abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215771635
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 22:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De samenleving is meer dan de mensen met een migratieachtergrond.
_O_

En sorry wat meer duiding: Er is een kleine groep mensen in Nederland, namelijk de mensen met een migratieachtergrond, die onevenredig een stuk meer aandacht krijgen dan de veel grotere groep mensen zonder migratieachtergrond, dat moet een keer stoppen want je kan niet de ene groep blijven voortrekken ten opzichte van de andere groep omdat ze een 'achtergrond' hebben.

[ Bericht 24% gewijzigd door PieterCornelis op 04-12-2024 22:18:45 ]
  woensdag 4 december 2024 @ 22:18:35 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215771758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is gewoon een duidelijke reactie op Amsterdam, dat lijkt me helder. En ja, ik vind het verschrikkelijk dat ze daar groepen wegzetten, de staatssecretaris had na die woorden weg moeten zijn. Iedere minister of bewindspersoon die toen is blijven zitten veracht ik. Maar dat maakt niet dat je niet mag monitoren wat er in de samenleving leeft.
Zoals ik al eerder schreef:

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 15:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien ook periodiek monitoren of PVV'ers de democratische en rechtstatelijke principes waarop dit land gestoeld is wel onderschrijven.
En PVV'ers die niets hebben met rechtstatelijkheid of democratische principes zijn echt een veel groter gevaar, maar zou je zo'n motie indienen dan wordt dat terecht weggehoond met dat je hele groepen in het verdachtenbankje zet. Waarom zou dat dan bij allochtonen wel mogen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215772348
Als er straks obv de motie onderzoek wordt gedaan gaat het straks alleen maar gebruikt worden voor lekkere oneliners om je punt te maken. Ongeacht wat het resultaat is zal er aan beide kanten van het politieke spectrum vast wel een sappige statistiek kunnen worden afgeleid wat het gelijk bewijst.

En dan hebben we vervolgens weer een dozijn ambtenaren tijd laten besteden aan nutteloze onderzoeken.
pi_215773231
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist, en deze motie doet niks anders dan vragen daar 'normen en waarden' aan toe te voegen. Nogal een stampij om niks, dus.
Maar welke normen en waarden zijn dan de juiste? Moeten Mo en Ali homo's lief hebben zoals Sterre en Maan van GL of een hekel hebben aan homo's zoals Henk en Gertjan van de SGP?
pi_215773672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 07:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maar welke normen en waarden zijn dan de juiste? Moeten Mo en Ali homo's lief hebben zoals Sterre en Maan van GL of een hekel hebben aan homo's zoals Henk en Gertjan van de SGP?
Zie debat: het ging over wat er in de grondwet staat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215773691
Palmen de nieuwe staatssecretaris toeslagen: https://nos.nl/artikel/25(...)secretaris-toeslagen

Was vanaf het begin een logische keus geweest, natuurlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 5 december 2024 @ 09:21:32 #182
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215773739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 07:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Racisme normaal vinden, van jezelf vinden dat je het braafste jongetje van de klas bent, dat soort normen & waarden.
Antifa
  Moderator donderdag 5 december 2024 @ 09:25:34 #183
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215773760
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:15 schreef Hanca het volgende:
Palmen de nieuwe staatssecretaris toeslagen: https://nos.nl/artikel/25(...)secretaris-toeslagen

Connie Palmen? B:)B
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215773975
quote:

Hoezo logisch? Dit is een vrouw die precies wist hoe de vork in de steel zat bij Toeslagen maar nooit heeft gesproken over haar verdwenen memo totdat deze heel toevallig via een linkje in een powerpointpresentatie aan het licht kwam in de enquetecommissie.
pi_215774031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie debat: het ging over wat er in de grondwet staat.
Staat niet zo in de motie dus doet er verder niet toe.
  donderdag 5 december 2024 @ 10:18:16 #186
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215774211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat je vaak ziet, ook bij figuren als Trump en Baudet enzo, is dat er altijd een groep is die zegt 'ja maar ze bedoelen het zo en dan valt het wel mee'. Trump zegt dat ze bleek moeten injecteren en dan gaan allemaal mensen zijn woorden verdraaien om iets wat hij helemaal niet zei, te verdedigen als heel normaal om te zeggen.
Antifa
  donderdag 5 december 2024 @ 10:32:52 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215774305
quote:
D66-leider Jetten stapt uit de gesprekken over de onderwijsbegroting. De coalitiepartijen overleggen al anderhalve week met oppositiepartijen over verminderen van de bezuinigingen.

Bij de oppositie trokken D66, CDA, ChristenUnie, SGP en JA21 samen op, maar D66 haakt nu af. Volgens Jetten hebben de gesprekken goede dingen opgeleverd, zoals het schrappen van de 'langstudeerboete'. Maar op andere vlakken ziet hij niet genoeg ruimte.

Hij zei dat hij ook betere lerarensalarissen wilde en extra geld voor het mbo en voor jonge wetenschappers en onderzoek. CDA, ChristenUnie, SGP en JA21 gaan nog wel door met de besprekingen. Volgens Jetten hebben die andere accenten, en hechten de christelijke partijen bijvoorbeeld meer aan de maatschappelijke diensttijd.

Genoeg zetels in Eerste Kamer
De D66-voorman voegde eraan toe dat de onderwijsbegroting in elk geval minder slecht wordt dan die was, maar dat zijn partij niet zal meedoen aan een akkoord. "Als het er zo bij ligt als het er nu bij ligt, zal D66 in Tweede en Eerste Kamer tegen de onderwijsbegroting stemmen."

Volgens Jetten was ook nog steeds onduidelijk hoe de coalitie het afzwakken van de bezuinigingen wilde betalen. Hij benadrukte overigens dat ook niet zeker is of de andere oppositiepartijen wel overeenstemming bereiken met de coalitie.

Doel van de coalitiepartijen PVV, VVD, NSC en BBB is een meerderheid van de begroting veilig te stellen in de Eerste Kamer. Daar heeft het kabinet geen meerderheid. Als de coalitie een deal sluit met CDA, ChristenUnie, SGP en JA21 moet dat genoeg zetels opleveren in de senaat.
Jammer dat D66 eruit stapt, de coalitie hoeft dan alleen maar de Christelijke waarden aan te spreken om dit erdoorheen te krijgen.

En tegelijk; waarom is de Kamer zo lachwekkend bezig over zero-emissie zones. Nu willen VVD en PVV opeens maatregelen van Jansen, terwijl het allang duidelijk is dat de gemeentes hierover gaan. Hou je mond en geef de ondernemers die niks hebben gedaan een schop onder hun kont. Dit beleid is vele jaren bekend als je dan nog niet hebt aangepast moet jij gewoon op de blaren gaan zitten.

Zelfs ondernemersvereniging wil dat dit gewoon doorgezet wordt. Net als met Bouwend Nederland over vleermuishokjes bij nieuwbouw en dergelijke. Als je zelfs de beroepsverenigingen tegenover je hebt staan dan ben je gewoon dom bezig.
  donderdag 5 december 2024 @ 10:42:05 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_215774382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jammer dat D66 eruit stapt, de coalitie hoeft dan alleen maar de Christelijke waarden aan te spreken om dit erdoorheen te krijgen.

Maar als je zonder D66 al een meerderheid hebt, dan heb je D66 natuurlijk ook niet nodig. Dan kun je als Jetten wel mee-onderhandelen maar krijg je niet zoveel voor elkaar lijkt me. Los van de inhoud - waarvan we nog moeten zien wat het wordt - denk ik dat het politiek geen hele gekke stap is; je blijft los staan van Schoof I en je kunt zeggen dat je zelfs welwillend was.
Antifa
  donderdag 5 december 2024 @ 10:46:29 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215774443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 10:42 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar als je zonder D66 al een meerderheid hebt, dan heb je D66 natuurlijk ook niet nodig. Dan kun je als Jetten wel mee-onderhandelen maar krijg je niet zoveel voor elkaar lijkt me. Los van de inhoud - waarvan we nog moeten zien wat het wordt - denk ik dat het politiek geen hele gekke stap is; je blijft los staan van Schoof I en je kunt zeggen dat je zelfs welwillend was.
Dat snap ik, had gehoopt dat ze elkaar wat meer vasthielden om onderste uit kan te halen maar nu zal niet de hele 1,3 miljard van tafel gaan denk ik.
  donderdag 5 december 2024 @ 12:27:59 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215775521
quote:

Het maakt mij niet uit wie het is, als ze nu maar eens een beetje gaan opschieten, want ik ben bang dat het uiteindelijk uitloopt op de vergoedingen helemaal stopzetten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 5 december 2024 @ 12:31:01 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215775540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 21:03 schreef Bluesdude het volgende:
Opinie van GL-kamerlid Esma Lalah over de motie Bente Becker;
https://www.bnnvara.nl/jo(...)itiek-op-zijn-laagst
[..]
Mijn kritiek is dus nog soft geformuleerd
Maar ik dacht dat ongelijke behandeling tegen de grondwet indruist en dat dit soort praktijken in een bepaalde oorlog ervoor heeft gezorgd dat er hier veel slachtoffers waren onder bepaalde bevolkingsgroepen. Man, wat schaam ik mij kapot op het moment om Nederlander te zijn met al die mensen die zogenaamd niet hebben opgelet op de basisschool bij de lessen over die oorlog.
  donderdag 5 december 2024 @ 12:32:16 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215775556
quote:
[img]htt[quote][img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op woensdag 4 december 2024 21:21 schreef Droopie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Vanaf minuut 19 lekker bonje maken met Jimmy Dijk, die Timmermans had gelijk om het naderhand nog even aan te kaarten.

Heb alleen geen idee wat de waarde is om iets in de handelingen op te nemen?
En dat moet ons land vertegenwoordigen.... :N
pi_215775879
Motie Becker door de Tweede Kamer aangenomen

Motie besluit: ....verzoekt de regering om gegevens over culturele en religieuze normen en waarden van Nederlanders met een migratieachtergrond bij te houden...
Als de regering dit uitvoert, dan kan men dit opvatten als een opdracht tot een soort stasi-achtig methode. Op naam, adres, familie en vrienden, activiteiten....meningen.
Het zal niet zo gebeuren in Nederland, maar zoals het geformuleerd is kunnen een kwaadgeestige migratieminister en ambtenaren het wél zo invullen.
De motie had duidelijker moeten zijn met de anonimiteit benadrukken, dus zonder namen de waarden en normen registreren van alle etnische groepen.

Rest nog de vraag.....hoe wil dit kabinet uitvoeren? Het SCP onderzoekt al vele jaren de voortgang van de integraties. Welke extra opdracht wil het kabinet het SCP meegeven... hoe geformuleerd, met welk budget.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 05-12-2024 13:23:26 ]
  donderdag 5 december 2024 @ 13:07:20 #194
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215775932
Daar gaan je Nederlandse waarden. En dat tegen een groep die niet goed geïntegreerd zou zijn, 'ze voelen zich geen Nederlanders' en vervolgens worden ze door dezelfde mensen nooit als Nederlands aangezien. Tja.

En let maar op, zodadelijk komen de mensen die zogenaamd af willen van mensen categoriseren (want woke) hier juist weer stellen dat dit nodig is.
pi_215775971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Juist wel, bij zowel wetgeving als moties zijn het debat een onderdeel wat je mee moet nemen, zonder die duiding zeggen ze niks. Bij wetten neemt zelfs de rechter de inhoud van het debat mee.
pi_215775983
Verder is de ophef echt onzinnig:

quote:
Maar is de bezorgdheid terecht? De ChristenUnie tempert de onrust en laat weten dat er ‘niets nieuws’ in de motie staat. Volgens de partij voert het Centraal Bureau voor de Statistiek al jaren onderzoek uit naar de denkbeelden van nieuwe Nederlanders. ‘Het enige wat er met dit voorstel verandert, is dat ook het SCP deze gegevens nu mee gaat nemen in hun rapporten’, zegt een woordvoerder van de ChristenUnie.

Tom van der Meer, hoogleraar politicologie aan de Universiteit van Amsterdam, laat op Bluesky weten dat er inderdaad weinig nieuws in de motie zit. ‘Het verbaast me dat de motie oproept dat een monitor moet worden opgezet die goeddeels al bestaat.’ Aan de andere kant vindt Van der Meer de motie wel ‘verwarrend en suggestief’.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)%29&utm_medium=email
pi_215776060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 13:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
De onzin is de discriminerende intentie van de Tweede Kamer.
Naar bepaalde groepen wijzen met een beschuldiging van : ze willen niet integreren.
En daarmee overschreeuwen dat tevelen onder de autochtone bevolking tegen integratie zijn.
  donderdag 5 december 2024 @ 13:24:25 #198
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215776070
quote:
[..]
Het gaat erom dat met een dergelijke motie - hoe die dan ook uitgevoerd moge worden, dat kan ook nog alle kanten uit - dergelijk verwarrend en suggestief xenofoob geouwehoer verder genormaliseerd wordt. Dat is een ontwikkeling die zo snel mogelijk een halt toegeroepen zou moeten worden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215776260
Kijk en luister terug NPO radio 1 Spraakmakers, van 5 december

quote:
Een maand geleden barste met rellen rond de voetbalwedstrijd Ajax - Macabi Tel Aviv een discussie los over integratie van vooral moslims. Het leidde tot een ongekend fel debat en zelfs een kabinetsval lag op de loer. Inmiddels is het debat geluwd. Welke lessen hebben we er van geleerd? Daarover spreken we met hoogleraar Migratie en Diversiteitsbeleid Peter Scholten
.
  donderdag 5 december 2024 @ 13:54:27 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215776329
quote:
[..]
Nogmaals, allemaal heel leuk, maar vervang migranten door PVV'ers en Kamer en land ontploffen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')