quote:Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
een heel stuk koe of varken of zo te kopen
Ehm .....quote:Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Helaas woon ik niet in de buurt van een islamitische slager
quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:36 schreef 111210 het volgende:
Ik koop altijd paketten bij farmfields, schotsehooglanders of zorg & natuur.
Die hebben soms ook wel orgaanvlees enzo, maar is vaak snel uitverkocht.
De stierenballen staan hier nog steeds op het verlanglijstje.
In het verleden ook bij grutto, maar die vind ik heel duur geworden de laatste tijd.
quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Slagerij Marcus ging in maart van dit jaar failliet.
En die was islamitisch en slachtte ook varkens?quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:42 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
De enige slager in Zeeland is onlangs failliet gegaan.
met 8,- de kilo weet je dat dit gewoon de zelfde kiloknallers zijn die je in de supermarkt ook gewoon kan kopenquote:Op vrijdag 6 december 2024 08:33 schreef dimmak het volgende:
Ik koop mijn kip elke maand in bulk bij Mr. Fillet. Als het binnenkomt, vacumeren en in de vriezer.
Ik had dan tegelijkertijd vlees en vriezer moeten bestellen en ik had die dag gee tijd daarvoor dus die loop ik dan maar mis, jammerdebammer.quote:Op donderdag 5 december 2024 23:12 schreef maily het volgende:
Hebben ze geen black friday deals bij de slager dan?
Ik heb ook nog andere dingen te doenquote:Op donderdag 5 december 2024 23:38 schreef r_one het volgende:
Dan pak je toch de trein (en een steekkarretje).
Ok dank ga ik kijken.quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:38 schreef 111210 het volgende:
Ik koop altijd paketten bij farmfields, schotsehooglanders of zorg & natuur.
Die hebben soms ook wel orgaanvlees enzo, maar is vaak snel uitverkocht.
De stierenballen staan hier nog steeds op het verlanglijstje.
In het verleden ook bij grutto, maar die vind ik heel duur geworden de laatste tijd.
Kip kan ik ook wel lokaal bij de poelier halen. Best voordelig en kwaliteit is goed donderdag op de markt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 08:33 schreef dimmak het volgende:
Ik koop mijn kip elke maand in bulk bij Mr. Fillet. Als het binnenkomt, vacumeren en in de vriezer.
Zolang het niet de waterkip is uit de supermarkt di soep wordt als je gaat bakken ben ik tevreden. Het hoeft geen topkwaliteit poulet de bresse te zijn voor mij.quote:Op vrijdag 6 december 2024 08:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
met 8,- de kilo weet je dat dit gewoon de zelfde kiloknallers zijn die je in de supermarkt ook gewoon kan kopen
Hoort niet in CULquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:53 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Echt niet? Kan je hier wat meer over vertellen?
Nja voor die prijs kan je dat wel verwachten. Bij schotse hooglanders heb je prima kip zonder water, maar ook dat is wel gewoon kip uit een mega stal geloof ik. Als je echt voor goede bio wil gaan met kip die buiten loopt betaal je minimaal 25,- a 30,- per kiloquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zolang het niet de waterkip is uit de supermarkt di soep wordt als je gaat bakken ben ik tevreden. Het hoeft geen topkwaliteit poulet de bresse te zijn voor mij.
Grutto:quote:Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik had wel dit gevonden https://sameneenkoekopen.nl/apart-vlees-bestellen.php maar ik zoek ook wel een aanbieder die misschien wat goedkoper aanbiedt en dan ook graag echt alles zeg maar. Zo eet ik graag pens (runder maag dus) en dat soort dingen die zijn bij NL slagers erg lastig te krijgen. Had er ook een gevonden uit mijn regio maar die is vergelijkbaar beetje op de NL en luxere markt gericht.
Dit is wel echt topvlees (op de wagyu na, want dat is het gewoon echt niet)quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Grutto:
https://www.grutto.com/nl/rundvlees/koe-pakket
Ik wil gewoon normale kip van normale kwaliteit waar geen water in is gespoten. Dat soort bio kip is gewoonweg te duur voor iemand met een modaal inkomen zoals ik. Ja met de kerst misschien wild of zo daar blijft het wel bij.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nja voor die prijs kan je dat wel verwachten. Bij schotse hooglanders heb je prima kip zonder water, maar ook dat is wel gewoon kip uit een mega stal geloof ik. Als je echt voor goede bio wil gaan met kip die buiten loopt betaal je minimaal 25,- a 30,- per kilo
Ik heb het op facebook gevraagd maar nog geen tips voor een boer gekregen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
En bij een boer? Hier in de buurt zit in ieder geval een boer waar dat kan (volgens mij nog wel meer, maar heb me er verder nooit in verdiept), wellicht bij jou ook
Zit toch een wereld van verschil qua kwaliteit. Dit komt meer in de buurt van de lokale poelier..quote:Op vrijdag 6 december 2024 08:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
met 8,- de kilo weet je dat dit gewoon de zelfde kiloknallers zijn die je in de supermarkt ook gewoon kan kopen
Tja maar wat zegt een lokale poelier over kwaliteit? De keurslager hier in de buurt verkoopt ook gewoon supermarkt kwaliteit maar dan duurder en in een mooier bakje met een leuk marketing verhaaltje. Uiteindelijk komt het vlees uit het zelfde slachthuis.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:17 schreef dimmak het volgende:
[..]
Zit toch een wereld van verschil qua kwaliteit. Dit komt meer in de buurt van de lokale poelier..
Maar je had de vriezer al voor een mooie prijsquote:Op vrijdag 6 december 2024 13:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb het op facebook gevraagd maar nog geen tips voor een boer gekregen.
Het is hier nogal volgebouwd (bollenstreek)
Elsbroekerwei Hillegom kan je álles krijgen maar DUUR.
145 euro voor 6 en een halve kilo.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Grutto:
https://www.grutto.com/nl/rundvlees/koe-pakket
Heeft iemand tips voor regio bollenstreekquote:Op vrijdag 6 december 2024 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
in ieder geval een boer waar dat kan (volgens mij nog wel meer, maar heb me er verder nooit in verdiept), wellicht bij jou ook
Ik heb er spijt van. Ik had gedacht dat er wel wat betere aanbiedingen te vinden zouden zijn qua vlees maar het is dus ofwel water supermarktvlees, ofwel super duur en biologisch. Er is blijkbaar niets te vinden ertussenin, dus gewone normale kwaliteit maar dan zonder water.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:47 schreef maily het volgende:
[..]
Maar je had de vriezer al voor een mooie prijs
Ik ben tevreden met de kwaliteit van de lokale poelier. Probleem: die heeft dus alleen kip verder niks.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja maar wat zegt een lokale poelier over kwaliteit? De keurslager hier in de buurt verkoopt ook gewoon supermarkt kwaliteit maar dan duurder en in een mooier bakje met een leuk marketing verhaaltje. Uiteindelijk komt het vlees uit het zelfde slachthuis.
Dan je vriezer verkopen.quote:Op maandag 9 december 2024 11:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb er spijt van. Ik had gedacht dat er wel wat betere aanbiedingen te vinden zouden zijn qua vlees maar het is dus ofwel water supermarktvlees, ofwel super duur en biologisch. Er is blijkbaar niets te vinden ertussenin, dus gewone normale kwaliteit maar dan zonder water.
Echt niemand nog een idee?
Verkopen heeft natuurlijk geen zin, hij zit nog nieuw in de doos.quote:
Dan zou ik ze moeten bellen. Ik bedoel ik kan het atlijd proberen.quote:Op maandag 9 december 2024 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Heb je al geprobeerd te onderhandelen? Misschien als je veel haalt…
Ik snap dat je krijgt waar je voor betaalt, maar er moet toch wel een tussencategorie bestaan tussen:quote:
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik snap dat je krijgt waar je voor betaalt, maar er moet toch wel een tussencategorie bestaan tussen:
kiloknaller plofkipfilet waar het water zo uitstroomt als je het bakt
en:
grasgevoerd super de luxe biologisch vlees voor 30 euro per kilo
Snap je wat ik bedoel
Ja en ook dat verkopen ze zelfs gewoon in de supermarkt, daar liggen niet alleen die 2 uitersten.quote:Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik snap dat je krijgt waar je voor betaalt, maar er moet toch wel een tussencategorie bestaan tussen:
en:
Snap je wat ik bedoel
Ik vond het weinig assortiment bij de keurslager op het dorp, wel heb ik een tip gekregen voor een slager een dorp verderop en die schijnt beter te zijn, daar moet ik nog naartoe. Zoiets is op werkdagen lastig.quote:Op maandag 9 december 2024 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
En bij de plaatselijke -goede- slager veel in één keer bestellen? Een keurslager of zo? Dan kun je misschien meer varianten bestellen.
Deze lijkt wel wat goedkoper,quote:Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
maar ik zoek ook wel een aanbieder die misschien wat goedkoper aanbiedt en dan ook graag echt alles zeg maar. Zo eet ik graag pens (runder maag dus) en dat soort dingen die zijn bij NL slagers erg lastig te krijgen.
Daar hebben ze veel!quote:Op maandag 9 december 2024 12:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik vond het weinig assortiment bij de keurslager op het dorp, wel heb ik een tip gekregen voor een slager een dorp verderop en die schijnt beter te zijn, daar moet ik nog naartoe. Zoiets is op werkdagen lastig.
Nu kijk ik bij deze en ik ben hier wel meer tevreden over het assortiment:
https://aalvink.nl/product/verse-worst-hoh-2-2/
.bequote:Op maandag 9 december 2024 13:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Deze lijkt wel wat goedkoper,
en ze hebben ook rundermaag/pens
https://www.petfret.be/nl(...)versneden-rundermaag
En deze is diervoedingkwaliteit. Dan is de pens niet goed schoongemaakt.quote:Op maandag 9 december 2024 13:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Deze lijkt wel wat goedkoper,
en ze hebben ook rundermaag/pens
https://www.petfret.be/nl(...)versneden-rundermaag
Soms heeft de supermarkt garnalen in de aanbieding. Helaas niet deze week. Vroeger kon ik dan maar 1 of 2 zakken in mijn kleine vriesvakje kwijt, maar zodra ze weer in de aanbieding zijn koop ik het schap leegquote:Op maandag 9 december 2024 15:29 schreef Kaizen_ het volgende:
UPDATE: Als je echt op zoek bent naar luxere vlees-producten zal onderstaand niet van toepassing zijn.
Zelf heb ik ook een vriezer vol vlees, maar ik pak het makkelijker - en uiteindelijk misschien ook wel goedkoper aan.
Simpel en goedkoop. Zie hieronder voor een voorbeeld van kipfilet uit de vriezer van Lidl. Gaat lang mee, voorgesneden en perfect. Ook nette prijs. Hetzelfde doe ik met veel fruit en groente, zoals bv mango en avocado stukjes. Scheelt enorm in de kosten vergeleken met vers. En ook stukken makkelijker.
Dus je kan verder op zoek gaan naar meer fancy bulk websites, zoals bv muscle meat or grutto... Maar de simpelere supermarkt opties zijn ook een goede optie. Groot inkopen bij de sligro bv klinkt leuk, maar is uiteindelijk nog aardig aan de prijs.
[ afbeelding ]
Voor lamsvlees zijn dat goede prijzen. Lamsvlees is van zichzelf nou eenmaal duurder maar deze onthoud ik voor lamsvlees.quote:Op maandag 9 december 2024 17:58 schreef sigme het volgende:
Heb je hier wat aan?
https://www.leusdens-geitenlam.nl/producten?page=3
Hebben ook orgaanvlees, prijzen zijn heel redelijk, ze bezorgen aan huis voor 10 euro bezorgkosten bij bestellingen vanaf 60 euro.
Daar ga ik volgende keer zeker bestellen !quote:Op maandag 9 december 2024 18:41 schreef Bzzzzt het volgende:
https://megafoodstunter.nl/
Lekker kroketten en schnitzels in de vriezer gooien..
Zag er ook nog 10kg t-bone
Ja dan zit je bij schotse hooglanders goed, maar dat vind je veel te duur zeg je zelf.quote:Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
en:
Snap je wat ik bedoel
Die schotse was zelfs duurder dan andere aanbieders.quote:Op maandag 9 december 2024 20:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja dan zit je bij schotse hooglanders goed, maar dat vind je veel te duur zeg je zelf.
Fatsoenlijk vlees is nou eenmaal kostbaar, als je dat niet wil betalen dan zal je toch voor de kiloknallers moeten gaan
Dat is wat gemakkelijker als alleenstaande al moet je het wel gewoon echt in de koelkast leggen, ja het vereist wat planning.quote:Op maandag 9 december 2024 21:28 schreef ludovico het volgende:
Ik doe het weleens met kipfilet, maar ook dat wil je wel binnen een maand of 3 opeten, ik merk dat ik daar niet aan kom omdat we hier toch vaak niet bedenken dat we de volgende dag kip willen eten.
Goed voedsel is goed voor je.quote:Op maandag 9 december 2024 22:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dat is wat gemakkelijker als alleenstaande al moet je het wel gewoon echt in de koelkast leggen, ja het vereist wat planning.
Ik moet zeggen dat ik de vriezer toch een mooi ding vind zo nu nog lekker vullen met goed vlees. Maar ja het was financiëel gezien misschien niet de handigste uitgave. Ach ja geld moet rollen toch.
Onder het mom, ken nie skele hoe ut smoakt, ast maar veul isquote:Op maandag 9 december 2024 18:41 schreef Bzzzzt het volgende:
https://megafoodstunter.nl/
Lekker kroketten en schnitzels in de vriezer gooien..
Zag er ook nog 10kg t-bone
In Nederland houdt men van mager vlees en is vet lastig te krijgen omdat het als lagere kwaliteit wordt gezien.quote:Op dinsdag 10 december 2024 08:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik koop vrijwel alles online, maar verse levensmiddelen liever niet. Ik wil het vlees zien dat ik koop. Veel te veel vlees is veel te mager, niet goed uitgesneden, niet goed afgehangen.
Ik koop m’n wagyu en marbeld vlees altijd bijquote:Op dinsdag 10 december 2024 08:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik koop vrijwel alles online, maar verse levensmiddelen liever niet. Ik wil het vlees zien dat ik koop. Veel te veel vlees is veel te mager, niet goed uitgesneden, niet goed afgehangen.
En vraagt men zich altijd af waarom het vlees in restaurants zoveel beter smaakt.quote:Op dinsdag 10 december 2024 09:12 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
In Nederland houdt men van mager vlees en is vet lastig te krijgen omdat het als lagere kwaliteit wordt gezien.
Nou veel. In de supermarkt heb ik gortdroge kip die gaar kookt in eigen kookvocht. Bij de poelier krijg ik mooie malse kip die niet leegloopt bij het bakken en mooi goudbruin aanbakt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja maar wat zegt een lokale poelier over kwaliteit? De keurslager hier in de buurt verkoopt ook gewoon supermarkt kwaliteit maar dan duurder en in een mooier bakje met een leuk marketing verhaaltje. Uiteindelijk komt het vlees uit het zelfde slachthuis.
Keurslager is alleen marketing, de meesten slachten niet eens zelf.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Keurslager zegt idd weinig. Probleem voor de meeste slagers is trouwens, dat als ze prachtig gemarmerd vlees in de toonbank leggen dat daar avonds nog ligt. Gros van de mensen weet niet wat goed vlees is.quote:Op woensdag 11 december 2024 17:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Keurslager is alleen marketing, de meesten slachten niet eens zelf.
Hoe kom je daarbij? Vraag je dat?quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gemarmerd is vaak wel vetgemest met soja en mais. Doe mij maar magerder grasgevoerd vleesquote:Op woensdag 11 december 2024 18:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Keurslager zegt idd weinig. Probleem voor de meeste slagers is trouwens, dat als ze prachtig gemarmerd vlees in de toonbank leggen dat daar avonds nog ligt. Gros van de mensen weet niet wat goed vlees is.
Doelde op “de keurslager” die overal zit.quote:Op woensdag 11 december 2024 19:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Vraag je dat?
Ik vraag bij de slagers waar ik kom altijd waar hun vlees vandaag komt (van welke slachterij dus) en ik heb er echt nog nooit eentje getroffen die bij de VION z'n vlees haalt. Ja, de biologische slagersketen Groene Weg - maar daar kom ik dus niet
Ik ken de meeste slachterijen in de omgeving wel, dus het antwoord van de slager antwoord zegt mij wel wat. Maar ja - ik vraag zoiets dan ook gewoon echt na.
Ik ga geen TV-programma bekijken om te zien of jouw keurslager z'n vlees bij hetzelfde *slachthuis* vandaan haalt als de supermarkt.quote:Op woensdag 11 december 2024 20:54 schreef 111210 het volgende:
[..]
Doelde op “de keurslager” die overal zit.
Kijk deze maar eens:
https://npo.nl/start/seri(...)&at_variant=organic
Verder zijn de slagers hier in de omgeving net zoals in deze video.
Ik heb er hier maar 2 (half uur rijden) waarvan ze echt weten van weke boerderijen hun vlees komt
De keurslagers hier in de buurt halen hun vlees bij Kroon. Die ken ik wel. Dat is niet de leverancier van het supermarktvlees hoor.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef 111210 het volgende:
Uiteindelijk komt het vlees uit het zelfde slachthuis.
