Dit zegt toch helemaal 0 over het risico wat je loopt? Als mijn spaargeld in Duitsland & Frankrijk (bij Raisin), opeens verdwijnt door fraude of faillisement, ben ik gewoon verzekerd dat dat bedrag terugkomt op mijn rekening.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland voldoende legale platforms die bij DNB geregistreerd zijn.
Als je daarbuiten toch iets weet te vinden om te handelen dan doe je het jezelf aan.
Precies dit, Bitcoin is klaar met koekenbakkers..quote:Op donderdag 5 december 2024 16:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je praat tegen boomer LXIV, de Peter Schiff van Fok, die al jaren zuur is dat hij de boot gemist heeft terwijl om zich heen elke Jan Modaal lachend rijk aan het worden is van crypto.
Ik zeg het niet voor hem, want ik weet dat notoire criticasters doorgaans niet bereid zijn om bij welke mijlpaal dan ook hun ongelijk toe te geven. Er zijn vast mensen die meelezen, die nieuwsgierig zijn en misschien wel openstaan voor nieuwe informatie.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je praat tegen boomer LXIV, de Peter Schiff van Fok, die al jaren zuur is dat hij de boot gemist heeft terwijl om zich heen elke Jan Modaal lachend rijk aan het worden is van crypto.
De enige verliezers die er in Bitcoin zijn, zijn mensen die ooit Bitcoin hadden en die hebben verkocht.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:26 schreef Hexagon het volgende:
Gratis geld bestaat iig ook niet met Bitcoins. De winnaars schreeuwen het van de daken. De verliezers hebben liever stil verdriet.
Ik moet wel lachen om deze afgunst, verwikkeld in geveinsd medeleven met mensen die te vroeg verkocht hebben.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:26 schreef Hexagon het volgende:
Gratis geld bestaat iig ook niet met Bitcoins. De winnaars schreeuwen het van de daken. De verliezers hebben liever stil verdriet.
ik zou eigl meer moeten weten van deze technologie om het ten volle te begrijpenquote:Op donderdag 5 december 2024 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zeg het niet voor hem, want ik weet dat notoire criticasters doorgaans niet bereid zijn om bij welke mijlpaal dan ook hun ongelijk toe te geven. Er zijn vast mensen die meelezen, die nieuwsgierig zijn en misschien wel openstaan voor nieuwe informatie.
Andreas Antonopoulos is overigens geweldig. Mijn favoriete clip van hem is deze:
Bekijk deze YouTube-video
Nou het hele topic staat vol met linkjes..quote:Op donderdag 5 december 2024 16:33 schreef Loverboii het volgende:
[..]
ik zou eigl meer moeten weten van deze technologie om het ten volle te begrijpen
Zoals Michael Saylor ooit zei: je zult in je leven zo'n 100.000 uur besteden aan het verdienen van geld. Besteed 100 uur aan bestuderen hoe je dat geld kunt behouden.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:33 schreef Loverboii het volgende:
[..]
ik zou eigl meer moeten weten van deze technologie om het ten volle te begrijpen
Ik ben nu deze lezing van Erik Voorhees aan het kijken:quote:Er zijn een paar goede boeken. Het bekendste boek is “The Bitcoin Standard” van Ammous. Ik vind zelf “The basic of bitcoins and blockchains” van Lewis heel goed.
Er is een aantal prominente Bitcoinfiguren:
- Iemand van de oude garde is Andreas Antonopoulos. Je kunt veel filmpjes op YouTube van hem vinden. Dit is een geweldige preview (iconisch filmpje).
- Erik Voorhees is van de oude garde en is nog steeds heel actief. Hij is eigenaar van Shapeshift (een gedecentraliseerde exchange) en Venice.ai (een open-source alternatief voor ChatGPT). Bekend is dit debat tussen hem en Peter Schiff. Peter Schiff is een hardnekkige criticaster van Bitcoin; zelf gelooft hij in goud. Bitcoiners houden ervan om Schiff te haten. Een paar jaar geleden is er een groot schandaal geweest rond de exchange FTX. Sam Bankman Fried was waar de baas van. Hij bleek een oplichter te zijn en zit inmiddels in het gevang. Net voordat dat schandaal zich ontvouwde, had Erik Voorhees dit debat met Sam Bankman Fried. Op X kun je ook kortere versies vinden.
- Michael Saylor is een zakenman die een criticaster was van Bitcoin en een tijd geleden om is gegaan. Zijn bedrijf Microstrategy is volledig overgegaan op Bitcoin en hij is nu bizar succesvol. Hij is heel actief op X, geeft veel interviews en veel memes zijn op hem gebaseerd. Dit is mijn favoriete Saylor-remix. (Ik laat m’n zoon dit filmpje zien als hij vraagt waarom ik geen ‘winst neem’). Hij heeft een website met bronnen beschikbaar gesteld.
Op het verkeerde moment hebben verkocht.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De enige verliezers die er in Bitcoin zijn, zijn mensen die ooit Bitcoin hadden en die hebben verkocht.
Hexagon, waarom wil jij een Lamborgini tegen een Fiat ruilen?quote:Op donderdag 5 december 2024 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op het verkeerde moment hebben verkocht.
Jawel hoor. Je hebt prima recht op je winsten als je op de juiste momenten bent ingestapt. En die verliezers heb ik geen medelijden mee.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen om deze afgunst, verwikkeld in geveinsd medeleven met mensen die te vroeg verkocht hebben.
Want laten we wel wezen Hexie, het gaat jou echt totaal niet om zogenaamde “slachtoffers” voor zover die er al zijn. Nee, het gaat erom dat mensen winsten boeken waar ze volgens jou geen recht op zouden hebben, want volgens jou kan crypto helemaal geen goeds doen. Daarom ben je zo aan het afgeven.
