Klinkt ernstig. Iemand al beelden gezien?quote:In een portiekflat in Den Haag woedt zaterdagmorgen een zeer grote brand na een explosie. Op beelden is te zien dat de gevel van enkele woningen is weggevaagd. Hulpdiensten zijn bezig met het zoeken en redden van mensen in het pand.
Eerste wat door je hoofd schiet ja.quote:Op zaterdag 7 december 2024 07:41 schreef LaDaDiDa het volgende:
Heftig. Explosie door opgeslagen vuurwerk wellicht..
Tegenwoordig denk ik eerder aan drugslab of gasexplosie door verwarde bewoner veroorzaakt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 07:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eerste wat door je hoofd schiet ja.
Kan ook door gas komen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 07:41 schreef LaDaDiDa het volgende:
Niet in deze maand(en). Er was pas nog dat bericht over 800cobra’s in een woning. Toen maakte ik al de voorstelling dat de schade ongeveer zo groot zou zijn bij het ontploffen van.quote:Op zaterdag 7 december 2024 07:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tegenwoordig denk ik eerder aan drugslab of gasexplosie door verwarde bewoner veroorzaakt.
Ah, ik dacht dat Lifeliner (1, 2 en 3 stonden allemaal in de meldingen) altijd een losse helikopter wasquote:Op zaterdag 7 december 2024 08:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Teams, voor zover ik kan zien is Amsterdam met de auto.
nee, juist niet, eerder gasexplosiequote:Op zaterdag 7 december 2024 07:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eerste wat door je hoofd schiet ja.
https://monitor.p2kflex.nl/quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat Lifeliner (1, 2 en 3 stonden allemaal in de meldingen) altijd een losse helikopter was
Zie de eerste foto onder de tekst bij Regio 15 (linken kan niet)quote:Op zaterdag 7 december 2024 07:41 schreef LaDaDiDa het volgende:
Das niet lekker wakker worden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ongeveer 10 woningen met flinke schade door de explosie. Dat is een flinke klap geweest.
Je link ook nietquote:Op zaterdag 7 december 2024 08:28 schreef raptorix het volgende:
Plaatje laad niet, maar hier goed overzicht van heftigheid: https://regio15.nl/images(...)ent-43480/MCWL5g.JPG
quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:28 schreef raptorix het volgende:
Plaatje laad niet, maar hier goed overzicht van heftigheid: https://regio15.nl/images(...)ent-43480/MCWL5g.JPG
Wow, op eerdere foto's had ik niet door dat die twee blokken eigenlijk aan elkaar vast horen te zitten. Het leek alsof er maar een klein hoekje opgeblazen was. Maar hier zie je dat er gewoon echt een aantal appartementen weggeblazen zijn.quote:
Ik denk dat een gasexplosie niet krachtig genoeg is voor de schade die we zien, dus ik zou drugslab op nummer twee zetten en vuurwerk op een.quote:Op zaterdag 7 december 2024 07:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tegenwoordig denk ik eerder aan drugslab of gasexplosie door verwarde bewoner veroorzaakt.
Dat ziet er niet best uitquote:
Explosieven t.b.v. geldautomatenkraak?quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:56 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat ziet er niet best uit
Ben benieuwd wat de oorzaak is geweest.
Vuurwerk , drugslab , gasexplosie of iets drugs gerelateerd
Het zal vast iets zijn wat niet goed is of niet deugt.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Explosieven t.b.v. geldautomatenkraak?
In Utrecht Overvecht, is ooit een garagebox opgeblazen door een test-met-explosieven-op-een-dummy-flappentap. Is een dooie bij gevallen.
Dat moet dan heel zwaar vuurwerk zijn.quote:
In illegale opslagplaatsen liggen meestal geen rotjes.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:27 schreef 444 het volgende:
[..]
Dat moet dan heel zwaar vuurwerk zijn.
Dat denk ik ook niet nee.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In illegale opslagplaatsen liggen meestal geen rotjes.
Ravage lijkt me te groot voor gasexplosie.quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:56 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat ziet er niet best uit
Ben benieuwd wat de oorzaak is geweest.
Vuurwerk , drugslab , gasexplosie of iets drugs gerelateerd
Hier een bericht met fotos van maar 4 cobras in een slaapkamer onploft.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:27 schreef 444 het volgende:
[..]
Dat moet dan heel zwaar vuurwerk zijn.
Gasexplosie kan ook zeer krachtig zijn hoor.quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat een gasexplosie niet krachtig genoeg is voor de schade die we zien, dus ik zou drugslab op nummer twee zetten en vuurwerk op een.
Toch wat meer:quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:43 schreef Leandra het volgende:
Het lijken maisonnettes boven winkels?
Dan is het aantal werkelijk weggeblazen woningen hopelijk beperkt tot 2 of 3.
quote:Naar verwachting nu tien woningen getroffen en volledig verwoest. De brandt woedt nog; dat maakt zoeken naar slachtoffers onder de wrakstukken lastig.
Niet zo spannend dus. Komt niet door de draagmuren heen. Hier is gewoon een half gebouw verdwenen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier een bericht met fotos van maar 4 cobras in een slaapkamer onploft.
gasexplosie kan dat makkelijk aanrichten aan schade..quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat een gasexplosie niet krachtig genoeg is voor de schade die we zien, dus ik zou drugslab op nummer twee zetten en vuurwerk op een.
Het zijn niet maar 4 cobra’s geweest nee.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet zo spannend dus. Komt niet door de draagmuren heen. Hier is gewoon een half gebouw verdwenen.
Grotere opslag van zwaar vuurwerk zou dus een optie zijn, gasexplosie ook, en als er straks weer allemaal nerveuze "familieleden" opduiken die "willen helpen" was er mogelijk iemand aan het Walter Whiten in z'n keldertje.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet zo spannend dus. Komt niet door de draagmuren heen. Hier is gewoon een half gebouw verdwenen.
Hahaha wtfquote:Op zaterdag 7 december 2024 09:52 schreef mschol het volgende:
[..]
gasexplosie kan dat makkelijk aanrichten aan schade..
https://www.omroepwest.nl(...)heur-oude-gasleiding
Volgens mij ook maisonnettes daarquote:Op zaterdag 7 december 2024 09:43 schreef Leandra het volgende:
Het lijken maisonnettes boven winkels?
Dan is het aantal werkelijk weggeblazen woningen hopelijk beperkt tot 2 of 3.
Even snel bewijsmateriaal wegmoffelen onder het mom van religie zeker, net zoals bij dat andere drugslab.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Grotere opslag van zwaar vuurwerk zou dus een optie zijn, gasexplosie ook, en als er straks weer allemaal nerveuze "familieleden" opduiken die "willen helpen" was er mogelijk iemand aan het Walter Whiten in z'n keldertje.
Er zouden ook vogels gezien zijn die weg vlogen uit de buurt van de explosie!quote:
Alle neven verzamelenquote:Op zaterdag 7 december 2024 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even snel bewijsmateriaal wegmoffelen onder het mom van religie zeker, net zoals bij dat andere drugslab.
Half oud gebouw met houten vloeren vs een nieuwbouw betonnen appartement.quote:Op zaterdag 7 december 2024 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Damnquote:Op zaterdag 7 december 2024 10:17 schreef Leandra het volgende:
Ik hoor net van iemand die in Bezuidenhout woont dat de klap zo hard was dat het bed letterlijk bewoog
Dan zit je honderden meters verderop.
Ja die meterstand zal nu niet echt meer kloppen inderdaad.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:22 schreef Hoppahop het volgende:
Misschien zijn er mensen aan het klooien geweest met de gasleiding om de meter te bedonderen.
Als het een drugslab is, is het een gasexplosie...quote:Op zaterdag 7 december 2024 08:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij elke explosie heb je daarna last van gaslekken niet?quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:32 schreef ACT-F het volgende:
Op basis van de beschrijving dat er eerst een grote knal was en later pas brand uitbrak en de eerste beelden denk ik dat het een gasexplosie is:
[ x ]
Alsof zulke explosies dagelijks voor komen....quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:34 schreef Elan het volgende:
Mochten mensen zich nog afvragen waarom we van het gas af moeten. Nou hierom dus
In de gasloos gebouwde huizen niet.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Bij elke explosie heb je daarna last van gaslekken niet?
In Nederland gasland is die kans groot ja.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Bij elke explosie heb je daarna last van gaslekken niet?
Ik zou een gebouw van bijna 65 jaar oud toch geen nieuwbouw meer willen noemen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Half oud gebouw met houten vloeren vs een nieuwbouw betonnen appartement.![]()
Wat doet een doos met 400 van die dingen bij elkaar?
Dat is niet overal mogelijk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:34 schreef Elan het volgende:
Mochten mensen zich nog afvragen waarom we van het gas af moeten. Nou hierom dus
Een brand door zonnepanelen kun je toch niet echt vergelijken met de impact die dit soort explosie heeft. Als het überhaupt een gasexplosie was.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Alsof zulke explosies dagelijks voor komen....
Gas is gewoon veilig, als je er maar met je klauwen vanaf blijft als je er geen verstand van hebt.
Net als elektra, auto's..
En zulke zaken vergen onderhoud en controle door vaklui die er wél verstand van hebben...
Daarbij,
Branden door zonnepanelen komt ook voor, net als branden met open haarden, pelletkachels etc...
Als je maar genoeg van hebt zou je zulke grote schade kunnen hebben jaquote:Op zaterdag 7 december 2024 10:40 schreef quirina het volgende:
Zou illegaal vuurwerk dit kunnen veroorzaken ja?
Als het genoeg is wel, en als je op zo'n locatie bijvoorbeeld de halve kelder vol hebt liggen is het sowieso illegaal.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:40 schreef quirina het volgende:
Legaal vuurwerk ook zie Enschede .quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:40 schreef quirina het volgende:
Dan mag je wel een kamer vol tot het plafond hebben denk ik.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je maar genoeg van hebt zou je zulke grote schade kunnen hebben ja
Bij vuurwerk denk je meestal weer aan een serie explosies, lijkt me. Niet 1 grote knal. Er vliegt altijd wat weg wat dan weer elders explodeert. Maar wie weet. Als in het ergens in zit, of in een dichte kamer is het weer in feite 1 grote bom natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:40 schreef quirina het volgende:
Er kleven risico's aan.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Een brand door zonnepanelen kun je toch niet echt vergelijken met de impact die dit soort explosie heeft. Als het überhaupt een gasexplosie was.
Ja, want elektriciteit is nergens een probleemquote:Op zaterdag 7 december 2024 10:42 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja wel hoor. Als je elektriciteit hebt kan je gasloos.
Daar hebben ze het waarschijnlijk ook wel gehoord.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:40 schreef roos94 het volgende:
Misschien wilden ze een knalfeest houden voor Amalia?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |