SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5-10% inderdaad:quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
En die bevestigen periodiek steevast de cijfers die oekraine post, met zeg marge van 5-10% ofzo.
Daarbij spreken ze altijd over "casualties". Vertaling strikt genomen slachtoffers, maar in de context van een oorlog is de NL vertaling "doden en gewonden".
Waar zou je aan kunnen denken?quote:Op vrijdag 6 december 2024 17:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel een realistische kijk op de zaak. Er zijn wel wat realistischere schattingen door o.a. het Wallstreet Journal en The economist,
@Cocoquote:Op vrijdag 6 december 2024 14:46 schreef Ulx het volgende:
Verkiezingen in Roemenië moeten overnieuw.
https://www.nu.nl/buitenl(...)ische-inmenging.html
Erg lastig aangezien de meeste bronnen Oekraïnse of Russische cijfers gebruiken. Als we alle bronnen middelen en het vaker aangehaalde 30% hogere Russische verliezen gebruiken kom je ongeveer uit op 80.000 doden aan Oekraïnse kant en 115.000 aan Russische kant.quote:
Maar dat gaat enkel over het front in de Zuidelijke Donbas, dat is het stuk vanuit Pokrovsk tot zo'n 75km naar het Zuidwesten waar voor Oekraïne de hele linie op instorten staat. Daarbuiten is dit niet van toepassing en is het front stabiel.quote:
Check.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Erg lastig aangezien de meeste bronnen Oekraïnse of Russische cijfers gebruiken. Als we alle bronnen middelen en het vaker aangehaalde 30% hogere Russische verliezen gebruiken kom je ongeveer uit op 80.000 doden aan Oekraïnse kant en 115.000 aan Russische kant.
De cijfers aangaande krijgsgevangenen lijken me wel betrouwbaar.
In het begin werden er ook veel generaals en andere hoge officieren omgelegd en legerbarakken en commandocentra gebombardeerd. Dat zie je nu ook niet meer.quote:Op vrijdag 6 december 2024 18:50 schreef BEFEM het volgende:
In het begin vochten ze veel minder hard juist. Toen kon je nog makkelijk soldaten die Hostomel probeerden in te nemen interviewen
Je had toen alleen af en toe een colonne die weggeblazen werd, dat is nu een stuk minder.
De rest is allemaal veel harder en dodelijker geworden.
Dat was niet helemaal in het begin, pas nadat HIMARS er waren.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In het begin werden er ook veel generaals en andere hoge officieren omgelegd en legerbarakken en commandocentra gebombardeerd. Dat zie je nu ook niet meer.
Dat voelt inmiddels redelijk als “in het begin”quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat was niet helemaal in het begin, pas nadat HIMARS er waren.
ik denk dat we het meeste niet weten , ik denk wel dat Oekraine / Palantir gebaat is bij veel troepenbeweging van de russenquote:Op vrijdag 6 december 2024 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check.
Vind de cijfers aan beide kanten die jij noemt laag, ik lees/hoor vaak veel hogere. Bij sommige schattingen zou je uitkomen op 500k doden en meer dan 1 miljoen uitgeschakeld. Hoewel ik dat niet realistisch vind.
Mijn opinie is dat Rusland vooral aan het begin veel troepen verloor door slechte communicatie (onbeveiligd), roekeloos manier van aanvallen, maar dat later hun optreden verbeterd en verfijnd is. Aan de kant van Oekraiene heb ik het idee dat zij zwaar lijden door korte afstand artillerie overwicht van de Russen.
Wel raar dat we geen goede bronnen h iervoor kunnen raadplegen.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 6 december 2024 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat we het meeste niet weten , ik denk wel dat Oekraine / Palantir gebaat is bij veel troepenbeweging van de russen
Dus niet vanaf een paar vaste locaties grote aantallen raketten afschieten
Hoor je echt niks meer over, die HIMARS.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat was niet helemaal in het begin, pas nadat HIMARS er waren.
Of zijn er weinig doelen over voor die dingen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 20:39 schreef BEFEM het volgende:
Ik denk dat ze niet veel ATACMS en StormShadows meer hebben.
Nee, die zijn er echt meer dan genoeg. Ze hebben gewoon heel erg weinig ATACMS.quote:Op vrijdag 6 december 2024 20:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Of zijn er weinig doelen over voor die dingen.
quote:Analisten van Bank of America ( BAC ) voorspellen dat de olieprijzen in 2025 zullen dalen tot gemiddeld $ 65 per vat vanwege een overaanbod aan ruwe olie en een afnemende vraag, omdat landen overstappen op schonere energiebronnen en vormen van transport.
"Er zal geen tekort aan olie zijn, dus we blijven pessimistisch over olie [in 2025]", zei Francisco Blanch, hoofd van het wereldwijde grondstoffen- en derivatenonderzoek van Bank of America, dinsdag tijdens een rondetafelgesprek over de vooruitzichten voor energie.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lcnzz5lqsk2vquote:🤬💔 The body of the tortured Mariupol Marine Ivan Makarov was returned to Ukraine from Russian captivity.
‼️ Hematomas, cuts, torn muscles, a dent in the skull, traumatized nose, carved brand in the form of a triangle with an eye inside above his heart…
Nogmaals, het russische budget voor 2025 is gebaseerd op een olie prijs van 70 eurodollar.quote:Op vrijdag 6 december 2024 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
Olie op weg naar een middenprijs van 65 dollar , dat zal Poetin ook niet leuk vinden
als je Ruzzia ergens pijn wil doen dan is het met de olieprijs
[..]
En als de Russen die opmars zien, kijken ze naar de Oekraïners in Koersk en gaan ze zich afvragen waarom die er naar vier maanden nog niet uitgetrapt zijn.....quote:Op zaterdag 7 december 2024 00:06 schreef oheng het volgende:
En als ik de opmars van de rebellen in Syrie zie, dan kan ik mij niet van de indruk onttrekken dat de hele opmars als strategisch doel had om Damascus van Tartus (en misschien zelfs wel Iran/Hezbollah af te sluiten.
Naja, met een luchtmacht de stoere boi uithangen is toch iets anders dan een stuk of 100 toyota's vol strijders tegenhouden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 00:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als de Russen die opmars zien, kijken ze naar de Oekraïners in Koersk en gaan ze zich afvragen waarom die er naar vier maanden nog niet uitgetrapt zijn.....
Als de Russen uit Syrië moeten vluchten voor een zooitje rebellen....
Uit de nyt over Iran die evacuaties vanuit Syrië laat beginnen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 00:06 schreef oheng het volgende:
.
En als ik de opmars van de rebellen in Syrie zie, dan kan ik mij niet van de indruk onttrekken dat de hele opmars als strategisch doel had om Damascus van Tartus (en misschien zelfs wel Iran/Hezbollah van Damascus) af te sluiten.
het hele spelletje van palantir is beweging in de russische troepen krijgen , daarom Koersk .quote:Op zaterdag 7 december 2024 00:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als de Russen die opmars zien, kijken ze naar de Oekraïners in Koersk en gaan ze zich afvragen waarom die er naar vier maanden nog niet uitgetrapt zijn.....
Als de Russen uit Syrië moeten vluchten voor een zooitje rebellen....
Russia klaagt over imperialistsch USAquote:Forum voor Democratie BV, de commerciële tak van de politieke partij Forum voor Democratie, heeft ook in 2023 een verlies geboekt.
Uit de recent gepubliceerde jaarrekening blijkt dat het eigen vermogen van het bedrijf inmiddels is gedaald naar een negatieve waarde van ¤48.561.
Dit betekent dat de schulden van het bedrijf dat bedrag overstijgen ten opzichte van de bezittingen.
De cijfers over 2023 tonen een verlies van ¤22.000, waarmee het negatieve eigen vermogen, dat in 2022 al bestond, verder is verslechterd.
Het bedrijf bevindt zich hierdoor voor het tweede opeenvolgende jaar in een situatie van technisch faillissement.
Dit is een toestand waarbij het eigen vermogen negatief is, hoewel dit niet direct hoeft te leiden tot een formeel faillissement.
De verliezen staan in contrast met eerdere verklaringen van de partij.
Het negatieve resultaat in 2022 werd toen toegeschreven aan een eenmalige afschrijving en het feit dat het geen verkiezingsjaar was, wat doorgaans zorgt voor minder inkomsten uit merchandise en donaties. "
De kleuren van zijn pak zijn geen toeval.quote:
Enjoy it while it lasts?quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De kleuren van zijn pak zijn geen toeval.
quote:Russian FM warns of nuclear escalation risks in Ukraine: media
MOSCOW, Dec. 6 (Xinhua) -- Russian Foreign Minister Sergei Lavrov has warned of nuclear escalation risks in Ukraine, reaffirming that Russia remains open to dialogue.
In an interview video released Friday by American reporter Tucker Carlson on social media platform X, Lavrov discussed Russia-U.S. relations, the Ukraine crisis, and the broader geopolitical landscape.
Lavrov expressed grave concerns over certain rhetoric by some officials in the Pentagon and NATO about potential limited nuclear strikes on Russia without getting U.S. territories involved in nuclear conflicts, emphasizing that any such actions could spiral into uncontrollable escalation.
The foreign minister said "Russia's military doctrine says that the most important thing is to avoid a nuclear war," and referred to the Joint Statement of the leaders of the five Nuclear-Weapon States in January 2022, which stated that "a nuclear war cannot be won and must never be fought."
He reiterated Russia's long-standing opposition to NATO's eastward expansion, blaming the West for ignoring Russia's security concerns.
Lavrov urged U.S. policymakers to abandon the so-called "rules-based order" that prioritizes U.S. dominance over multilateralism.
Russia remains open to dialogue under equitable terms, he added.
Misschien komt dat ook wel omdat die rebellen er wel gewoon op slaan. In tegenstelling tot de slappe, weifelende EU die amper daadkracht toont.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:44 schreef Ulx het volgende:
Rusland geeft in Syrië een erg belangrijke marinebasis zonder al te veel gedoe op. De Oostzee is nu Lago NATOiorre geworden. De Zwarte Zee is onbruikbaar. En toch, geen gedoe. Geen gedreig met nukes. Geen gejengel over warmwaterhavens. Niks.
Rusland is zo zwak op dit moment.
Die rebellen hebben ook jarenlang met elkaar gevochten.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Misschien komt dat ook wel omdat die rebellen er wel gewoon op slaan. In tegenstelling tot de slappe, weifelende EU die amper daadkracht toont.
lavrov is ook gekquote:Op zaterdag 7 december 2024 19:52 schreef Mikeytt het volgende:
Deze al gepost?
https://english.news.cn/e(...)2cd140674b28b/c.html
[..]
Ook voor jou dan.quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:52 schreef Mikeytt het volgende:
Deze al gepost?
[..]
Hoeveel roebel krijg je voor het verspreiden van russische propaganda?quote:Op zaterdag 7 december 2024 19:52 schreef Mikeytt het volgende:
Deze al gepost?
[..]
En een zuiplap.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |