abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215825763
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 13:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat heeft niet zoveel met geld te maken. De procedures zijn vrijwel eindeloos en dan wordt het alleen maar meer een wapenwedloop tussen de overheid en de asielindustrie.
Meer geld in combinatie met de procedures aanpassen uiteraard. Ik denk dat onze interne procedures makkelijker zijn aan te passen dan continue naar Europa te wijzen.
Punt is dat de wachttijd extreem verkort moet worden dus ik ben het oneens met je dat dat niet zo erg is. Minder mensen in de opvang levert ook weer massa's geld op omdat je centra niet meer vol zitten en je hotels moet betalen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215826287
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 14:21 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Meer geld in combinatie met de procedures aanpassen uiteraard. Ik denk dat onze interne procedures makkelijker zijn aan te passen dan continue naar Europa te wijzen.
Punt is dat de wachttijd extreem verkort moet worden dus ik ben het oneens met je dat dat niet zo erg is. Minder mensen in de opvang levert ook weer massa's geld op omdat je centra niet meer vol zitten en je hotels moet betalen.
Alleen: voor een kortere wachttijd en dus sneller veiligelanders uitzetten moet er veel meer geld naar het IND. Wat doet Faber, ze boekt een bezuiniging in :|W
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 10 december 2024 @ 15:10:54 #203
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_215826338
Ach, de fatsoenlijke christenen trekken een week later ineens ook de steun aan de motie-Becker in

https://www.nd.nl/nieuws/(...)temmen-voor-motie-be
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_215826961
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2024 11:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Terwijl woningbouw over het algemeen prima zonder subsidie kan. Maar dat vraagt een visie op de woningmarkt. Dat was voor het vorige kabinet al te ingewikkeld. Het huidige komt ook voor de woningmarkt niet verder dan minister Faber in stelling brengen.
Ik zie het ook niet 1,2,3 waarom het gemeenten geld kost als er woningen gebouwd moeten worden.
pi_215826972
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 15:10 schreef Szura het volgende:
Ach, de fatsoenlijke christenen trekken een week later ineens ook de steun aan de motie-Becker in

Die hebben zondag even stevig overleg gehad met god
  dinsdag 10 december 2024 @ 16:29:36 #206
37887 Dauthi
Progressive
pi_215827107
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2024 17:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zou wel goed bij dit kabinet passen om de staatssecretaris voor rechtsbescherming er uit te gooien.
Oftewel, juist deze staatssecretaris had moeten begrijpen wat zijn taak is als kabinetslid ipv onprofessioneel zijn boekje te buiten te gaan.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_215827147
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:29 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Oftewel, juist deze staatssecretaris had moeten begrijpen wat zijn taak is als kabinetslid ipv onprofessioneel zijn boekje te buiten te gaan.
Dingen zeggen over kamermoties is nooit echt een probleem geweest, bewindspersonen blijven partijpolitici met enige speelruimte. Daarnaast is zijn rol in dit kabinet juist ook om op de rechtsbescherming van minderheden te letten en dan mag hij daar dus wel wat van vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 10 december 2024 @ 16:34:12 #208
37887 Dauthi
Progressive
pi_215827150
quote:

De hele Tweede Kamer is een clownsshow geworden.

Hoe kan je voor een motie stemmen over een onderzoek, die het CDA zelf in het leven heeft geroepen en waar het CU praktisch 2 decennia steun aan bracht, en dan een week later te gaan draaien?
Waren ze zich überhaupt wel bewust van waar ze op stemden?
En zo niet, waarom denken ze dan dat ze nog geschikt zijn voor het vak volksvertegenwoordiger wanneer de basisbeginselen voor het zijn van een kamerlid al te hoog is gegrepen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 16:53:50 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215827330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:34 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Hoe kan je voor een motie stemmen over een onderzoek, die het CDA zelf in het leven heeft geroepen en waar het CU praktisch 2 decennia steun aan bracht, en dan een week later te gaan draaien?
En zo niet, waarom denken ze dan dat ze nog geschikt zijn voor het vak volksvertegenwoordiger wanneer de basisbeginselen voor het zijn van een kamerlid al te hoog is gegrepen.
Populisme pur sang, de achterban mort dus passen we ons standpunt weer aan. Deze politiek is allemaal actie/reactie op de korte termijn. Als iemand boe roept doen we het weer helemaal anders, iets inzetten en daar lang voor vechten lijkt niet meer te bestaan. Allemaal waan van de dag.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 december 2024 @ 16:53:50 #210
37887 Dauthi
Progressive
pi_215827331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dingen zeggen over kamermoties is nooit echt een probleem geweest, bewindspersonen blijven partijpolitici met enige speelruimte. Daarnaast is zijn rol in dit kabinet juist ook om op de rechtsbescherming van minderheden te letten en dan mag hij daar dus wel wat van vinden.
Over beleid wel.
Daarbij wanneer je partijpolitiek wil praktiseren moet je geen kabinetspositie ambiëren.

Het maakt het een nog grotere klucht dat dit commentaar wordt geleverd over een non-issue. Een standaardonderzoek dat in de planning stond en in het verleden heeft plaatsgevonden.

Het tekent ook erg de instabiliteit en onprofessionaliteit van het NSC.

Fophef tot en met.
pi_215827588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 15:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen: voor een kortere wachttijd en dus sneller veiligelanders uitzetten moet er veel meer geld naar het IND. Wat doet Faber, ze boekt een bezuiniging in :|W
Mooi de boel mollen, problemen vergroten en de schuld bij links en de redelijkheid neerleggen; want hoe links is goed management (?). Het is een wereldwijde strategie op dit moment.
pi_215827666
Dit blijft toch wel echt een genant beeld :')

https://www.ad.nl/politie(...)n-onhandig~ab6a022b/
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215827736
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:27 schreef TheVulture het volgende:

Is daar geen arrestatie bevel tegen uitgevaardigd door het internationaal gerechtshof in den haag?
  Moderator dinsdag 10 december 2024 @ 17:36:40 #214
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215827749
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:27 schreef TheVulture het volgende:

Werd kamerlid Don Ceder laatst ook door Netanyahu ontvangen en waarom kamerlid Wilders wel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 10 december 2024 @ 17:39:45 #215
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_215827779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 17:35 schreef verbijstering het volgende:

[..]
Is daar geen arrestatie bevel tegen uitgevaardigd door het internationaal gerechtshof in den haag?
EnNederland heeft aangegeven hieraan mee te werken. Wilders is dus een landverrader (what else is new?) door bij zijn vriend Bibi op bezoek te gaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_215827801
quote:

Bikker erkent fout met motie Becker steunen
twitter
pi_215828075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zie het ook niet 1,2,3 waarom het gemeenten geld kost als er woningen gebouwd moeten worden.
Nou ja, bij grootschalige binnenstedelijke ontwikkelingen kan ik me best voorstellen dat er een onrendabele top is. Maar nu wordt er vrij hersenloos met geld gesmeten…
pi_215828090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:29 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Volgens mij mag een kabinetslid prima betogen waarom het bijzonder onverstandig is een bepaalde motie te steunen of uit te voeren. Hoe hij daarmee zijn boekje te buiten zou gaan zie ik niet?
  dinsdag 10 december 2024 @ 18:49:49 #219
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_215828415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 16:14 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Infrastructuur en voorzieningen zijn gratis?
pi_215828546
quote:

[..]

De verdedigingslijn lijkt: deze motie is niet besproken in de Kamer (klopt), ze moesten die week over 200 moties stemmen (klopt) en de stemadviezen op dinsdagochtend tussen 10 en 14 bespreken, samen met de voorbereiding op de debatten van die week. 200 keer een minuut lukt dan al niet.

Los van wat je van die verdediging vindt en wat je vindt van de draai van SP, CDA en CU, dit is natuurlijk door de motiediarree wel een probleem. Je kunt geen 200 moties inhoudelijk bespreken in een fractie. En als de commissies dan beslissen de advisering over de moties zelfs schriftelijk af te doen en er 4 moties in 1 ademteug moeten worden opgelezen, dan is er dus nooit echt goed nagedacht over zo'n motie. Zeker niet omdat de volgende spreker een motie van wantrouwen in zou dienen.

Het wordt echt tijd het aantal kamerleden te verdubbelen en dan elk kamerlid 2 of 3 man ondersteuning te geven. Want dit was qua beleid sowieso een vrij onschuldige motie die wetenschappers vroeg om iets te onderzoeken, maar er zijn ook wel stevigere moties, maar dat rustig bespreken in de Kamer en in de fractie gaat dus niet.
  dinsdag 10 december 2024 @ 19:03:32 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215828589
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:00 schreef Hanca het volgende:

Het wordt echt tijd het aantal kamerleden te verdubbelen en dan elk kamerlid 2 of 3 man ondersteuning te geven. Want dit was qua beleid sowieso een vrij onschuldige motie die wetenschappers vroeg om iets te onderzoeken, maar er zijn ook wel stevigere moties, maar dat rustig bespreken in de Kamer en in de fractie gaat dus niet.
Qua beleid een motie die specifiek opriep om alleen bij mensen met een migratieachtergrond iets uit te gaan zoeken over hun normen en waarden. Qua beleid een racistische motie dus.

Daarom is er ook zoveel ophef over. Omdat vrijwel ieder betrokken mens dat die motie ziet denkt 'wtf gebeurt hier dan'.
Antifa
pi_215828606
quote:

[..]

Als dit onderzoek al gedaan wordt, waarom stelt Schoof dan voor om het in het door jou aangehaalde onderzoek mee te nemen?
quote:
Hij stelt voor om het voorstel van het VVD-Kamerlid mee te nemen in een onderzoek dat het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) elke vijf jaar doet. "Dat onderzoek wordt gedaan onder de gehele bevolking", benadrukt de premier. "Dat richt zich dus niet specifiek naar mensen met een migratieachtergrond, laat staan dat we gegevens opslaan van mensen met een migratieachtergrond." Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door KaheemSaid op 10-12-2024 19:21:39 ]
pi_215828640
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Qua beleid een motie die specifiek opriep om alleen bij mensen met een migratieachtergrond iets uit te gaan zoeken over hun normen en waarden. Qua beleid een racistische motie dus.

Daarom is er ook zoveel ophef over. Omdat vrijwel ieder betrokken mens dat die motie ziet denkt 'wtf gebeurt hier dan'.
In feite was de motie alleen een oproep om gegevens die het CPB al verzameld zonder dat daar ooit ophef over is geweest ook te verwerken bij het SCP, de wetenschappers mochten zelf bepalen hoe. Maar inderdaad was het signaal van de motie niet de goede, dat blijkt. Maar ik snap ook dat als je 200 moties in 2-4 uur bij langs moet, waaronder een aantal die echt om miljoenen gingen, en er een strategie voor de onderwijsbegroting moet worden besproken, zo'n motie gezien de appreciatie door het kabinet er doorheen kan glippen.
  dinsdag 10 december 2024 @ 19:18:49 #224
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215828739
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 19:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
In feite was de motie alleen een oproep om gegevens die het CPB al verzameld zonder dat daar ooit ophef over is geweest ook te verwerken bij het SCP, de wetenschappers mochten zelf bepalen hoe. Maar inderdaad was het signaal van de motie niet de goede, dat blijkt. Maar ik snap ook dat als je 200 moties in 2-4 uur bij langs moet, waaronder een aantal die echt om miljoenen gingen, en er een strategie voor de onderwijsbegroting moet worden besproken, zo'n motie gezien de appreciatie door het kabinet er doorheen kan glippen.
Neuh, het was een onderzoek dienend als opmaat naar deportaties. De conclusies waren ook vooraf al bekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 10-12-2024 19:28:52 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215828848
Ook de CDA-fractie bekent de fout met de motie Becker
twitter

NSC.... bekent niks ? Ziet niet dat die motie niet zo rechtstatelijk was ( art1 grondwet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')