Iemand die zelf inkoopt is een koper en geen slager. Een slager slacht zelf. Echte slagers heb je in Nederland vrijwel niet meer. Allemaal weggeïndustrialiseerd.quote:Op woensdag 11 december 2024 21:40 schreef sigme het volgende:
Voor de grap even wat van die aflevering bekeken. Wat een bagger is dat programma geworden.
Vragen of de keurslager een keurmeester is..
Of dat de keurslager een keurmerk is..
Da's gewoon flauwe kul. Beeldvulling.
Of 'bij mijn weten zijn kippen helemaal geen vleeseters' Hallelujah dan weet je niet eens wat een kip is![]()
![]()
Maar goed, als er 1 ding wel heel duidelijk uit dat filmpje blijkt - dan is het dat die keurslagers dus ZELF hun vlees inkopen. Dus niet bijvoorbeeld allemaal bij 1 grote slachterij, zoals bijvoorbeeld.. de supermarktketens.
En flauwe conceptuele gein over 'vleesconcept'. Tsja.
De hele teneur is ' vertrouwen suckt, CONTROLE moet er zijn'. Nou, dan is het simpel. Ga naar de VION en haal je vlees met biologisch keurmerk bij de Groene Weg.
Ik ben opgehouden vlees te kopen bij slagers en supermarkt, het is bijna allemaal bagger, voor het varkensvlees. Ook hier in de D Regio waar ik woon. Koop je een stel karbonades, kom je thuis zit er een half kopje lekvocht in het zakje.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Iemand die zelf inkoopt is een koper en geen slager. Een slager slacht zelf. Echte slagers heb je in Nederland vrijwel niet meer. Allemaal weggeïndustrialiseerd.
Daarom ben ik zeker geen klant van de lokale keurslager hier op het dorp. Ze hebben soweiso al nauwelijks een assortiment. Ik vroeg naar ossewit, ze wist amper wat het was. Ze zei ja we hebben toevallig nog wel wat rundervet over maar dan moet je het zelf smelten. Tsja kan ook maar ik verwacht toch wel op zijn minst ossewit bij een slager. Runderpens? Hebben ze niet, kan allemaal niet. Ja wat is dan nog de meerwaarde ervan.
En bij welke horecaslager koop jij dan vlees, en bezorgen die ook? En slacht die dan nog zelf?quote:Op zaterdag 14 december 2024 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ervan.
Ik ben opgehouden vlees te kopen bij slagers en supermarkt, het is bijna allemaal bagger, voor het varkensvlees. Ook hier in de D Regio waar ik woon. Koop je een stel karbonades, kom je thuis zit er een half kopje lekvocht in het zakje.
Graatmager
Rundvlees? Niet goed gerijpt, mager, slecht uitgesneden.
Nee, bezorgen niet en leveren niet aan particulieren normaal gesproken.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:00 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
En bij welke horecaslager koop jij dan vlees, en bezorgen die ook? En slacht die dan nog zelf?
Ook niet als ik voor 200 euro bestel?quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, bezorgen niet en leveren niet aan particulieren normaal gesproken.
Nee, dat klopt niet. Uitbenen & uitsnijden (dus niet zelf slachten) heet ook altijd al een slager, en er zijn ook altijd slagers geweest die karkassen inkopen en daarna zelf verwerken, maar dus niet zelf slachten.quote:Op zaterdag 14 december 2024 15:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Iemand die zelf inkoopt is een koper en geen slager. Een slager slacht zelf. Echte slagers heb je in Nederland vrijwel niet meer. Allemaal weggeïndustrialiseerd.
Ok maar als ik naar de keurslager hier op het dorp ga, zie ik alleen maar een vitrine met magere stukjes ossenhaas voor een bizar hoge prijs, en ik zie de slager nooit zelf een halve koe uitbenen en alles eruit snijden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Uitbenen & uitsnijden (dus niet zelf slachten) heet ook altijd al een slager, en er zijn ook altijd slagers geweest die karkassen inkopen en daarna zelf verwerken, maar dus niet zelf slachten.
Zelfslachtende slagers zijn er nog wel, maar het is moeilijk om die informatie te vinden omdat ook de zelfslachtende slagers dat niet aan de grote klok hangen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar er zijn ook slagers. Er zijn zelfs zelfslachtende slagers.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:35 schreef pedaalemmerzak het volgende:
andaar dus mijn opmerking dat je in Nederland veel vleeskopers hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |