Dan mag je het doen met:quote:
Die oorlog is eigenlijk ook al heel lang aan de gang. En ook na de annexatie van de Krimm hadden ze gewoon verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zolang de oorlog duurt ja
Mag hopen dat het niet oneindig doorgaat
Maar wel na de annexatie van de Krimm?quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Wist je dat verkiezingen niet toegestaan zijn in oorlogstijd?
Ik zeg het kan, niet het moet of het is een goed idee en ik geef daarbij aan wat wmb een groter obstakel is voor het houden van democratische verkiezingen atm in dat land maar dat negeert de verder toch niet boeiende Extec graag want die zit alleen op internet om tegen Jan en alleman ten strijde te trekken zonder redenquote:Op dinsdag 26 november 2024 01:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan mag je het doen met:
Nee, wel mee willen pratende maar de materie toch niet boeiende sp3c, er is een reden waarom er niet over internet gestemd wordt, en op veel plaatsten dus ook niet eens met stemmachines.
Het is een beetje lastigquote:Op dinsdag 26 november 2024 01:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Die oorlog is eigenlijk ook al heel lang aan de gang. En ook na de annexatie van de Krimm hadden ze gewoon verkiezingen.
Het is een beetje lastig.
Rusland kan het niet zonder dienstplichtigen af. De samenleving -de economie of wat er nog van over is- moet ook nog min of meer blijven functioneren. Daar hebben ze nog steeds tekorten aan mensen, de werkloosheid stond de laatste keer op 2,3%. Er is geen ruimte om dienstplichtigen op te roepen zonder de economische of sociale problemen te vergroten. Vandaar dat ze soldaten uit Jemen en Noord-Korea moeten halen. Vandaar de kwijtschelding van schulden als mensen zich aanmelden voor de grinder, want klapt de economie dan gaan er snel veel mensen komen die hun schulden niet kunnen betalen. Die gaan linea recta de grinder in. Maar ook dat zal niet gaan helpen.quote:Op dinsdag 26 november 2024 00:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel hoor, zelfde ordegrootte van verliezer. Laat het in het uiterste geval een factor 2 schelen, dat is nog onvoldoende.
Rusland kan het zelfs nog steeds zonder dienstplichtigen af. Wat dat betreft hebben ze meer speling dan Oekraïne.
Tja, als er geen tijd is om een oorlog uit te roepen, en er is niet echt een gevecht, dan is er geen "oorlog".quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar wel na de annexatie van de Krimm?
Toen wel.
Het is gewoon politiek.
Maar ze doen het wel. Die Russen. Ook al sterven er 10 Koreanen ten opzichte van 1 Oekraïner. Koreanen genoeg. En zo zonde van dat Oekraïense leven. Dat land bloedt gewoon leeg.quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland kan het niet zonder dienstplichtigen af. De samenleving -de economie of wat er nog van over is- moet ook nog min of meer blijven functioneren. Daar hebben ze nog steeds tekorten aan mensen, de werkloosheid stond de laatste keer op 2,3%. Er is geen ruimte om dienstplichtigen op te roepen zonder de economische of sociale problemen te vergroten. Vandaar dat ze soldaten uit Jemen en Noord-Korea moeten halen. Vandaar de kwijtschelding van schulden als mensen zich aanmelden voor de grinder, want klapt de economie dan gaan er snel veel mensen komen die hun schulden niet kunnen betalen. Die gaan linea recta de grinder in. Maar ook dat zal niet gaan helpen.
Ja. leuk bedachte regels allemaal. Maar de Krim is al defacto jaren Russisch. Nooit een referendum voor gezien.quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Tja, als er geen tijd is om een oorlog uit te roepen, en er is niet echt een gevecht, dan is er geen "oorlog".
Aan de andere kant, is dit wel 100% een oorlog.
Maar ik begrijp niet helemaal hoe de verkiezingen na 2014 Zelensky's schuld zijn. Dat was niet zijn beslissing.
Zelensky heeft zich gewoon aan de wet te houden van een democratisch land, en dat betekent:
- geen verkiezingen in oorlogstijd
- referendum nodig om grondgebied af te staan
En beide zijn onder de huidige omstandigheden onmogelijk. Tenzij de grondwet veranderd wordt.
Hoe denk je dat de Russen die tussen de half en één miljoen man zijn kwijtgeraakt -dood of aan stuk geschoten- de bevolking en de soldaten van Oekraïne gaan behandelen als die zich overgeven?quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ze doen het wel. Die Russen. Ook al sterven er 10 Koreanen ten opzichte van 1 Oekraïner. Koreanen genoeg. En zo zonde van dat Oekraïense leven. Dat land bloedt gewoon leeg.
Ik begrijp niet helemaal welk punt je hiermee wil maken.quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de Russen die tussen de half en één miljoen man zijn kwijtgeraakt -dood of aan stuk geschoten- de bevolking en de soldaten van Oekraïne gaan behandelen als die zich overgeven?
Denk je dat de Russische horde aardig gaat zijn? Denk je dat die hun woede over al die door drones opgeblazen en al die door 180.000 stukken wolfraam doorzeefde kameraden inslikken en zich gaan gedragen? Of denk je dat ze die kokhols wel even een lesje gaan leren waarbij vergeleken Bucha een dagje Efteling was?
Dat heet de realiteit. Ik heb het niet bedacht, het zijn niet mijn regels he.quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. leuk bedachte regels allemaal.
Juridisch is het nog Oekraine. Zelfs t.o.v. de rest van de wereld is de Krim Oekrainsch.quote:Maar de Krim is al defacto jaren Russisch. Nooit een referendum voor gezien.
Volgens mij heb jij er meer een probleem mee dat de regering in 2014 geen staat van oorlog uitriep.quote:En toen waren er gewoon verkiezingen in Oekraïne.
Dus dat lijkt mij geen argument om nu tegen verkiezingen te zijn. Toen kon het ook. Zonder referendum.
Je schrijft zo zonde van het Oekraïense leven. De oorlog bedoel je neem ik aan? Dus overgeven en hopen dat het wel meevalt? Da's je idee?quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal welk punt je hiermee wil maken.
Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 26 november 2024 01:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je schrijft zo zonde van het Oekraïense leven. De oorlog bedoel je neem ik aan? Dus overgeven en hopen dat het wel meevalt? Da's je idee?
Hij heeft geleefd van dag tot dag, in een oorlogssituatie is er niet veel tijd om strategische lijnen over (persoonlijke) politieke toekomst uit te stippelen. Democratie is een tamelijk instabiel product in Oekraine, want dat kent ook zijn oligarchen, en korte geschiedenis. ik verwacht voor hem een rol als Gorbatsjov, toen Jeltsin en later Poetin de macht over namen. Commentaar leveren vanaf de zijlin op de koers die Rusland, Europa en Oekaine gaan varen, met alle kennis en ervaring die hij heeft opgedaan. Hij kent veel mensen die er in de toekomst ook nog toe gaan doen. Ik schat in dat hij daar mentaal toe in staat is. Maar misschien eerst even zijn memoires schrijven waarmee hij zich politiek voor de toekomst kan positionerenquote:Op dinsdag 26 november 2024 00:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelensky zit natuurlijk sws in reservetijd.
Ik hoop dat hij nagedacht heeft. Over zijn opvolging.
Ik kan me geen voorbeeld uit de geschiedenis heugen waar de bevolking met een oorlog door wilde gaan terwijl de politieke leiding wilde stoppen. Het is echt altijd andersomquote:Op dinsdag 26 november 2024 00:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als de bevolking het niet bevalt hebben we Maidan Redux.
Werpt de immer populaire kyrylo zich op als vader des vaderlands en zijn we nog verder af van een oplossing.
Zelensky is in eigen land helemaal weggezakt in populariteit. Spreek maar eens wat Oekraïners aan.quote:Op dinsdag 26 november 2024 00:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, bloedserieus.
Hij heeft een verdeeld land verenigd is een hele korte tijd, heeft de blaren op zijn tong gekletst om laffe eu politici te bewegen om wapens te sturen. Met gevaar voor eigen leven in Kiev gebleven met zijn mede makkers.
Vanzelfsprekend zijn er geen verkiezingen, die kunnen simpelweg niet gehouden worden.
Sommigen denken dat ik tegen Oekraiene ben (of voor Rusland 😂) maar dat is onzin. Ik zie de pijn en bezwaren bij beide partijen em die zijn legitiem.
De eu en vs zijn de basis van het probleem geweest, hopelijk wordt die gedachte wat meer manifest ipv dat het een gedachtengang is die alleen leeft bij de politieke flanken.
Je kent Oekraïne? Hij krijgt gewoon een 9mm door zijn hoofd als die eraf ligt.quote:Op dinsdag 26 november 2024 04:01 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Hij heeft geleefd van dag tot dag, in een oorlogssituatie is er niet veel tijd om strategische lijnen over (persoonlijke) politieke toekomst uit te stippelen. Democratie is een tamelijk instabiel product in Oekraine, want dat kent ook zijn oligarchen, en korte geschiedenis. ik verwacht voor hem een rol als Gorbatsjov, toen Jeltsin en later Poetin de macht over namen. Commentaar leveren vanaf de zijlin op de koers die Rusland, Europa en Oekaine gaan varen, met alle kennis en ervaring die hij heeft opgedaan. Hij kent veel mensen die er in de toekomst ook nog toe gaan doen. Ik schat in dat hij daar mentaal toe in staat is. Maar misschien eerst even zijn memoires schrijven waarmee hij zich politiek voor de toekomst kan positioneren
quote:Op dinsdag 26 november 2024 04:10 schreef Alicia76 het volgende:
Relax mensen. Onze Donald gaat deze oorlog over 2 maanden beeindigen. Binnen 24 uur. Dus we zijn gered.
De kans dat Putin dood neervalt is redelijk. Geen idee of bekend is of de Russen een fatsoenlijk plan B hebben, of dat ze elkaar dan de tent uit gaan vechten.quote:Op maandag 25 november 2024 22:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee hoor. rusland kan bijvoorbeeld van de ene op de andere dag in elkaar zakken. Zie 1917, 1991, Wagner rebellie.
Voila 3 voorbeelden dat jij historisch verkeerd zit. Of putin valt ineens dood neer, kan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |