abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215756277

Hunted is een spannend kat- en muisspel: hoe blijf je als voorvluchtige uit handen van een opsporingsdienst? Is het mogelijk is om van de ene op de andere minuut te verdwijnen en drie weken uit handen te blijven van een groep gelouterde opsporingsdeskundigen?
In dit programma gaan 10 Nederlanders in koppels van twee vrijwillig deze uitdaging aan. De voortvluchtigen zetten alles op alles om 'onder de radar' te blijven, terwijl het speciaal voor het programma opgerichte opsporingsteam er juist alles aan doet om deze mensen zo snel mogelijk te vinden.
Hunted is een spannend sociaal experiment en speelt in op de discussie over privacy.

De deelnemers mogen zelf hun vlucht bepalen zolang ze zich houden aan drie regels:

• maximaal 48 uur op dezelfde plek
• Nederlandse wet niet overtreden
• Binnen de landgrenzen blijven

= = =

De editie voorjaar 2024, seizoen 13

De voortvluchtigen:

Appie en Pieter Valley weten op TikTok te scoren met bizarre sketches en hilarisch herkenbare situaties. In de ruige bossen zullen de twee ook hun serieuze survival skills moeten aanboren.

Presentatrice en model Loiza Lamers en zangeres Do kennen de Nederlandse showbizzwereld op hun duimpje. Nu zullen de vriendinnen moeten kijken of hun vriendschap een tocht door de wilde natuur kan overleven.

De Sekszusjes Marcelle en Krista Arriëns creëren als Youtubers en theatermakers een platform waarop seks en alles daaromheen besproken mag worden. De komende weken verruilen ze het theater voor een wel heel bijzonder strijdtoneel: de wildernis in Noorwegen!

Bioloog Mátyás Bittenbinder en ecoloog Sterrin Smalbrugge weten de liefde voor dieren en planten goed over te brengen aan hun duizenden volgers. Maar met hunters op je hielen is het rustig bewonderen van de flora en fauna er niet bij.

Met tien Top 10-noteringen en miljoenen streams zijn de Kris Kross Amsterdam-leden Jordy en Sander Huisman graag geziene gasten in de Nederlandse muziekscene. Hoe ze het doen in de Noorse natuur-scene is nog even afwachten.

De Hunters

SPOILER: Hunters regulier seizoenen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedere maandagavond vanaf 1 april om 20.30!

= = =

Woensdag 26 januari 2021 was er een AMA met Selmar Smit van Hunted, lees hier terug:
TV / [Vraag wat je wil] aan Selmar Smit van Hunted: lees hier terug!

Op NOS staat daarnaast nog een backgroundstory
https://nos.nl/op3/artike(...)isieprogramma-hunted
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215756284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 13:26 schreef Selmar het volgende:

[..]
Het is precies andersom, ik mocht die tip zien (ik had mijn socials overgedragen). Waarschijnlijk omdat we toch de pintransactie zouden doorkrijgen. Ik kreeg dagelijks geldige tips.
Dat bedoel ik eigenlijk ook, dat de tip nu bewust vanuit de productie is gelekt. Jullie konden nu al voordat de pintransactie zou gaan plaatsvinden de focus leggen op Oudenbosch. Dat zijn in mijn ogen keuzes die de productie niet mag maken, ook omdat de deelnemers toch al zo in de kijker lopen met die cameraploeg erbij.
pi_215756467
De arrestatie van die 2 Limburgers kwam trouwens nodeloos ingewikkeld op me over. De Hunters bleven ze maar vanaf een afstandje in de gaten houden. Als ze tijdens het inleveren van de autosleutel gewoon met die dikke Volvo de oprit blokkeerden was het toch veel makkelijker geweest? Nu volgde er nog een hele achtervolging te voet..

[ Bericht 1% gewijzigd door Irritatie100 op 03-12-2024 14:49:37 ]
pi_215756493
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat bedoel ik eigenlijk ook, dat de tip nu bewust vanuit de productie is gelekt. Jullie konden nu al voordat de pintransactie zou gaan plaatsvinden de focus leggen op Oudenbosch. Dat zijn in mijn ogen keuzes die de productie niet mag maken, ook omdat de deelnemers toch al zo in de kijker lopen met die cameraploeg erbij.
Aan de andere kant is het voor iedereen, en zeker toekomstige deelnemers, wel veel eerlijker om te laten zien hoeveel tips wij krijgen. Nu maakte het niets uit (minuten namelijk).
pi_215756737
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 14:27 schreef Irritatie100 het volgende:
De arrestatie van die 2 Limburgers kwam trouwens nodeloos ingewikkeld op me over. De Hunters bleven ze maar vanaf een afstandje in de gaten houden. Als ze tijdens het inleveren van de autosleutel gewoon met die dikke Volvo de oprit blokkeerden was het toch veel makkelijker geweest? Nu volgde er nog een hele achtervolging te voet..
Vond ik ook vrij opvallend lang duren ja en helemaal niet in de "visual" en er op af rennen. Voelde bijna alsof ze ze niet wilden pakken _O-
pi_215756820
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Vond ik ook vrij opvallend lang duren ja en helemaal niet in de "visual" en er op af rennen. Voelde bijna alsof ze ze niet wilden pakken _O-
We wilden het liever met twee teams doen, en het tweede team was er nog niet.
pi_215756888
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:19 schreef Selmar het volgende:

[..]
We wilden het liever met twee teams doen, en het tweede team was er nog niet.
Vroeg me nog wel af wat er was gebeurd als die 2 gewoon bij die mensen bij wie ze aan de deur stonden naar binnen waren gevlucht. Dan had je er niet zomaar achteraan gemogen toch? Al is de kans dan klein dat ze nog ergens weten te ontkomen natuurlijk.
pi_215757122
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 15:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Vroeg me nog wel af wat er was gebeurd als die 2 gewoon bij die mensen bij wie ze aan de deur stonden naar binnen waren gevlucht. Dan had je er niet zomaar achteraan gemogen toch? Al is de kans dan klein dat ze nog ergens weten te ontkomen natuurlijk.
Voor en achter dichtzetten. Al staat mij er iets van bij dat achter slecht dicht te zetten was.
  Moderator dinsdag 3 december 2024 @ 20:46:14 #9
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_215769206
Volgende week inval bij Ferdi _O_
hardcoholic
  Moderator woensdag 4 december 2024 @ 20:17:44 #11
403253 crew  Meke
after all this time? always.
pi_215769918
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 08:07 schreef TheVulture het volgende:

Wat me trouwens ook leek op te vallen bij het zien van de beelden was dat dat appje dat aan Graemie werd verstuurd en dat werd "gekraakt" door de Hunters afkomstig leek te zijn van een telefoonnummer dat niet eens in zijn contacten stond.
Ja, dit viel mij ook op! Maar later realiseerde ik me dat ik met heel veel mensen in appgroeps zit waar ik bijna nooit persoonlijk mee app, mensen die ik via mijn partner ken of collega's ofzo
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_215781320
1 ding snap ik nooit aan Hunted: dat 2 fitte jongens van begin 20 (die Limbo's) zich rennend laten pakken door 40-jarigen (die ook wel fit voor hun leeftijd zijn, maar nooit zo snel kunnen rennen als twintigers).
Of is er soms een regel bij Hunted dat ze gevaarlijke achtervolg partijen willen voorkomen over straten, en daarom zeggen van: als de Hunters al rennend binnen 10 meter komen dan moeten jullie je overgeven en dan maken we er alleen voor de TV shots nog een achtervolging van?
  vrijdag 6 december 2024 @ 05:42:38 #13
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_215782406
Een beetje gemeen omdat ik het niet helemaal volg, maar.
Wordt er in elke aflevering een duo betrapt?
En weten we zeker dat de man of vrouw met de camera geen traceerbare smartphone bij zich heeft?
pi_215782436
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:33 schreef ThijsTH het volgende:
1 ding snap ik nooit aan Hunted: dat 2 fitte jongens van begin 20 (die Limbo's) zich rennend laten pakken door 40-jarigen (die ook wel fit voor hun leeftijd zijn, maar nooit zo snel kunnen rennen als twintigers).
Of is er soms een regel bij Hunted dat ze gevaarlijke achtervolg partijen willen voorkomen over straten, en daarom zeggen van: als de Hunters al rennend binnen 10 meter komen dan moeten jullie je overgeven en dan maken we er alleen voor de TV shots nog een achtervolging van?
Nee hoor, er zo heel af en toe ontkomt er ook wel iemand. Maar fitheid van de voortvluchtigen is iets wat we actief proberen te schatten, en is ook de reden waarom we Graimie en Hicham met twee teams deden. Je ziet ook dat de arrestaties worden gedaan door het tweede team en niet door het oplopende team.

Je moet ook niet onderschatten hoe getraind onze hunters zijn in tactisch oplopen zodat het niet een kwestie van snelheid is.
pi_215782949
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 06:24 schreef Selmar het volgende:

[..]
Nee hoor, er zo heel af en toe ontkomt er ook wel iemand. Maar fitheid van de voortvluchtigen is iets wat we actief proberen te schatten, en is ook de reden waarom we Graimie en Hicham met twee teams deden. Je ziet ook dat de arrestaties worden gedaan door het tweede team en niet door het oplopende team.

Je moet ook niet onderschatten hoe getraind onze hunters zijn in tactisch oplopen zodat het niet een kwestie van snelheid is.
Is het ooit uitgezonden dat er een duo al rennend ontkomt? :+
hardcoholic
pi_215783244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:35 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Beiden volgens mij nog nooit
pi_215783252
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 06:24 schreef Selmar het volgende:

[..]

Ik snap dat tactisch oplopen voordelen biedt, maar in dit geval hield het enkel in dat ze de hunters pas zagen toen ze op zo'n 10 meter stonden. En toen was het een ren-duel met maar 10 meter voorsprong ofzo, maar alsnog kan je dan uitlopen en nooit meer te achterhalen zijn als je daadwerkelijk sneller bent dan de hunters.

Maar is de productie dan niet bang om ooit een dodelijk ongeluk te veroorzaken door het in paniek over straten heen rennen? Is toch de nachtmerrie van elke productie....
  vrijdag 6 december 2024 @ 09:18:21 #18
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215783298
quote:
Je Hunter-naamgenoot is nog geen 40, die zat 1 klas hoger op m'n basisschool :D ik zie 'm nog wel eens heul hard fietsen.

Maar respect hoe ze ze bijna altijd pakken :) in de laatste aflevering moest er volgens mij wel een auto in de remmen tijdens de achtervolging.
pi_215783420
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:18 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Je Hunter-naamgenoot is nog geen 40, die zat 1 klas hoger op m'n basisschool :D ik zie 'm nog wel eens heul hard fietsen.

Maar respect hoe ze ze bijna altijd pakken :) in de laatste aflevering moest er volgens mij wel een auto in de remmen tijdens de achtervolging.
Thijs ws niet degene die ging rennen als ik het goed heb....die bleef in de auto zitten. Die vrouw van rond de 40 en man van rond de 40 achtervolgden en pakten die 2 Limbos.
pi_215784548
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:35 schreef Ferdii het volgende:

[..]
Het duo Roel en Boyd in seizoen 5 werd opgesplitst in een achtervolging. Roel wist toen alleen te ontkomen. Hij heeft de finale toen gehaald en wist dat hij op Texel moest zijn, maar niet waar precies. Dus extractie heeft hij toen gemist.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 6 december 2024 @ 11:52:05 #21
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_215784953
Was Kalvijn destijds niet ontsnapt terwijl zijn vriendin gepakt werd?
  vrijdag 6 december 2024 @ 11:59:40 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215785011
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:32 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Thijs ws niet degene die ging rennen als ik het goed heb....die bleef in de auto zitten. Die vrouw van rond de 40 en man van rond de 40 achtervolgden en pakten die 2 Limbos.
Ze renden Thijs & Co zo ongeveer in de armen toen ze het op een lopen zetten omdat ze het andere team aan zagen komen.

Was tactisch een prima zet van Thijs.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 12:13:55 #23
403253 crew  Meke
pi_215785156
quote:
Ik denk dat het wellicht ook zit in het feit dat het ene duo een heel duidelijk doel heeft (voortvluchtigen pakken), terwijl de huntees in paniek zijn, geen duidelijk plan hebben waar ze heen moeten, tassen dan ook kwijt zouden zijn, elkaar wellicht, waardoor je ook niet 100% alleen maar volle kracht kunt rennen?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 12:15:25 #24
403253 crew  Meke
pi_215785174
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 05:42 schreef spapaars het volgende:
Een beetje gemeen omdat ik het niet helemaal volg, maar.
Wordt er in elke aflevering een duo betrapt?
En weten we zeker dat de man of vrouw met de camera geen traceerbare smartphone bij zich heeft?
Er wordt niet in elke aflevering een duo betrapt, en waarschijnlijk heeft de cameradrager inderdaad wel een traceerbare telefoon bij zich, maar de cameradrager wordt actief buiten het spel gehouden. Volgens mij is ook de afspraak dat als ze de camerapersoon wel zien, maar de huntees niet, dat ze niets gezien hebben, dat zal hetzelfde gelden voor de telefoon van de camerapersoon :Y
pi_215788219
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 12:15 schreef Meke het volgende:

[..]
Er wordt niet in elke aflevering een duo betrapt, en waarschijnlijk heeft de cameradrager inderdaad wel een traceerbare telefoon bij zich, maar de cameradrager wordt actief buiten het spel gehouden. Volgens mij is ook de afspraak dat als ze de camerapersoon wel zien, maar de huntees niet, dat ze niets gezien hebben, dat zal hetzelfde gelden voor de telefoon van de camerapersoon :Y
Ik hoorde ook al eens van die afspraak. Maar het is wel een hele rare afspraak. Je kan moeilijk echt uit je geheugen wissen dat je de cameraman gezien hebt. Je gaat dan toch in een bepaalde richting denken waar je dan toch wel voordeel uit hebt. Tenzij de regel echt is: alleen cameraman gezien, dan verplicht een half uur stil blijven staan op de plek waar je stond.
pi_215789137
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 17:32 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ik hoorde ook al eens van die afspraak. Maar het is wel een hele rare afspraak. Je kan moeilijk echt uit je geheugen wissen dat je de cameraman gezien hebt. Je gaat dan toch in een bepaalde richting denken waar je dan toch wel voordeel uit hebt. Tenzij de regel echt is: alleen cameraman gezien, dan verplicht een half uur stil blijven staan op de plek waar je stond.
De camjo heeft een oortje in en zal van productie een seintje krijgen als wij dichtbij zijn.
pi_215792488
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:17 schreef Selmar het volgende:

[..]
De camjo heeft een oortje in en zal van productie een seintje krijgen als wij dichtbij zijn.
Dus dan komt het in de praktijk eigenlijk nooit voor dat ze alleen de cameraman zien, aangezien hij zich altijd verdekt opstelt?
Is de productie niet bang dat de voortvluchtigen dit opmerken en daar dus voordeel uit halen (weten dat de Hunters dichtbij zijn terwijl ze dit eigenlijk niet konden weten)?
pi_215792696
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 01:43 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Dus dan komt het in de praktijk eigenlijk nooit voor dat ze alleen de cameraman zien, aangezien hij zich altijd verdekt opstelt?
Is de productie niet bang dat de voortvluchtigen dit opmerken en daar dus voordeel uit halen (weten dat de Hunters dichtbij zijn terwijl ze dit eigenlijk niet konden weten)?
Tenzij je met een NH90 boven ze gaat hangen niet nee 😀

En juist om beïnvloeding te voorkomen doen de camjos gelijkend gedrag soms ook op willekeurige momenten. Daarnaast werken we al 8 jaar met vrijwel dezelfde camjos dus die kennen het klappen van de zweep.

En ja, dan kan het nog steeds zo zijn dat ze iets merken (of onze hunters gedragsverandering merken bij hun camjo), maar dat is dan de prijs voor het maken van tv…
pi_215819973
Nou, daar gaan we weer. Zet em op teams!
pi_215820098
Broer en Zus zijn de sjaak
  maandag 9 december 2024 @ 20:42:36 #31
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_215820100
Wel grappig dat de jongens ongeveer een uurtje van de Grote Markt stonden :D
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_215820109
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 20:42 schreef AgnesGru het volgende:
Wel grappig dat de jongens ongeveer een uurtje van de Grote Markt stonden :D
Moet je wel een beetje geografische kennis hebben :P
pi_215820117
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 20:43 schreef StephanL het volgende:

[..]
Of Monopoly gespeeld hebben
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_215820126
Gos... het Groninger volkslied heb ik op school geleerd.

Komende dagen zit het weer in mijn hoofd _O-
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_215820149
Ik was gisteren nog in Groningen. Dit komt dichtbij zo :o
  maandag 9 december 2024 @ 20:50:59 #36
482080 AgnesGru
pi_215820182
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 20:43 schreef StephanL het volgende:

[..]
Dat wel ja :D
pi_215820193
Dit duurt te lang voor broer en zus. Die worden zo gepakt, die zijn ook zoveel in beeld :P
  maandag 9 december 2024 @ 20:52:02 #38
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_215820200
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 20:51 schreef StephanL het volgende:
Dit duurt te lang voor broer en zus. Die worden zo gepakt, die zijn ook zoveel in beeld :P
Ja, inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
  Moderator maandag 9 december 2024 @ 20:53:44 #39
42184 crew  DaMart
pi_215820224
De hunters hebben zo dus ook de bladmuziek in handen, kunnen alle teams naar Groningen :D.
  maandag 9 december 2024 @ 20:53:54 #40
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_215820225
Hunted, dan wil ik geen namen weten.
Fuck the EBU.
pi_215820237
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2024 20:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hunted, dan wil ik geen namen weten.
Helpster Heleen is wel een toffe hoor. Ze gaat zelfs de kamer uit, zodat ze niets hoort.
  maandag 9 december 2024 @ 20:55:48 #42
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_215820245
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 20:53 schreef DaMart het volgende:
De hunters hebben zo dus ook de bladmuziek in handen, kunnen alle teams naar Groningen :D.
Voordeel dat dat ene team helemaal in het zuiden zit. :P
Fuck the EBU.
pi_215820248
Laat die waakhonden vrij :P
  maandag 9 december 2024 @ 20:55:59 #44
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_215820250
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2024 20:55 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Helpster Heleen is wel een toffe hoor. Ze gaat zelfs de kamer uit, zodat ze niets hoort.
Zeker goede.
Fuck the EBU.
pi_215820264
Zij was snel weg :D
  maandag 9 december 2024 @ 20:58:02 #46
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_215820267
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 20:57 schreef StephanL het volgende:
Zij was snel weg :D
Maar niet snel genoeg.
Fuck the EBU.
  Moderator maandag 9 december 2024 @ 20:59:14 #47
42184 crew  DaMart
pi_215820276
O, ze laten de bladmuziek liggen blijkbaar :D.
  maandag 9 december 2024 @ 20:59:26 #48
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_215820277
Niet de bladmuziek. :o
Fuck the EBU.
pi_215820279
Oh nee! Het partituur!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 9 december 2024 @ 20:59:42 #50
482080 AgnesGru
pi_215820282
Missen ze nou het blaadje met bladmuziek? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')