abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215781631
Hallo allemaal, met Black Friday had ik een gat in mijn hand (uitdrukking) en heb ik een goedkope vriezer besteld met korting. Die is vrij flink ook nog. En mijn idee was om bv een heel stuk koe of varken of zo te kopen en dan heb ik altijd stukken vlees in de vriezer.

Nu vroeg ik me af of jullie tips hebben van waar je dit voordelig kan halen. Helaas woon ik niet in de buurt van een islamitische slager en ik heb geen autorijbewijs dus het is lastig om veel mee te nemen. Dus ze moeten wel bezorgen.

Ik had wel dit gevonden https://sameneenkoekopen.nl/apart-vlees-bestellen.php maar ik zoek ook wel een aanbieder die misschien wat goedkoper aanbiedt en dan ook graag echt alles zeg maar. Zo eet ik graag pens (runder maag dus) en dat soort dingen die zijn bij NL slagers erg lastig te krijgen. Had er ook een gevonden uit mijn regio maar die is vergelijkbaar beetje op de NL en luxere markt gericht.

Oh en vis is ook heel welkom om dus ook liefst al bevroren te bestellen.

Ik heb helaas geen sligropas of andere groothandel. En sowieso wordt dat zonder auto ook lastig.
  Spellchecker donderdag 5 december 2024 @ 23:12:09 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215781698
Hebben ze geen black friday deals bij de slager dan? -O-
pi_215781801
Musclemeat
Waarom niet?
pi_215781847
Dan pak je toch de trein (en een steekkarretje).
pi_215781857
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:
een heel stuk koe of varken of zo te kopen
quote:
Helaas woon ik niet in de buurt van een islamitische slager
Ehm ..... :?
pi_215782042
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:40 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Slagerij Marcus ging in maart van dit jaar failliet.
pi_215782094
.

[ Bericht 98% gewijzigd door 111210 op 06-12-2024 00:38:26 ]
pi_215782104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 00:36 schreef 111210 het volgende:
Ik koop altijd paketten bij farmfields, schotsehooglanders of zorg & natuur.

Die hebben soms ook wel orgaanvlees enzo, maar is vaak snel uitverkocht.

De stierenballen staan hier nog steeds op het verlanglijstje.

In het verleden ook bij grutto, maar die vind ik heel duur geworden de laatste tijd.
  vrijdag 6 december 2024 @ 00:42:45 #9
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_215782125
quote:

[..]
[..]
De enige slager in Zeeland is onlangs failliet gegaan.
pi_215782149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 00:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Slagerij Marcus ging in maart van dit jaar failliet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 00:42 schreef CommissarisMissionaris het volgende:

[..]
De enige slager in Zeeland is onlangs failliet gegaan.
En die was islamitisch en slachtte ook varkens? :?
pi_215782939
Ik koop mijn kip elke maand in bulk bij Mr. Fillet. Als het binnenkomt, vacumeren en in de vriezer.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_215782974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:33 schreef dimmak het volgende:
Ik koop mijn kip elke maand in bulk bij Mr. Fillet. Als het binnenkomt, vacumeren en in de vriezer.
met 8,- de kilo weet je dat dit gewoon de zelfde kiloknallers zijn die je in de supermarkt ook gewoon kan kopen
pi_215784582
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:12 schreef maily het volgende:
Hebben ze geen black friday deals bij de slager dan? -O-
Ik had dan tegelijkertijd vlees en vriezer moeten bestellen en ik had die dag gee tijd daarvoor dus die loop ik dan maar mis, jammerdebammer.
pi_215784594
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:38 schreef r_one het volgende:
Dan pak je toch de trein (en een steekkarretje).
Ik heb ook nog andere dingen te doen :')

En weet je hoe lang dat duurt, straks ontdooit het nog. Niet echt praktisch. Probeer het eens zelf en laat dan nog eens weten of je dit een goed idee vindt.
pi_215784597
quote:

[..]
[..]
Dan kan varken niet maar wel geit of schaap
pi_215784612
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 00:38 schreef 111210 het volgende:
Ik koop altijd paketten bij farmfields, schotsehooglanders of zorg & natuur.

Die hebben soms ook wel orgaanvlees enzo, maar is vaak snel uitverkocht.

De stierenballen staan hier nog steeds op het verlanglijstje.

In het verleden ook bij grutto, maar die vind ik heel duur geworden de laatste tijd.
Ok dank ga ik kijken.
pi_215784623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:33 schreef dimmak het volgende:
Kip kan ik ook wel lokaal bij de poelier halen. Best voordelig en kwaliteit is goed donderdag op de markt.

Het gaat me voornamelijk oim rund geit schaap varken en liefst ook vis al weet ik ook wel dat dat een vak apart is maar misschien weet iemand daar ook een goede site voor.
pi_215784633
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:39 schreef 111210 het volgende:

[..]
met 8,- de kilo weet je dat dit gewoon de zelfde kiloknallers zijn die je in de supermarkt ook gewoon kan kopen
Zolang het niet de waterkip is uit de supermarkt di soep wordt als je gaat bakken ben ik tevreden. Het hoeft geen topkwaliteit poulet de bresse te zijn voor mij.
pi_215784782
Bestel wel vaker bij beimer Meat. Met corona echt top, toen konden ze het niet meer kwijt bij restaurants dus werd heel betaalbaar aangeboden. Nu weer duurder maar lekker vlees.
pi_215784912
Iemand ervaring met MeatDiscounter? Ik zie aardige aanbiedingen daar.
pi_215784975
quote:
ik heb geen autorijbewijs
Echt niet? Kan je hier wat meer over vertellen?
pi_215785178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:53 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Echt niet? Kan je hier wat meer over vertellen?
Hoort niet in CUL
pi_215785284
En bij een boer? Hier in de buurt zit in ieder geval een boer waar dat kan (volgens mij nog wel meer, maar heb me er verder nooit in verdiept), wellicht bij jou ook
pi_215785766
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:22 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Zolang het niet de waterkip is uit de supermarkt di soep wordt als je gaat bakken ben ik tevreden. Het hoeft geen topkwaliteit poulet de bresse te zijn voor mij.
Nja voor die prijs kan je dat wel verwachten. Bij schotse hooglanders heb je prima kip zonder water, maar ook dat is wel gewoon kip uit een mega stal geloof ik. Als je echt voor goede bio wil gaan met kip die buiten loopt betaal je minimaal 25,- a 30,- per kilo
pi_215785858
quote:
Ik had wel dit gevonden https://sameneenkoekopen.nl/apart-vlees-bestellen.php maar ik zoek ook wel een aanbieder die misschien wat goedkoper aanbiedt en dan ook graag echt alles zeg maar. Zo eet ik graag pens (runder maag dus) en dat soort dingen die zijn bij NL slagers erg lastig te krijgen. Had er ook een gevonden uit mijn regio maar die is vergelijkbaar beetje op de NL en luxere markt gericht.
Grutto:
https://www.grutto.com/nl/rundvlees/koe-pakket
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215785924
quote:
Dit is wel echt topvlees (op de wagyu na, want dat is het gewoon echt niet)

Probleem is dat ze echt duur zijn geworden sinds ze grutto geworden zijn.
pi_215785967
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:17 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nja voor die prijs kan je dat wel verwachten. Bij schotse hooglanders heb je prima kip zonder water, maar ook dat is wel gewoon kip uit een mega stal geloof ik. Als je echt voor goede bio wil gaan met kip die buiten loopt betaal je minimaal 25,- a 30,- per kilo
Ik wil gewoon normale kip van normale kwaliteit waar geen water in is gespoten. Dat soort bio kip is gewoonweg te duur voor iemand met een modaal inkomen zoals ik. Ja met de kerst misschien wild of zo daar blijft het wel bij.
pi_215786026
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
En bij een boer? Hier in de buurt zit in ieder geval een boer waar dat kan (volgens mij nog wel meer, maar heb me er verder nooit in verdiept), wellicht bij jou ook
Ik heb het op facebook gevraagd maar nog geen tips voor een boer gekregen.

Het is hier nogal volgebouwd (bollenstreek)

Elsbroekerwei Hillegom kan je álles krijgen maar DUUR.
pi_215786336
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:39 schreef 111210 het volgende:

[..]
Zit toch een wereld van verschil qua kwaliteit. Dit komt meer in de buurt van de lokale poelier..
Uitvinder van de biersmiley.
pi_215786405
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:17 schreef dimmak het volgende:

[..]
Zit toch een wereld van verschil qua kwaliteit. Dit komt meer in de buurt van de lokale poelier..
Tja maar wat zegt een lokale poelier over kwaliteit? De keurslager hier in de buurt verkoopt ook gewoon supermarkt kwaliteit maar dan duurder en in een mooier bakje met een leuk marketing verhaaltje. Uiteindelijk komt het vlees uit het zelfde slachthuis.
  Spellchecker vrijdag 6 december 2024 @ 14:47:54 #31
197773 crew  maily
pi_215786632
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:43 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb het op facebook gevraagd maar nog geen tips voor een boer gekregen.

Het is hier nogal volgebouwd (bollenstreek)

Elsbroekerwei Hillegom kan je álles krijgen maar DUUR.
Maar je had de vriezer al voor een mooie prijs :!
pi_215815735
quote:
145 euro voor 6 en een halve kilo.

Da's dus 22 euro per kilo.

En dit zijn geen entrecotes maar worsten en gehakt en stooflappen. Da's wel een beetje prijzig he.

Ik zoek qua prijsrange iets wat dus niet met water is ingespoten zoals in de supermarkt, maar het hoeft ook niet topkwaliteit biologisch te zijn. Dat is namelijk te duur.
pi_215815762
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 12:24 schreef hilliebillie het volgende:
in ieder geval een boer waar dat kan (volgens mij nog wel meer, maar heb me er verder nooit in verdiept), wellicht bij jou ook
Heeft iemand tips voor regio bollenstreek
pi_215815795
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:47 schreef maily het volgende:

[..]
Maar je had de vriezer al voor een mooie prijs :!
Ik heb er spijt van. Ik had gedacht dat er wel wat betere aanbiedingen te vinden zouden zijn qua vlees maar het is dus ofwel water supermarktvlees, ofwel super duur en biologisch. Er is blijkbaar niets te vinden ertussenin, dus gewone normale kwaliteit maar dan zonder water.

Echt niemand nog een idee?
pi_215815803
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 14:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja maar wat zegt een lokale poelier over kwaliteit? De keurslager hier in de buurt verkoopt ook gewoon supermarkt kwaliteit maar dan duurder en in een mooier bakje met een leuk marketing verhaaltje. Uiteindelijk komt het vlees uit het zelfde slachthuis.
Ik ben tevreden met de kwaliteit van de lokale poelier. Probleem: die heeft dus alleen kip verder niks.
pi_215815917
Die beimer meat vond ik er al beter uit zien.

Schotse hooglanders heeft een goed assortiment maar het is helaas veéél te duur.

Ik vind de kortingen voor meer bestellen ook tegenvallen behalve voor kip, ik zoek voornamelijk alles behalve kip want kip haal ik bij de poelier.
  Spellchecker maandag 9 december 2024 @ 12:09:03 #37
197773 crew  maily
pi_215815996
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 11:40 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb er spijt van. Ik had gedacht dat er wel wat betere aanbiedingen te vinden zouden zijn qua vlees maar het is dus ofwel water supermarktvlees, ofwel super duur en biologisch. Er is blijkbaar niets te vinden ertussenin, dus gewone normale kwaliteit maar dan zonder water.

Echt niemand nog een idee?
Dan je vriezer verkopen.
pi_215816043
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 12:09 schreef maily het volgende:

[..]
Dan je vriezer verkopen.
Verkopen heeft natuurlijk geen zin, hij zit nog nieuw in de doos.

Misschien moet ik hem toch maar retourneren
pi_215816075
En zo een enorm ding retournere ndoe ik leiver niet, wat een gedoe zeg.

Ik ga dus nooit meer spullen bestellen met black friday.

Maar goed nu zit ik met een enorme vriezer, en het vlees om hem te vullen is te duur. Waar kan ik goedkoper vlees krijgen in bulk?
  maandag 9 december 2024 @ 12:35:33 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215816186
Heb je al geprobeerd te onderhandelen? Misschien als je veel haalt…
pi_215816224
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 12:35 schreef Boca_Raton het volgende:
Heb je al geprobeerd te onderhandelen? Misschien als je veel haalt…
Dan zou ik ze moeten bellen. Ik bedoel ik kan het atlijd proberen.

Maar ik ben niet tevreden over de combinatie prijs, kwaliteit en assortiment. Ik vind sowieso het assortiment erg beperkt. Maar een paar aanbieders bieden ook orgaanvlees aan of minder bekende stukken vlees. En ik vind de prijzen heel erg hoog.

Hoezo moet iets als rundertong bijvoorbeeld 17 euro of meer per kilo kosten? Dat vind ik vrij absurd voor toch een stuk werkvlees. We hebben het hier niet over ossenhaas..... En ik vond maar één aanbieder die dit überhaupt aanbiedt.

Ik wil graag een slager waar je:

- alles kan krijgen. Ik vind het assortiment zeker voor online aanbieders erg slecht, slechter dan bij de normale buitenlandse slagers. Ik snap dat een Nederlander geen pens eet bijvoorbeeld maar ik eet dat wel en er zijn ook genoeg buitenlanders die hier wonen daar moet toch wel een markt voor zijn?
- niet te duur
- kwaliteit moet voldoende zijn dus geen ingespoten water, maar voor een goede prijs. Het hoeft dus geen peprdure topkwaliteit te zijn
pi_215816230
Beggars can't be choosers
pi_215816240
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:42 schreef Evangelion het volgende:
Ik snap dat je krijgt waar je voor betaalt, maar er moet toch wel een tussencategorie bestaan tussen:

kiloknaller plofkipfilet waar het water zo uitstroomt als je het bakt

en:

grasgevoerd super de luxe biologisch vlees voor 30 euro per kilo

Snap je wat ik bedoel
  maandag 9 december 2024 @ 12:49:25 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215816262
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik snap dat je krijgt waar je voor betaalt, maar er moet toch wel een tussencategorie bestaan tussen:

en:

Snap je wat ik bedoel
Je hebt gelijk.

En bij de plaatselijke -goede- slager veel in één keer bestellen? Een keurslager of zo? Dan kun je misschien meer varianten bestellen.
  maandag 9 december 2024 @ 12:49:58 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215816265
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:42 schreef Evangelion het volgende:
?
pi_215816282
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:44 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

en:

Snap je wat ik bedoel
Ja en ook dat verkopen ze zelfs gewoon in de supermarkt, daar liggen niet alleen die 2 uitersten.
Klein voorbeeldje van de Jumbo https://www.jumbo.com/pro(...)en-2-stuks-557554KGR
pi_215816287
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 12:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Je hebt gelijk.

En bij de plaatselijke -goede- slager veel in één keer bestellen? Een keurslager of zo? Dan kun je misschien meer varianten bestellen.
Ik vond het weinig assortiment bij de keurslager op het dorp, wel heb ik een tip gekregen voor een slager een dorp verderop en die schijnt beter te zijn, daar moet ik nog naartoe. Zoiets is op werkdagen lastig.

Nu kijk ik bij deze en ik ben hier wel meer tevreden over het assortiment:

https://aalvink.nl/product/verse-worst-hoh-2-2/
pi_215816350
quote:

maar ik zoek ook wel een aanbieder die misschien wat goedkoper aanbiedt en dan ook graag echt alles zeg maar. Zo eet ik graag pens (runder maag dus) en dat soort dingen die zijn bij NL slagers erg lastig te krijgen.
Deze lijkt wel wat goedkoper,
en ze hebben ook rundermaag/pens
https://www.petfret.be/nl(...)versneden-rundermaag
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 9 december 2024 @ 13:09:00 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215816395
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 12:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vond het weinig assortiment bij de keurslager op het dorp, wel heb ik een tip gekregen voor een slager een dorp verderop en die schijnt beter te zijn, daar moet ik nog naartoe. Zoiets is op werkdagen lastig.

Nu kijk ik bij deze en ik ben hier wel meer tevreden over het assortiment:

https://aalvink.nl/product/verse-worst-hoh-2-2/
Daar hebben ze veel!
Maar orgaanvlees, misschien dat je lokale slager dat ook kan krijgen (moet je wel ff vragen). Als hij weet dat jij misschien een vaste klant wordt matst hij je misschien met de prijs.
pi_215816928
Ik had ooit een collega die kocht 1 keer per jaar Schotse hooglandervlees van een natuurbeheerproject. Ik vries zelf eigenlijk geen vlees in omdat het dan leegloopt in de pan. Maar er zijn high tech invriesprocessen die dat (grotendeels) ondervangen. Een jaar of 10 geleden had je van die dubbeldoelkoeien die zo ingevroren werden gekocht, misschien even zoeken op Blaarkop of zo. Maar dat is niet zozeer goedkoop vlees.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')