quote:Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
een heel stuk koe of varken of zo te kopen
Ehm .....quote:Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Helaas woon ik niet in de buurt van een islamitische slager
quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:36 schreef 111210 het volgende:
Ik koop altijd paketten bij farmfields, schotsehooglanders of zorg & natuur.
Die hebben soms ook wel orgaanvlees enzo, maar is vaak snel uitverkocht.
De stierenballen staan hier nog steeds op het verlanglijstje.
In het verleden ook bij grutto, maar die vind ik heel duur geworden de laatste tijd.
De enige slager in Zeeland is onlangs failliet gegaan.quote:
quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:25 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Slagerij Marcus ging in maart van dit jaar failliet.
En die was islamitisch en slachtte ook varkens?quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:42 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
De enige slager in Zeeland is onlangs failliet gegaan.
met 8,- de kilo weet je dat dit gewoon de zelfde kiloknallers zijn die je in de supermarkt ook gewoon kan kopenquote:Op vrijdag 6 december 2024 08:33 schreef dimmak het volgende:
Ik koop mijn kip elke maand in bulk bij Mr. Fillet. Als het binnenkomt, vacumeren en in de vriezer.
Ik had dan tegelijkertijd vlees en vriezer moeten bestellen en ik had die dag gee tijd daarvoor dus die loop ik dan maar mis, jammerdebammer.quote:Op donderdag 5 december 2024 23:12 schreef maily het volgende:
Hebben ze geen black friday deals bij de slager dan?
Ik heb ook nog andere dingen te doenquote:Op donderdag 5 december 2024 23:38 schreef r_one het volgende:
Dan pak je toch de trein (en een steekkarretje).
Ok dank ga ik kijken.quote:Op vrijdag 6 december 2024 00:38 schreef 111210 het volgende:
Ik koop altijd paketten bij farmfields, schotsehooglanders of zorg & natuur.
Die hebben soms ook wel orgaanvlees enzo, maar is vaak snel uitverkocht.
De stierenballen staan hier nog steeds op het verlanglijstje.
In het verleden ook bij grutto, maar die vind ik heel duur geworden de laatste tijd.
Kip kan ik ook wel lokaal bij de poelier halen. Best voordelig en kwaliteit is goed donderdag op de markt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 08:33 schreef dimmak het volgende:
Ik koop mijn kip elke maand in bulk bij Mr. Fillet. Als het binnenkomt, vacumeren en in de vriezer.
Zolang het niet de waterkip is uit de supermarkt di soep wordt als je gaat bakken ben ik tevreden. Het hoeft geen topkwaliteit poulet de bresse te zijn voor mij.quote:Op vrijdag 6 december 2024 08:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
met 8,- de kilo weet je dat dit gewoon de zelfde kiloknallers zijn die je in de supermarkt ook gewoon kan kopen
Hoort niet in CULquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:53 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Echt niet? Kan je hier wat meer over vertellen?
Nja voor die prijs kan je dat wel verwachten. Bij schotse hooglanders heb je prima kip zonder water, maar ook dat is wel gewoon kip uit een mega stal geloof ik. Als je echt voor goede bio wil gaan met kip die buiten loopt betaal je minimaal 25,- a 30,- per kiloquote:Op vrijdag 6 december 2024 11:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Zolang het niet de waterkip is uit de supermarkt di soep wordt als je gaat bakken ben ik tevreden. Het hoeft geen topkwaliteit poulet de bresse te zijn voor mij.
Grutto:quote:Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Ik had wel dit gevonden https://sameneenkoekopen.nl/apart-vlees-bestellen.php maar ik zoek ook wel een aanbieder die misschien wat goedkoper aanbiedt en dan ook graag echt alles zeg maar. Zo eet ik graag pens (runder maag dus) en dat soort dingen die zijn bij NL slagers erg lastig te krijgen. Had er ook een gevonden uit mijn regio maar die is vergelijkbaar beetje op de NL en luxere markt gericht.
Dit is wel echt topvlees (op de wagyu na, want dat is het gewoon echt niet)quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Grutto:
https://www.grutto.com/nl/rundvlees/koe-pakket
Ik wil gewoon normale kip van normale kwaliteit waar geen water in is gespoten. Dat soort bio kip is gewoonweg te duur voor iemand met een modaal inkomen zoals ik. Ja met de kerst misschien wild of zo daar blijft het wel bij.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:17 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nja voor die prijs kan je dat wel verwachten. Bij schotse hooglanders heb je prima kip zonder water, maar ook dat is wel gewoon kip uit een mega stal geloof ik. Als je echt voor goede bio wil gaan met kip die buiten loopt betaal je minimaal 25,- a 30,- per kilo
Ik heb het op facebook gevraagd maar nog geen tips voor een boer gekregen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
En bij een boer? Hier in de buurt zit in ieder geval een boer waar dat kan (volgens mij nog wel meer, maar heb me er verder nooit in verdiept), wellicht bij jou ook
Zit toch een wereld van verschil qua kwaliteit. Dit komt meer in de buurt van de lokale poelier..quote:Op vrijdag 6 december 2024 08:39 schreef 111210 het volgende:
[..]
met 8,- de kilo weet je dat dit gewoon de zelfde kiloknallers zijn die je in de supermarkt ook gewoon kan kopen
Tja maar wat zegt een lokale poelier over kwaliteit? De keurslager hier in de buurt verkoopt ook gewoon supermarkt kwaliteit maar dan duurder en in een mooier bakje met een leuk marketing verhaaltje. Uiteindelijk komt het vlees uit het zelfde slachthuis.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:17 schreef dimmak het volgende:
[..]
Zit toch een wereld van verschil qua kwaliteit. Dit komt meer in de buurt van de lokale poelier..
Maar je had de vriezer al voor een mooie prijsquote:Op vrijdag 6 december 2024 13:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb het op facebook gevraagd maar nog geen tips voor een boer gekregen.
Het is hier nogal volgebouwd (bollenstreek)
Elsbroekerwei Hillegom kan je álles krijgen maar DUUR.
145 euro voor 6 en een halve kilo.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Grutto:
https://www.grutto.com/nl/rundvlees/koe-pakket
Heeft iemand tips voor regio bollenstreekquote:Op vrijdag 6 december 2024 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
in ieder geval een boer waar dat kan (volgens mij nog wel meer, maar heb me er verder nooit in verdiept), wellicht bij jou ook
Ik heb er spijt van. Ik had gedacht dat er wel wat betere aanbiedingen te vinden zouden zijn qua vlees maar het is dus ofwel water supermarktvlees, ofwel super duur en biologisch. Er is blijkbaar niets te vinden ertussenin, dus gewone normale kwaliteit maar dan zonder water.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:47 schreef maily het volgende:
[..]
Maar je had de vriezer al voor een mooie prijs
Ik ben tevreden met de kwaliteit van de lokale poelier. Probleem: die heeft dus alleen kip verder niks.quote:Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja maar wat zegt een lokale poelier over kwaliteit? De keurslager hier in de buurt verkoopt ook gewoon supermarkt kwaliteit maar dan duurder en in een mooier bakje met een leuk marketing verhaaltje. Uiteindelijk komt het vlees uit het zelfde slachthuis.
Dan je vriezer verkopen.quote:Op maandag 9 december 2024 11:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik heb er spijt van. Ik had gedacht dat er wel wat betere aanbiedingen te vinden zouden zijn qua vlees maar het is dus ofwel water supermarktvlees, ofwel super duur en biologisch. Er is blijkbaar niets te vinden ertussenin, dus gewone normale kwaliteit maar dan zonder water.
Echt niemand nog een idee?
Verkopen heeft natuurlijk geen zin, hij zit nog nieuw in de doos.quote:
Dan zou ik ze moeten bellen. Ik bedoel ik kan het atlijd proberen.quote:Op maandag 9 december 2024 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Heb je al geprobeerd te onderhandelen? Misschien als je veel haalt…
Ik snap dat je krijgt waar je voor betaalt, maar er moet toch wel een tussencategorie bestaan tussen:quote:
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik snap dat je krijgt waar je voor betaalt, maar er moet toch wel een tussencategorie bestaan tussen:
kiloknaller plofkipfilet waar het water zo uitstroomt als je het bakt
en:
grasgevoerd super de luxe biologisch vlees voor 30 euro per kilo
Snap je wat ik bedoel
Ja en ook dat verkopen ze zelfs gewoon in de supermarkt, daar liggen niet alleen die 2 uitersten.quote:Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik snap dat je krijgt waar je voor betaalt, maar er moet toch wel een tussencategorie bestaan tussen:
kiloknaller plofkipfilet waar het water zo uitstroomt als je het bakt
en:
grasgevoerd super de luxe biologisch vlees voor 30 euro per kilo
Snap je wat ik bedoel
Ik vond het weinig assortiment bij de keurslager op het dorp, wel heb ik een tip gekregen voor een slager een dorp verderop en die schijnt beter te zijn, daar moet ik nog naartoe. Zoiets is op werkdagen lastig.quote:Op maandag 9 december 2024 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
En bij de plaatselijke -goede- slager veel in één keer bestellen? Een keurslager of zo? Dan kun je misschien meer varianten bestellen.
Deze lijkt wel wat goedkoper,quote:Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
maar ik zoek ook wel een aanbieder die misschien wat goedkoper aanbiedt en dan ook graag echt alles zeg maar. Zo eet ik graag pens (runder maag dus) en dat soort dingen die zijn bij NL slagers erg lastig te krijgen.
Daar hebben ze veel!quote:Op maandag 9 december 2024 12:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik vond het weinig assortiment bij de keurslager op het dorp, wel heb ik een tip gekregen voor een slager een dorp verderop en die schijnt beter te zijn, daar moet ik nog naartoe. Zoiets is op werkdagen lastig.
Nu kijk ik bij deze en ik ben hier wel meer tevreden over het assortiment:
https://aalvink.nl/product/verse-worst-hoh-2-2/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |