abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215791294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar kunnen die Russen toveren dan? Dat ze op afstand en met beperkte middelen en helemaal obscuur verkiezingen weten te sturen? En hierin z zo o succesvol zijn dat marketingbudgetten van miljarden en de stem van vele beroemdheden en de steun van de halve media tenietgedaan worden (in de VS dan)
Eh, manipulatie was al in de jaren vijftig standaard operating procedure van de KGB. Rusland heeft al 24 jaar een KGB kliek aan de macht. Dus doe eens een gok.
pi_215791324
Daarom. Rusland moet stuk, anders is er geen rust door al dat getrol om macht van die gasten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215791408
Je wordt tegenwoordig ook wel heel makkelijk in een extreem rechts algoritmepatroon geplaats. Als je voor de grap een paar van die filmpjes bekijkt, zit je er daarna al in gevangen.

Enkel strengere regelgeving voor de facebook/tiktok/youtube bs in de wereld kan daar wat tegen doen.
pi_215791462
quote:

[..]
Maar kunnen die Russen toveren dan? Dat ze op afstand en met beperkte middelen en helemaal obscuur verkiezingen weten te sturen? En hierin z zo o succesvol zijn dat marketingbudgetten van miljarden en de stem van vele beroemdheden en de steun van de halve media tenietgedaan worden (in de VS dan)
De russen besteden miljarden aan desinfo campagnes en die zijn vrij effectief gezien de kritische denkers en de peacemongers die letterlijk het Kremlin narratief napapegaaien.
pi_215791480
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:26 schreef Jed1Gam het volgende:
Je wordt tegenwoordig ook wel heel makkelijk in een extreem rechts algoritmepatroon geplaats. Als je voor de grap een paar van die filmpjes bekijkt, zit je er daarna al in gevangen.

Enkel strengere regelgeving voor de facebook/tiktok/youtube bs in de wereld kan daar wat tegen doen.
Hoeft niet per se uit Russische hoek te komen, er zijn meer regimes die daar baad bij menen te hebben.
Merk je het ook op youtube, of google resultaten? Of andere zoekmachines.
pi_215791523
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:34 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De russen besteden miljarden aan desinfo campagnes en die zijn vrij effectief gezien de kritische denkers en de peacemongers die letterlijk het Kremlin narratief napapegaaien.
Het lijkt er inderdaad op dat de mensen die denken dat ze niet te beïnvloeden zijn hier massaal door beïnvloed worden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 22:45:41 #57
236264 crew  capricia
pi_215791562
Ik val zomaar even in, in dit topic.

Maar mensen hebben toch gewoon met hun volle verstand gestemd.

Wat is dit voor raar gedoe dat de uitslag iemand niet bevalt en het dan maar over moet?

Dit is echt slecht hoor.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_215791593
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:34 schreef RotatoR het volgende:

[..]
X hebben ze overgenomen, dus Europa hebben ze in de tang. Zeker als Elon Musk straks in het Witte Huis rondloopt.
Russen zijn er ook erg goed in, al voor de vredesbeweging waren ze zeer effectief bezig.

Ik kan me ook zomaar voorstellen dat oude banden van de KGB met de Oost-Europese veiligheidsdiensten bleven.
KGB kende alle stinkende geheimpjes en alle trucs. Internet kwam erbij, en daar ze ook handig mee.
pi_215791673
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:45 schreef capricia het volgende:

Wat is dit voor raar gedoe dat de uitslag iemand niet bevalt en het dan maar over moet?

Dit is echt slecht hoor.
Het Kremlin is zeg maar vergelijkbaar met de Trump administratie: Liegen, bedriegen en oplichten voor eigen gewin. En extreemrechts aan de macht in een Europees land is goed voor Putin, dus hij zal er alles aan doen om daar voor te zorgen. Het volk is niet relevant.
Volg de pijlen.
pi_215791683
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:45 schreef capricia het volgende:

Dit is echt slecht hoor.
Het is niet zo netjes om bij een Navo partner moedwillig en intensief de verkiezingen te beïnvloeden.

Voorts meen ik dat ergens in de Roemeense kieswet iets moet staan waardoor een verkiezing opnieuw uitgeschreven kan worden, in een aantal uitzonderlijke gevallen. Er zal een rechter akkoord moeten gaan met zo'n besluit, anders lijkt me niet dat Roemenië een EU lidmaatschap kon verwerven.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 23:08:21 #61
236264 crew  capricia
pi_215791720
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:01 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Het is niet zo netjes om bij een Navo partner moedwillig en intensief de verkiezingen te beïnvloeden.

Voorts meen ik dat ergens in de Roemeense kieswet iets moet staan waardoor een verkiezing opnieuw uitgeschreven kan worden, in een aantal uitzonderlijke gevallen. Er zal een rechter akkoord moeten gaan met zo'n besluit, anders lijkt me niet dat Roemenië een EU lidmaatschap kon verwerven.
Ik kan het niet goed inschatten.
Er is namelijk altijd beïnvloeding. Bij ieder filmpje (al is het in de zendtijd van Politieke partijen) is er beïnvloeding.

Als een land meer pro Russisch stemt dan we zouden hopen, is dat toch alsnog een uitslag van een land.
Dat kun je toch niet zomaar de verkiezingen ongeldig laten verklaren.

Ik vind dit allemaal heel apart.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 23:09:46 #62
236264 crew  capricia
pi_215791742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 22:59 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Het Kremlin is zeg maar vergelijkbaar met de Trump administratie: Liegen, bedriegen en oplichten voor eigen gewin. En extreemrechts aan de macht in een Europees land is goed voor Putin, dus hij zal er alles aan doen om daar voor te zorgen. Het volk is niet relevant.
Als je voor democratie bent, zou je juist deze uitslag moeten respecteren.
- Goethe, “Faust”
pi_215791809
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is het lastige van democratie. Willen de mensen die ervoor stemmen slaaf van een dictator te willen zijn, willen die ook echt slaaf van die dictator zijn, of worden ze opgelicht door die dictator? De grote vraag is of de leugens van de dictator waar zijn. Ik denk zelf van niet, maar er zijn heel veel mensen die denken dat de leugens waar zijn. Het is niet alleen bijzonder slecht voor de mensen die in feiten geloven, maar ook voor de mensen die de leugens van de dictator geloven.
Volg de pijlen.
pi_215791810
quote:

[..]
Dat democratie op zijn laatste pootjes wankelt behoeft weinig betoog.

In de VS zitten ze al, in NL, in Rusland, straks wellicht in Frankrijk, Duitsland. Democratie heft zichzelf op, dan is de jeugd van tegenwoordig ook weer een stukje gelukkiger.

In de huidige situatie tracht Roemenië, wellicht met intelligence vanuit de Navo of navo-partner, voorlopig gevechtshandelingen op Europees grondgebied zolang mogelijk te vermijden.

Staan drie navo bases in Roemenië.

Voorts ga ik ervan uit dat de beslissing van Roemenië opnieuw verkiezingen uit te schrijven, grondwettelijk is.

Als inmenging is aangetoond, waarom dan niet nieuwe verkiezingen uitschrijven. Als die neo-nazi echt zo populair is, wint hij die toch ook? Iets waarvan ik denk dat dat inderdaad gaat gebeuren.

Dat is niet de schuld van Roemenië. Die hebben gedaan wat ze konden, namelijk nieuwe verkiezingen uitschrijven.Als je van democratie houdt, doe je dat.
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:27:38 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215791858
quote:

[..]
Nee Russische inmenging moeten we helemaal niet respecteren. Dat moet met alle middelen de kop in gedrukt.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 23:30:10 #66
236264 crew  capricia
pi_215791879
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee Russische inmenging moeten we helemaal niet respecteren. Dat moet met alle middelen de kop in gedrukt.
We zijn niet in oorlog met Rusland. En genoeg andere buitenlanden dragen ook bij aan campagnes van bepaalde politici of partijen in weer andere EU landen. Of misschien zelfs in ons land.

Maak maar wetgeving hiervoor.

Ondertussen hebben deze mensen met hun volle verstand gestemd.
Dus deal with it, denk ik dan.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:33:45 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215791902
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:30 schreef capricia het volgende:

[..]
We zijn niet in oorlog met Rusland. En genoeg andere buitenlanden dragen ook bij aan campagnes van bepaalde politici of partijen in weer andere EU landen. Of misschien zelfs in ons land.

Rusland probeert het hier te ontwrichten. Dan moeten we terug vechten. Niet gaan bukken.

Dus iedereen die dat regime helpt in zijn missie moet worden aangepakt.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 23:35:14 #68
236264 crew  capricia
pi_215791914
Er zijn al diverse Russische media verboden in de EU.
Het nieuws in europa is voornamelijk anti Rusland.
Als de pro Russische kandidaat dan alsnog wint, mag het andere kamp zich wel heel ver achter zijn oren krabben.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 23:37:16 #69
236264 crew  capricia
pi_215791927
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Rusland probeert het hier te ontwrichten. Dan moeten we terug vechten. Niet gaan bukken.

Dus iedereen die dat regime helpt in zijn missie moet worden aangepakt.
Dan maak je daar normale wetten voor. Over beïnvloeding. Van ieder zijde.
Dan ga je niet achteraf verkiezingen ongeldig verklaren omdat de uitslag je niet bevalt.

Ik vind dit zeer ondemocratisch.
- Goethe, “Faust”
pi_215791953
zijn er van pro-russische kamp protesten oid? heb het idee dat ze dit allemaal wel prima lijken te vinden.
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:42:59 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215791977
quote:

Ouden van dagen die vechten met scheppen en bedorven hondevoer krijgen te eten maar wel in staat zijn om alle westerse verkiezingen te saboteren...
pi_215791980
[quote]1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:30 schreef capricia het volgende:

quote:
[..]
Prijs jezelf gelukkig dat niet woont in een land dat in oorlog is met Rusland. Maar dat zo houden, dat zal nog niet meevallen. Buitenlandse beïnvloeding is er altijd geweest, voor sommigen was dat een spel, voor andere menens, en velen hebben dat "spel" met de dood moeten bekopen, of kampen met ernstige PTSS. Beïnvloedingscampagnes op politieke thema's zijn er altijd geweest. Vredesbeweging om maar iets te noemen. Zat de KGB vuistdiep in.

quote:
Waarvoor?

quote:
Het volle verstand als argument bij keuzes aanvoeren. Sommige mensen doen maar een keer in hun hele leven een miskoop, andere iedere maand, en dat bij hun volle verstand. Sommige mensen weten dat ze opgelicht worden, en toch gaan ze er mee door. Helemaal bij hun volle verstand.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 23:46:26 #73
236264 crew  capricia
pi_215792013
En dan ook nog voornamelijk beïnvloeding door TikTok.
Alsof het halve electoraat door TikTok beïnvloed wordt.

Ik heb wat moeite met dit te geloven.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 6 december 2024 @ 23:48:12 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215792021
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan maak je daar normale wetten voor. Over beïnvloeding. Van ieder zijde.
Dan ga je niet achteraf verkiezingen ongeldig verklaren omdat de uitslag je niet bevalt.

Ik vind dit zeer ondemocratisch.
Jezelf uitleveren aan het Kremlin, maar we zijn wel lekker principieel gebleven.

Er moet gewoon eens een grens getrokken worden waar die bontmutsen hier kunnen komen zieken. Dus die machine van ze moet kapot worden gemaakt.
pi_215792033
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 23:35 schreef capricia het volgende:
Er zijn al diverse Russische media verboden in de EU.
Het nieuws in europa is voornamelijk anti Rusland.
Als de pro Russische kandidaat dan alsnog wint, mag het andere kamp zich wel heel ver achter zijn oren krabben.
Even een vraagje: vind je van jezelf dat je snel doorhebt dat je propaganda zit te kijken of lezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')