Maar het is simpel, figuren zoals jij waren er bij 500, bij 1000, bij 10.000, bij 20.000, bij 50.000, en nu bij 100.000, en die zullen er bij 1M ook nog zijn. Het doet me immer deugd bij elke volgende recordhoogte van BTC de immer groter wordende meltdown van mensen zoals jij en LXIV te aanschouwen.
Ken je de term disruptive innovation?quote:Op donderdag 5 december 2024 16:12 schreef LXIV het volgende:
Het is een onbetwist en fundamenteel begrip in de economie dat de geldvoorraad evenredig met de economie moet groeien. Anders stagneert de economie onvermijdelijk.
Hangt van de staat van beide af.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:53 schreef achtja het volgende:
[..]
Hexagon, waarom wil jij een Lamborgini tegen een Fiat ruilen?
Wat is "op het verkeerde moment hebben verkocht"?quote:Op donderdag 5 december 2024 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op het verkeerde moment hebben verkocht.
Je verkoopt op het verkeerde moment als die minder waard is dan waarvoor je hem kocht. En een winnaar dus wanneer je hem voor meer verkocht of verkoopt. Want als je wat met je winst wilt doen, moet je op een gegeven moment gaan cashen.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat is "op het verkeerde moment hebben verkocht"?
Daar ben je zelf toch bij?
Vandaag heeft bitcoin een recordprijs behaald, dus wanneer je ook gekocht hebt tussen 2009 of vandaag, je staat altijd op winst.
Dat mensen verkopen is een eigen keuze. Doe niet alsof die mensen zielig zijn.
Verlies nemen is een eigen keuze. Je doet net alsof het iets bijzonders is maar het gebeurt bij iedere belegging.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je verkoopt op het verkeerde moment als die minder waard is dan waarvoor je hem kocht. En een winnaar dus wanneer je hem voor meer verkocht of verkoopt. Want als je wat met je winst wilt doen, moet je op een gegeven moment gaan cashen.
Ik zeg ook niet dat ze zielig zijn. Alleen dat ze dus geld verloren zijn en dat dus het risico is van de belegging. Het geld van je winsten moet immers ergens vandaan komen.
Dit is natuurlijk niet anders dan met elk ander investeringsvehikel.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je verkoopt op het verkeerde moment als die minder waard is dan waarvoor je hem kocht. En een winnaar dus wanneer je hem voor meer verkocht of verkoopt. Want als je wat met je winst wilt doen, moet je op een gegeven moment gaan cashen.
Ik zeg ook niet dat ze zielig zijn. Alleen dat ze dus geld verloren zijn en dat dus het risico is van de belegging. Het geld van je winsten moet immers ergens vandaan komen.
Ja behalve dan dat er bij een aandeel wel meer winnaars dan verliezers kunnen zijn door eventuele dividenduitkeringen.quote:Op donderdag 5 december 2024 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Verlies nemen is een eigen keuze. Je doet net alsof het iets bijzonders is maar het gebeurt bij iedere belegging.
Of je nu Tesla, Nvidia of Bitcoin hebt verkocht, je hebt wat misgelopen en daar heeft niemand je toe gedwongen.
Je kan jezelf in een ander paradigma zetten wat je wilt. Er zijn nog altijd 2 belangrijke wetten.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:28 schreef achtja het volgende:
Bitcoin is geen investering. Het is jezelf in een ander paradigma zetten, <- dit snappen weinig mensen.. tenzij je er duizenden uren aan studie in stopt en dat doet niemand dus.. mensen, we zitten op 100K onee hij gaat er bijna onder! Dus we gaan naar 0! Of we gaan naar 200K
Kan dit topic aub dicht. Wij zijn er klaar mee.
Groet namens de zeurpieten
Je bent nu echt aan het zoeken.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja behalve dan dat er bij een aandeel wel meer winnaars dan verliezers kunnen zijn door eventuele dividenduitkeringen.
Dividend boeit natuurlijk niet. Zonder dividend herinvesteert het bedrijf de winst weer in zichzelf en bij dividenduitkering daalt de prijs van het aandeel navenant. Fundamenteel verschil met aandelen is echter wel dat er achter aandelen een cash flow zit wat bij crypto, valuta, grondstoffen, kunst, etc niet is.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent nu echt aan het zoeken.
Ik heb zat aandelen (gehad) waar geen cent dividend werd uitgekeerd.
Goud betaalt ook geen dividend uit en ook daar kan je geld op verliezen als je op het "verkeerde moment" verkoopt.
Maar goed, je staat er al een aantal jaren zo in, dus ik verwijt je niets. Je hebt een standpunt.
Dit zou kloppen als er een vaste hoeveelheid geld zou zijn. Het is geen zero-sum game. Er wordt steeds nieuw fiatgeld bijgeprint waar een deel van naar bitcoin gaat. En naar alle andere vormen van beleggen. En ondertussen ontwaardt hierdoor geld verder en verder richting 0, waardoor Bitcoin steeds meer relevantie krijgt.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja behalve dan dat er bij een aandeel wel meer winnaars dan verliezers kunnen zijn door eventuele dividenduitkeringen.
Ik raad overigens aan om niet al je eieren in 1 mandje te doen, ook niet met bitcoin.quote:Op donderdag 5 december 2024 18:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dividend boeit natuurlijk niet. Zonder dividend herinvesteert het bedrijf het kapitaal zelf weer en bij dividenduitkering daalt de prijs van het aandeel navenant. Groot verschil met aandelen is echter wel dat er achter aandelen een cash flow zit wat bij crypto, valuta, grondstoffen, kunst, etc niet is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |