu’s regering is echt te walgelijk voor woorden.
Netanyahu is een neoliberaal. Die wilt met zijn extreem-rechtse regering het liefst zoveel mogelijk land om huizen op te bouwenquote:Op maandag 9 december 2024 18:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met Bibi is geen land meer te bezeilen... laat staan een bufferzone.
Staat deze bufferzone ook op de kaart van Mozes en Jozua?
Zo ja, dan vermoed ik dat de Israëli's er blijven.
Hoezo dan? HTS zegt overal dankbaar te zijn dat Israël Hezbollah verzwakt heeft.quote:
Die bufferzone is gewoon de VN zone. Maar je weet hoe die blauwhelmen optreden: Niet, zag je in Libanon ook. Dus ik begrijp Israël wel.quote:Op maandag 9 december 2024 18:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Komt nu, heel misschien en erg hopelijk, een einde aan....fingers crossed.quote:Op maandag 9 december 2024 18:33 schreef RotatoR het volgende:
Iedere keer weer dezelfde barbarij die je bij de islamisten ziet. Het is een verderfelijke doodscultus.
Met andere woorden:quote:Op maandag 9 december 2024 18:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die bufferzone is gewoon de VN zone. Maar je weet hoe die blauwhelmen optreden: Niet, zag je in Libanon ook. Dus ik begrijp Israël wel.
Ze maken gewoon een deal met Damascus: Jullie niet etteren, trekken wij ons weer uit de DMZ terug.
Met een beetje geluk hebben de machthebbers in Damascus genoeg van 80 jaar oorlog en kiezen ze voor het Jordanië/Egypte scenario en sluiten ze vrede. Een oorlog met Israël starten is ook niet heel slim als je je land wil hetbouwen.
Op het journaal was te zien dat er verborgen cellen zijn. Op schermen van de bewaking kunnen ze ze zien, maar ze weten niet waar ze zijn. Ook waren er dichtgemetselde cellen onder de grond, oubliettes. Gruwelijk.quote:
Assad sr. en jr. waren/zijn walgelijke tirannen.quote:Op maandag 9 december 2024 18:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Op het journaal was te zien dat er verborgen cellen zijn. Op schermen van de bewaking kunnen ze ze zien, maar ze weten niet waar ze zijn. Ook waren er dichtgemetselde cellen onder de grond, oubliettes. Gruwelijk.
Ook de verkrachtingen, vrouwen met drie in de gevangenis geboren kinderen, maar ze weten niet wie de vader is.
Gatver.quote:Op maandag 9 december 2024 18:30 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Sednaya gevangenis, waar doet dit aan denken.
Wat kunnen ze anders doen? Onderling matten hebben ze al gedaan.quote:Op maandag 9 december 2024 18:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Assad sr. en jr. waren/zijn walgelijke tirannen.
Nu maar hopen - voor de rust in land en regio - dat de nieuwe machthebbers zich aan de verzoenende woorden blijven houden. Ik zou het best willen geloven, maar ik blijf sceptisch. Ik ben een ongelovige Toby.
De vraag wat mensen/groeperingen in die regio 'anders' kunnen doen, beantwoord ik liever niet.quote:Op maandag 9 december 2024 18:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat kunnen ze anders doen? Onderling matten hebben ze al gedaan.
het is kill or be killed letterlijkquote:Op maandag 9 december 2024 18:49 schreef Toby56 het volgende:
Allemaal propaganda.
Het zijn hele lieve gewone mensen.
[ afbeelding ]
Het gaat erom wat Israel doet op gebied dat niet van hun is.quote:Op maandag 9 december 2024 18:34 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hoezo dan? HTS zegt overal dankbaar te zijn dat Israël Hezbollah verzwakt heeft.
Hell, de opmars in Syrië is begonnen op de dag dat Israël en Hezbollah een staakt het vuren hebben afgesproken...
Hier
Hell, zelfs een interview in de Israëlische media
[ x ]
Zeer gruwelijk maar zo zijn er helaas zoveel plekken... Op een dag gaan we dit ook zien in Noord-Korea bijvoorbeeld.quote:Op maandag 9 december 2024 18:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Op het journaal was te zien dat er verborgen cellen zijn. Op schermen van de bewaking kunnen ze ze zien, maar ze weten niet waar ze zijn. Ook waren er dichtgemetselde cellen onder de grond, oubliettes. Gruwelijk.
Ook de verkrachtingen, vrouwen met drie in de gevangenis geboren kinderen, maar ze weten niet wie de vader is.
“Keep passing the open windows.”quote:Op maandag 9 december 2024 18:51 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
het is kill or be killed letterlijk
Damascus heeft twee opties buiten een eeuwige burgeroorlog: Of ze kiezen voor Syrië of ze kiezen voor de Palestijnen.quote:Op maandag 9 december 2024 18:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De vraag wat mensen/groeperingen in die regio 'anders' kunnen doen, beantwoord ik liever niet.
Maar ik hoop van ganser harte dat je gelijk hebt.
Kaddafi wilde niet bloed vergieten, zie what happened.quote:Op maandag 9 december 2024 18:55 schreef Toby56 het volgende:
[..]
“Keep passing the open windows.”
(John Irving, The Hotel New Hampshire], 1981)
Ik denk dat de Israëlische aanval hier maar tijdelijk is, hooguit een paar dagen. Ze willen een paar militaire opslagplaatsen vlakbij de Golanhoogte uitschakelen, voordat een 'verkeerde' rebellengroep die wapens en munitie in handen krijgt.quote:Op maandag 9 december 2024 18:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als hij dat niet wilde, waarom bombardeerde hij zijn steden dan?quote:Op maandag 9 december 2024 18:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Kaddafi wilde niet bloed vergieten, zie what happened.
Hangt ervan af hoe groot de aanwas is.quote:Op maandag 9 december 2024 18:54 schreef havanagila het volgende:
Werkkampen werken niet zo goed als je iedereen doodmartelt.
Van de Zorreguieta's zullen ook wel zulke foto's zijn.quote:Op maandag 9 december 2024 18:49 schreef Toby56 het volgende:
Allemaal propaganda.
Het zijn hele lieve gewone mensen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 december 2024 18:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Wattus?quote:Op maandag 9 december 2024 18:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 december 2024 18:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Drie keer raden waarom mensen twijfelen aan het "we zijn lief voor iedereen". Mooie manier om die bounty kwijt te raken.quote:Op maandag 9 december 2024 19:09 schreef egayalS het volgende:
Waarom het heel lastig zal zijn voor hts om internationaal dingen voor elkaar te krijgen, zelfs wanneer we het hebben over humanitaire hulp. Om de simpele reden dat hts een "terroristische" organisatie zou zijn met een hoofd dat een 10 miljoen dollar bounty op zijn hoofd heeft![]()
A brutal regime falls. But there’s a problem: the UN and several countries say the victorious rebels are terrorists. What to do? There’s no playbook for Islamist insurgents faced with the challenges of running a country. But there is a precedent, in Afghanistan. 1/
https://threadreaderapp.com/thread/1866094869397033056.html
Wat is precies het goede begin? Er wordt dus over geen enkele aanvraag meer besloten. Toen tot terugkeer besloten en niet tot toekenning van verblijf besloten. Het is een dus een stop, totdat de situatie duidelijk is.quote:Op maandag 9 december 2024 19:26 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)rlopig-in-de-ijskast
Goed begin. De Syriers moeten echt en masse terug als het veilig blijkt. We hebben de luxe niet om hier op de emotie in te spelen.
Het is sowieso een slimme strategie, met oog op de langere termijn. Ook intern. Op deze wijze kun je alle aspecten van de maatschappij onder controle brengen en langzaamaan, over de jaren heen, je islamitische drek over het land uitgieten.quote:Op maandag 9 december 2024 19:18 schreef havanagila het volgende:
[..]
Drie keer raden waarom mensen twijfelen aan het "we zijn lief voor iedereen". Mooie manier om die bounty kwijt te raken.
Maar goed, hopen op democratie en vrijheid.
De intrekking van vergunningen is erg lastig. Dus het is een goede zaak dat nu even geen vergunningen meer worden uitgedeeld. Er zal wel een run komen op paspoort-aanvragen door Syriërs.quote:Op maandag 9 december 2024 19:28 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Wat is precies het goede begin? Er wordt dus over geen enkele aanvraag meer besloten. Toen tot terugkeer besloten en niet tot toekenning van verblijf besloten. Het is een dus een stop, totdat de situatie duidelijk is.
Erdo en Wilders zijn precies hetzelfde wat dat betreft ja.quote:Op maandag 9 december 2024 19:27 schreef egayalS het volgende:
Over de zielsverwanten van Wilders in Turkije
Fyi de CHP is de grootste oppositiepartij in Turkije, die jarenlang racistisch politiek voert over de ruggen van Syrische vluchtelingen. Sinds dag 1 zeggen ze "Erdogan heeft de Syriërs naar Turkije gehaald om hen op hem te laten stemmen". Een vergelijkbare complottheorie als dat links al decennia gelukszoekers zou importeren. Overigens is de CHP een zuster partij van de PvdA![]()
[ x ]
Dat wordt natuurlijk schuimbekken en stampvoeten binnen bepaalde kringen. We kunnen we bingo er alvast bijpakken 'racisme', 'onveilig', 'Islamofobie', 'aanwinst voor de arbeidsmarkt', 'diversiteit'.quote:
Hahahaha de reacties op deze tweet, de domheid straalt er echt vanaf. Die mensen denken echt dat Syriërs morgen hoogstpersoonlijk door Faber op het vliegtuig terug worden gezet. Perfect natuurlijk voor het beeld dat Henk en Ingrid van Marjolijn - Ik ben beleid - Faber hebben, maar het komt er gewoon op neer dat pas over 6 maanden weer naar de dossiers van Syriërs wordt gekeken en dan alsnog kan worden besloten dat Syrië te onveilig is om terug te keren.quote:
Ik las dat hij een 'milde' vorm van de sharia in wil voeren. Dat is natuurlijk altijd kut. Tot nu toe komt hij redelijk over, maar die gozer is ooit vrijwillig naar Irak vertrokken om met Al Qaeda de Amerikanen dwars te zitten. Ik vertrouw hem niet. Aan de andere kant is het wel mooi om te zien, al die politieke gevangenen die zijn vrijgelaten. Ik geef hem nog even het voordeel van de twijfelquote:Op maandag 9 december 2024 19:40 schreef Discombobulate het volgende:
Markant en charismatisch figuur die al-Jolani. Ben heel benieuwd wat er van Syrië gaat worden.
Dat is dus helemaal de vraag, maar z'n historie beloofd niet veel goeds. Hoe dan ook, qua PR is ie heel goed bezig, hij is heel charismatisch en intelligent, en manipulatief wellicht, maar wat er van gaat komen... Ik ben wel benieuwd. Hij doet wat ie doet in ieder geval ontzettend goed op dit moment.quote:Op maandag 9 december 2024 19:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik las dat hij een 'milde' vorm van de sharia in wil voeren. Dat is natuurlijk altijd kut. Tot nu toe komt hij redelijk over, maar die gozer is ooit vrijwillig naar Irak vertrokken om met Al Qaeda de Amerikanen dwars te zitten. Ik vertrouw hem niet. Aan de andere kant is het wel mooi om te zien, al die politieke gevangenen die zijn vrijgelaten. Ik geef hem nog even het voordeel van de twijfel
En dat kon het afgelopen decennium niet?quote:
Nee, want toen patrouilleerde de rus luchtmacht.quote:Op maandag 9 december 2024 20:41 schreef Szura het volgende:
[..]
En dat kon het afgelopen decennium niet?
Dat heeft Israël nog nooit tegengehoudenquote:Op maandag 9 december 2024 20:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, want toen patrouilleerde de rus luchtmacht.
De VS blijkbaar wel.quote:Op maandag 9 december 2024 20:48 schreef Szura het volgende:
[..]
Dat heeft Israël nog nooit tegengehouden
En over een halfjaar is heel Syrië niet ineens wel veilig. De nieuwe fuhrer heeft samengewerkt met IS en jij weet ook waar IS toe in staat is. Door alles met een halfjaar op te schorten om dan tot de onvermijdelijke conclusie te komen dat delen nog steeds onveilig zijn, help je die mensen die hier al zijn bijvoorbeeld niet met integreren of de taal te leren. Kan Faber over een halfjaar daar weer over klagen.quote:Op maandag 9 december 2024 19:56 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Hahahaha de reacties op deze tweet, de domheid straalt er echt vanaf. Die mensen denken echt dat Syriërs morgen hoogstpersoonlijk door Faber op het vliegtuig terug worden gezet. Perfect natuurlijk voor het beeld dat Henk en Ingrid van Marjolijn - Ik ben beleid - Faber hebben, maar het komt er gewoon op neer dat pas over 6 maanden weer naar de dossiers van Syriërs wordt gekeken en dan alsnog kan worden besloten dat Syrië te onveilig is om terug te keren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 54% gewijzigd door polderturk op 09-12-2024 21:52:15 ]
benieuwd of een wierd duk hierook over schrijftquote:Op maandag 9 december 2024 21:28 schreef polderturk het volgende:
Wat hebben ze met die gast gedaan?
[ x ]
Ben zelf niet zo teergevoelig maar doe maar ff spoilertjequote:Op maandag 9 december 2024 21:28 schreef polderturk het volgende:
Wat hebben ze met die gast gedaan?
[ x ]
Ik heb er geen probleem mee, laat de schreeuwertjes maar zien wat dat "veilige Syrie van Assad" betekende, waar ze tot voor kort nog vluchtelingen naar terug wilden sturen.quote:Op maandag 9 december 2024 21:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ben zelf niet zo teergevoelig maar doe maar ff spoilertje
Ach, de Taliban beloofden in het begin ook veel, en kijk nu.quote:Op maandag 9 december 2024 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is dus helemaal de vraag, maar z'n historie beloofd niet veel goeds. Hoe dan ook, qua PR is ie heel goed bezig, hij is heel charismatisch en intelligent, en manipulatief wellicht, maar wat er van gaat komen... Ik ben wel benieuwd. Hij doet wat ie doet in ieder geval ontzettend goed op dit moment.
Nou ja, bij de Taliban nam niemand dat serieus en die gaven daar ook geen aanleiding toe. HTS heeft al iets meer blijk gegeven van tolerantie voor andersdenkenden, maar het blijft altijd afwachten wat er gebeurt als men echt aan de macht komt.quote:Op maandag 9 december 2024 21:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ach, de Taliban beloofden in het begin ook veel, en kijk nu.
Daarbij zijn er nog meer 'rebellen' groepen in Syrië, die zal hij ook nog maar op zijn hand moeten zien te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |